Gå til innhold

Vurderer navnet Albert, men

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor er sterkt uenig. Det blir oppkalling etter henned far som døde da jeg var baby.

Hun synes navnet er fælt, men det bryr jeg meg ikke så mye om. Men det er mer spesielt at hun ikke liker det siden det er oppkalling etter hennes pappa.

Jeg kjente han ikke og vet lite om oppveksten. Lurer nesten på om det ligger mer bak.

Anonymous poster hash: a7dd6...b76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres nesten slik ut.

Har du spurt henne da? Hvorfor denne motviljen?

Anonymous poster hash: b32b6...d75

Skrevet

Synes det er NYDELIG :) og er ikke hennes valg,det er kun deres :)

Skrevet

Albert er jo absolutt ikke et pent navn...

Anonymous poster hash: c2cd6...495

Skrevet

En venninne har nettopp kalt ungen Albert. Kjempetøft! :D Det høres mer ut som at moren din har et annet problem med navnet, ja.. Men man kan ikke vite. Svigerfar heter Rudolf, ikke noe problem på den kanten men ingen av oss har lyst til å ha med oss det navnet videre. Kan jo være at hun ikke liker de også men dette kan jo være et påskudd for å lære mer om familiehistorien?

Anonymous poster hash: 1dc07...fe0
Skrevet

Da må din mor fortelle hvorfor hun ikke vil du skal bruke det. Jeg kunne godtatt det om far hadde vært voldelig og hun hadde fæle minner knyttet til navnet. "Jeg liker ikke navnet", hadde ikke holdt for min del.

Jeg liker forøvrig Albert:)

Anonymous poster hash: fd2cc...835

Skrevet

Albert er et nydelig navn, men jeg tenker at det ligger noe mer bak moren din sin motvilje...

Jeg ville nok tatt det opp med henne på en skånsom måte og sagt noe ala: Jeg ser at du ikke vil at vi skal kalle babyen Albert, som jo din far het.  Ligger det en historie bak? Dersom du ikke vi fortelle så respekterer jeg det, men hvis navnet Albert virkelig vil bli plagsomt for deg så kommer vi velge et annet navn.

Skrevet

Høres ut som moren din har en grunn til å ikke like navnet. Selv er jeg ingen fan av navn som ender på bert.

Skrevet

Albert er ikke et navn som streifet meg, men når jeg smaker litt på det så er det faktisk ikke et dumt navn og det er ikke altfor mange som heter det :) Snakk med moren din og finn ut hva som foregår. Her i familien så er det vanlig å føre videre navn etter oldeforeldre o.l. så det måtte være en god grunn for at vi ikke førte et navn videre. 

Anonymous poster hash: b9c6f...7ef
Skrevet

Sikkert noe mer som ligger bak. Min søster kalte sønnen Ola, som jo er ganske nøytralt. Så viste det seg at min bestefar med samme navn var nazist under krigen. Ikke bare i meninger, men også i handling. Han gikk i ss - uniform, for å si det sånn... Da har de jo assosiasjoner som ikke er heldige. Gutten har jo også samme etternavn. Men... Lille Ola vet jo ikke det - og er helt super!

Anonymous poster hash: dd047...d34

Gjest Antarctica
Skrevet

Fint navn!

Men jeg syns heller ikke pappas navn er noe å kalle et barn, det har med navnemoter å gjøre. Feil generasjon liksom.

Skrevet

Det kan da være så enkelt som at hun ikke liker navnet. Jeg elsker navnene to av mine oldeforeldre hadde. Min far kan ikke fordra navnet min oldemor hadde, til tross for at han var veldig glad i henne. Min bestefar steilet nesten da jeg fortalte at jeg vurderte å oppkalle min sønn etter hans far, for han synes det var et horribelt navn, som han ville bli mobbet for - han hadde også et godt forhold til sin far. Jeg håper heller ikke at noen av mine barn kaller opp etter flere i slekten, rett og slett fordi jeg ikke liker navnene, det ligger ikke noe mer bak enn det.

Albert er uansett et nydelig navn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...