Gå til innhold

Hva betyr tidsfrister for dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har invitert ganske mange til et selskap. På invitasjonen skrev jeg "svar innen 1. August". Hittil har veldig få svart. For meg betyr det at man skal svare FØR 1 august, altså til og med i dag 31. Juli.

Begynner ikke å mase om svar før 2. August tenkte jeg.

Anonymous poster hash: f56e3...bd5

Fortsetter under...

Skrevet

I dag er det vel 30 juli???

Innen 1 aug er i min verden senest iløpet av 1 aug

Skrevet

Jeg har stor respekt for frister, både i arbeidslivet og utenom. Det glipper ekstremt sjeldent.

Men har inntrykk av at normalen er mer som du beskriver, dessverre. Særlig i det sosiale liv. Man føler jo ikke selskapet er så viktig heller når folk ikke svarer.

Du får nok en del svar i begynnelsen av august.

Anonymous poster hash: 1301a...3e4
Skrevet

Innen 1.august betyr før 1.august.

Svarfrist 1.august ville betydd at man kan svare t.o.m 1.august.

Og ja, jeg holder frister. Respektløst å ikke overholde en frist.

Anonymous poster hash: 320c8...3ce
Skrevet

Jeg pleier å gi svar så fort som mulig, og vet jeg ikke om jeg får det til så svarer jeg det. Da vet vertinnen at jeg har mottatt invitasjonen og jobber med saken. Å bare ikke svare er respektløst, tenker jeg... 

Syns det er viktig at man gir beskjed innen fristen, regner med det er greit for vertinnen å vite hvor mange som kommer...

Anonymous poster hash: 4fa93...3e0
Skrevet

Jeg tar frister veldig alvorlig. Du bør sende ut en påminnelse i morgen da, hvis det er lenge siden de fikk invitasjon har de kanskje glemt fristen.

Annonse

Skrevet

Ja, det har du rett i. Jeg bare lurer sånn generelt da det "alltid" er sånn at jeg må mase. Jeg spesifiserer at jeg ønsker svar uansett om folk kan komme eller ikke.

HI

Skrevet

Ja, det har du rett i. Jeg bare lurer sånn generelt da det "alltid" er sånn at jeg må mase. Jeg spesifiserer at jeg ønsker svar uansett om folk kan komme eller ikke.

HI

Jeg synes det er utrolig respektløst og ikke svare. Selvfølgelig kan alle glemme det, men det er ofte de samme som ikke svarer

Anonymous poster hash: 03d5b...2e2

Skrevet

Jeg hadde nok svart i morgen for å være mest mulig sikker på at jeg gir riktig svar. (Ting kan jo oppstå.) Hadde skrevet det opp på kalenderen min der jeg skriver avtaler o.l. for å ikke glemme det. :)

Anonymous poster hash: 3a326...ff0
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Innen 1. august betyr innen utgangen av 1. august i mitt hode. Jeg prøver så godt jeg kan å overholde sånne tidsfrister, men det glipper av og til.

Skrevet

Jeg hadde sannsynligvis tenkt at innen 1 august kunne bety i løpet av 1 august, men hadde vært så redd for å ha tolket det feil at jeg ville svart senest 31 Juli likevel...  :Nikke: 

Og siden det er 31 Juli i dag og ikke i går, vil jeg tro det dukker opp flere svar idag :blomst:  Hvis ikke kan det nok være et poeng at fristen blir glemt... Jeg pleier å utsette å svare på sånt til de siste 2-3 dagene før fristen, spesielt hvis det ser ut som at svaret blir ja - vil bare sikre meg at det er så liten sjanse som mulig for at det blir endringer i planene. Det fører til at fristen kan bli glemt (er en del som er på ferie etc nå og gjerne tenker på helt andre ting)... (selv har jeg lært meg å sette påminnelse i kalender på mobilen!) :-)

Skrevet

Alle som ikke svarer, kan ikke komme. Det er regelen.

Anonymous poster hash: 33016...80f

Skrevet

Meg over, det er derfor det er lurt å skrive "gi beskjed dersom du kan komme"

Gir man ikke beskjed, får man ikke plass

Anonymous poster hash: 33016...80f

Annonse

Skrevet

Jeg hadde tolket det som at du måtte ha svar innen kl 24.00 natt til 2.august. Men synes ofte slike tidsfrister er vanskelige, fordi de er formulert på måter som kan gi mulighet for flere tolkninger. For sikkerhets skyld hadde jeg nok derfor svart i dag (31.juli). 

Skrevet

Jeg svarer så fort som mulig. Tar frister seriøst og man må ikke svare i siste liten, det er lov svare en uke før om man fikk finvitasjonen før da. Men det er mange der ute som gir blaffen, min erfaring med tidsfrister og andre :(

Anonymous poster hash: ec5f5...b47

Skrevet

Husk at mange sikkert har ferie nå, da. Lett å glemme sånt da, eller tenke at man ser på det når man kommer hjem.

Hvis det er private tilstelninger, pleier jeg egentlig å svare i god tid så snart jeg vet om vi kan. Når det er snakk om formelle frister er jeg nok ofte ute i siste liten av en eller annen grunn .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...