februarprins2013 Skrevet 29. juli 2015 #51 Skrevet 29. juli 2015 min er 2,5 år og har 5000 akkurat nå, har ikke vert flink til og spare i det siste,men nå har jeg muligheten igjen og spare 700kr mnd og er glad for det,men skal bare spare til 75.000 ellers får han problemer med stipend og slik hvis han vil studere lengre hjemmende fra Grensa for formue hos lånekassen er 370 000 i år, og den økes årlig. Grensa på 75 000 er i forhold til overformynderi. velger og stole på bankmannen
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 29. juli 2015 #52 Skrevet 29. juli 2015 min er 2,5 år og har 5000 akkurat nå, har ikke vert flink til og spare i det siste,men nå har jeg muligheten igjen og spare 700kr mnd og er glad for det,men skal bare spare til 75.000 ellers får han problemer med stipend og slik hvis han vil studere lengre hjemmende fra Grensa for formue hos lånekassen er 370 000 i år, og den økes årlig. Grensa på 75 000 er i forhold til overformynderi. velger og stole på bankmannen https://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/Inntekt-og-formue-/inntekt-og-formue/ Bare tilfelle du vil dobbeltsjekke det bankmannen sa
overlord Skrevet 29. juli 2015 #53 Skrevet 29. juli 2015 Ikke et rødt øre. Så lenge vi har boliglån er det jo komplett idiotisk å spare til barna. Når barna er så store at de trenger penger har vi nedbetalt hus og kan hjelpe dem økonomisk med førerkort, husleie m.m.
februarprins2013 Skrevet 29. juli 2015 #54 Skrevet 29. juli 2015 min er 2,5 år og har 5000 akkurat nå, har ikke vert flink til og spare i det siste,men nå har jeg muligheten igjen og spare 700kr mnd og er glad for det,men skal bare spare til 75.000 ellers får han problemer med stipend og slik hvis han vil studere lengre hjemmende fra Grensa for formue hos lånekassen er 370 000 i år, og den økes årlig. Grensa på 75 000 er i forhold til overformynderi. velger og stole på bankmannen https://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/Inntekt-og-formue-/inntekt-og-formue/ Bare tilfelle du vil dobbeltsjekke det bankmannen sa hmm merkelig at han sa det da
Mumua Skrevet 29. juli 2015 #55 Skrevet 29. juli 2015 800 kroner! Men så er hun ikke født enda heller, så synes det er mer enn nok ^^ Kommer til å opprette fast sparing til henne når hun blir født i oktober så besteforeldre o.l kan sette inn penger der til bursdager og jul om de vil (de bor langt unna). Kommer nok ikke til å spare enorme summer til henne da vi er tidlig i etableringsfasen enda, men en liten buffer skal jeg sørge for at hun har så det blir nok å sette inn maks 200,- i mnd frem til vi får bedre økonomi.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #56 Skrevet 29. juli 2015 Ingenting. Vi har satt kontantstøtten til side hver mnd, men bruker etterhvert som behov for dyrere ting dukker opp. Snart er det også bhg-start og da bruker vi sikkert av pengene til å betale for den. Vi har ikke spart pengene for å spare de til han, men for å ha i bakhånd når større utgifter påløper. Behov for nytt bilsete, sykkelvogn, utstyr til bhg, ski, sykkel ++ Etterhvert kommer vi sikkert til å sette penger på sparekonto, men ikke nødvendigvis øremerket til han. Men ønsker likevel å ha muligheten for å hjelpe han, på samme måte som vi har fått hjelp fra mine foreldre, med bryllup, lån/tilskudd til leilighet, støtte til studier i utlandet, eller om det skulle være helt andre ting som dukker opp når han blir gammel og har forlatt redet. I mellomtiden passer vi på at han har det han trenger. Penger han evt får til bursdager og jul kan han spare som han vil til ting han måtte ønske seg, men vi kommer likevel til å holde en viss kontroll med hva han bruker de på. Anonymous poster hash: 4a77f...187
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå