Gå til innhold

Sei og kveite. Kan jeg lage fiskekaker eller fiskeboller av det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle lære meg å lage det fra bunnen av. Har hørt at det egentlig er ganske lett. Håper det stemmer. Men så billig som man kan få fiskekaker, lønner det seg egentlig da å lage selv?

Anonymous poster hash: 6ae10...634

Fortsetter under...

Skrevet

Fiskekaker med mye (nok) fisk i er dyre, så tenker du kvalitet så lønner det seg absolutt!

Er du fornøyd med billigvariantene av fiskekaker/-boller som har lite fisk i seg så lønner deg seg ikke.

Ikke noe smaker bedre enn hjemmelaget fiskemat :)

Seikaker kan du i hvert fall lage, du finner masse oppskrifter på det om du søker.

Å bruke kveite til fiskemat er jo nesten for galt, men har du mye av den så kan du jo prøve deg frem.

Anonymous poster hash: aaf30...6bc
Skrevet

Synes det er litt råflott å bruke kveite i farseprodukter, men det går jo an. Det holder dog med sei, og det blir veldig godt. 

Anonymous poster hash: be322...fb9
Gjest Antarctica
Skrevet

Synes det er litt råflott å bruke kveite i farseprodukter, men det går jo an. Det holder dog med sei, og det blir veldig godt.

Anonymous poster hash: be322...fb9

Enig! Kveite posjerer man, og serverer med mandelpoteter, sandefjordssmør og gode grønnsaker ...mmmm!🍲
Skrevet

Jeg har lært at man må ha en andel hyse i for at det skal bli en god blanding. Den har godt med fiskelim (som binder kakene). Hjemmelaget fiskemat er nydelig!

Anonymous poster hash: 4c783...3cd

Skrevet

Jeg har lært at man må ha en andel hyse i for at det skal bli en god blanding. Den har godt med fiskelim (som binder kakene). Hjemmelaget fiskemat er nydelig!

Anonymous poster hash: 4c783...3cd

Sei er også egnet. Man bruker hyse i kombinasjon med torsk, f eks i Vesteraalens fiskeboller, fordi torsk ikke binder like godt. Men seikaker kan lages på ren sei.

Anonymous poster hash: 2d3e7...230

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...