Gå til innhold

Navn til jenta i magen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

E endelse er ikke aktuelt og Julia er så vanlig og oppbrukt. Hva er det dere synes er så galt med Juliana da?

Anonymous poster hash: 958d6...c84

Veeeldig tungt og temmelig ambisiøst. Kongelig swung over det, jfr dronning Julianna.

Anonymous poster hash: 3de26...3e2

Blir et navn stygt eller ubrukelig bare for at noen kongelig heter det? Hva med Håkon, Sverre, Sonja f.eks? Hvorfor er de ok men ikke Juliana? Som sagt er e ending ikke aktuelt, så det må bli Juliana og ikke Juliana. Hvorfor er navnet bedre med e?

Annonse

Blir et navn stygt eller ubrukelig bare for at noen kongelig heter det? Hva med Håkon, Sverre, Sonja f.eks? Hvorfor er de ok men ikke Juliana? Som sagt er e ending ikke aktuelt, så det må bli Juliana og ikke Juliana. Hvorfor er navnet bedre med e?

Navnet blir ikke bedre, det er bare en smakssak. Jeg synes det er mye finere med e, men det er fortsatt fint med a.

Liker ikke, men liker Juliane.

For å svare på spm: Fordi det blir en bedre balanse med u-i-a-e enn u-i-a-a, det høres lettere ut, og er mer musikalsk i mine (og tydeligvis mange andres) ører.

På italiensk er det (Giuliana) dog nydelig, når u uttales som o.

Men velg for guds skyld det dere liker!

Jeg har et litt utradisjonelt navn på min datter. Fikk høre en del negativt om det også, spesielt fra min søster. Var veldig fortviler, men navnet hadde bitt seg fast. I dag sier min søster at hun tok grundig feil, og at hun ikke kunne hatt noe annet navn ;)

Det er barnet som gjør navnet, ikke motsatt.

Og bare for å ha sagt det, så synes jeg Juliana var nydelig, og kan absolutt se for meg det navnet på både en nydelig liten jente og en voksen stlig dame ;)

Anonymous poster hash: b3ffa...ebb

Jeg har et litt utradisjonelt navn på min datter. Fikk høre en del negativt om det også, spesielt fra min søster. Var veldig fortviler, men navnet hadde bitt seg fast. I dag sier min søster at hun tok grundig feil, og at hun ikke kunne hatt noe annet navn ;)

Det er barnet som gjør navnet, ikke motsatt.

Og bare for å ha sagt det, så synes jeg Juliana var nydelig, og kan absolutt se for meg det navnet på både en nydelig liten jente og en voksen stlig dame ;)

Anonymous poster hash: b3ffa...ebb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...