Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #1 Skrevet 28. juli 2015 Jeg har en 8 åring, og kan ikke gå. Vi skal ta tbane og jeg er 100 prosent ukjent i oslo....... jeg hargjort deten gang før, og vet vi gik av ved vestre gravlund og gikk igjennom der. Men jeg husker ikke hva set het. Og jeg husker det var ekstremt forvirrende å prøvebli klok på info tavlend med fargede kinjer nede i tbanen...... Anonymous poster hash: f6558...440
Berta_78 Skrevet 28. juli 2015 #2 Skrevet 28. juli 2015 Hvilken som helst bane vestover. Gå av på Majorstuen, gå under eller over skinnene slik at du kommer ut på Sørkedalsveien. Gå forbi Colosseum kino ned til Frognerparken. Spør underveis! "Alle" vet.
Berta_78 Skrevet 28. juli 2015 #3 Skrevet 28. juli 2015 Hvilken som helst bane vestover. Gå av på Majorstuen, gå under eller over skinnene slik at du kommer ut på Sørkedalsveien. Gå forbi Colosseum kino ned til Frognerparken. Spør underveis! "Alle" vet. Over skinnene som i oppå tunnelen i bakkant. IKKE i sporet
uhhuhher Skrevet 28. juli 2015 #4 Skrevet 28. juli 2015 Gå ned på Stortinget T-bane, nedgang fra Egertorget. Gå til perrongen for vestgående linjer. Ta første bane som kommer, til Majorstuen. Alle linjer går forbi Majorstuen. Fra Majorstuen følger du Kirkeveien til parkens hovedinngang. Vil tro det er enklest for deg.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #5 Skrevet 28. juli 2015 Ok,så da skal vi IKKE gå av der vi gjorde før, for da kom vi vel inn bak i parken?? Når vi gikk igjennom den der gravlunden??? Men ok, vestgående t bane, uansett hvilken, og gå av på MAJORSTUEN??? Og det er bare en majorstuen lissom, man kan ikke ta feil da? Anonymous poster hash: f6558...440
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #6 Skrevet 28. juli 2015 Du kan også ta 12 trikken . Den stopper rett uten for hovedporten til Frognerparken , Anonymous poster hash: 17a6d...695
Mpus Skrevet 28. juli 2015 #7 Skrevet 28. juli 2015 Ok,så da skal vi IKKE gå av der vi gjorde før, for da kom vi vel inn bak i parken?? Når vi gikk igjennom den der gravlunden??? Men ok, vestgående t bane, uansett hvilken, og gå av på MAJORSTUEN??? Og det er bare en majorstuen lissom, man kan ikke ta feil da? Anonymous poster hash: f6558...440 Det er bare en Majorstuen T-bane stasjon 😊 Derfra er det som de andre sier ca 5 min å gå.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #8 Skrevet 28. juli 2015 12 trikken?? Hvor går den fra, hvordan vet jeg at eg er påbrett trikk? Kjøper jeg bilett på triken eller anet sted? Vi har ikke trikk her vi bor..... kan ike dette vi. Vi bor omtrent ved spikersuppa..... de aktuelle dagene. Anonymous poster hash: f6558...440
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #9 Skrevet 28. juli 2015 Ok,så da skal vi IKKE gå av der vi gjorde før, for da kom vi vel inn bak i parken?? Når vi gikk igjennom den der gravlunden??? Men ok, vestgående t bane, uansett hvilken, og gå av på MAJORSTUEN??? Og det er bare en majorstuen lissom, man kan ikke ta feil da?Anonymous poster hash: f6558...440 Det er bare en Majorstuen T-bane stasjon Derfra er det som de andre sier ca 5 min å gå. lol....ok, takk takk, det er godt å vite, ellers kunne jeg fort rota meg bort...hihihi..... Anonymous poster hash: f6558...440
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #10 Skrevet 28. juli 2015 12 trikken?? Hvor går den fra, hvordan vet jeg at eg er påbrett trikk? Kjøper jeg bilett på triken eller anet sted? Vi har ikke trikk her vi bor..... kan ike dette vi. Vi bor omtrent ved spikersuppa..... de aktuelle dagene. Anonymous poster hash: f6558...440 Bussbillett fungerer på all kollektivtrafikk i Oslo. Ta enten trikken til Frognerparken fra Christiania Torg (like ved Stortinget) eller ta T-banen til Majorstuen og gå derifra (10 min) https://ruter.no/reiseplanlegger/Mellom/Fra/%281000023487%29Stortinget%20%28Oslo%29/til/%281000026488%29Frognerparken%20%28Oslo%29/etter/280720151943/ Bruk også www.ruter.no sine sider og last gjerne ned RuterBillett for å ha kontroll på billetter og RuterReise for å søke opp ruter/ se når busser/trikker/baner kommer. Anonymous poster hash: 4fafa...4f3
n74 Skrevet 28. juli 2015 #11 Skrevet 28. juli 2015 Jeg har en 8 åring, og kan ikke gå. Vi skal ta tbane og jeg er 100 prosent ukjent i oslo....... jeg hargjort deten gang før, og vet vi gik av ved vestre gravlund og gikk igjennom der. Men jeg husker ikke hva set het. Og jeg husker det var ekstremt forvirrende å prøvebli klok på info tavlend med fargede kinjer nede i tbanen...... Anonymous poster hash: f6558...440 Stasjonen du tenker på heter Borgen stasjon. Både Linje 2 og 5 stopper der. Du kan gå på t-banen enten på Stortinget eller Nationaltheatret stasjon, ta banen vestover 😊
Mpus Skrevet 28. juli 2015 #12 Skrevet 28. juli 2015 Ok,så da skal vi IKKE gå av der vi gjorde før, for da kom vi vel inn bak i parken?? Når vi gikk igjennom den der gravlunden??? Men ok, vestgående t bane, uansett hvilken, og gå av på MAJORSTUEN??? Og det er bare en majorstuen lissom, man kan ikke ta feil da?Anonymous poster hash: f6558...440 Det er bare en Majorstuen T-bane stasjon Derfra er det som de andre sier ca 5 min å gå.lol....ok, takk takk, det er godt å vite, ellers kunne jeg fort rota meg bort...hihihi..... Anonymous poster hash: f6558...440 Ikke godt å vite når man ikke er kjent 😉 Men det hadde vært litt upraktisk med flere stasjoner med samme navn 😉 Anbefaler deg i tillegg til Ruter billett appen også Ruter reise. Bruker den masse. Den kan blant annet finne nærmeste stoppested der du er og fortelle deg hvordan du kommer deg til der du skal. God tur!
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #13 Skrevet 28. juli 2015 Tusen takk for gode tips folkens. Skal se på de linkene og appene over biletter og rutetider. Men nå kommer jeg fra ett sted hvor det går 1 buss, igjennom bygda 5 ganger daglig, detet det, så oslo, det er ett vanvittig kaos og fulstendig ulogisk og uforståelig system for meg, så dette kan bli interessant. ...hehehehe...... Anonymous poster hash: f6558...440
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #14 Skrevet 29. juli 2015 Da har jeg sett litt på nett sidene, og nå tror jegdet blir lettere. Selv om det virker langt å gå fra spikersuppa/STORTINGET til en trikkeholdeplass som går til frognerparken....heilt til cristiania torv...... men det er kanskje ike så langt egentlig.....??...? Anonymous poster hash: f6558...440
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #15 Skrevet 29. juli 2015 Jeg ville bare tatt t-banen. Ikke langt å gå fra majorstuen t-banestasjon til Frognerparken. God tur! Anonymous poster hash: 4def0...467
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #16 Skrevet 29. juli 2015 Kom du deg til Frognerparken? Anonymous poster hash: 17a6d...695
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #17 Skrevet 29. juli 2015 Jeg ville bare tatt t-banen. Ikke langt å gå fra majorstuen t-banestasjon til Frognerparken. God tur! Anonymous poster hash: 4def0...467 Ungen liker veldig godt t banen, vi har tatt den til og fra riksen noen ganger og iog med at vi er fra landet og knapt har sett en buss, så er t bane veldig eksotisk. Så det er veldig stas med t bane. Mer enn med trikk. Vi skal avstad på tirsdag. En annen ting, jeg ser det er badebasseng ute der. Er de varme, kan vi bare ha med en pose med ganduk, er jo begrensa med ting vi kan dra på lissom. Men ett håndkle og en bikini til å,bade i. Og litt mat og drikke. Koster det noe å bade der?? Anonymous poster hash: f6558...440
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå