Gå til innhold

Dere som har store hunder...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan klarer dere å ha dem inne i huset?

Jeg tenker inni meg hvordan det ser ut..store hunder gå på parkett, i sofaen osv...æsj!

Hvor ofte bader dere dem? Når dere er ute på tur, og etter dere kommer hjem, hva gjør dere da? Vasker labbene deres eller bare lar dem gå fritt?

Jeg hadde aldri klart å ha en svær hund i mitt hus, det passer seg liksom ikke.

PS.nå kommer vel hundeklinikk til å ta meg etter nakken, men jeg sier det som det er og er ærlig. :)

Anonymous poster hash: b223e...ad1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hundepolitiet mente jeg :)

Skrevet

Har liten hund nå, men har også hatt stor.

Man må tørke av potene og magen når man har vært på tur, ja. Den måtte dusjes ganske ofte, men den elsket det, så det var ikke noe problem (labrador).  Ingen riper i parketten. Han kom opp i sofaen og sengen iblant, men det var jo bare kos.

Hund er koselig enten den er stor eller liten.

Men liten hund er litt mindre jobb, det skal innrømmes.

Anonymous poster hash: 6177a...fd9
Skrevet

Har liten hund nå, men har også hatt stor.Man må tørke av potene og magen når man har vært på tur, ja. Den måtte dusjes ganske ofte, men den elsket det, så det var ikke noe problem (labrador).  Ingen riper i parketten. Han kom opp i sofaen og sengen iblant, men det var jo bare kos.Hund er koselig enten den er stor eller liten.Men liten hund er litt mindre jobb, det skal innrømmes.  Anonymous poster hash: 6177a...fd9

Tull. Jeg har en hund som maser alle døgnets våkne timer, ingenting er godt nok selv etter tiiimesvis med turgåing, det er problemadferd (arvet som sådan) på høyt nivå. Hadde heller tatt en stor, rolig hund....

Anonymous poster hash: 29eda...a27

Skrevet

Har liten hund nå, men har også hatt stor.Man må tørke av potene og magen når man har vært på tur, ja. Den måtte dusjes ganske ofte, men den elsket det, så det var ikke noe problem (labrador).  Ingen riper i parketten. Han kom opp i sofaen og sengen iblant, men det var jo bare kos.Hund er koselig enten den er stor eller liten.Men liten hund er litt mindre jobb, det skal innrømmes.  Anonymous poster hash: 6177a...fd9

Har også en liten hund, og det var den eneste rasen jeg ville ha.

Min nabo har en litt større hund, som er hvit og lysebrun, og underpelsen er flere års møkkete, ser det ut som, virkelig.

Og da tør ikke jeg å tenke på hvordan de har det i huset, grøss.

Skrevet

Skal vi se....det er noe som heter både støvsuger og å vaske gulvet. Ja hunder drar inn en del skitt når de har vært ute, men vet du hva, jeg "ofrer" gjerne 5 minutter på å vakse gulvet når jeg ser hvor stor glede barnet mitt har av hunden. Og ikke minst hvor stor glede jeg har av den. 

Når det kommer til å ha hunden i sofa og seng så er ikke det plasser hvor hunden får lov til å oppholde seg så det problemet utgår.

Jeg har forøvrig en Golden retriver, og ville aldri hatt en liten rase da jeg trives med hunder som kan være med meg på lange fjellturer og bære kløv.

Anonymous poster hash: 5477f...719
Skrevet (endret)

Små hunder drar vel med seg like mye inn i huset som de store? De er nærmere bakken og dermed større tendens til å få gress og gjørme på magen og, ikke bare beina.

Jeg har to små, den ene røyter noe voldsomt, og begge må tørkes av når det er vått ute. Ja, det blir gress og pels utover gulvet, men vi har en robotstøvsuger som går hver dag, i tillegg til av vi har en liten, batteridrevet støvsuger som er enkel å ta frem og gå over det verste på gulvet. Hundene tørkes enkelt av med et håndkle.

De får komme opp i sofaen og senga, men det er jo bare å tørke raskt over sofaen, og skifter sengeklær én gang i uka. Hvis de er skitne får de ikke komme opp i senga.

Litt ekstra arbeid gjør meg ingenting. Det er mer glede enn arbeid med hundene.

Endret av Pobie
Skrevet

Tull. Jeg har en hund som maser alle døgnets våkne timer, ingenting er godt nok selv etter tiiimesvis med turgåing, det er problemadferd (arvet som sådan) på høyt nivå. Hadde heller tatt en stor, rolig hund....

Anonymous poster hash: 29eda...a27

man må vel være nøye på hvilken rase man velger. Min lille hund er rolig, trygg, glad og tilltsfull - vennlig mot både mennesker og hunder (og katter!). Roligere enn mange store hunder jeg kjenner (selv om store hunder nok oftere er rolige enn små - det skal jeg gi deg rett i).

Anonymous poster hash: 6177a...fd9

Skrevet

Enig med deg hi

Huff å huff

Anonymous poster hash: c58d7...9e2

Skrevet

Njææ.. Vi har en stor, som har langhåret pels og en litt mindre, som er korthårete.

Selvfølgelig drar de med seg sand inn i huset. Er de veldig våte feks, så tørker jeg lett av de, så ligger de på plassen sin til de tørre. De går ikke å vandrer så mye inne i huset, leke gjør de ute. Så det blir ikke så ille inne. Bruker å gå over med en tørrmopp på kveldene. Ellers så har vi ikke noe ekstra slitasje på gulvet eller andre plasser i huset..

Anonymous poster hash: 1d4c5...cf7

Skrevet

Jeg har to hunder. Den største er en rottweiler! Koseligste jeg vet er når han ligger sammen med meg i dobbeltsenga og koser! Helst ligger jeg bak han og koser han på magen, klør bak ørene og ligger inntil for å varme meg! Jeg vasker ikke bikkjene når de kommer inn, de går ganske fritt inn og ut verandaen som de vil. Men regner det, er sølete, vi har badet ute eller gått tur i snø og skog vasker jeg potene om det er nødvendig. Ellers har jeg vane for å skifte sengetøy ofte, støvsuge og vaske gulv ofte, drar ofte over med engangsvåtmopper. Bruker også klesrulle på sofaen og sofaputene ofte. Bikkjer skal ikke vaskes for ofte, så vi vasker de vel ca. annenhver mnd inne i dusjen med shampoo, tørker med føner osv. Ellers regulerer de det bra selv, og vi vasker litt her og der om nødvendig!

Anonymous poster hash: 94065...8ae

Skrevet

Det er kjempestress. Han må ut mens jeg vasker og når han kommer inn igjen er det like ille etter en time. Hår, lukt og potemerker i parketten. Hår overalt, spesielt i maten og på bordene. Lukt i tepper. Flekkef på parkett som må gnis bort pga han lekker fra tissen. Flekker på vegger og dører etter han rister seg. Blærk!! Skal ikke ha hund igjen. Før vasket jeg gulvet en gang i uka. Nå må jeg hver dag

Skrevet

Jeg har to store hunder og skjønner ikke hva du mener? 

Jeg har ikke mine i hverken seng eller sofa, de har egen seng. Jeg er normalt renslig, mine er korthåret og det eneste jeg trenger å gjøre er å tørke over de med en fille/håndduk om de er våte før jeg slipper de inn. Det er forskjell på pels og liten hund med mye pels er mer møkkete enn mine digre drog med glatt, kort pels.

ikke løper de inne, ikke bjeffer de på alt og ingenting, vi har fliser i hele huset minus soverommene pga at vi har valgt å ha hund med en viss størrelse, møbler og gulv er normalt rent og jeg kan gå med hvite sokker inne. 

Store hunder er ikke det samme som møkk og skitt - det er helt opp til eier. Finnes møkkete hus uten hunder for å si det slik....

Skrevet

Heler en stor hund som får litt skitt på potene enn en liten hund som er gnud inn i tiss og skitt.

Store frøkenen her i huset røyter 2 ganger i året.

Hun vaskes jevnlig og kammes ved behov.

Jeg synes små hunder stinker og ikke snakk om katter de lukter pyton.

Så smaken er forskjellig hva vi tolerere og godtar

Skrevet

Har en hund som er en glede på alle måter. Er 2 perioder i året hvor den røyter mye, men ellers er den ikke til bry. Har en gang/hall på rundt 10 kvm vi stenger av når den har vært ute på tur, der har den seng og god plass, så får den være der til den har tørket. Ellers er den alltid sammen med oss, men går aldri i sofaen eller inn på noen av soverommene. Bjeffer aldri, og alle i familien deler ut kos og klapp til den.

Mye handler om å ha den rette hunden til rett familie, der har vi truffet blink denne gangen😊

Anonymous poster hash: b4300...84e

Skrevet

Allikevel, dere har ikke overbevist meg, hus med en eller to store hunder er bare møkkete for meg.

Og små hunder er enklere å holde rene, enn store hunder.

De ødelegger alt jo, og lukter ja..og en stor hund i senga? Hva i helvete? Den har ingenting der å gjøre.

Skrevet

Allikevel, dere har ikke overbevist meg, hus med en eller to store hunder er bare møkkete for meg.

Og små hunder er enklere å holde rene, enn store hunder.

De ødelegger alt jo, og lukter ja..og en stor hund i senga? Hva i helvete? Den har ingenting der å gjøre.

Skulle du overbevises? Men ingen kan overbevise noen som har bestemt, og allerede i første innlegg gikk det klart fram at du hadde jo bestemt deg.

For meg er det ikke sånn som for deg. Hunden min ødelegger ingenting. Og så kan du bare sitte der og tro at vi som har hunder har møkkete hjem.

Skrevet

Hehe hvorfor skulle vi overbevise deg??

Du har tydlig bestemt deg.blir for dumt og bestemme seg for de med store hunder har skittene hus🙈

De jeg kjenner med skittene hus har ikke dyr...

Skrevet

Forstår ikke helt hva du mener jeg heller. At store hunder drar inn mer dritt er vel bare tull. Har vel mer med pelslenge å gjøre.

Små hunder har etter det jeg har erfart større risiko for atferdsproblemer, men det har vel mest med eierne å gjøre. Enkelte med små hunder oppdrar ikke hundene.

Min er relativt korthåra og drar ikke inn mye hvis vi da ikke går tur i regn og søle.Røyter ekstremt to ganger i året, og da støvsuger vi hele tiden. Får ikke være ovenpå. På soverommene. Ligger i sofaen, men ser ikke problemet da vi har skinnsofa. Det er klart at hund fører med seg litt ekstra, men det er ikke sunt å vokse opp i et helt sterilt miljø heller. Mener det er forska på at barn som vokser opp med husdyr har mindre risiko for å utvikle allergi.

Hunden vår sikler ikke. Det er ikke vanlig at voksne hunder gjør fra seg inne. Hun har kastet opp inne etter å ha forspilt seg på gress, men sånt gjør jo barn også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...