Anonym bruker Skrevet 27. juli 2015 #1 Skrevet 27. juli 2015 Venninnen min reiser 8 dager på ferie og katten er hjemme (inne). Moren hennes skal gå innom leiligheten og mate katten en gang til dagen. Hvor vanlig er dette? Fikk bare veldig vondt av katten når jeg hørte dette. Den er ikke så mye ute til vanlig. Kanskje noen timer til dagen. Men den er veldig kosete og menneskekjær. Så ser for meg med bare en liten halvtime hver dag (når moren er innom) at katten går og venter og venter på at venninna skal komme hjem. Anonymous poster hash: dd39f...3b8
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2015 #2 Skrevet 27. juli 2015 Vi reiste nylig bort en uke, og da hadde vi en proff kattepasser innom to ganger daglig til å rense kattedoen, fôre, slippe ut på morgenen og inn igjen på kvelden osv. Det koster jo litt, men er verdt hver krone. En uke uten oss er lenge for kattene som er vandt med folk rundt seg. Når det er sagt tviler jeg på at katten vil ta skade av å være så mye alene en ukes tid. Anonymous poster hash: 5244b...0fe
Ophelia & Jr. Skrevet 27. juli 2015 #3 Skrevet 27. juli 2015 Katten er i kjente, trygge omgivelser og har det sannsynligvis helt fint. Mye bedre enn å plassere den i kattepensjonat for eksempel...
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2015 #4 Skrevet 27. juli 2015 Vi reiste nylig bort en uke, og da hadde vi en proff kattepasser innom to ganger daglig til å rense kattedoen, fôre, slippe ut på morgenen og inn igjen på kvelden osv. Det koster jo litt, men er verdt hver krone. En uke uten oss er lenge for kattene som er vandt med folk rundt seg. Når det er sagt tviler jeg på at katten vil ta skade av å være så mye alene en ukes tid. Anonymous poster hash: 5244b...0fe Hva betalte du for det? Anonymous poster hash: 86ae2...eec
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2015 #5 Skrevet 27. juli 2015 Det går nok fint. Som noen andre sier over så er det mye bedre å gjøre det slik enn å dra katten til ukjente omgivelser. Verre er det for katten vår som skulle passes av svigers mens vi er på ferie, men nå har vi plutselig fått vite at de har tatt bobilen og reist av sted. Det betyr at katten må gå 3 dager uten mat! Anonymous poster hash: cea7b...4e8
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2015 #6 Skrevet 27. juli 2015 Så flott du er som bekymrer deg for katten Den har det helt fint, det kan jeg love deg! Katter kan ikke sammenlignes med for eksempel hunder. De er ikke knytter til "flokken" sin, men heller stedet sitt. Det er bare fint at den får være hjemme kanskje vil den kjede seg litt, men først og fremst vil den slappe av og kose seg! Misforstå meg rett, mange katter blir knyttet til eierene sine. Men de tåler utmerket godt å være litt borte fra de, særlig om de får være hjemme. Dessuten vil jo denne pusen se folk hver dag. Den er heldig Anonymous poster hash: bc484...0fe
Gjest Antarctica Skrevet 27. juli 2015 #7 Skrevet 27. juli 2015 Venninnen min reiser 8 dager på ferie og katten er hjemme (inne). Moren hennes skal gå innom leiligheten og mate katten en gang til dagen. Hvor vanlig er dette? Fikk bare veldig vondt av katten når jeg hørte dette. Den er ikke så mye ute til vanlig. Kanskje noen timer til dagen. Men den er veldig kosete og menneskekjær. Så ser for meg med bare en liten halvtime hver dag (når moren er innom) at katten går og venter og venter på at venninna skal komme hjem. Anonymous poster hash: dd39f...3b8 Typisk norsk. Alt for mange som lever et liv som ikke lar seg kombinere med dyrehold, men som likevel vil ha dyr.
Gjest Sekretøsa Skrevet 27. juli 2015 #8 Skrevet 27. juli 2015 Jeg bruker å ha noen her annenhver dag som gir de mat og vann. Vet de skal ha rent vann hver dag, men de drikker aldri det til vanlig. Heller jeg oppi nytt venter de til det er varmt og fylt med mat de søler før de drikker. De har katteluke som de går inn og ut av som de vil da, og gjør ikke fra seg inne.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2015 #9 Skrevet 27. juli 2015 Er så heldig at jeg har en fetter som ikke har eget hus, som gjerne bor hos oss i ferien mot å mate katten, ta inn post osv. Vi har et stort hus med gode fasiliteter, så vi får en fordel begge. Han bor gratis, jeg har gratis dyrepass. Anonymous poster hash: 71861...a40
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2015 #10 Skrevet 27. juli 2015 Det går nok fint. Som noen andre sier over så er det mye bedre å gjøre det slik enn å dra katten til ukjente omgivelser. Verre er det for katten vår som skulle passes av svigers mens vi er på ferie, men nå har vi plutselig fått vite at de har tatt bobilen og reist av sted. Det betyr at katten må gå 3 dager uten mat! Anonymous poster hash: cea7b...4e8 Men da må du jo kontakte noen andre som kan gi den mat, du gjør vel det? Jeg hadde blitt fullstendig rasende på svigerforeldrene mine om de hadde gjort sånt. Hva sa du til de da? Anonymous poster hash: 25d64...a62
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #11 Skrevet 28. juli 2015 Jeg har katt og når jeg er borte har jeg en nabo som ser etter katten 2 ganger om dagen. Gir den mat, rent vann, snakker litt til den og kos. Katter flest er sosiale dyr og de er vant til folk rundt seg. Å bare gi mat, uten å bli en stund, er ikke nok for min katt. Heldigvis har jeg en kattekjær nabo:) Anonymous poster hash: e9418...99f
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #12 Skrevet 28. juli 2015 Vi reiste nylig bort en uke, og da hadde vi en proff kattepasser innom to ganger daglig til å rense kattedoen, fôre, slippe ut på morgenen og inn igjen på kvelden osv. Det koster jo litt, men er verdt hver krone. En uke uten oss er lenge for kattene som er vandt med folk rundt seg. Når det er sagt tviler jeg på at katten vil ta skade av å være så mye alene en ukes tid. Anonymous poster hash: 5244b...0fe Atte hva sa du? Proff kattepasser ??? Hva slags utdannelse har en sånn en ? Kattiologi? Anonymous poster hash: ca75b...b43
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #13 Skrevet 28. juli 2015 Venninnen min reiser 8 dager på ferie og katten er hjemme (inne). Moren hennes skal gå innom leiligheten og mate katten en gang til dagen. Hvor vanlig er dette? Fikk bare veldig vondt av katten når jeg hørte dette. Den er ikke så mye ute til vanlig. Kanskje noen timer til dagen. Men den er veldig kosete og menneskekjær. Så ser for meg med bare en liten halvtime hver dag (når moren er innom) at katten går og venter og venter på at venninna skal komme hjem. Anonymous poster hash: dd39f...3b8 Typisk norsk. Alt for mange som lever et liv som ikke lar seg kombinere med dyrehold, men som likevel vil ha dyr.Ingen lever et liv som lar seg kombinere med dyrehold. Anonymous poster hash: 0f6e2...e2b
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #14 Skrevet 28. juli 2015 Vi reiste nylig bort en uke, og da hadde vi en proff kattepasser innom to ganger daglig til å rense kattedoen, fôre, slippe ut på morgenen og inn igjen på kvelden osv. Det koster jo litt, men er verdt hver krone. En uke uten oss er lenge for kattene som er vandt med folk rundt seg. Når det er sagt tviler jeg på at katten vil ta skade av å være så mye alene en ukes tid. Anonymous poster hash: 5244b...0fe Atte hva sa du? Proff kattepasser ??? Hva slags utdannelse har en sånn en ? Kattiologi? Anonymous poster hash: ca75b...b43 Jesus, var det virkelig vanskelig å forstå at jeg mener en person som jobber med å gå hjem til folk for å passe katten deres? Personen kan katt, klarer å lese dem og kan se hvis de ser syke ut. Det er det verdt å betale for. HI, hun tar 900 pr uke:) Anonymous poster hash: 5244b...0fe
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #15 Skrevet 28. juli 2015 Det går nok fint. Som noen andre sier over så er det mye bedre å gjøre det slik enn å dra katten til ukjente omgivelser. Verre er det for katten vår som skulle passes av svigers mens vi er på ferie, men nå har vi plutselig fått vite at de har tatt bobilen og reist av sted. Det betyr at katten må gå 3 dager uten mat! Anonymous poster hash: cea7b...4e8 Jeg hadde klikket. Det er bare ikke greit, og det er dyremishandling ! Du må finne noen som kan gå innom katten selvsagt! Anonymous poster hash: 5244b...0fe
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #16 Skrevet 28. juli 2015 Venninnen min reiser 8 dager på ferie og katten er hjemme (inne). Moren hennes skal gå innom leiligheten og mate katten en gang til dagen. Hvor vanlig er dette? Fikk bare veldig vondt av katten når jeg hørte dette. Den er ikke så mye ute til vanlig. Kanskje noen timer til dagen. Men den er veldig kosete og menneskekjær. Så ser for meg med bare en liten halvtime hver dag (når moren er innom) at katten går og venter og venter på at venninna skal komme hjem. Anonymous poster hash: dd39f...3b8 Typisk norsk. Alt for mange som lever et liv som ikke lar seg kombinere med dyrehold, men som likevel vil ha dyr.okei.... Hvem kan da ha katt?? Og hvor lenge kan man dra bort fra huset fx?? Siden du vet kriteriene, kan du opplyse meg? Anonymous poster hash: 17d1c...839
TPK Skrevet 28. juli 2015 #17 Skrevet 28. juli 2015 Vi gjorde det samme. En bekjent var innom hver 1-2-3 dag og fylte på mat og vann, slapp katten ut og inn, koste litt. Samtidig vannet hun blomster og tok inn posten og trillet frem søpla :-)
Gjest Antarctica Skrevet 28. juli 2015 #18 Skrevet 28. juli 2015 Venninnen min reiser 8 dager på ferie og katten er hjemme (inne). Moren hennes skal gå innom leiligheten og mate katten en gang til dagen. Hvor vanlig er dette? Fikk bare veldig vondt av katten når jeg hørte dette. Den er ikke så mye ute til vanlig. Kanskje noen timer til dagen. Men den er veldig kosete og menneskekjær. Så ser for meg med bare en liten halvtime hver dag (når moren er innom) at katten går og venter og venter på at venninna skal komme hjem. Anonymous poster hash: dd39f...3b8 Typisk norsk. Alt for mange som lever et liv som ikke lar seg kombinere med dyrehold, men som likevel vil ha dyr.okei.... Hvem kan da ha katt?? Og hvor lenge kan man dra bort fra huset fx?? Siden du vet kriteriene, kan du opplyse meg? Anonymous poster hash: 17d1c...839 De som syns det er viktigere å ha dyr enn å reise kan ha dyr. Subsidiært de som har et nettverk som kan flytte inn og passe katta eller ta hunden i pensjon. Vil man ha i både pose og sekk, går det ut over 1) dyret og 2) naboene.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #19 Skrevet 28. juli 2015 Venninnen min reiser 8 dager på ferie og katten er hjemme (inne). Moren hennes skal gå innom leiligheten og mate katten en gang til dagen. Hvor vanlig er dette? Fikk bare veldig vondt av katten når jeg hørte dette. Den er ikke så mye ute til vanlig. Kanskje noen timer til dagen. Men den er veldig kosete og menneskekjær. Så ser for meg med bare en liten halvtime hver dag (når moren er innom) at katten går og venter og venter på at venninna skal komme hjem. Anonymous poster hash: dd39f...3b8 Typisk norsk. Alt for mange som lever et liv som ikke lar seg kombinere med dyrehold, men som likevel vil ha dyr.okei.... Hvem kan da ha katt?? Og hvor lenge kan man dra bort fra huset fx?? Siden du vet kriteriene, kan du opplyse meg? Anonymous poster hash: 17d1c...839 De som syns det er viktigere å ha dyr enn å reise kan ha dyr. Subsidiært de som har et nettverk som kan flytte inn og passe katta eller ta hunden i pensjon. Vil man ha i både pose og sekk, går det ut over 1) dyret og 2) naboene. Vi passer bikjer titt og ofte. Folk passer kattene våre titt og ofte. Alle er friske, lykkelige og tilfredse dyr og mennesker. Greit å være kritisk til katteeiere som driver med dumping om sommeren, men det er da forskjell på folk.... Anonymous poster hash: bc484...0fe
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #20 Skrevet 28. juli 2015 Det som er værre en venninna di er jo de som drar vekk en uke uten å gi den mat. Den overlever å kjede seg litt Anonymous poster hash: f4224...fe1
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #21 Skrevet 28. juli 2015 Det går nok fint. Som noen andre sier over så er det mye bedre å gjøre det slik enn å dra katten til ukjente omgivelser. Verre er det for katten vår som skulle passes av svigers mens vi er på ferie, men nå har vi plutselig fått vite at de har tatt bobilen og reist av sted. Det betyr at katten må gå 3 dager uten mat! Anonymous poster hash: cea7b...4e8 Jeg hadde klikket. Det er bare ikke greit, og det er dyremishandling ! Du må finne noen som kan gå innom katten selvsagt! Anonymous poster hash: 5244b...0fe Vi setter ut mat og vann innerst i garasjen (uten å lukke den) om vi reiser vekk noen dager. Fungerer helt supert. Vurderer å skaffe katteluke med chipleser da Anonymous poster hash: f4224...fe1
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #22 Skrevet 28. juli 2015 Det går nok fint. Som noen andre sier over så er det mye bedre å gjøre det slik enn å dra katten til ukjente omgivelser. Verre er det for katten vår som skulle passes av svigers mens vi er på ferie, men nå har vi plutselig fått vite at de har tatt bobilen og reist av sted. Det betyr at katten må gå 3 dager uten mat! Anonymous poster hash: cea7b...4e8 Jeg hadde klikket. Det er bare ikke greit, og det er dyremishandling ! Du må finne noen som kan gå innom katten selvsagt! Anonymous poster hash: 5244b...0fe Vi setter ut mat og vann innerst i garasjen (uten å lukke den) om vi reiser vekk noen dager. Fungerer helt supert. Vurderer å skaffe katteluke med chipleser da Anonymous poster hash: f4224...fe1 Hvordan vet egentlig du at det fungerer supert? For alt du vet kan det være en grevling eller en større katt der som jager din og spiser opp maten. Anonymous poster hash: 164a8...b26
Mrs. Kaizer Skrevet 28. juli 2015 #23 Skrevet 28. juli 2015 Har katteluke inn på vaskerommet, setter mat og vannskåla der. Har en nabo eller bekjent som fyller på skålene en gang til dagen. Det funker veldig fint for pusen vår hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå