Mahem91 Skrevet 28. juli 2015 #26 Skrevet 28. juli 2015 Ud advarer kun mot å oppholde seg 10 km fra syria grensen. Det er 55 mil til alanya!? Hmm...
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #27 Skrevet 28. juli 2015 Ud advarer kun mot å oppholde seg 10 km fra syria grensen. Det er 55 mil til alanya!? Hmm... Er det ikke mer?? Anonymous poster hash: 0d3d2...ece
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #28 Skrevet 28. juli 2015 Jeg hadde ikke reist, i alle fall ukjende barn. Anonymous poster hash: 75ae1...fd2
klg,2 boys now:) Skrevet 28. juli 2015 #29 Skrevet 28. juli 2015 Aldri i livet. Synes det blir feil og si at nå er det rolig så det går fint. Angrepene kommer som regel fort og uventet. UD er ikke akkurat rask med og holde igjen nordmenn. Varme og brunfarge er ikke så viktig
Mahem91 Skrevet 28. juli 2015 #30 Skrevet 28. juli 2015 Ud advarer kun mot å oppholde seg 10 km fra syria grensen. Det er 55 mil til alanya!? Hmm... Er det ikke mer??Anonymous poster hash: 0d3d2...ece Luftlinje...
LillaGorilla♥♥ Skrevet 28. juli 2015 #31 Skrevet 28. juli 2015 Velvel, nå meldes det om skyting i turistområder i Barcelona også, så det er vel ingen steder som er 100% frie for gærninger..
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #32 Skrevet 28. juli 2015 Vi reiser i høstferien om ikke UD kommer med annen informasjon som stopper det. Vi skal til et hotell litt utenfor byene og tror nok ikke det skjer store greier der. Er mye russere på det hotellet og jeg tror at om IS skal slå til mot noe så blir det vel et hotell med mange vestlige. Vi hadde tenkt oss noen turer inn til Side/Antalya, og vi kommer kanskje til å revurdere akkurat det. Men bortsett fra utfluktene kommer vi til å slappe helt av, hvertfall slik situasjonen er nå. Terror kan forekomme overalt og jeg lar meg ikke skremme. Man er ikke trygg noen steder egentlig. Så lenge UD ikke fraråder reise til Tyrkia så reiser vi dit. Skulle noe skje så er det svært lite sannsynlig at noe skjer med akkurat oss, og jeg er sikker på at reiseselskapet vil ta skikkelig vare på oss om det trengs. Anonymous poster hash: 35a3f...960
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #33 Skrevet 28. juli 2015 Ud advarer kun mot å oppholde seg 10 km fra syria grensen. Det er 55 mil til alanya!? Hmm...Er det ikke mer??Anonymous poster hash: 0d3d2...ece Luftlinje... Men IS har jo ikke fly... Anonymous poster hash: 0d3d2...ece
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #34 Skrevet 28. juli 2015 Velvel, nå meldes det om skyting i turistområder i Barcelona også, så det er vel ingen steder som er 100% frie for gærninger.. Der ingen skulle tru at nokon kunne bu, kanskje... Anonymous poster hash: 0d3d2...ece
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #35 Skrevet 28. juli 2015 Vi reiser i høstferien om ikke UD kommer med annen informasjon som stopper det. Vi skal til et hotell litt utenfor byene og tror nok ikke det skjer store greier der. Er mye russere på det hotellet og jeg tror at om IS skal slå til mot noe så blir det vel et hotell med mange vestlige. Vi hadde tenkt oss noen turer inn til Side/Antalya, og vi kommer kanskje til å revurdere akkurat det. Men bortsett fra utfluktene kommer vi til å slappe helt av, hvertfall slik situasjonen er nå. Terror kan forekomme overalt og jeg lar meg ikke skremme. Man er ikke trygg noen steder egentlig. Så lenge UD ikke fraråder reise til Tyrkia så reiser vi dit. Skulle noe skje så er det svært lite sannsynlig at noe skjer med akkurat oss, og jeg er sikker på at reiseselskapet vil ta skikkelig vare på oss om det trengs. Anonymous poster hash: 35a3f...960 Turkler? Anonymous poster hash: 76c04...357
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #36 Skrevet 28. juli 2015 Noen her som skal til Pegasos World da? Har bestilt men vurderer å avbestille, menmister da depositumet. Anonymous poster hash: dab45...4f6
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #37 Skrevet 28. juli 2015 Noen her som skal til Pegasos World da? Har bestilt men vurderer å avbestille, menmister da depositumet. Anonymous poster hash: dab45...4f6 Vi skal.... Smule usikker...velgte selvsagt ikke avbestillingsforsikring ... Anonymous poster hash: 2325c...6fa
Mahem91 Skrevet 28. juli 2015 #38 Skrevet 28. juli 2015 Ud advarer kun mot å oppholde seg 10 km fra syria grensen. Det er 55 mil til alanya!? Hmm...Er det ikke mer??Anonymous poster hash: 0d3d2...ece Luftlinje... Men IS har jo ikke fly...Anonymous poster hash: 0d3d2...ece Har dem ikke? Men fly fra istanbul tar jo ikke mer en en time. Gazipasanligger 20 minutter unna leiligheten.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #39 Skrevet 28. juli 2015 Noen her som skal til Pegasos World da? Har bestilt men vurderer å avbestille, menmister da depositumet.Anonymous poster hash: dab45...4f6 Vi skal.... Smule usikker...velgte selvsagt ikke avbestillingsforsikring ... Anonymous poster hash: 2325c...6fa Det vi ikke gjorde og.. Vet du hvordan det fungerer? Har i dag vært i kontakt med ving. Om det er terror eller krig innen for 30 km unna stedet man skal får man refundert pengene. Men avbestiller man etter den 14 dagers grensa før avreise så kan man regne md en regning like stor som summen av hele reisa! :| Anonymous poster hash: f5a2e...f37
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #40 Skrevet 28. juli 2015 Ud advarer kun mot å oppholde seg 10 km fra syria grensen. Det er 55 mil til alanya!? Hmm...Er det ikke mer??Anonymous poster hash: 0d3d2...ece Luftlinje...Men IS har jo ikke fly...Anonymous poster hash: 0d3d2...ece Har dem ikke? Men fly fra istanbul tar jo ikke mer en en time. Gazipasanligger 20 minutter unna leiligheten. Tenkte på fly til angrep. Der har de ikke. Så for meg intens bombing av alanya :/ Men nå er det stille derfra igjeb. Ikke noe nytt etter Nato-møte... tyrkia har jo en god militær styrke, de ba heller ikke om hjelp fra nato.... syns hele greia er vanskelig. Anonymous poster hash: 0d3d2...ece
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2015 #41 Skrevet 28. juli 2015 Noen her som skal til Pegasos World da? Har bestilt men vurderer å avbestille, menmister da depositumet.Anonymous poster hash: dab45...4f6 Vi skal.... Smule usikker...velgte selvsagt ikke avbestillingsforsikring ... Anonymous poster hash: 2325c...6fa Det vi ikke gjorde og.. Vet du hvordan det fungerer? Har i dag vært i kontakt med ving. Om det er terror eller krig innen for 30 km unna stedet man skal får man refundert pengene. Men avbestiller man etter den 14 dagers grensa før avreise så kan man regne md en regning like stor som summen av hele reisa! :| Anonymous poster hash: f5a2e...f37 Vi har avbestillingsforsikring, men det hjelper ingenting. Mindre enn 15 dager til vi drar og da får vi ikke noe igjen. Ving sier jo de har folk der som rapporterer hele tiden og at de ikke melder om noe uro... Anonymous poster hash: 0d3d2...ece
Mahem91 Skrevet 28. juli 2015 #42 Skrevet 28. juli 2015 "Offisielt reiseråd for Tyrkia «Utenriksdepartementet fraråder reiser til eller opphold i grenseområdene nærmere enn 10 km fra grensen til Syria som ikke er strengt nødvendig. Utenriksdepartementet oppfordrer norske borgere å utvise aktsomhet ved reiser til eller opphold nærmere enn 10 km fra grensen." - jeg vil tru ud advarer. Men dem gjør jo det på nyhetene.. Forblir det rolig kommer vi nok til å dra. Men rart om det ikke skjer noe mer snart. Tross alt snakk om IS.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #43 Skrevet 29. juli 2015 Pakk en nødbag full av kaffe, vikingmelk, bananer og håndklær, så går det nok bra! Anonymous poster hash: 5d405...f5b
Fandens Oldemor Skrevet 29. juli 2015 #44 Skrevet 29. juli 2015 Jeg liker Tyrkia, har vært der mange ganger. Kommer nylig derfra nå, men hadde ikke reist tilbake sånn som situasjonen har utviklet seg. Kanskje neste år, men sannsynligvis blir det mange år til. Etter hendelsen i Tunisia endret det seg der nede. Mye mer politi og skjerpet sikkerhet. Det er selvsagt ikke uten grunn, Tyrkia er et åpenbart mål for neste terroraksjon. Det blir så ufattelig naivt å si "man er jo ikke trygg noen steder uansett" eller "jeg er her nede nå og merker ingenting". Selvsagt er det høyere risiko i Tyrkia enn i mange andre land selv om ingen land kan ansees å være helt trygge, og selvsagt merker man ikke nødvendigvis at et terroranslag er nært forestående. Det bare skjer. Tror dere at vanligvis UD har advart, og turister har "merket noe" i forkant av andre terroraksjoner?
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #45 Skrevet 29. juli 2015 Men kan man stole på UD? Anonymous poster hash: f5a2e...f37
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2015 #46 Skrevet 29. juli 2015 Men kan man stole på UD? Anonymous poster hash: f5a2e...f37 Hvis ikke man kan stole på de, hva da? I istanbul har de jo sendt ut beskjed til alle som oppholder seg der, selvom de sier sannsynlighete er lite... jeg vet jaggu ikke jeg :/ Anonymous poster hash: 0d3d2...ece
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #47 Skrevet 30. juli 2015 Jeg hadde aldri dratt om jeg hadde hatt en mellomlanding i istanbul. Dit drar jeg ikke altså... Vi driver å hører med ving om hvor mye vi etv får igjen eller må ut med om vi avbestiller..... Anonymous poster hash: f5a2e...f37
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #48 Skrevet 30. juli 2015 Jeg hadde aldri dratt om jeg hadde hatt en mellomlanding i istanbul. Dit drar jeg ikke altså... Vi driver å hører med ving om hvor mye vi etv får igjen eller må ut med om vi avbestiller..... Anonymous poster hash: f5a2e...f37 Når ska dere reise da? Jeg tror vi drar. Har jo vært bare den ene... ikke skal vi mellomlande i istanbul heller. Tror og sikkerhet er godt skjerpet på flyplassene nå Anonymous poster hash: 0d3d2...ece
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #49 Skrevet 30. juli 2015 Jaa, vi drar den 18. Hører bare for å høre egentlig. Ettersom vi skal til Mamhutlar så er jeg ikke så bekymra. Anonymous poster hash: f5a2e...f37
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #50 Skrevet 30. juli 2015 Jaa, vi drar den 18. Hører bare for å høre egentlig. Ettersom vi skal til Mamhutlar så er jeg ikke så bekymra. Anonymous poster hash: f5a2e...f37 Da er dere innafor for å få bytta da, mot et tillegg... vi reiser på mandag så det er kjørt for oss Anonymous poster hash: 0d3d2...ece
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå