Gå til innhold

Dfds til København .... Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer ta turen til København og tivoli , og lurer på om noen her har erfaringer å dele? 2 voksne og 2 barn😊

Fortsetter under...

Skrevet

Tivoliet er fantastisk.den båten er dessverre,bare grøss😖😖men greit for og bli fraktet tur-retur

Skrevet

Beregn dagen i tivoliet du trenger det.parken er nydelig og mye kult og finne på

Gjest Antarctica
Skrevet

Tivoliet er fantastisk.den båten er dessverre,bare grøss😖😖men greit for og bli fraktet tur-retur

Enig, den var ikke så fin! Og bassenget var for dypt for barna.

Skrevet

Liker ikke dfds, det er en teit båt :P må reservere plasser for å ete. Vi visste ikke det så det ble taxfreegodis til middag!

Men tivoli er bra. Koselig der, men må betale for alle karusellene da...... akvariet der er dårlig. Men liker parken bedre enn tusenfryd.

Anonymous poster hash: f1881...4f2

Skrevet

Du kjøper turpass på tivoliet enig i at akvariet er bortkastet penger.

Ang spising på dfds så anbefaler jeg pizza restauranten,men forbred dere på kø

Annonse

Skrevet

Takk for tips jenter! Da blir det 3 netter i København og båt. Noen tips til andre ting vi kan finne på der?

Skrevet

København zoo

Skrevet

Eksperimentarium er supert :)

Anonymous poster hash: 7b2d9...630

Skrevet

Båten er GRØSS ja, men maten ombord er fantastisk. Særlig biffen :) Husk å reservere bord bare. I københavn... Dra innom Disneysjappa i gågaten. Men vær der når det åpner, ellers ere sykt mange folk i den trange butikken.

Skrevet

Maten ombord er helt elendig!

Anonymous poster hash: aeff3...d6a

Skrevet

Nå er det et par år siden jeg har tatt båten, men vi hadde samme restaurant opp og ned, men forskjellige båter. Jeg mener at det var Pearl som hadde kjempedårlig mat og crown som hadde kjempegod. Samme meny, men helt utrolig stor kvalitetsforskjell.

Tivoli er stas. :-)

Skrevet

Gleder meg ikke spess til båten,får virkelig grøss fornemmelse... Ungene elsker det da😊

Annonse

Skrevet

Dfds er absolutt ikke en båt for barna i alla fall.. Det finnes ingen steder man kan kjøpe mat til barna foruten å betale 300 kr på restaurant. Kjedelig båt, dårlig service, og maten (i buffet og cafe) smaker helt grusomt!! 

Så skal du reise med to barn er du NØDT til å ta med mat når du går ombord, og ta med fra København på tilbakeveien. Hvis ikke du vil bruke 200 kr på pizza hver gang barna er litt småsultne. For det er ingen andre steder å kjøpe mat på båten

Skrevet

Jeg er ikke helt enig i alle som sier at det var en elendig båt - men skjønner jo selvsagt at man ser forskjellig på det.

Vi kom fra København i går faktisk, og hadde tur/retur med DFDS Crown. Vi hadde økonomilugar, og hadde vel ikke heeeelt sett at den kom til å være plassert UNDER bildekket faktisk (2. dekk), og man må jo ut for å skifte mening, men det var helt greit, og vi sov godt.

Nå vet jeg ikke hvor gamle ungene dine er, men våre på 3 og 10 lekte fint oppe på 10. dekk som var "avsatt" til barn. Her var det stort lekerom, legorom (både bygging og utsalg) og tegnerom. Det var også aktivitører der som hadde ulike aktiviteter for barna, og disko på kvelden var populært.

Hvis dere skal reise nå, så vær obs på at det er STAPPFULLT på båten, mer eller mindre overalt. Vær rask ute med å bestille bord på en av restaurantene. Vi prøvde bare biffrestauranten, og vi syntes alle at maten var fantastisk god der. Grei barnebuffet. Forholdsvis dyrt.

Skal dere ha frokost, vær så tidlig ute som mulig, slik at dere unngår den verste køen. Vi var der rundt halv åtte, og da gikk det greit.

Ble imidlertid litt skuffet over taxfreebutikken, som jeg syntes var skuffende liten til å være en så stor båt. Ikke rare sjokoladeutvalget iallfall - og man får mye av det en god del billigere i Norge.

Tivoli var supert! Husk på at du kan kjøpe billetter om bord på skipet (turpass, slik at dere kan kjøre så mange karuseller som dere ønsker) - og da får dere 35 % rabatt i forhold til å kjøpe turpass direkte i Tivoli. Slipper også den verste billettkøen.

Tivoli åpner kl. 11 - vi var der til åpning, og det var færre folk der da enn utover dagen.

God tur :-)!

Skrevet

København er bra, båten er dritt. Sønnen ble matforgifta av bufeeten. Kjører heller broen. 

Skrevet

Jeg er nok litt rar, men jeg liker faktisk Bakken tivoli bedre enn selve Tivoli i København sentrum.

Anonymous poster hash: e33ff...f5f

Skrevet

København er fantastisk deilig. Vi pleier også å ta med barna på Lousiana, i den tro at litt kunst og kultur ikke skader.

Ser at mange er negative til dfds. Og nei, det er ikke colorline til kiel. Men ungene har alltid elsket båten. En tur med skattejakt. Litt bading og noe god mat, så er de mer enn happy. Vi tåler fint at sjokoladeutvalget i tax-free-sjappa kunne vært bedre.

Betjeningen er hyggelige. Og i københavn ved juletider har de hatt et hjertevarmende arrangement, der de ansatte på båten jobber gratis, så kjører shuttlebussene rundt i byen og plukker opp hjemløse http://www.maritimedanmark.dk/?Id=12597 . Og så spanderer dfds julelunsj på hele hurven. Yey til dfds!

Anonymous poster hash: f4757...acc

Skrevet

Hva er dritt på den båten? Tatt den mange ganger..

Anonymous poster hash: 2c100...e2c

Skrevet

Sitter på båten akkurat nå, faktisk. Er på Crown. Spiste utrolig god mat i går (perlehøne), og synes det pleier å være godt her. Vesla på to elsker også å ta ferja. Har masse slekt i Danmark, så har reist med den en del ganger allerede.

Av aktiviteter vil jeg anbefale Den Blå Planet. Nytt akvarium, Nord-Europas største. Dit kommer dere med metroen, gå av på Kastrup.

God ferie!

Anonymous poster hash: 3547e...a6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...