Merian Skrevet 27. juli 2015 #1 Skrevet 27. juli 2015 Jeg skal lage sjokoladekake til en bursdag, og har en kjempegod oppskrift uten egg men med kulturmelk. Noen som vet hva jeg kan erstatte med for at den skal bli like saftig? Vil helst slippe unna med en kake, og trenger noe både noe veganere og vanlige folk liker..
Superdolly Skrevet 27. juli 2015 #2 Skrevet 27. juli 2015 Jeg er ikke veganer, men har du tenkt på at du kan bake sjokoladekake med appelsinjuice? Jeg vet ikke om du rett og slett kan erstatte all melken i din oppskrift med juice, men hvis du søker finnes det mange oppskrifter.
Elina Skrevet 27. juli 2015 #3 Skrevet 27. juli 2015 Tofu feks ellers så brukes det mye eplesaus. Jeg bruker ikke olje eller vegansk smør men har brukt litt i bakst for å få den saftig. Ellers så kan egg erstattes med egg erstatning selvfølgelig (de pakkene du kjøperferdig) ellers så kan du bruke linfrø som du kverner og blander med vann, har ikke forsøkt det selv men google det for oppskrift.
Elina Skrevet 27. juli 2015 #4 Skrevet 27. juli 2015 Ellers så er det noen som bruker banan for å få det saftig. Og når det gjelder tofu så må du sile vekk vannet og det er den typen som ikke er helt hard.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå