Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Okei, jeg er tydeligvis ikke så smart på dette foreldrepengegreiene, og satte meg selvsagt ned for å se på dette på en søndag:-P Kanskje noen her inne kan svare meg?

Jeg har to uker ferie igjen i år som jeg skal ta ut i permisjonen før jul. I skjemaet står det "skal du ta ut hele fellesperioden sammenhengende?". Skal jeg her krysse nei? Har forstått at jeg må sende inn eget skjema for å utsette foreldrepengene.

Neste år skal jeg også ta ut alle mine fem ferieuker i permisjonen, slik at jobbstart blir utsatt. Kan jeg bare utsette permisjonen med 4+1 uke?

Og til sist: jeg har vært 40 % sykmeldt fra jobben min. Når jeg da skal oppgi siste brutto lønn, skal jeg da bare oppgi det jeg har fått fra arbeidsgiver, eller skal jeg legge sammen både lønn fra arbeidsgiver og sykepenger fra Nav?

Kommer til å ta kontakt med Nav i morgen, men er det noen som veit så hadde jeg blitt glad!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144227619-s%C3%B8knad-om-foreldrepenger-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier å svare nei på at det er planlagt ferie og så pleier jeg å sende inn endringsskjema/ utsettelsesskjemaet etter at foreldrepenger er innvilget. Dette for å slippe å forvirre NAV da de har en egen evne til å rote med papirene mine. Det blir vel ja på at du skal ha den sammenhengende det.

Du kan bare utsette med 4 +1 , men du kan jo ta de 4 siste dagene i forbindelse med oppstart. Det har jo ikke NAV noe med kun arbeidsgiver.

Om jeg har vært sykemeldt ved søknadstidspunktet har jeg oppgitt samme inntekt som ble oppgitt da sykemeldingen startet. Dvs full lønn. Har du fastlønn et det jo enkelt.

Jeg pleier å svare nei på at det er planlagt ferie og så pleier jeg å sende inn endringsskjema/ utsettelsesskjemaet etter at foreldrepenger er innvilget. Dette for å slippe å forvirre NAV da de har en egen evne til å rote med papirene mine. Det blir vel ja på at du skal ha den sammenhengende det.

Du kan bare utsette med 4 +1 , men du kan jo ta de 4 siste dagene i forbindelse med oppstart. Det har jo ikke NAV noe med kun arbeidsgiver.

Om jeg har vært sykemeldt ved søknadstidspunktet har jeg oppgitt samme inntekt som ble oppgitt da sykemeldingen startet. Dvs full lønn. Har du fastlønn et det jo enkelt.

Tusen takk! Absolutt enklest å gjøre det sånn ja:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...