Gå til innhold

Førstegangsgravid og supernervøs

Anbefalte innlegg

Jeg er snart 25år og førstegangsgravid etter å ha vært prøvere i 1 år. Nå som det endelig klaffet tok jeg Wild Yam kapsler, da jeg mistenkte at jeg hadde lavt progresteron. Jeg sluttet på Wild Yam etter nedtrapping på IKM, siden det er anbefalt.. Men jeg er virkelig livredd for at det skal ende i SA når jeg sluttet på Wild Yam. 

I tillegg har jeg ingen andre symptomer nå enn litt ømme bryst og nipler (varierer veldig i løpet av dagen), og litt stikking i magen for det meste på høyre side som kommer og går litt av og til. 

Ellers kjenner jeg lite, og hadde forventet at jeg kjente meg supergravid når det endelig klaffet  :frown: 

Jeg er i uke 5-6 nå, og klarer ikke å tenke på annet enn at dette MÅ gå bra og at tiden må går fort frem til 12 uker.. 

Har så inntrykk av at det er veldig vanlig at man går igjennom en SA første gang man blir gravid, er det slik eller? 

Jeg er virkelig så anspent og nervøs for at dette skal gå galt. Hjelp, noen fornuftige ord eller erfaringer der ute?  :mellow:

Anonymous poster hash: d880e...61b

Fortsetter under...

Di smertene du kjenner er bar livmora di som vokser :D jeg kjenner meg så igjen der! Huska med mi første hvor jeg trodde jeg skulle være supergravid, men så merka jeg ikke så mye til symptomer en ømme nippler og bryst! Men da jeg kom til uke 8 endret alt seg, jeg begynte få mage og jeg kjente voksesmertene mye mer. Og så kom det bare mer symptomer etter det :)

Anonymous poster hash: 53915...9e5

Det er i alle fall veldig vanlig å bekymre seg... Men for hver dag som går, så øker sjansen for at det går bra.

Det er nok like vanlig med lite symptomer som mange symptomer. Jeg har også få symptomer, og har ikke noen spesiell gravid-følelse i kroppen. Men sånn har jeg hatt det før også, og det gikk bare fint :)

Anonymous poster hash: 35574...04b

Di smertene du kjenner er bar livmora di som vokser :D jeg kjenner meg så igjen der! Huska med mi første hvor jeg trodde jeg skulle være supergravid, men så merka jeg ikke så mye til symptomer en ømme nippler og bryst! Men da jeg kom til uke 8 endret alt seg, jeg begynte få mage og jeg kjente voksesmertene mye mer. Og så kom det bare mer symptomer etter det :)

Anonymous poster hash: 53915...9e5

Takk for svar! Godt å høre, da får jeg bare krysse alt som kan krysses og vente på at ukene går slik at symptomene kommer og kan roe meg ned  :D

Det er i alle fall veldig vanlig å bekymre seg... Men for hver dag som går, så øker sjansen for at det går bra.

Det er nok like vanlig med lite symptomer som mange symptomer. Jeg har også få symptomer, og har ikke noen spesiell gravid-følelse i kroppen. Men sånn har jeg hatt det før også, og det gikk bare fint :)

Anonymous poster hash: 35574...04b

Takk for svar! Betryggende å høre. Håper dette går bra, og at tiden går veldig fort frem mot uke 12. Da først kan jeg senke skuldrene litt føler jeg  :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...