Gå til innhold

Malt extrakt, hvor mye skal i melken til babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min klarer ikke å bæsje så tenkte å prøve med malt ex. Kjøpte en idag som er i falske og flytende. Hvor mye skal opp i flasken? Babyen er 2 mnd

Anonymous poster hash: ead38...2fa

Skrevet

Jeg tok en halv til en teskje .

Skrevet

Trykk en lett dæsj i flaska. Du merker hvis du har tatt for mye. Ville hatt malt i hvert måltid til han fikk til å bæsje. Noen trenger i hvert måltid, fordi de alltid har for hard mage uten.

Anonymous poster hash: 91212...2cd

Skrevet

Vi brukte ikke den flytende, men vi hadde en teskje per flaske. Men kjenner også noen som hadde en teskje per dag. Du må nesten bare prøve deg frem.

Skrevet

Tok en teskje på 160-210ml elns

Anonymous poster hash: cd0eb...9e0

Skrevet

Takk for svar jenter! Men det er altså ikke farlig for babyen å få det i melken hver dag?

Skrevet

Nei :)

Anonymous poster hash: cd0eb...9e0

Skrevet

Supert :-) men fy den lukter fælt da :(

Skrevet

Jeg hadde i ca en teskje maltekstrakt i flasken til gutten min, ble altså da blandet med 60ml mme. Ble for sterkt for han så han sprutgulpet opp nesten alt.. Har blandet i mindre etterpå, og da går det fint :)

Anonymous poster hash: 8ac41...cc8
Skrevet

Jeg har hørt at man ikke bør bruke malt i melken over lang tid, da dette kan hemme eller forstyrre fordøyelsen til barnet.. Men om dette faktisk stemmer vet jeg ikke. Bør også passe på bruk av malt etter at tenner har begynt å titte frem! ;)

Skrevet

Jeg har hørt at man ikke bør bruke malt i melken over lang tid, da dette kan hemme eller forstyrre fordøyelsen til barnet.. Men om dette faktisk stemmer vet jeg ikke. Bør også passe på bruk av malt etter at tenner har begynt å titte frem! ;)

Fine tanker, men likevel er det per dags dato det mildeste som kan hjelpe babyer å bæsje. Og trolig det med minst bivirkninger. Brukes mye på nyfødtintensivavdelinger. Premature har ofte magetrøbbel grunnet umoden tarm og tilstelninger i melken.

Det er et b-vitamin. Og må man så må man.

Skrevet

En god teskje i en flaske i døgnet. Altså ikke i hver eneste.

Skrevet

For mange barn fungerer det bedre med en liten men jevn tilførsel.

Skrevet

Opptil en teskje pr 100ml melk

Anonymous poster hash: 0aa6d...aac
Skrevet

Jeg brukte kun og dyppe tuppen på en ts i malten og det ble evig nok.

Skrevet

HS sa til meg at de ikke skal ha mer enn 3 t-skjeer med malt pr døgn.

Anonymous poster hash: f81bf...d6a

Skrevet

Så man skal altså ikke ha malt ex i melken hver eneste måltid?

Skrevet

Når det har stoppet opp er det lurt å ha i hvert måltid til barnet klarer å bæsje. Gjør sykkelbevegelser med beina 2-3 ganger per dag til det ordner seg. Senere finner du ut om barnet trenger litt malt hvert måltid eller for eksempel til annethvert måltid, eller sjeldnere. Poenget er daglig avføring med ok konsistens.

Skrevet

Okey, får bare prøve meg fram :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...