Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #1 Skrevet 23. juli 2015 Erfaringer? Jeg har kjempekomplekser for mine tenner og smiler med munnen igjen. Har tenkt i ti år at jeg skal gjøre noe med det. Anonymous poster hash: 2659d...386
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #2 Skrevet 23. juli 2015 Samme her, jeg har så skjeve tenner. foreldrene mine sa at det bare var sjarmerende, og at det var"meg".😏 kanskje når jeg var 10, men ikke 35!! 🙈😔 Så jeg håper noen har erfaring Anonymous poster hash: 84b7d...1ce
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #3 Skrevet 23. juli 2015 Jeg gjorde det, kostet meg nesten 40.000. Var ganske bortkastet. De går tilbake igjen Anonymous poster hash: f8160...be1
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #4 Skrevet 24. juli 2015 At de går tilbake igjen handler om hvilken tannlege du har.. Min limte på en tynn streng på baksiden av tennene som holder alt på plass. Kjenner ikke strengen. Anonymous poster hash: 464fc...8ad
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #5 Skrevet 24. juli 2015 Jeg holder på med det nå Har reguleringen på baksiden av tennene så ingen ser den, siden jeg er litt jålete Anonymous poster hash: 7f79a...166
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #6 Skrevet 24. juli 2015 Jeg har rettet tennene i voksen alder og veldig glad for at jeg gjorde det. Jeg brukte invisalign, som er en blank plastskinne man har over tennene (vises nesten ikke). De skiftes ut hver andre uke og tennene blir rettere og rettere. Hos meg tok behandlingen 10 mnd. Før behandlingen startet, fikk jeg se video om hvordan mine tenner kom til å bli. Etter behandling festet de en tynn streng bak tennene for å holde de på plass. Anonymous poster hash: f9cf8...93c
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #7 Skrevet 24. juli 2015 Nå har jeg rette tenner, men de er i feil stilling, så mine tenner er helt slipt ned, og ser ikke fine ut. Vil gjerne fikse det en dag. Men som enslig mor, så har jeg ikke råd til det nå. Begge barna her trenger regulering og, så de blir prioritert først. Men en dag skal mine tenner bli gjort noe med og. Anonymous poster hash: 08072...338
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #8 Skrevet 24. juli 2015 Skal gjøre det veldig snart etter å ha drømt om det i over 20 år. Tennene mine er også skjevslitte pga tannstillingen. Har vært til konsultasjon hos kjeveortoped, han sa at jeg får skrive av 28% av beløpet jeg betaler inn ila et år. Han sender skriv til Nav. For meg koster det 53000,- med regulering på baksiden oppe og nede. Anonymous poster hash: 4a49e...0cc
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2015 #9 Skrevet 24. juli 2015 Jeg har inman aligner. Den kan tas av og på etter ønske, men du bør bruke den så mye som mulig, helst 20 timer i døgnet. Den retter ikke bittfeil. Men de seks fremste tennene. Det går på 8-10 uker per kjeve om du bruker den nok. Jeg greier ikke mer enn maks 16-18 timer per døgn. Det er dritvanskelig å snakke reint med den i overkjeven. Har hatt den i tre uker nå. Ser god forskjell! Det koster ca 36000 for begge kjever. Godt alternativ for å bare rette opp. Får satt på en streng bakpå tennene når det er ferdig. Det blir ikke helt perfekt, men veldig bra! Har fått se film og gipsavstøpning av hvordan det blir til slutt. Allerede lettere å smile med tennene. Har lyst til å bleke også, eller blir det overkill? Anonymous poster hash: 2659d...386
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2015 #10 Skrevet 25. juli 2015 Ja, jeg er snart ferdig med tannregulering etter halvannet år. Veldig fornøyd! Det har kostet ca 45,000 totalt. "Usynlig" (altså på baksiden) i overkjeven, vanlig regulering men med hvite klosser i underkjeven. Det er ikke spesielt påfallende. Litt ubehag ved snakking og spising helt i begynnelsen og når den strammes, men definitivt verdt innsatsen. Anonymous poster hash: 2074e...7fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå