Gå til innhold

Hvor tidlig pakker dere fødebag'en?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Haha, for 2 mnd siden :P

Haha 36+3 i dag, og ikke tenkt på det før i dag. Men ikke pakket noe enda Anonymous poster hash: 07686...9f3

Var litt ivrig :P Men har kommet litt og litt mer oppi bagen etterhvert :P

Men senest innen 09 i morgen skjer det! Så da var jeg i det minste forberedt :)

Haha 36+3 i dag, og ikke tenkt på det før i dag. Men ikke pakket noe enda Anonymous poster hash: 07686...9f3

Kom gjerne med tips til innhold i fødebag'en:)

Anonymous poster hash: 07686...9f3

Kom gjerne med tips til innhold i fødebag'en:)

Og lykke til :D

Jeg pakket min for 2 uker siden ca. Den er nok ikke helt komplett, mangler litt energidrikk og lader (+ SamsungTab til mannen). Har pakket plenty med klær til lille og meg, ammestæsj, snacks/nøtter osv. Er første fødebagen så er sikkert noe jeg mangler men :legrine:

Kom gjerne med tips til innhold i fødebag'en:)Anonymous poster hash: 07686...9f3
Skal vi se:

Amme BH

Amme singlet

Store truser

Joggedrakt

Pysjbukse

Stor cardigan

Tøfler

Slippers

Stell

Brystvortesalve

Ammeinnlegg

Bind

Toalettpapir

Shampo/balsam

Bodylotion

Jojobaolje(ansikt)

Mineralfoundation

Tannbørste/tannkrem

Hårstrikk/hårnåler

Til mini

Body

Strømpebukse

Sokker

Lue

Pysj

Helseteppe

Masse energitett mat som

Sjokoladecookies

Snickers

Tørket frukt og nøtter

Etc

Kamera/lader

Mobillader

"Boken om meg" så jeg kan skrive inn ting mens det er ferskt til mini :)

IPod(viktig med musikk)

Hmmm.....tror jeg har fått med det meste da? :P

Endret av MotherOfDragons

Kom gjerne med tips til innhold i fødebag'en:)Anonymous poster hash: 07686...9f3
Skal vi se:

Amme BH

Amme singlet

Store truser

Joggedrakt

Pysjbukse

Stor cardigan

Tøfler

Slippers

Stell

Brystvortesalve

Ammeinnlegg

Bind

Toalettpapir

Shampo/balsam

Bodylotion

Jojobaolje(ansikt)

Mineralfoundation

Tannbørste/tannkrem

Hårstrikk/hårnåler

Til mini

Body

Strømpebukse

Sokker

Lue

Pysj

Helseteppe

Masse energitett mat som

Sjokoladecookies

Snickers

Tørket frukt og nøtter

Etc

Kamera/lader

Mobillader

IPod(viktig med musikk)

Imponerende! o.O Har ikke tatt med meg fottøy (skal fikses) eller varme klær som cardigan hoodie.. Sminke har jeg alltid i vesken så den er jo grei, har knapt sminket meg på 6 mnd allikevel men skal nok være deilig med et strøk mascara og litt concealer :P

Nei huff. Pregnancubrain har kicket inn hos meg, er det noe jeg mangler så får jeg sende mannen hjem (40 minutter kjøring)! :tanpuss::fnise:

men det så ut som en flott fødebag!

Skal vi se:

Amme BH

Amme singlet

Store truser

Joggedrakt

Pysjbukse

Stor cardigan

Tøfler

Slippers

Stell

Brystvortesalve

Ammeinnlegg

Bind

Toalettpapir

Shampo/balsam

Bodylotion

Jojobaolje(ansikt)

Mineralfoundation

Tannbørste/tannkrem

Hårstrikk/hårnåler

Til mini

Body

Strømpebukse

Sokker

Lue

Pysj

Helseteppe

Masse energitett mat som

Sjokoladecookies

Snickers

Tørket frukt og nøtter

Etc

Kamera/lader

Mobillader

IPod(viktig med musikk)

Imponerende! o.O Har ikke tatt med meg fottøy (skal fikses) eller varme klær som cardigan hoodie.. Sminke har jeg alltid i vesken så den er jo grei, har knapt sminket meg på 6 mnd allikevel men skal nok være deilig med et strøk mascara og litt concealer :P

Nei huff. Pregnancubrain har kicket inn hos meg, er det noe jeg mangler så får jeg sende mannen hjem (40 minutter kjøring)! :tanpuss::fnise:

men det så ut som en flott fødebag!

Slippers er viktig i dusjen etc pga fare for fotsopp 0_o

Og tøfler er jo digg når du skal tasse rundt i koseklær :)

Glemte å skrive tykke sokker også :P Godt å ha når en sitter i sengen :)

Annonse

Ah, tykke sokker! Jeg har så hovne ben at når jeg tar på meg de tynneste halvsokkene jeg har så ser det ut som at jeg har på meg tøfler! Herregud jeg gleder meg til å bli kvitt vannet! Har pakket emd meg Hello Kitty sokkene mine. <3 Deilig! *skriver tøfler og clogs bak øret*

Har hatt den stående siden uke 35 tror jeg. Mangler det som er i daglig bruk (toalettsaker ol.). Jeg har født før termin alle gangene, så jeg vil ha det klart i god tid :) Bor 1,5 tima unna sykehuset også, så ikke bare å "stikke" hjem for å hente ting...

Dette har jeg med:

Mobil og ladder

Mappe med helsekortet og andre papirer

Pengebok

Litt klær til baby str 50 og 56 i stelleveske

Bukser

Singletter

Cardiganer

Ammebher

Truser

Sokker

Toalettsaker

Ammeinnlegg

Slipperser

Jeg begynte å pakke veldig tidlig, men syns det var greit å ha bagen stående et sted og legge oppi ting etter hvert som jeg kjøpte det, eller kom på at jeg ville ha det med :) Er 28+6 idag, og vil vel si at jeg har pakket litt over halvparten av tingene til nå.. Tenker å lage en liste over ting som er i daglig bruk som skal med snart også :) Liker å føle meg forberedt, og man vet jo aldri om man går helt til termin heller.. :)

Jeg har pakket den 3 ganger når fødsel starter. Går fint, ikke noe stress.

en gang pakket jeg den på termindag,,fikk 5 dager etter.

Kanskje jeg er teit, men skjønner bare ikke greia med å ha den stående klar I ukeavis ja gjerne måneder.

Klærne jeg skal ha til meg selv bruker jeg jo fram til fødsel så de er ikke klar Før fødsel er igang. Jeg bruker samme klær som jeg har gått gravid I, og jeg har ikke så mange av de.

37 uker i morgen, kanskje på tide å begynne å tenke på pakking etter hvert. Forrige gang ble den pakket etter et halvt døgn med smårier, men jeg hadde god tid; Godgullet var ikke ute før 24 timer etter at bagen var pakket ;)

Kanskje jeg er teit, men skjønner bare ikke greia med å ha den stående klar I ukeavis ja gjerne måneder.

Klærne jeg skal ha til meg selv bruker jeg jo fram til fødsel så de er ikke klar Før fødsel er igang. Jeg bruker samme klær som jeg har gått gravid I, og jeg har ikke så mange av de.

For oss som føder veldig fort så er det nok ikke tid til pakking når det setter i gang...

For oss som føder veldig fort så er det nok ikke tid til pakking når det setter i gang...

Alle mine fødsler (bortsett fra denne igangsettingen nå) har jo vært styrtfødsler.

Alle mine fødsler (bortsett fra denne igangsettingen nå) har jo vært styrtfødsler.

Hvordan klarte du å pakke under en styrtfødsel?! Det frister ikke meg å pakke med kraftige rier hvertfall, så jeg anbefaler å pakke det aller meste i god tid før :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...