Gå til innhold

Hvor tidlig kan kattene bli gravide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nemlig en Kattunge som jeg har tenkt å sterilisere, men leste at vi ikke kunne gjøre dette før ca 6mnd alder?

Anonymous poster hash: 2cdfa...e5c

Fortsetter under...

Skrevet

Min mors katt fikk unger før hun var året. Jeg ville holdt katten inne til den var 6mnd, både pga manglende sterilisering, men ikke minst pga umoden retningsans. Mange katter "springer vekk" fordi de slippes fortidlig ut.

Skrevet

Er vel rundt 6 mndr alder de blir kjønnsmodne, og før det kan de verken bli drektige eller steriliseres.

Anonymous poster hash: c9763...c9c
Skrevet

Yngste jeg har vært borti ble drektig da hun var 4 mnd. Er med i dyrebeskyttelsen og vi steriliserer/kastrere så snart kattene er 1, 5 kg

Anonymous poster hash: fa459...920

Skrevet

En katt kan uansett aldri bli gravid. En katt blir i så fall drektig.

Anonymous poster hash: e316e...12b

Skrevet

Er vel rundt 6 mndr alder de blir kjønnsmodne, og før det kan de verken bli drektige eller steriliseres.

Anonymous poster hash: c9763...c9c

Du skriver bare tull

Anonymous poster hash: fa459...920

Annonse

Skrevet

En kattunge kan fint steriliseres når den er 12 uker. Jeg jobber med omplassering av dyr og vi steriliserer alle kattunger før levering ved 12 ukers alderen.

Skrevet

Kattunger kan kastreres fra de er ca 10-12 uker. De burde kastreres før de blir kjønnsmoden. De kan bli gravide når de er 6 mnd gamle.

De burde uansett holdes inne til de er ca 8-9 mnd gamle pga uutviklet retningssans.

Skrevet

Hunnkatter kan bli kjønnsmodne fra de er 5måneder. Hannkatter noe senere.

Kastrering kommer mest an på vekt. Jeg kastrerte min hunnkatt da hun var litt over 5måneder. Da veide hun nok med tanke på narkose.

Anonymous poster hash: 70d25...b1a
Skrevet

Ok, hun skal være ca 8 mnd tror jeg. Vi har bare luftet Kattungen på terrassen, har vært ute med henne. Men tenkte det var greit å sterilisere så fort som mulig.

HI

Skrevet

Skal være inne til ca 8 mnd skulle det stå:)

Skrevet

Få det gjort asap.

Anonymous poster hash: 82312...4b9

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...