Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #1 Skrevet 22. juli 2015 For første gang på endel år har jeg blitt sykemeldt. Det er NAV som skal utbetale sykelønn. Har vært sm i en mnd i en mnd og venter nå på lønn/sykepenger. Trodde den kom den 20, så ringte i går når ikke det var noe på konto. Alt var i orden med papirer osv. Og Får til svar at de ikke har noen fast dato... Det kommer når det kommer... Men før siste dag.. Hallo??? Er dette lov... ?? Kunne ikke få en ca dato en gang. jeg har da regninger og lån som skal betales og som er passende med når jeg får lønn til vanlig, som er 15. Så dere som har vært sykemeldt. Når ca får dere utbetalt? Er det 30 jeg må regne med? Anonymous poster hash: f2b0c...10c
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #2 Skrevet 22. juli 2015 Jeg fikk sykepenger 20. hver mnd. Men det er siste virkedag i mnd. de sier den skal være inne. Det står på siden deres også. Så da burde man ikke regne med annet enn siste dag. Du kan jo fint endre lån som skal bli trekt i nettbanken? Når det gjelder regning må du evt. ringe rundt, forklare situasjonen så går nok det også helt fint. Anonymous poster hash: adbb6...436
Gemini77 Skrevet 22. juli 2015 #3 Skrevet 22. juli 2015 Jeg har kun fått via NAV engang og det er som de sier...ingen dato! Pengene kommer når de har hatt tid til å se på papirene. Så dessverre kan du ikke regne med en spesiell dag.
Mamma_til_2 Skrevet 22. juli 2015 #4 Skrevet 22. juli 2015 Om alt er iorden så regner de siste virkedag i mnd.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #5 Skrevet 22. juli 2015 Mannen har fått i hytt og pine når han har vært sykemeldt. Noen ganger går det tre uker, noen ganger halvannen mnd, så hører vi ingenting og de sier det tar noen uker, så er de på konto dagen etter. Anonymous poster hash: b14b6...c8d
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #6 Skrevet 22. juli 2015 De har jo en fast dato! Siste virkedag i måneden. Men den kan komme før. Anonymous poster hash: a69d7...803
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #7 Skrevet 22. juli 2015 Jeg fikk i går Anonymous poster hash: dd8c1...49b
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #8 Skrevet 22. juli 2015 Nesten "glad" for at det er flere som har fått sykepenger i hytt og pine - sånn har det vært for mannen her og. Jeg blir grinete, og tror deg på en eller annen måte er hans skyld at det er så rotete (ham HAR rotet litt økonomisk, derfor jeg er litt ekstra på vakt). Men, er nok bare sånn systemet er😯 Anonymous poster hash: a335d...e53
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #9 Skrevet 23. juli 2015 De har jo en fast dato! Siste virkedag i måneden. Men den kan komme før. Anonymous poster hash: a69d7...803 H.i her.. Nei de har ikke det. De sier den kan komme når som helst men INNEN, siste dag... Det er jo helt latterlig. Håper virkelig ikke jeg blir langvarig sykemeldt. Anonymous poster hash: f2b0c...10c
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #10 Skrevet 23. juli 2015 Jeg fikk i går Anonymous poster hash: dd8c1...49b Og hvor lenge før kom utbetalingen opp på "mine sider"? Anonymous poster hash: f2b0c...10c
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #11 Skrevet 23. juli 2015 Den kommer vel ikke opp det før de er utbetalt. Men det kan fortsatt gå litt tid før de er på konto. Kan jo være du også får de samme dato etter første utbetaling. Du må bare inn i systemet først. Selv om de ikke har sagt noen fast dato har de jo sagt at den kommer siste virkedag. Hvorfor ikke bare gå ut i fra det? Så slipper du bli så skuffa hver dag. Da har du en dato så får du heller bli overrasket om den kommer før. Anonymous poster hash: adbb6...436
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #12 Skrevet 23. juli 2015 De har jo en fast dato! Siste virkedag i måneden. Men den kan komme før. Anonymous poster hash: a69d7...803 H.i her.. Nei de har ikke det. De sier den kan komme når som helst men INNEN, siste dag... Det er jo helt latterlig. Håper virkelig ikke jeg blir langvarig sykemeldt. Anonymous poster hash: f2b0c...10c Hva er latterlig med det? Nå gjør du deg bare vanskelig. Pengene kommer 31. juli. Om du har så lite kontroll på økonomien at du ikke kan forholde deg til at de kanskje kommer 21., uten å få hetta, så ville jeg bestilt time hos en økonomirådgiver. Det er ikke sunt å være så avhengig. Anonymous poster hash: a69d7...803
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #13 Skrevet 23. juli 2015 De har jo en fast dato! Siste virkedag i måneden. Men den kan komme før. Anonymous poster hash: a69d7...803 H.i her.. Nei de har ikke det. De sier den kan komme når som helst men INNEN, siste dag... Det er jo helt latterlig. Håper virkelig ikke jeg blir langvarig sykemeldt. Anonymous poster hash: f2b0c...10c Hva er latterlig med det? Nå gjør du deg bare vanskelig. Pengene kommer 31. juli. Om du har så lite kontroll på økonomien at du ikke kan forholde deg til at de kanskje kommer 21., uten å få hetta, så ville jeg bestilt time hos en økonomirådgiver. Det er ikke sunt å være så avhengig. Anonymous poster hash: a69d7...803 Jeg syns du er frekk. Hvis du har en jobb hvor de ikke gir deg en fast dag de gir lønn.. hvordan hadde du likt det? Jeg er da ikke helt uøkonomisk av meg, men jeg er jo avhengig av en fast lønningsdag, som alle andre. Og iom at jeg misforstod og trodde de kom den 20 juli, fra nav, så hadde jeg allerede trukket pengene mine langt, og allerede fått utsatt endel regninger, når vanlig lønnsdag er 12. Så det er da forståelig at jeg er litt stresset nå... ? Eller eier du ikke et eneste empatisk bein i kroppen? Søker ikke sympati her, men ønsker andres erfaringer om når de pleier å komme, så kanskje dette ordner seg for meg. Anonymous poster hash: f2b0c...10c
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #14 Skrevet 23. juli 2015 Vært sykemeldt lenge dessverre, får alltid ca 20 fra NAV . Fikk mandag som var. Anonymous poster hash: ebd84...768
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #15 Skrevet 23. juli 2015 Kommer vel litt an på når arbeidsgiver også sender inn sin del av sykmeldingen... Anonymous poster hash: 36814...107
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #16 Skrevet 23. juli 2015 De har jo en fast dato! Siste virkedag i måneden. Men den kan komme før. Anonymous poster hash: a69d7...803 H.i her.. Nei de har ikke det. De sier den kan komme når som helst men INNEN, siste dag... Det er jo helt latterlig. Håper virkelig ikke jeg blir langvarig sykemeldt. Anonymous poster hash: f2b0c...10c Hva er latterlig med det? Nå gjør du deg bare vanskelig. Pengene kommer 31. juli. Om du har så lite kontroll på økonomien at du ikke kan forholde deg til at de kanskje kommer 21., uten å få hetta, så ville jeg bestilt time hos en økonomirådgiver. Det er ikke sunt å være så avhengig. Anonymous poster hash: a69d7...803 Jeg syns du er frekk. Hvis du har en jobb hvor de ikke gir deg en fast dag de gir lønn.. hvordan hadde du likt det? Jeg er da ikke helt uøkonomisk av meg, men jeg er jo avhengig av en fast lønningsdag, som alle andre. Og iom at jeg misforstod og trodde de kom den 20 juli, fra nav, så hadde jeg allerede trukket pengene mine langt, og allerede fått utsatt endel regninger, når vanlig lønnsdag er 12. Så det er da forståelig at jeg er litt stresset nå... ? Eller eier du ikke et eneste empatisk bein i kroppen? Søker ikke sympati her, men ønsker andres erfaringer om når de pleier å komme, så kanskje dette ordner seg for meg. Anonymous poster hash: f2b0c...10c Nav utbetaler sykepenger etterskuddsvis for hver måned innen siste virkedag. For at nav skal kunne utnetale må de ha del a fra legen, inntektsdokumentasjon fra arbeidsgiver og del D fra den som er sykemeldt. Del a sendes i de fleste tilfeller elektronisk fra legen og mottas kjapt fra nav. Inntektsopplysninger og del D er det imidlertid saksbehandlingstid på så det kan ta flere uker fra innsending før saken er behandlet og sykepenger kan betales ut. Ettersom Nav mottar tusenvis av dokumenter hver dag er det umulig at alle kan få utbetaling på samme dat. Derfor sier de at man får utbetaling innen siste virkedag.. Utbetaling forutsetter selvsagt at saken er behandlet og at all dokumentasjon er på plass... Det hjelper deg lite å vite når andre har fått sykepenger fordi det sier ingenting om når du vil få dem.. Anonymous poster hash: d2d14...207
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå