Gå til innhold

Er det noen gamer-jenter her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tid til Gaming? Hva er virkelig forskjellen på å game par timer en kveld enn å glo på tv skjermen være seg serie, film eller reality? Det er ingen forskjell annet enn å game faktisk er en hakket mer aktiv ting å gjøre spesielt om man spiller online og komuniserer internasjonalt med andre folk. De aller fleste her har vel også skrevet de gamer m mannen. Så d å game side by side på datarom er da ikke verre enn å sitte ved siden av hverandre i en sofa å se på en serie? Jeg håper ( og det ser ut som det er håp) at mine barn blir gamere. Det å game betyr ikke at man ikke gjør noe annet, være seg gjøre andre sosiale ting, trene, at unger har fritidsakt. Er en god mellomting mellom spillavhengig og alle de andre normale gamere. Har vært gamer i voksen alder snart 20 år men aldri har det gått utover skole ,jobb eller tid med familie og barn. Og ja jeg har vært hekta på visse spill men har alltid kun spilt på fritiden jeg ellers ville brukt på f eks tv titting.

Anonymous poster hash: f7275...7f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er like ille å være treningsnarkoman, hekta på fotball, lesehest eller serieaddict som det er å være avhengig gamer. Hva vi velger å bruke våre kosetimer på er jo opp til oss :D

Her skal det oppfordres til fysisk aktivitet og dataspill! Jeg vil selvfølgelig ikke at ungen min skal være limt til en PC/TV-skjerm med spill men jeg oppmuntrer gjerne til en litt mer fantastisk og variert verden enn å bare sitte å se på mainstream søppel-TV. That's for sure :D Og man må selvfølgelig ut.

Skrevet

Etter i går ble det litt venner på Steam/Origin og det er artig men hjelpes! Nå er det mange brukernavn å holde styr på :fnise: Jeg har skrevet meg en liten huskelapp så jeg husker hvem som er hvem hehe! Er ikke 100% sikker på om jeg fått det helt riktig til heller :legrine:

Etter tips fra Håpefull86 blir det DA på meg i dag! Kostet jo bare 200,- på Steam for complete collection! Så får vi se om jeg modder det etter hvert :P

Jeg skal også prøve DA etter hvert. Må nok prøve Alice: Madness Returns også. Er så fascinert av hele Alice in Wonderland-greia. :P

Skrevet

For vel blande meg inn her eg å. Sier aldri nei til ett godt pc spill. Om dagen går det stortsett i sims4 og dreamfall chaårets ☺ Har å en samboer som er gamer, vi har begge då blitt glad i brettspill de siste årene (som en sa tidligere ikkje ludo å slikt).

Har foresten prøvd Alice: Madras returns og ble ganske hekta når eg begynte 😛

Skrevet

Jeg og sambo har felles interesser for gaming og det er vår favoritt-tid sammen på kvelden. Noen liker film og vin, vi liker skytespill og energidrikker ;-)

Men dere som liker mmo/rpg, dere må laste ned Neverwinter. Det er gratis, et litt 'enklere' men dritkult spill som kan minne litt om wow/diablo o.l!

Hvor får en tak i det? På Steam? :)

Jepp! Verdt å ta en liten titt. Gøy å spille det sammen med sambo også ;-)

Også er jo det nye star wars på tur ut snart, det ser faktisk UTROLIG bra ut. Det er også mmorpg :)

Ja! Har hørt nyss om at Star wars blir "opp-pusset". Eller er det et helt nytt et? 

Nå er Neverwinter lastet ned - og karakter laget. Noen tips og triks å dele, eller er det ganske basic? :)

Skrevet

Jeg spiller farcry 4 😊 megahekta på kveldene 😂 spilte før age of empire,sims,world of warcraft,starcraft og diablo 😊 men bare på kveldene 😃😃

Anonymous poster hash: d34e6...fbb

Skrevet

For vel blande meg inn her eg å. Sier aldri nei til ett godt pc spill. Om dagen går det stortsett i sims4 og dreamfall chaårets ☺ Har å en samboer som er gamer, vi har begge då blitt glad i brettspill de siste årene (som en sa tidligere ikkje ludo å slikt).

Kommer ikke lenger enn til der man skal bruke umbrella block første gangen på Alice Madness Returns. :( Det går rett og slett ikke. Tydeligvis noe galt med spillet. Og ja, jeg har prøvd alt som "skal funke". Så det spillet var jeg ikke spesielt fornøyd med. Flere som har opplevd det (evt. fått det til?), eller er det en "sjelden" feil?

Skrevet

Jeg og sambo har felles interesser for gaming og det er vår favoritt-tid sammen på kvelden. Noen liker film og vin, vi liker skytespill og energidrikker ;-)

Men dere som liker mmo/rpg, dere må laste ned Neverwinter. Det er gratis, et litt 'enklere' men dritkult spill som kan minne litt om wow/diablo o.l!

Også er jo det nye star wars på tur ut snart, det ser faktisk UTROLIG bra ut. Det er også mmorpg :)

Ja! Har hørt nyss om at Star wars blir "opp-pusset". Eller er det et helt nytt et?

Nå er Neverwinter lastet ned - og karakter laget. Noen tips og triks å dele, eller er det ganske basic? :)

Er ganske basic i starten! Det blir mer og mer å holde styr på, men heldigvis kommer det 'trinnvis' inn i spillet så man slipper å sitte der og ikke skjønne noe!

Tror forresten jeg heter 'Micha[yawa]' på steam. Rødhåra, tattooed meg på profilbilde. Gjerne legg meg til :-D

Skrevet

Og ja, tror også Star Wars blir ganske 'nytt' i forhånd til det forgje. Gleder meg som en unge til det kommer ut.

Så skal assasins creed kjøpes om et par uker når jeg blir operert, sykemeldt og jeg har barnefri :-)

Skrevet

Er ganske basic i starten! Det blir mer og mer å holde styr på, men heldigvis kommer det 'trinnvis' inn i spillet så man slipper å sitte der og ikke skjønne noe!

Tror forresten jeg heter 'Micha[yawa]' på steam. Rødhåra, tattooed meg på profilbilde. Gjerne legg meg til :-D

Da er du lagt til! :)) Milinea er meg. 

Skrevet

Kommer ikke lenger enn til der man skal bruke umbrella block første gangen på Alice Madness Returns. :( Det går rett og slett ikke. Tydeligvis noe galt med spillet. Og ja, jeg har prøvd alt som "skal funke". Så det spillet var jeg ikke spesielt fornøyd med. Flere som har opplevd det (evt. fått det til?), eller er det en "sjelden" feil?

No er det desverre så lenge siden eg spilte det så kan ikkje helt huske.Men tror det gikk fint hos meg. Men husker det var et sted eg ble sittende fast så fullførte aldri.

Skrevet

Forresten så er hearthstone et spill som er greit å leke seg med litt innimellom. Kortspill basert på wow hvor hver runde tar ca 15 minutter (i gjennomsnitt). Fungerer på data, mobil og nettbrett :)

Har lastet ned Hearthstone nå. Virker moro! :) Fikk lyst til å spille WoW igjen.... 

Skrevet

Begynte å spille på PC da jeg var rundt 6 år gammel (snart 26 år siden), og har spilt jevnt og trutt siden den tid. Favorittene har vært Doom 3D, Duke Nukem 3D, Blood, WoW, Mini-ninjas (X-box) og Age of Chaos (iPad/iPhone).  

Spilte WoW i en del år, men sluttet for litt over 4 år siden. Var en late night raider etter at sønnen min sov på kvelden, og dette opptok så og si nesten hver eneste kveld da jeg var alenemor  (hadde nesten aldri barnefri og ikke økonomi til andre hobbyer). 

I etterkant har jeg kun spill på iPhone og iPad, samt spill på X-box'en til mannen min. På X-boxen går det i legospill (spiller sammen som en familie), mini-ninjas, motorsykkelspill ( Trials - mannen min og jeg spiller det sammen) og noen treningsspill på Kinnect når lysten faller over meg. 

Jeg bruker mange av de samme spillene som sønnen min gjør (han låner min konto), og ved at jeg samler inn ressurser og bygger gjør det at han kommer lengre i spillene. Han liker å vise frem dette til de andre som spiller i klassen (f.eks Boom Beach og Clash of Clans). Jeg spiller Order og Chaos, Age of Chaos, the Hobbit, Boom Beach, Clash of Clans og en gang i blant Dungeon Hunter 4.

Sønnen min på snart 10 spiller på 3DS, Minecraft på PC, iPad og X-box, samt at han bygger krigsskip og fly på iPad'en. Det går for det meste i Pokemon (videoer) eller byggespill av forskjellige slag. Spilling er hans mulighet til å ha noe til felles med andre jevnaldrende slik at han ikke faller helt utenfor. 

Det er ikke synd på gamere, og det bør heller ikke rakkes ned på. Det er en hobby på lik linje som alle andre. Det krever som regel at man blir god i noe, og at man jobber hardt for å få det til. Så lenge man ikke forsømmer viktige ting som familie, skole og jobb ser jeg ikke noe i veien med spilling.

Skrevet (endret)

Begynte å spille på PC da jeg var rundt 6 år gammel (snart 26 år siden), og har spilt jevnt og trutt siden den tid. Favorittene har vært Doom 3D, Duke Nukem 3D, Blood, WoW, Mini-ninjas (X-box) og Age of Chaos (iPad/iPhone).

Spilte WoW i en del år, men sluttet for litt over 4 år siden. Var en late night raider etter at sønnen min sov på kvelden, og dette opptok så og si nesten hver eneste kveld da jeg var alenemor (hadde nesten aldri barnefri og ikke økonomi til andre hobbyer).

I etterkant har jeg kun spill på iPhone og iPad, samt spill på X-box'en til mannen min. På X-boxen går det i legospill (spiller sammen som en familie), mini-ninjas, motorsykkelspill ( Trials - mannen min og jeg spiller det sammen) og noen treningsspill på Kinnect når lysten faller over meg.

Jeg bruker mange av de samme spillene som sønnen min gjør (han låner min konto), og ved at jeg samler inn ressurser og bygger gjør det at han kommer lengre i spillene. Han liker å vise frem dette til de andre som spiller i klassen (f.eks Boom Beach og Clash of Clans). Jeg spiller Order og Chaos, Age of Chaos, the Hobbit, Boom Beach, Clash of Clans og en gang i blant Dungeon Hunter 4.

Sønnen min på snart 10 spiller på 3DS, Minecraft på PC, iPad og X-box, samt at han bygger krigsskip og fly på iPad'en. Det går for det meste i Pokemon (videoer) eller byggespill av forskjellige slag. Spilling er hans mulighet til å ha noe til felles med andre jevnaldrende slik at han ikke faller helt utenfor.

Det er ikke synd på gamere, og det bør heller ikke rakkes ned på. Det er en hobby på lik linje som alle andre. Det krever som regel at man blir god i noe, og at man jobber hardt for å få det til. Så lenge man ikke forsømmer viktige ting som familie, skole og jobb ser jeg ikke noe i veien med spilling.

Husker jeg selv hadde en lang pokemon-periode da gameboyen kom ut.. :) Fikk faktisk Nintendo 3ds av mannen het for et par år siden da jeg jobbet nattevakter, og da fulgte pokemon-spill med! Hehe :) Endret av Håpefull86
Skrevet

Her var det jammen mange..

Jeg er imponert over at voksne folk har tid til barn, hjem, jobb, venner, trening OG gaming.

Her holdt ekteskapet på å ryke pga gaming. Mannen måtte velge familien eller wow. Oppveksten min var preget av ensomhet pga mor og søsken som gamet og far jobbet på sjøen.

Og jeg må innrømme, jeg synes gaming tilhører en verden av ungdommer og underytere. (Ja, jeg kalte nettopp min egen mann en underyter)

Anonymous poster hash: 4bcad...822

Hva gjør du på kveldstid etter at barnet/barna har lagt seg da? Her i huset er det for eksempel ingen som ser på TV. Vi gamer istedet, både voksne og barn :) 

Anonymous poster hash: b0e2e...f45

Skrevet

Jeg er imponert over at voksne folk har tid til barn, hjem, jobb, venner, trening OG gaming.

Her holdt ekteskapet på å ryke pga gaming. Mannen måtte velge familien eller wow. Oppveksten min var preget av ensomhet pga mor og søsken som gamet og far jobbet på sjøen.

Og jeg må innrømme, jeg synes gaming tilhører en verden av ungdommer og underytere. (Ja, jeg kalte nettopp min egen mann en underyter)

Hva gjør du på kveldstid etter at barnet/barna har lagt seg da? Her i huset er det for eksempel ingen som ser på TV. Vi gamer istedet, både voksne og barn :)

Samme her - TV'n er så og si bare til pynt... hehe

Skrevet

Samme her - TV'n er så og si bare til pynt... hehe

-> Dere kan jo koble TV'en opp til PC eller iPad da for å se ting i litt større format ;)

Skrevet

Husker som det var i går at Pokemon kom ut på GaneBoy. Det spillet var med meg overalt, og all ukelønningene gikk til pokemonkort og de andre pokemonspillene (pokemon rød, blå og gul)

Og nå, 17 år etterpå spiller jeg enda pokemon. :-D visse ting klarer jeg ikke å legge fra meg, pokemon er en av dem. Har fortsatt nesten alle pokemonkortene (fra første sesong) og pleier enda å se på episoder av første sesongen + mewtwo filmen <3 minner.

Skrevet

Husker som det var i går at Pokemon kom ut på GaneBoy. Det spillet var med meg overalt, og all ukelønningene gikk til pokemonkort og de andre pokemonspillene (pokemon rød, blå og gul)

Og nå, 17 år etterpå spiller jeg enda pokemon. :-D visse ting klarer jeg ikke å legge fra meg, pokemon er en av dem. Har fortsatt nesten alle pokemonkortene (fra første sesong) og pleier enda å se på episoder av første sesongen + mewtwo filmen <3 minner.

Pokemon kommer alltid til å ha en spesiell plass hos meg :) Hehe. Samlet aldri på kort, men spillene var jeg veldig glad i.

Skrevet

Pokemon kommer alltid til å ha en spesiell plass hos meg :) Hehe. Samlet aldri på kort, men spillene var jeg veldig glad i.

Har vært med på Desucon et par år på rad nå. Skal ikke se bort ifra at lillemor blir med neste gang, som Togepi eller noe.. <3

Skrevet

Har vært med på Desucon et par år på rad nå. Skal ikke se bort ifra at lillemor blir med neste gang, som Togepi eller noe.. <3

Åh, virkelig misunnelig! 

Her i byen vår har vi en "vinterfest-uke" der vi kler oss ut på Barna's dag. I fjor gikk jeg, samboer og lillejenta utkledd som Misty, Ash og Pikachu <3 

Skrevet

Åh, virkelig misunnelig!

Her i byen vår har vi en "vinterfest-uke" der vi kler oss ut på Barna's dag. I fjor gikk jeg, samboer og lillejenta utkledd som Misty, Ash og Pikachu <3

Så moro! :D

Skrevet

Håpefull: Jaaa! Vil være med! Har ikke vært der på 3 år! Vil veldig!

Skrevet

Håpefull: Jaaa! Vil være med! Har ikke vært der på 3 år! Vil veldig!

Bli med!! :D Så lenge alt er "på stell" blir vi å ta turen neste år. Og årene etter... :)

Skrevet

Det hadde jo vært supergøy! Cosplaykids er det kuleste! :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...