Gå til innhold

Er det noen gamer-jenter her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og Alan Wake er skikkelig fett :) Haha, mannen fikk full panikk i mørket :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg liker egentlig litt skumle ting, men blir fort skremt! Hah.. prøvde meg på Amnesia.. Klarte ikke fullføre.. Ble for intenst!

Måtte nesten hatt sittet med full flombelystning i et rom fult av mennesker, med annen hyggelig musikk på øret :)

Endret av Håpefull86
Skrevet

Haha kjenner følelsen Håpefull! Har lyst til å se kjæresten spille skumle spill men han er jo egentlig ikke en gamer så vet ikke om jeg får overtalt ham. Han spiller jo bare Skyrim og Minecraft (enn så lenge, moahaha). Får vise han noen trailere og se om vi finner noe nytt en dag :-)

Skrevet

Kommer jo til stadighet noe nytt, så kanskje du får lurt ham med! :)

Skrevet

Jeg vil også gjerne ha venner på Origin. Bare å sende meg/spørre om brukernavn. :)

Skrevet

Oi... Kjenner jeg blir litt skremt. Skal dere oppdra ungene til å bli gamere også, eller? Trodde sånne store dataspill var noe guttunger i 14-19 årsalderen drev med, jeg.

Anonymous poster hash: ab6c5...335

Skrevet

Ikke noe galt i dataspill så lenge det ikke går utover annet :) Mener jeg i alle fall. Og er tilpasset aldersgruppen til personen, selvfølgelig. Kommer til å oppfordre mine barn til å leke mye ute, slik jeg gjorde da jeg var mindre. Men når de blir større er det en fin måte å lære på, samt være kreativ og utforske. Finnes jo så utrolig mye forskjellig i spillverdenen.

Skrevet

Hmm.. Jeg har vært hardgamer på Crash Bandicoot, Mario -91,-97, 2012, Rayman 1,2,3.

Nå går det i Candy Crush, 909 akkurat nå😌

Anonymous poster hash: 2fa5c...db0

Skrevet

Jeg er en gamingjente. Wow for det meste, traff mannen gjennom Wow.

Ellers alt mulig, men helst fantasisjanger og sims.

Skrevet

Oi... Kjenner jeg blir litt skremt. Skal dere oppdra ungene til å bli gamere også, eller? Trodde sånne store dataspill var noe guttunger i 14-19 årsalderen drev med, jeg.

Anonymous poster hash: ab6c5...335

Oi... Kjenner jeg blir litt skremt. Skal du oppdra ungene dine til å bli fordomsfulle og nedlatende også, eller?

Skal ikke være frekk med deg men syntes svaret ditt var så trist.. Store dataspill er nok ikke bare for guttunger det men de har litt vanskeligere for å begrense seg slik som de fleste voksne har..  Det er ganske mye å lære av dataspill, både sosialt og teknisk.

Jeg føler at datamiljøet har mindre fordommer og er mer inkluderende enn mange "normale" miljøer. Det er så enormt varierte personligheter!

Store, små, mennesker med og uten depresjon, mennesker som spiller for det sosiale eller bare det kreative, noen som liker historiene, noen som liker utfordringene. Nei.. Jeg er glad jeg ble rotet inn i den verdenen. Jeg har nok vokst det litt fra meg nå men den sosiale variasjonen i miljøet er ikke til å komme seg unna og merkelig nok er de fleste "gamer'ne" jeg møter på de mest tålmodige, åpne og inkluderende menneskene jeg møter.

Anonymous poster hash: 70cde...1b1

Skrevet

Haha så gøy! Jeg merker at de DiB/BiM'erne jeg har fått sansen for tilfeldigvis dukker opp i denne tråden! Er nok noe i det ;)

Håper det går bra med deg Leirha! Får du spist og hvilt nok også? :D

Fantasy er jo så fantastisk vakkert! Jeg tror mange ikke-gamere ikke forstår at et dataspill kan være like engasjerende og fantastisk som å lese en bok eller å se en god film. Hver sin smak :D Jeg elsker forsåvidt både film, spill og bøker!

Skrevet

Jeg fikk min første nintendo da jeg var 5 år. Ellers har jeg hatt det meste av spillkonsoller ☺ har prøvd minecraft, men synes det blir litt tamt. Guttongen spiller minecraft og jeg er hekta på wildstar nå 😁 har spilt igjennom skyrim et par ganger, har egentlig gjort alt som kan gjøres i spillet. Spilte en del wow, men ble for hekta så måtte kutte det ut. Prøvde archeage, men det ble kjedelig. Assasins creed er helt ok! Det kommer et nytt elder scrolls i 2016, så er bare å glede seg!

Skrevet

Elder Scrolls er jo fantastisk! Vurderte å prøve Online men føler ikke jeg har tid til det så vil heller la være. Tror jeg ikke kommer til å gidde å "binde" meg til det heller.. Det må jo være awesome å kunne krysse kontinenter etc men akkurat nå skal jeg pusse opp hus og lage baby! :)

Minecraft er tamt i starten! Det tar gjerne litt tid før du blir vant til det hehe.. Det blir som regel bedre hvis du har noen drevne å spille online med :)

Skrevet

Haha så gøy! Jeg merker at de DiB/BiM'erne jeg har fått sansen for tilfeldigvis dukker opp i denne tråden! Er nok noe i det ;)

Håper det går bra med deg Leirha! Får du spist og hvilt nok også? :D

Fantasy er jo så fantastisk vakkert! Jeg tror mange ikke-gamere ikke forstår at et dataspill kan være like engasjerende og fantastisk som å lese en bok eller å se en god film. Hver sin smak :D Jeg elsker forsåvidt både film, spill og bøker!

Ja, ikke sant! Jeg elsker bøker og film - og i dataspillverden kan en faktisk gå inn i historiene og påvirke dem. Leve dem! (sånn på liksom i alle fall). :) 

Skrevet

Elder Scrolls er jo fantastisk! Vurderte å prøve Online men føler ikke jeg har tid til det så vil heller la være. Tror jeg ikke kommer til å gidde å "binde" meg til det heller.. Det må jo være awesome å kunne krysse kontinenter etc men akkurat nå skal jeg pusse opp hus og lage baby! :)

Minecraft er tamt i starten! Det tar gjerne litt tid før du blir vant til det hehe.. Det blir som regel bedre hvis du har noen drevne å spille online med :)

Jeg har ESO, og det gav meg ikke helt det samme som f.eks Skyrim. Absolutt ikke et dårlig spill, men tok meg ikke helt med storm. Så ikke som DA.. ;) Som absolutt gjorde det! Er jo ikke online, men det er nok det som også gjør det såpass bra som det er. 

Skrevet

Her var det jammen mange..

Jeg er imponert over at voksne folk har tid til barn, hjem, jobb, venner, trening OG gaming.

Her holdt ekteskapet på å ryke pga gaming. Mannen måtte velge familien eller wow. Oppveksten min var preget av ensomhet pga mor og søsken som gamet og far jobbet på sjøen.

Og jeg må innrømme, jeg synes gaming tilhører en verden av ungdommer og underytere. (Ja, jeg kalte nettopp min egen mann en underyter)

Anonymous poster hash: 4bcad...822

Skrevet

Jeg og sambo har felles interesser for gaming og det er vår favoritt-tid sammen på kvelden. Noen liker film og vin, vi liker skytespill og energidrikker ;-)

Men dere som liker mmo/rpg, dere må laste ned Neverwinter. Det er gratis, et litt 'enklere' men dritkult spill som kan minne litt om wow/diablo o.l!

Skrevet

Jeg er imponert over at voksne folk har tid til barn, hjem, jobb, venner, trening OG gaming.

Her holdt ekteskapet på å ryke pga gaming. Mannen måtte velge familien eller wow. Oppveksten min var preget av ensomhet pga mor og søsken som gamet og far jobbet på sjøen.

Og jeg må innrømme, jeg synes gaming tilhører en verden av ungdommer og underytere. (Ja, jeg kalte nettopp min egen mann en underyter)

For ikke å snakke om samtlige i denne tråden.... Unødvendig.

Hva er forskjellen på å tilbringe noen timer foran en tv-skjerm etter ungene er lagt, og foran en pc-skjerm, sånn egentlig?

Eller å bruke tid på andre hobbyer en måtte ha?

Alle er ikke som din mann, mor og søsken, om det du sier i det hele tatt er reelt, og ikke bare oppfunnet for å komme her å kritisere.

Selv spiller jeg bare i perioder, og så langt har jeg ikke behøvd å ta hensyn til andre enn meg selv. Når baby nå straks melder sin ankomst så blir det noe annet. Men om jeg velger å bruke noen timer på å bygge drømmehuset i Sims, eller løse quester i Skyrim en høst eller vinterskveld etter baby sover, så gjør for eksempel ikke det meg til noen mer underyter enn det du er.

Anonymous poster hash: b7b6e...1f1

Skrevet

Jeg og sambo har felles interesser for gaming og det er vår favoritt-tid sammen på kvelden. Noen liker film og vin, vi liker skytespill og energidrikker ;-)

Men dere som liker mmo/rpg, dere må laste ned Neverwinter. Det er gratis, et litt 'enklere' men dritkult spill som kan minne litt om wow/diablo o.l!

Hvor får en tak i det? På Steam? :) 

Skrevet

For ikke å snakke om samtlige i denne tråden.... Unødvendig.

Hva er forskjellen på å tilbringe noen timer foran en tv-skjerm etter ungene er lagt, og foran en pc-skjerm, sånn egentlig?

Eller å bruke tid på andre hobbyer en måtte ha?

Alle er ikke som din mann, mor og søsken, om det du sier i det hele tatt er reelt, og ikke bare oppfunnet for å komme her å kritisere.

Selv spiller jeg bare i perioder, og så langt har jeg ikke behøvd å ta hensyn til andre enn meg selv. Når baby nå straks melder sin ankomst så blir det noe annet. Men om jeg velger å bruke noen timer på å bygge drømmehuset i Sims, eller løse quester i Skyrim en høst eller vinterskveld etter baby sover, så gjør for eksempel ikke det meg til noen mer underyter enn det du er.

Anonymous poster hash: b7b6e...1f1

Alt som går over stokk og stein er jo ikke bra. Det samme gjelder de som jobber for mye, eller har annet som sluker opp all tid. Alt med måte! Og så lenge det ikke påvirker forhold, familie, jobb og annet negativt - så ser jeg ingen grunn til at det å spille dataspill gjør meg til en underyter. Jeg har en godt betalt jobb (faktisk tre), studerer, er gift, har stebarn og venter min første baby :) Er fullt og helt åpen for at livet med barn nok kommer til å begrense spilletiden min foran skjermen, men det gjør meg ikke noe. Vi har alle våre interesser. Noen liker å stelle i hagen - jeg liker å dra på dragejakt.. :) 

Men lar ikke det gå utover annet. Som jeg heller ei ville latt en annen type hobby gjøre. Er forresten også glad i brettspill! Og da er det ikke ludo og slikt det går i. Men mer avanserte ting - som en og finner igjen i dataspillverdenen. I bunn og grunn er det ikke stor forskjell på å spille det, enn å spille annet spill på pc sammen med mannen eller andre venner.

Er veldig sjelden det blir spilling hver dag - spesielt når jeg ikke har ferie. Men nå har jeg nettopp det, og siden jeg er litt umobil med den store magen, koser jeg meg foran skjermen på kveldstid med et spill eller to. Mye mer inspirerende og kreativt enn å kritisere andre for deres hobbyer ;) 

Skrevet

The sims 2, 3 og 4. Flaut å innrømme, men har ALLE tilleggspakkene til disse

Er helt helta og sliter med å rive meg bort fra dataen

Anonymous poster hash: c60a5...ede

Jeg har alle tilleggspakkene til Sims 3 + Sims Medieval med tilleggspakke :) 

Skrevet

Til personen lenger oppe som mener gaming er for underytere.... Klart ikke det. Det er en hobby på lik linje med alle andre hobbyer. Hvis det blir altoppslukende og man ikke fungerer normalt i hverdagen er det selvfølgelig ikke bra. Men jeg har alltid hatt en regel om at alt husarbeid/arbeid/ærend skal være gjort før jeg spiller. Jeg klarer ikke å kose meg med spillet mitt hvis jeg har det hengende over meg at det er noe viktigere jeg må gjøre.

Tidlig i 20-årene da jeg var student og ikke gift, kunne jeg spille 12 timer om dagen i helgene hvis jeg nettopp hadde kjøpt et nytt spill. Men møtte opp på høyskole hver dag, tilbragte tid med venner og familie, studerte, osv.

Det er stort sett i perioden rett etter lansering av et spill jeg har ventet på lenge at det går med en del tid, men det er alltid etter at alt annet er gjort slik at jeg kan sette meg ned med god samvittighet. Utenom nylanseringer, sitter jeg som regel ikke mer enn et par timer om gangen. Og nå i det siste har jeg vært så opptatt med jobb og kurs og diverse at jeg knapt har spilt en time i uka.

Hvis jeg hadde satt meg ned med en film i et par timer hadde ingen sagt noe på det, og det er jo ikke noe annerledes enn å spille et par timer?

Skrevet

Forresten så er hearthstone et spill som er greit å leke seg med litt innimellom. Kortspill basert på wow hvor hver runde tar ca 15 minutter (i gjennomsnitt). Fungerer på data, mobil og nettbrett :)

Skrevet

Hvor får en tak i det? På Steam? :)

Jepp! Verdt å ta en liten titt. Gøy å spille det sammen med sambo også ;-)

Også er jo det nye star wars på tur ut snart, det ser faktisk UTROLIG bra ut. Det er også mmorpg :)

Skrevet

Etter i går ble det litt venner på Steam/Origin og det er artig men hjelpes! Nå er det mange brukernavn å holde styr på :fnise: Jeg har skrevet meg en liten huskelapp så jeg husker hvem som er hvem hehe! Er ikke 100% sikker på om jeg fått det helt riktig til heller :legrine:

Etter tips fra Håpefull86 blir det DA på meg i dag! Kostet jo bare 200,- på Steam for complete collection! Så får vi se om jeg modder det etter hvert :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...