Sheriff Callie Skrevet 22. juli 2015 #1 Skrevet 22. juli 2015 Vi reiser med en ettåring, har de seter i bussen til den lille?Eller tar dere reisevante taxi med barnesete? Hva er best mulig måte å reise på, er jo ganske lang busstur.. Tusen takk for alle svar
Gemini77 Skrevet 22. juli 2015 #2 Skrevet 22. juli 2015 De har ikke seter på bussene. Noen har med egne til de aller minste, resten har de på fangene av det jeg har sett.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #3 Skrevet 22. juli 2015 De fleste jeg har sett har de på fanget Anonymous poster hash: 611fd...76e
Sheriff Callie Skrevet 22. juli 2015 Forfatter #4 Skrevet 22. juli 2015 De har ikke seter på bussene. Noen har med egne til de aller minste, resten har de på fangene av det jeg har sett. Ungen er 1,5 år når vi reiser.. høres skummelt ut å ha på fanget.. hmm
Rosepus™ Skrevet 22. juli 2015 #5 Skrevet 22. juli 2015 Om ettåringen har eget flysete, la barnet bruke bilsetet der, og på bussen. Kjekt om man leier bil også, hvem vet hva de bilstolene har vært gjennom før.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #6 Skrevet 22. juli 2015 Hadde bestilt taxi jeg. Det tok over 1 time pga innom mange hoteller i ekstremt trange gater. Bussen holdt på å kræsje flere ganger på motorveien og knuste søppeldunker pga de trange gatene. Måtte holde fast barna mine til tross for setebelter. De var da 3 og 5 år. Anonymous poster hash: 6f2d4...17b
Sheriff Callie Skrevet 22. juli 2015 Forfatter #7 Skrevet 22. juli 2015 Om ettåringen har eget flysete, la barnet bruke bilsetet der, og på bussen. Kjekt om man leier bil også, hvem vet hva de bilstolene har vært gjennom før. Takk for svar. Vi reiser med Thomas Cook, der fikk ikke barnet lov å ha eget sete, sitter på fanget.. så var ikke planen å ta med stol... Ble veldig usikker nå, tør jo ikke sende bilstolen som spesialbagasje heller..
Rosepus™ Skrevet 22. juli 2015 #8 Skrevet 22. juli 2015 Om ettåringen har eget flysete, la barnet bruke bilsetet der, og på bussen. Kjekt om man leier bil også, hvem vet hva de bilstolene har vært gjennom før. Takk for svar. Vi reiser med Thomas Cook, der fikk ikke barnet lov å ha eget sete, sitter på fanget.. så var ikke planen å ta med stol... Ble veldig usikker nå, tør jo ikke sende bilstolen som spesialbagasje heller.. det var synd! Hva med å høre med reiseselskapet. Dette burde jo virkelig være noe de kan svare på, dere er jo sikkert ikke den eneste familien med barn..
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #9 Skrevet 22. juli 2015 Min 1-åring satt på fanget. Det var ikke trepunktssele til å feste et sete med. Ikke var det barneseter der heller. Vil du ikke ha barn på fanget, ta med eget sete og kjør taxi. Bussen kjørte fint, ingen bråstopp eller neste kræsj (uten at det gir garantier for hva som skjer når dere kjører). Anonymous poster hash: e574e...fd6
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #10 Skrevet 22. juli 2015 Om ettåringen har eget flysete, la barnet bruke bilsetet der, og på bussen. Kjekt om man leier bil også, hvem vet hva de bilstolene har vært gjennom før. Takk for svar. Vi reiser med Thomas Cook, der fikk ikke barnet lov å ha eget sete, sitter på fanget.. så var ikke planen å ta med stol... Ble veldig usikker nå, tør jo ikke sende bilstolen som spesialbagasje heller.. Den lille har ikke flysete og ikke sete på bussen. Har reist mange ganger med 0-2 åringer på fanget. Det går fint. Hvordan gjør dere som tar bussen med små barn her i Norge? Tar med bilstol på bussen?? Anonymous poster hash: 2cc80...e93
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #11 Skrevet 22. juli 2015 Du tør ikke sende et bilsete( materiel ting som kan erstattes) som spesialbagasje men du tør kjøre over en time med buss med barnet på fanget??? Jeg er målløs... Anonymous poster hash: 54d9f...aef
Sheriff Callie Skrevet 22. juli 2015 Forfatter #12 Skrevet 22. juli 2015 Om ettåringen har eget flysete, la barnet bruke bilsetet der, og på bussen. Kjekt om man leier bil også, hvem vet hva de bilstolene har vært gjennom før. Takk for svar. Vi reiser med Thomas Cook, der fikk ikke barnet lov å ha eget sete, sitter på fanget.. så var ikke planen å ta med stol... Ble veldig usikker nå, tør jo ikke sende bilstolen som spesialbagasje heller.. det var synd!Hva med å høre med reiseselskapet. Dette burde jo virkelig være noe de kan svare på, dere er jo sikkert ikke den eneste familien med barn.. Står i chattekø med Ving nå Så får se
Sheriff Callie Skrevet 22. juli 2015 Forfatter #13 Skrevet 22. juli 2015 Du tør ikke sende et bilsete( materiel ting som kan erstattes) som spesialbagasje men du tør kjøre over en time med buss med barnet på fanget??? Jeg er målløs... Anonymous poster hash: 54d9f...aef Har da ikke sagt at jeg tør å sitte med barnet på fanget på bussen, hvor gjorde jeg det? Jeg lurte på om de hadde seter på bussene eller om jeg burde ta taxi med bilsete...... og har fått svar på det nå. Du altså
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #14 Skrevet 22. juli 2015 Når vi tok samme rute var bussen stappfull og baby hadde ikke eget sete, så hun satt på fanget. Det gjorde alle andre og. Anonymous poster hash: da9cf...69c
Rosepus™ Skrevet 22. juli 2015 #15 Skrevet 22. juli 2015 Om ettåringen har eget flysete, la barnet bruke bilsetet der, og på bussen. Kjekt om man leier bil også, hvem vet hva de bilstolene har vært gjennom før. Takk for svar. Vi reiser med Thomas Cook, der fikk ikke barnet lov å ha eget sete, sitter på fanget.. så var ikke planen å ta med stol... Ble veldig usikker nå, tør jo ikke sende bilstolen som spesialbagasje heller.. det var synd!Hva med å høre med reiseselskapet. Dette burde jo virkelig være noe de kan svare på, dere er jo sikkert ikke den eneste familien med barn.. Står i chattekø med Ving nå Så får se okei, gidder du å videreformidle her hva de sier? *smiler pent
Sheriff Callie Skrevet 22. juli 2015 Forfatter #16 Skrevet 22. juli 2015 Om ettåringen har eget flysete, la barnet bruke bilsetet der, og på bussen. Kjekt om man leier bil også, hvem vet hva de bilstolene har vært gjennom før. Takk for svar. Vi reiser med Thomas Cook, der fikk ikke barnet lov å ha eget sete, sitter på fanget.. så var ikke planen å ta med stol... Ble veldig usikker nå, tør jo ikke sende bilstolen som spesialbagasje heller.. det var synd!Hva med å høre med reiseselskapet. Dette burde jo virkelig være noe de kan svare på, dere er jo sikkert ikke den eneste familien med barn.. Står i chattekø med Ving nå Så får se okei, gidder du å videreformidle her hva de sier? *smiler pent De anbefaler oss å leie bil! Så spurte jeg om mulighetene til å forhåndsbestille en taxi med barnesete og får dette til svar: "Ja buss kan avbestilles før avreise. Tror ikke du får forhåndsbestilt taxi. Da må du evt gå inn på nettet selv og google dette." Så blir vel litt googling på meg nå da... dette burde de jo kunne svart på
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 22. juli 2015 #17 Skrevet 22. juli 2015 Vi har også tatt bussen flere ganger og har aldri hatt med sete. Ingen andre har det heller. Jeg tar mye buss i Oslo og da sitter barna i vogn, på fanget eller i busssete.
Sheriff Callie Skrevet 22. juli 2015 Forfatter #18 Skrevet 22. juli 2015 Hadde bestilt taxi jeg. Det tok over 1 time pga innom mange hoteller i ekstremt trange gater. Bussen holdt på å kræsje flere ganger på motorveien og knuste søppeldunker pga de trange gatene. Måtte holde fast barna mine til tross for setebelter. De var da 3 og 5 år. Anonymous poster hash: 6f2d4...17b Hørtes ikke bra ut Denne bussen har ingen andre stopp enn vårt hotell, men jeg kvier meg likevel..
Sheriff Callie Skrevet 22. juli 2015 Forfatter #19 Skrevet 22. juli 2015 Vi har også tatt bussen flere ganger og har aldri hatt med sete. Ingen andre har det heller. Jeg tar mye buss i Oslo og da sitter barna i vogn, på fanget eller i busssete. Takk for svar
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 22. juli 2015 #20 Skrevet 22. juli 2015 Vi reiser med en ettåring, har de seter i bussen til den lille? Eller tar dere reisevante taxi med barnesete? Hva er best mulig måte å reise på, er jo ganske lang busstur.. Tusen takk for alle svar Tar du buss med barnet her i Norge? De gangene jeg har tatt buss fra flyplassen til Alcudia har de kjørt mye penere enn bussene i Oslo gjør..
Sheriff Callie Skrevet 22. juli 2015 Forfatter #21 Skrevet 22. juli 2015 Vi reiser med en ettåring, har de seter i bussen til den lille? Eller tar dere reisevante taxi med barnesete? Hva er best mulig måte å reise på, er jo ganske lang busstur.. Tusen takk for alle svar Tar du buss med barnet her i Norge? De gangene jeg har tatt buss fra flyplassen til Alcudia har de kjørt mye penere enn bussene i Oslo gjør.. Godt å vite! Har du tatt direktebussen til Sunwing Alcudia Beach ved en tilfeldighet...? Har aldri tatt buss med ungen her i Norge nei.. men har jo vært på noen humpetittentei-turer selv hehe
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #22 Skrevet 22. juli 2015 Du tør ikke sende et bilsete( materiel ting som kan erstattes) som spesialbagasje men du tør kjøre over en time med buss med barnet på fanget??? Jeg er målløs... Anonymous poster hash: 54d9f...aef Hvordan reiser du med buss hjemme? ? Og det er svært skummelt å sende bilstol. Den kan få indre skader som gjør den ubrukelig ved krasj, uten at det synes. Anonymous poster hash: 523b4...515
Sheriff Callie Skrevet 22. juli 2015 Forfatter #23 Skrevet 22. juli 2015 Du tør ikke sende et bilsete( materiel ting som kan erstattes) som spesialbagasje men du tør kjøre over en time med buss med barnet på fanget??? Jeg er målløs... Anonymous poster hash: 54d9f...aef Hvordan reiser du med buss hjemme? ? Og det er svært skummelt å sende bilstol. Den kan få indre skader som gjør den ubrukelig ved krasj, uten at det synes. Anonymous poster hash: 523b4...515 Var akkurat det jeg tenkte på og, usynlige skader, jeg hadde ikke turt å brukte den uansett etterpå. Er jo livet til ungen vi har i hodet da, når vi tenker sånn
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #24 Skrevet 22. juli 2015 Her har barnet sitti på fanget fra flyplassen på Mallorca og til Alcudia. Opplevde ingen nestenulykker og alle med barn hadde de på fanget. Barnet var 1,5 år da vi dro der. Vært på mange turer til syden etter og hun har alltid sittet på fanget eller i vanlig bussete Anonymous poster hash: c398d...a0f
Blondzilla Skrevet 22. juli 2015 #25 Skrevet 22. juli 2015 Jeg hadde tatt bussen og hatt barnet på fanget. Jeg bor i Oslo og tar buss her hver dag, og har jo ikke akkurat med meg bilsete da heller. Om du vil ta taxi i stedet må du ha med eget bilsete. Vanlige taxier i Spania har ikke bilseter med mindre du spesialbestiller en bil med sete på forhånd , og selv da er de alltid helt ubrukelige. Vi har hus i Marbella og har alltid med eget sete når vi er der sv denne grunnen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå