Gå til innhold

Noen farmasøyter her, eller noen med god peiling på salver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har hyppige bleieutslett (mulig eksem også) og vi er fulgt opp tett av lege/sykehus og det meste er nå forsøkt.

Vi fikk en salve på sykehuset som var laget der. 40% sink. Den la seg som en hinne over utslettene og de ble bedre på ett døgn.

Jeg har forsøkt å få tak i 40% sink som ikke har så mye fett i kremen. Den jeg har fått tak i på apoteket har så mye bivoks i seg så den trekker inn i huden. Sønnen min får verre utslett av for mye fukt og fett så vi kan nesten ikke bruke noen av de vanlige salvene.

Fått tips av en sykepleier venninne at klinion sinkpasta 40% er med lite fett men den er umulig å få tak i.

Jeg kontaktet sykehuset og jeg kunne bestille spesiallaget sinkpasta der men det kostet skjorta OG buksa.

Så er det noen her som vet om en sinkpasta som ikke er for fettholdig? Og som er enkel å få tak i.

Jeg kan gjerne bestille på nett.

Anonymous poster hash: b4110...22b

Fortsetter under...

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Beklager, ser nå at den inneholder bivoks...

Skrevet

Takk for svar. Det er SH vi har prøvd.

Sønnen har det de kaller våte utslett så det ble mye verre med denne.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Haha beklager, det er jo samme salva! Bare annet utseende :P

Har du prøvd Inotyol?

Annonse

Skrevet (endret)

Kan ikke mye om salver, men min jente regenter på selve sinken hun ble litt bedre med en gang men ikke helt bra så til henne måtte jeg bruke betabhen salve, da først ble hun bra, vasket med olje og sutre på salve.

Er det mulig for deg og prøve ut krystallfiolett? Google det så finner du ut hva det er ☺det fås på apotek reseptfritt.

Ellers så hadde jeg personlig prøvd hvitvask ett par dager og sett, det er og sink men uten salve.

Endret av Mamma_til_2
Skrevet (endret)

Prøv A-Derma Cytelium sinkliniment som sprayes i flere tynne lag (la det tørke mellom hvert lag). Perfekt på våtutslett i bleieområdet. Hilsen farmasøyt :-)

Endret av Frida_22
Skrevet

Takk for tips.

Vi har forsøkt krystallfiolett, hvitvask, inotyol og stort sett alt av rumpekrem til barn.

Skal ikke legge ut hele sykehistorien her men vi er altså til utredning.

Vi har best effekt av litt stomiprodukter samt 40% sink.

Uansett jeg fikk kontakt med en leverandør i dag som kunne sende produkter.

Skrevet

Prøv A-Derma Cytelium sinkliniment som sprayes i flere tynne lag (la det tørke mellom hvert lag). Perfekt på våtutslett i bleieområdet. Hilsen farmasøyt :-)

Har forsøkt den også.

Men takk for at du gadd å svare.

Skrevet

Jeg brukte mye Inotyol (tror det er slik det staves)...vet ikke om den er lik de du har prövd..

Anonymous poster hash: b001d...27b

Skrevet

Har du forsøkt cavilon?

Der jeg jobber bruker vi den på noen brukere med mye sår nedentil.

Om denne inneholder stoffer som ikke er bra for barn vet jeg dog ikke.

Skrevet

Dr.Skjeldbreds barnesalve er helt fantastisk! Om du bor i nærheten av Moss,eller kjenner noen i nærheten her bør du prøve den. Den er oppfunnet av en tidligere barnelege og er virkelig det eneste som fungerer her i hus,da vi har slitt med det samme på vår atopiker.

Evt kan du sende meg melding, så kan jeg hjelpe deg å få tak i :-) Bor i Moss og kan godt kjøpe og sende til deg :-)

Google den og se om innholdet er ok for ditt barn :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...