Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #1 Skrevet 21. juli 2015 Har fått veldig svie i hodebunn etter bleking av ettervekst i dag. Gikk til en ny frisør jeg ikke har vært hos før. De brukte et annet merke (husker ikke hvilket og hun brukte 4 prosent. Jeg begynner nå å få noen vabler/kviser rundt hårfestet i panna. Hva er dette for noe? Er det forferdlig sterkt det de har brukt på meg eller? Mener å huske min vanlige frisør bruker 2 prosent. Anonymous poster hash: 42472...1b7
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #2 Skrevet 21. juli 2015 Jeg synes du skal kontakte legevakten nå, faktisk! Har lest om flere som har fått alvorlige allergireaksjoner som har begynt slik. Anonymous poster hash: deb87...fb8
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #3 Skrevet 21. juli 2015 Jeg synes du skal kontakte legevakten nå, faktisk! Har lest om flere som har fått alvorlige allergireaksjoner som har begynt slik. Anonymous poster hash: deb87...fb8 Jeg er forresten ikke frisør. Anonymous poster hash: deb87...fb8
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #4 Skrevet 21. juli 2015 Wææ er det sant. Er alene med barn her. kan noen berolige meg eller er dette farlig? Anonymous poster hash: 42472...1b7
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #5 Skrevet 21. juli 2015 Ring legevakt asap Anonymous poster hash: c9490...ba8
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #6 Skrevet 21. juli 2015 Wææ er det sant. Er alene med barn her. kan noen berolige meg eller er dette farlig? Anonymous poster hash: 42472...1b7 Meg som ba deg ringe legevakten. Ikke begynn å google, da finner du all verdens skrekkhistorier. Men reaksjonen din er typisk for en allergireaksjon og for noen kan det forverre seg sterkt første døgnet, så ring legevakten for å snakke med dem! De kan råde deg videre, og de kan sikkert også bedømme alvorlighetsgraden. Anonymous poster hash: deb87...fb8
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #7 Skrevet 21. juli 2015 Ved bleking er det vanlig å bruke 9 eller 12 %. Høres ut som allergisk reaksjon. Har dukortisonsalve liggende? Anonymous poster hash: b71d7...a30
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #8 Skrevet 21. juli 2015 Er en vanlig reaksjon for mange ved bleking av hodebunn. Hodebunnen har rett og slett blitt litt skadet, sårene vil tørke inn etterhvert, også dannes det skorper og det vil nok gro fint. Men hodebunnen har blitt utsatt for en stor påkjenning og det er ikke sikkert hodebunnen vil tåle å bli bleket igjen. Allergiske reaksjoner er ofte mye mer alvorlige. Frisør Anonymous poster hash: 19ef7...e40
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #9 Skrevet 21. juli 2015 Er en vanlig reaksjon for mange ved bleking av hodebunn. Hodebunnen har rett og slett blitt litt skadet, sårene vil tørke inn etterhvert, også dannes det skorper og det vil nok gro fint. Men hodebunnen har blitt utsatt for en stor påkjenning og det er ikke sikkert hodebunnen vil tåle å bli bleket igjen. Allergiske reaksjoner er ofte mye mer alvorlige. Frisør Anonymous poster hash: 19ef7...e40 K ja, dette tålte jeg ikke gitt. det ser ut som om jeg begynenr å flasse også. Klør og svir veldig. Har klødd en del så det har begybt å blø litt også. Har googlet en del nå og det var kanskje ikke det smarteste jeg har gjort nei. Nå er jeg skrekkelig redd.Men bør jeg virkelig vekke barna og reise ned på legevakta? Jeg har noe antihistaminer til barna her. Ikke noe kortison. Anonymous poster hash: 42472...1b7
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #10 Skrevet 21. juli 2015 Er en vanlig reaksjon for mange ved bleking av hodebunn. Hodebunnen har rett og slett blitt litt skadet, sårene vil tørke inn etterhvert, også dannes det skorper og det vil nok gro fint. Men hodebunnen har blitt utsatt for en stor påkjenning og det er ikke sikkert hodebunnen vil tåle å bli bleket igjen. Allergiske reaksjoner er ofte mye mer alvorlige. Frisør Anonymous poster hash: 19ef7...e40 Selv om jeg ikke er frisør, så er jeg ikke enig med deg i at dette ikke er en allergisk reaksjon! Dette er hva Folkehelseinstituttet sier om de symptomene Hi har: "Kontaktdermatitt er en allergisk reaksjon. Symptomene er oftest eksem, rødhet, blemmedannelse og kløe i hårkanten, ansiktet og på halsen. Disse symptomene opptrer ett til to døgn etter hårfargingen. Forbrukeren kan også få hevelse, spesielt i pannen og rundt øynene. Den allergiske reaksjonen kan vedvare fra rundt en uke til flere måneder etter hårfargingen. Tilfeller av anafylaksi (en akutt og livstruende reaksjon) er også rapportert." http://www.fhi.no/tema/kosmetikkbivirkninger/haarfarge Anonymous poster hash: deb87...fb8
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #11 Skrevet 21. juli 2015 Ring legevakten først, Hi, og snakk med dem. Men som linken viser så kan det forverre seg første 1-2 døgn, så du bør ringe i nå kveld. Mener de du bør komme inn så får du sikkert også hjelp med barna der om du ikke har andre muligheter. Anonymous poster hash: deb87...fb8
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #12 Skrevet 21. juli 2015 Ring legevakten først, Hi, og snakk med dem. Men som linken viser så kan det forverre seg første 1-2 døgn, så du bør ringe i nå kveld. Mener de du bør komme inn så får du sikkert også hjelp med barna der om du ikke har andre muligheter. Anonymous poster hash: deb87...fb8 Ok får gjøre det. Forferdelige greier altså. Anonymous poster hash: 42472...1b7
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #13 Skrevet 21. juli 2015 Gjør det. Håper det ikke blir så mye verre. Lykke til Ps... oppdater gjerne, dette er jo noe flere kommer til å oppleve... :/ Anonymous poster hash: deb87...fb8
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #14 Skrevet 21. juli 2015 Er en vanlig reaksjon for mange ved bleking av hodebunn. Hodebunnen har rett og slett blitt litt skadet, sårene vil tørke inn etterhvert, også dannes det skorper og det vil nok gro fint. Men hodebunnen har blitt utsatt for en stor påkjenning og det er ikke sikkert hodebunnen vil tåle å bli bleket igjen. Allergiske reaksjoner er ofte mye mer alvorlige. Frisør Anonymous poster hash: 19ef7...e40 Selv om jeg ikke er frisør, så er jeg ikke enig med deg i at dette ikke er en allergisk reaksjon! Dette er hva Folkehelseinstituttet sier om de symptomene Hi har: "Kontaktdermatitt er en allergisk reaksjon. Symptomene er oftest eksem, rødhet, blemmedannelse og kløe i hårkanten, ansiktet og på halsen. Disse symptomene opptrer ett til to døgn etter hårfargingen. Forbrukeren kan også få hevelse, spesielt i pannen og rundt øynene. Den allergiske reaksjonen kan vedvare fra rundt en uke til flere måneder etter hårfargingen. Tilfeller av anafylaksi (en akutt og livstruende reaksjon) er også rapportert." http://www.fhi.no/tema/kosmetikkbivirkninger/haarfarge Anonymous poster hash: deb87...fb8 Flere av symptomene du lister opp her er alvorligere enn det HI beskriver men hvis HI opplever at det forverres og det begynner å ligne mer og mer på det som kan beskrives som en allergisk reaksjon burde hun absolutt søke hjelp. HI, det som er "skummelt" med hårfarging/bleking er at det kan gå bra 100 ganger også plutselig går det ikke bra neste gang. En allergisk reaksjon kan komme når som helst. Når det er sagt så kan jeg telle på fingrene på hånden hvor ofte jeg har brukt bleking i hodebunnen på kollegaer og kunder, ikke fordi jeg er redd en allergisk reaksjon men pga det er så sterkt til huden, og fører ofte til ubehag i hodebunnen. God bedring, håper det roer seg fort. Har selv hatt væskende sår i egen hodebunn etter bleking, aldri mer, men jeg tåler vanlig hårfarge fint Anonymous poster hash: 19ef7...e40
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #15 Skrevet 22. juli 2015 Jeg fikk det sånn en gang.. blemmer i hele hodebunnen. Vasket og skrubbet hodebunnen godt og tok trippel dose av allergitabletter. Det ble ikke noe mer enn de blemmene. Har bleket håret mange ganger etter det Anonymous poster hash: e4ab3...762
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #16 Skrevet 22. juli 2015 Ved bleking er det vanlig å bruke 9 eller 12 %. Høres ut som allergisk reaksjon. Har dukortisonsalve liggende? Anonymous poster hash: b71d7...a30 Nei, det er vanlig å bruke 1.9 eller 4 %. Iallefall på salongen jeg jobber på. 9 og 12% er drepen for hodebunnen, og ødelegger håret. Det blir like lyst med lavere vannstoffprosent, ta bare lenger tid...☺ Anonymous poster hash: 76f5f...9dc
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #17 Skrevet 22. juli 2015 Ved bleking er det vanlig å bruke 9 eller 12 %. Høres ut som allergisk reaksjon. Har dukortisonsalve liggende? Anonymous poster hash: b71d7...a30 Nei, det er vanlig å bruke 1.9 eller 4 %. Iallefall på salongen jeg jobber på. 9 og 12% er drepen for hodebunnen, og ødelegger håret. Det blir like lyst med lavere vannstoffprosent, ta bare lenger tid...☺ Anonymous poster hash: 76f5f...9dc Brukte alltid 9% på helbleking og 12% på striper. 1,9% fantes ikke, men 1,5% var minicolerasjon. 18% husker jeg så vidt fra læretiden, men det sluttet de å selge etter at det begynte å ryke av håret til folk. 6% til farge,9% til lysfarge. Mulig det er andre regler nå, men jeg ødela aldri hodebunnen til noen.. Anonymous poster hash: b71d7...a30
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #18 Skrevet 22. juli 2015 Jøss, vi brukte også alltid emulsjon på 9 og 12% ved bleking og 6% på farge. Jeg ville kontaktet legevakten jeg når du reagerer så sterkt og frisøren bare har brukt 4% på deg. Anonymous poster hash: 6581d...dc8
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2015 #19 Skrevet 22. juli 2015 Hvordan går det med deg HI? Anonymous poster hash: 19ef7...e40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå