Gå til innhold

Er det mulig å være 175 cm som kvinne og veie 90 kilo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og samtidig ha en sunn fettprosent? Altså at muskler er det som utgjør de overflødige kiloene?

Anonymous poster hash: 80d6a...5fb

Skrevet

Nei.

Anonymous poster hash: a818d...24a
Skrevet

Det er i hvertfall veldig sjelednt. Mulig det går ann for enkelte styrkeløftere eller noe sånt.

Anonymous poster hash: 6e3c4...483
Skrevet

Det tviler jeg på.

Søsteren min er 174 cm, trener 20 timer i uka, har en fettprosent på ca 17 og veier 69 kg.

En bodybuilder vil nok veie mer, men ikke 20 kg mer vel?

Anonymous poster hash: 6ccdb...111

Skrevet

Har en venninne som er 162 og 78 kg. Lav fettprosent. Store muskler. Så det går vel på høyere damer også.

Anonymous poster hash: 707f9...472

Skrevet

Nei, det tror jeg ikke. Da må hun i så fall være svært maskulint bygd, tror jeg.

Jeg er en cm høyere og har veid noen og åtti. Var egentlig i ganske god form på den tiden. Men fettprosenten min må ha vært veldig høy den gang. Nå er riktignok hele benbygningen min veldig smal.

Når er aldri over 70 kg når jeg er godt trent, heller nærmere 60.

Anonymous poster hash: 7676b...fcb
Skrevet

Jeg kjenner en mann som er 172 cm, 92 kg, og ekstremt veltrent. Jeg aner ikke fettprosent, men av hva jeg kan se, har han nada... Han er som en diger (men lav) sementklump. Så da kan vel en dame også?
Kan nevne at denne mannen ikke er spinkelt bygd, jeg kjenner ham fra barndommen, og han har alltid vært en "plugg", men kun beinbygning. Han har aldri vært tykk. 

Anonymous poster hash: 75434...61c
Skrevet

Muskler veier mer enn fett, og det betyr at en veldig muskuløs person kan ha masse muskler, lite fett og likevel veie mye. Jeg vil tro det er fullt mulig. Veier selv ca. 70-75 kg og er 170 høy. Dette er når jeg har normal BMI og er i god form (trener mye). Så 15 kg til på en som er 10 cm høyere enn meg tror jeg er null problem om man er idrettsutøver og har masse muskler! Jeg er ganske muskuløs og godt trent når jeg er 70-75 kg. Så en som har mer muskler kan veie mer. Veldig vanlig å veie mye for de som løfter mye f.eks. En mann på 180 kan fort veie 110 kg med muskler så 90 kg på ei dame er vel ikke usannsynlig!

Anonymous poster hash: 58d8f...941

Skrevet

Jeg veide i underkant av 90 da jeg var toppidrettsutøver. Lite fett da. Nå ti år etter og 2 graviditeter hvor jeg var sengeøiggende og knapt fikk rørt meg veier jeg det samme, men med en helt annen kropp.

Anonymous poster hash: 16141...bff

Skrevet

Som kvinne er dette ekstremt vanskelig.

Selv Marit Bjørgen, med veldig mye muskler, veier ca 65 kg på sine 171 cm.

Det der med at muskler veier mer enn fett kan forklare hvorfor noen ser slankere ut enn andre med lik bmi, men det får være måte på😉

Anonymous poster hash: 00841...ad0

Skrevet

Det skal mye til før man legger på seg 15-20 kg med muskler, spesielt som kvinne. Bodybuildere som legger på seg 5 kg for å bygge mer muskler, vil legge på seg ca 200 gram muskler og resten er fett. 

Hvis man ikke har løftet vekter før, og følger et strengt program med vektløfting og riktig kosthold, vil man legge på seg maks 1 kg muskler per måned. Og dette er kun når man er helt ny. Når man har løftet vekter en stund vil man legge på seg veldig lite muskler per måned.

Så det kan hende det er mulig, men jeg vil regne det som ekstremt usannsynlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...