Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #2 Skrevet 19. juli 2015 Ikke direkte klage, men et spørsmål om å kappe hekken da det sperret for sollys på terrassen deres. Huset hadde stått tomt ett år før jeg overtok, så de hadde nok forståelse på hvorfor lite var gjort, og høyden på hekken var ikke min første tanke. Anonymous poster hash: ddcad...af6
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #3 Skrevet 19. juli 2015 Ja, fra en gal nabo som bodde over meg i en blokk. Artig at vi fikk klage da jeg og samboeren vår ikke var hjemme. Vi hadde vist bråket alt for mye, og ikke skjedde det bare en gang. Når vi bodde der sov vi igrunn bare hjemme. Min samboer gikk på skole og jobbet hver dag etter skole. Jeg jobbet nesten døgnet rundt og ofte var jeg bortreist iforbindelse med jobb. Anonymous poster hash: b33c7...0b5
Roheryn Skrevet 19. juli 2015 #4 Skrevet 19. juli 2015 Hadde en snedig husvert en gang som klagde hver gang vi laget taco. Tett sokkelleilighet, og kjøkkenvifta var bare et sånt filter uten ventil ut. Toppa seg da fruen oppe var gravid, og hevda at tacolukta steg opp i tredje etasje og satte seg i sengeklærne De satte inn skikkelig kjøkkenvifte, med ventilen rett under et vindu som de selv alltid hadde åpent. Så måtte vi varsle dem på sms når vi tenkte å lage taco (så de kunne lukke vinduet), og passe på å vaske stekepanna med en gang vi var ferdig å steke så den ikke stod og luktet Ellers kan jeg ikke huske å ha fått klage på noe som helst
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #5 Skrevet 19. juli 2015 Vi har en "borettslags-nazi" her hos oss, og har fått klager på 3 forskjellige ting på de 3 årene vi har bodd her. To av de tingene har vi fått flere klager på. For det første mener han at møblene på terrassen vår er plassert stygt, og det plager han når han står på sin balkong i 3. etg og ser ned på vår terrasse i 1. Han klager også dersom vi har vært bortreist noen dager slik at det vises at det er post i postkassa vår. Det verste for han er likevel at vi ikke står ute, klare med snøskuffa det sekundet det begynner å snø. Har det gått en halvtime uten at snøen er vekk, er han på døra for å mase. Der kan han stå til vi kommer hjem, dersom vi ikke er hjemme. Jeg tar med andre ord ikke disse klagene så alvorlig 😉 Anonymous poster hash: 002b4...add
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #6 Skrevet 19. juli 2015 Ikke direkte klage, men naboen hinter noe veldig om hvordan man fjerner løvetann på plenen vår og nå kløveren. Vi bygde hus og fikk ferdigrullet plen, mens deres tomt var et buskas. Mot deres tomt dukket det først opp et teppe av kløver. Så strødde de plen, og nå er plenen deres full av kløver. De ser ikke ironien i at deres plen nå er et teppe av kløver og bebreider oss. Det er et friområdet hvor kløveren også kan komme fra. Vi klipper plenen ca 1 gang i uken, og det får holde. Anonymous poster hash: 0538c...863
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #7 Skrevet 19. juli 2015 En gang da kjæresten min hadde fest og jeg ikke var hjemme. Ellers har det vært vi som har klaget. Vi er (kanskje) i overkant stille og rolige. Anonymous poster hash: f30a4...340
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #8 Skrevet 19. juli 2015 Vi har bodd i 12 år i borettslag. Veldig fornøyd, vi har fått 3 klager på disse årene. Da vi har hatt venner på besøk å musikken har steget med formen å alkoholinntaket.. Virker som om hørselen svikter utpå kvelden å volumet skrues mer å mer opp.. 😂 Ingen sure naboer, de ringer på å spørre om vi kan dempe musikken, å det gjør vi med en gang. Men så var det en gang vi hadde så høy musikk at vi ikke hørte ringeklokken, da fikk jeg en hyggelig telefon fra politiet om at vi måtte dempe musikken litt men at vi måtte bare kose oss å ha en fortsatt fin fest😂 alt er bra så lenge det er latter å ikke slossing å krangling på fest så politiet😁 Anonymous poster hash: 72c0f...a66
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #9 Skrevet 19. juli 2015 Vi har bodd i 12 år i borettslag. Veldig fornøyd, vi har fått 3 klager på disse årene. Da vi har hatt venner på besøk å musikken har steget med formen å alkoholinntaket.. Virker som om hørselen svikter utpå kvelden å volumet skrues mer å mer opp.. 😂 Ingen sure naboer, de ringer på å spørre om vi kan dempe musikken, å det gjør vi med en gang. Men så var det en gang vi hadde så høy musikk at vi ikke hørte ringeklokken, da fikk jeg en hyggelig telefon fra politiet om at vi måtte dempe musikken litt men at vi måtte bare kose oss å ha en fortsatt fin fest😂 alt er bra så lenge det er latter å ikke slossing å krangling på fest så politiet😁 Anonymous poster hash: 72c0f...a66
Mamma_til_2 Skrevet 19. juli 2015 #10 Skrevet 19. juli 2015 Hadde en snedig husvert en gang som klagde hver gang vi laget taco. Tett sokkelleilighet, og kjøkkenvifta var bare et sånt filter uten ventil ut. Toppa seg da fruen oppe var gravid, og hevda at tacolukta steg opp i tredje etasje og satte seg i sengeklærne De satte inn skikkelig kjøkkenvifte, med ventilen rett under et vindu som de selv alltid hadde åpent. Så måtte vi varsle dem på sms når vi tenkte å lage taco (så de kunne lukke vinduet), og passe på å vaske stekepanna med en gang vi var ferdig å steke så den ikke stod og luktet Ellers kan jeg ikke huske å ha fått klage på noe som helst Hihi hadde jeg ikke visst bedre kunne godt jeg vært din huseier, da jeg gikk med siste så klarte ikke jeg enkelte lukter og ja jeg luktet de over alt om vi hadde lagd noe ☺☺ Men ellers så har ikke jeg fått noen nabolaget ☺
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #11 Skrevet 19. juli 2015 Ikke fra naboen vi har nå. Men vi prater sammen hele tiden om hvordan vi vil ha det rundt oss (bor i rekkehus og har hage som grenser til hverandre på begge sider). Vi er ganske gode venner, så hvis det skulle være noe ville det ikke vært noe problem og sagt i fra, så hadde vi fort blitt enige. Fikk en klage av vaktmesteren da jeg var student og hadde vorspiel en gang. Men det var fordi vaktmesteren var klin lik narvestad. Aldri fått klage fra en nabo. Anonymous poster hash: 6105c...2ba
Roheryn Skrevet 20. juli 2015 #12 Skrevet 20. juli 2015 Hadde en snedig husvert en gang som klagde hver gang vi laget taco. Tett sokkelleilighet, og kjøkkenvifta var bare et sånt filter uten ventil ut. Toppa seg da fruen oppe var gravid, og hevda at tacolukta steg opp i tredje etasje og satte seg i sengeklærne De satte inn skikkelig kjøkkenvifte, med ventilen rett under et vindu som de selv alltid hadde åpent. Så måtte vi varsle dem på sms når vi tenkte å lage taco (så de kunne lukke vinduet), og passe på å vaske stekepanna med en gang vi var ferdig å steke så den ikke stod og luktet Ellers kan jeg ikke huske å ha fått klage på noe som helst Hihi hadde jeg ikke visst bedre kunne godt jeg vært din huseier, da jeg gikk med siste så klarte ikke jeg enkelte lukter og ja jeg luktet de over alt om vi hadde lagd noe ☺☺ Men ellers så har ikke jeg fått noen nabolaget ☺ Hvis nicket ditt stemmer er det neppe deg, for det var deres tredje 😛 Full forståelse for at man får aversjon mot matlukt - men ærlig talt... sende gubben på døra som ufrivillig torpedo hver gang vi lagde taco? 😂 (og jeg kjøper ikke påstanden om tacolukt som stiger opp igjennom to massive gulv (vi kunne ikke høre pianoet deres som stod rett over stua vår, så det var rikelig isolert) og setter seg i sengeklærne. Det var stekeos, ikke radioaktivitet 😛)
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #13 Skrevet 21. juli 2015 Fikk klage fordi hunden lagde sølete spor i trappeoppgangen. Hun klagde aldri på alle de sølete menneskesporene, som det var langt flere av. De kunne man jo ikke identifisere, mens hundespor kunne bare være fra vår hund, så de krevde hun at vi skulle tørke opp. Anonymous poster hash: a7ad3...35b
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #14 Skrevet 21. juli 2015 Vi fikk klage på at vi hadde plassert verandamøblene våre på gresset (fellesareal) mens vi malte gulvet der.. En dag til å male, en til å tørke. Dette var naboens måte å ønske oss velkommen, da vi var nyinnflyttet. Anonymous poster hash: ad34f...4e6
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #15 Skrevet 21. juli 2015 Har en nabo som går under kallenavnet "la bitch". Og hun har en tøffel til mann som ikke tør å si noe annet enn det hun sender han avgårde for å si. Disse naboene klager på alle. Den ene naboen måtte betale for omlakkering av bilen deres, fordi hun mente katten hans hadde vært oppå den. Vi fikk en heftig klage fra henne en kveld, da hun bokstavlig talt stod å skrek til oss, at nå måtte vi se å få folk til å gjøre ferdig huset vårt. Fordi hun var så lei. Nå hadde vi holdt på å pusset opp i to år og nå orket hun ikke mer. Vi totalrenoverer boligen etter å ha funnet vann og råteskader overalt, uheldig med boligkjøpet mao. Naboen har tydeligvis ingen forståelse for at ikke alle har samme økonomi.. I tillegg var hun skikkelig ufin, drev rett og slett med personangrep og mobbing. Anonymous poster hash: c453f...4a3
Himmel og hav Skrevet 21. juli 2015 #16 Skrevet 21. juli 2015 Jada, flere ganger a samme nabo. Hun bodde over oss i blokka, og var rett som det var nede og klagde på at vi trampet rundt i leiligheten vår med tresko på, at vi smalt med dørene og at vi hadde tv'n veldig høyt på. Vi hadde små barn på den tida, og det var ikke snakk om hverken høye lyder eller dørsmelling, og tresko var det ingen av oss som eide. Dette gjentok seg gjerne med noen måneders mellomrom, og hver gang påsto hun at hun aaaldri hadde måttet klage på naboer før. Etter å ha blitt godt kjent med de fleste i blokka så fikk vi etterhvert vite at hun hadde klagd på de som bodde i leiligheten før oss også, for treskotramping og dørsmelling. De som bodde under oss, som burde hørt det om vi trampet, sa at de ikke hørte noe fra vår leilighet, så tilslutt ble mannen min med klagenaboen opp i leiligheten hennes, mens jeg slamret med dører og trampet i tøfler - ikke en lyd å høre! Om hun innså det, vet jeg ikke, men vi konkluderte ihvertfall med at lydene var inni hennes hode, spesielt siden de kun dukket opp nattestid i perioder hun slet psykisk og ikke fikk sove. Hun sluttet ihvertfall å komme ned og klage. Forresten, hun kom en gang til. Da hadde toåringen vår kommet borti volumkontrollen på anlegget, og det ble veldig høy musikk i noen sekunder. På den tiden jeg brukte på å løpe fra stua til kjøkkenet for å dempe, noe som tok kanskje 10 sekunder, så klarte hun å rase ned trappa og ringe på for å klage på den høye lyden. Mamma var på besøk da, og var den som åpnet døra, og forklarte damen på en pen måte at om hun bare hadde ventet i noen sekunder til før hun løp for å klage, så hadde hun hørt at musikken allerede var dempet, og at så raskt kan man rett og slett ikke klage på naboene.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #17 Skrevet 21. juli 2015 Jada, vi får støtt og stadig klage fra ene naboen . Det som er vanvittig morsomt er jo at hun klager på at vi står parkert på vår egen tomt og bruker hagen som er vendt mot deres hus. Altså hun takler ikke ikke at vi bare går på den siden av huset vårt en gang (i vår egen hage), for da kan jo hun se at det er mennesker der 😂 Anonymous poster hash: 11432...305
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2015 #18 Skrevet 21. juli 2015 Jada, vi får støtt og stadig klage fra ene naboen . Det som er vanvittig morsomt er jo at hun klager på at vi står parkert på vår egen tomt og bruker hagen som er vendt mot deres hus. Altså hun takler ikke ikke at vi bare går på den siden av huset vårt en gang (i vår egen hage), for da kan jo hun se at det er mennesker der 😂 Anonymous poster hash: 11432...305 Haha, høres ut som naboen vår:) Herlig med slik gode naboer? Anonymous poster hash: c453f...4a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå