Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #1 Skrevet 19. juli 2015 Lurer på å ta en tur dit? Er det fint der? Anonymous poster hash: e6948...004
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #2 Skrevet 19. juli 2015 Håøya er fantastisk sjarmerende og veldig familievennlig. Vi søker om opphold hvert år. Men det er militær eiendom så det er ikke bare å ta en tur. Hyttene er det venteliste på og fordeles på vårparten for hele sesongen. Det går år mellom hver gang en får plass. Det er ikke lov å legge til for sivile båter og besøkende til boende må godkjennes. Å telte er ikke lov. Anonymous poster hash: 90782...051
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #3 Skrevet 19. juli 2015 Håøya er fantastisk sjarmerende og veldig familievennlig. Vi søker om opphold hvert år. Men det er militær eiendom så det er ikke bare å ta en tur. Hyttene er det venteliste på og fordeles på vårparten for hele sesongen. Det går år mellom hver gang en får plass. Det er ikke lov å legge til for sivile båter og besøkende til boende må godkjennes. Å telte er ikke lov. Anonymous poster hash: 90782...051 Jeg teltet der med skoleklassen min for ganske mange år tilbake, og har sett fler stoppe med båt der. Visste ikke at det var ulovlig. Anonymous poster hash: 56d16...359
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #4 Skrevet 19. juli 2015 http://www.oslofjorden.org/portal/page/portal/of/skjaergaardstelting/artikkel?displaypage=TRUE&element_id=1682208 Info om Håøya her det er lov å telte i maks 2 døgn og man må IKKE søke om lov. Anonymous poster hash: 56d16...359
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #5 Skrevet 19. juli 2015 Vi bodde i hus der en uke i en sommerferie da jeg var liten. Syntes det var veldig fint der. Fint å leke ute, bade og fiske krabber. Anonymous poster hash: c44a2...1a6
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #6 Skrevet 20. juli 2015 Den er flått-befengt, har jeg hørt av svigermor som er lærer, og camper der med skoleklassen hvert år. Anonymous poster hash: e7d0c...7a0
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #7 Skrevet 20. juli 2015 http://www.osloby.no/Flattens-fiende-beiter-pa-Oslofjordens-glemte-perle-8097774.html Men hvor søker man på å leie hytte? Oslofjordens friluftsråd? Anonymous poster hash: e6948...004
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #8 Skrevet 20. juli 2015 Hvem som helst kan legge til med båt der. Det har vi gjort i årevis, og det har aldri vært noe problem. Anonymous poster hash: 72e99...7d4
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #9 Skrevet 20. juli 2015 Vi bor i nærheten og har båt så Håøya besøker vi jevnlig. Det er kjempefint der. Ja det er flått der så vær obs. Men syns det har blitt litt bedre de siste årene. Håøya er ikke lengre militæret område men siste år hekket det ørn på vestsiden så da var det ikke lov å være på den østlige siden av den sørlige delen av øya. Vet ikke om den også hekker der i år. Vær obs på bølgene fra danskebåten hvis dere har egen båt og dere legger til på østsiden. God tur 😊 Anonymous poster hash: 5d473...efa
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #10 Skrevet 20. juli 2015 Vi bor i nærheten og har båt så Håøya besøker vi jevnlig. Det er kjempefint der. Ja det er flått der så vær obs. Men syns det har blitt litt bedre de siste årene. Håøya er ikke lengre militæret område men siste år hekket det ørn på vestsiden så da var det ikke lov å være på den østlige siden av den sørlige delen av øya. Vet ikke om den også hekker der i år. Vær obs på bølgene fra danskebåten hvis dere har egen båt og dere legger til på østsiden. God tur Anonymous poster hash: 5d473...efa Håøya er militært. Kun gjennom militæret en kan leie husene. Vi leide der ifjor og en båt som la til fikk tilsnakk. Var ingen telt der overhode. Anonymous poster hash: 90782...051
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #11 Skrevet 20. juli 2015 Var på håøya hver sommer da jeg var liten. Det er Oslo kommune som eier deler av øya og de bryr seg ikke om hvem som teltet der. Det er ikke militært, men det har vært en del søk fra krigen der de siste to-tre årene da det var en fangeleir der. Jeg bor rett ved øya og det har alltid vært båter som har lagt til der. Leie av husene er det nok kø på, men det er ikke militært. I år har Oslo kommune satt ut geiter på øya da den har grodd til så veldig de siste årene. Da vil flåtten få dårligere levekår også, så dette ser bra ut for fremtiden. Det er vel ikke mer enn 15 år siden de la ned butikken der ute og det er 3 år siden en kompis av meg jobbet som en del av vaktmesterteamet der ute. Anonymous poster hash: 58fe5...23e
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #12 Skrevet 20. juli 2015 Vi bor i nærheten og har båt så Håøya besøker vi jevnlig. Det er kjempefint der. Ja det er flått der så vær obs. Men syns det har blitt litt bedre de siste årene. Håøya er ikke lengre militæret område men siste år hekket det ørn på vestsiden så da var det ikke lov å være på den østlige siden av den sørlige delen av øya. Vet ikke om den også hekker der i år. Vær obs på bølgene fra danskebåten hvis dere har egen båt og dere legger til på østsiden. God tur Anonymous poster hash: 5d473...efa Håøya er militært.Kun gjennom militæret en kan leie husene. Vi leide der ifjor og en båt som la til fikk tilsnakk. Var ingen telt der overhode. Anonymous poster hash: 90782...051 Her avkreftes din teori om militært: http://www.osloby.no/Flattens-fiende-beiter-pa-Oslofjordens-glemte-perle-8097774.html Anonymous poster hash: 58fe5...23e
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #13 Skrevet 20. juli 2015 Da tror jeg det er to øyer som heter Håøya, og at vi snakker om begge. Jeg snakker om den utenfor Tønsberg. Den er fremdeles militær og uendrlig populær ++++ Anonymous poster hash: 90782...051
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå