Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du eller har hatt det i ditt hus? Jeg blir sprø av de små jævlene her og vil dem til livs!!! Har du noen tips som virkelig funker for å bli kvitt de???

Anonymous poster hash: 7d8a3...f05

Skrevet

De liker fuktighet, så å unngå det er mitt beste tips...

Anonymous poster hash: a2670...3b7

Skrevet

Du må få inn skadedyrkontrollør som bruker ordentlige saker for å bli kvitt det. Det er noe herk, for å si det mildt.

Første dere bør gjøre er å finne ut hvorfor de er der, for de lever der det er fukt eller fukttilgang. Så om det er fukt (kan være skjult, så dere ikke vet om det) så må dette utbedres.

Ellers er det å få inn skadedyrkontrollør som sprayer overalt. Før dette må du støvsuge alt. Og jeg mener alt.

Jeg har to ganger flyttet inn i leieleiligheter hvor det har vært sølvkre. Det har endt som lange mareritt! Jeg tåler ikke det midlet som brukes mod udyrene (det er uvanlig å ikke tåle det), så jeg kan ikke en gang bo der under behandlingen. Og ikke kunne jeg flytte heller før det var behandlet, for tok jeg med tingene mine så ville sølvkreene bli med på flyttelasset.

Så jeg måtte finne midlertidig sted å bo og kun ta med mest nødvendige.

Men skadedyrkontrolløren vil fortelle deg mer. Jeg har vært maks uheldig, for å si det mildt. Ikke alltid hele leiligheten/huset må behandles sies det, men om du leser nok om det så vil du se at det er stor sjanse for at du ikke blir kvitt det om du kun får behandlet våtrom.

Tror ikke det er noen vei utenom skadedyrkontrollør!

Om du leier så er dette en utgift huseier skal ta!

Anonymous poster hash: 736a6...c32
Skrevet

Har dei i hus ja, spesieltpå badet og i boden då det er sluk. Ikkje lett å bli kvitt, og trur dei raskt kjem att. Dei øydelegg ingenting, er berre ekle. Eller?

Anonymous poster hash: b9f4c...856

Skrevet

Ellers.... ikke sleng klær på badgulv eller andre rom med fukt. Ikke ha badematte. Ikke oppbevar ting i pappesker (de kan finne næring i limet som er brukt på å lime pappesker..), alt av bøker bør opp i hyller eller i plastesker, men har du oppbevart bøker i pappesker på gulvet så må du ikke legge bøkene i plastesker før etter behandling med det midlet.

Før skadedyrkontrollør skal behandle, støvsug alt - virkelig alt! Gulv, lister, fjern alle pappesker, støvsug bøker (!), vask alt av klær som har vært i kontakt med gulv og legg dem opp. Ikke ha noe tekstiler eller papir i gulvhøyde. Kast alt rot, støvsug bakom, under, mellom alt. Støvsug senger, sofaer, lenestoler. Når det behandles sprayes det langs alle lister, så ting må trekkes ut fra veggen.

De legger egg, så om du skal være sikker på å bli kvitt dem så bør det sprayes to ganger med noen ukers mellomrom, da får du også tatt med de som klekkes ut.

Det er fullt mulig å bli kvitt dem, men vær supernøye på forberedelsene før behandling!

Ikke alle skadedyrkontrollører er like nøye med å informere om dette. Det som skjer da er som regel at man ikke blir kvitt udyrene.

Fordelen er at du får tatt en ordentlig opprydning og vask :P

Skrevet

Har dei i hus ja, spesieltpå badet og i boden då det er sluk. Ikkje lett å bli kvitt, og trur dei raskt kjem att. Dei øydelegg ingenting, er berre ekle. Eller?

Anonymous poster hash: b9f4c...856

De kan ødelegge bøker. De finner næring i limstoff som brukes for å lime bøker, pappesker m.m.

Men de ødelegger generelt lite, de er mest irriterende. J....la irriterende!

Skrevet

De er ikke farlige bare motbydelige. Og jeg skjemmes av de! Jeg har et utenom det vanlige kanskje, rent og ryddig hjem. Har nesten ikke en ting mer enn det vi trenger. Støvsuger ofte. Har aldri rot liggende på golvet. Har aldri fuktige klær rundtomkring. Og derfor irriterer de meg ekstra mye. Jeg er møkk lei av å finne de på sofaen, kjøkkenbenken, på hengende håndklær, oppi alle slags skuffer. Store som små... Er det noen som har hatt inne skadedyrfirma og blitt kvitt de for godt? Hva koster noe slikt? HI

Skrevet

Vi ble kvitt dem da vi flyttet. :P Det ble med en del på flyttelasset, men de overlevde heldigvis ikke.

Anonymous poster hash: 9a35e...ee6
Skrevet

De er ikke farlige bare motbydelige. Og jeg skjemmes av de! Jeg har et utenom det vanlige kanskje, rent og ryddig hjem. Har nesten ikke en ting mer enn det vi trenger. Støvsuger ofte. Har aldri rot liggende på golvet. Har aldri fuktige klær rundtomkring. Og derfor irriterer de meg ekstra mye. Jeg er møkk lei av å finne de på sofaen, kjøkkenbenken, på hengende håndklær, oppi alle slags skuffer. Store som små... Er det noen som har hatt inne skadedyrfirma og blitt kvitt de for godt? Hva koster noe slikt? HI

Når du har så mye av disse krypene, da MÅ du inn med skadedyrsanering. Du må få gjort det riktig.

For når du har så mye, da er det mye fukt på en eller annen måte i leiligheten. Så mye som du beskriver er iflg. den første skadedyrkontrolløren som hjalp meg ikke helt vanlig. Han hadde den gang vært i bransjen i 20-25 år og hadde aldri hørt om så store mengder som det var i den leiligheten. Det var omtrent som du beskrev. Jeg tok 50-100 sølvkre hver natt når jeg stod opp på do, og de var overalt, oppi kjøkkenskap (til og med i overskapene, og disse krypene kan liksom ikke klatre...), oppi glassvaser, drikkeglass (de kan visstnok heller ikke komme seg opp så glatte flater...)... over alt. Du må få inn proffe folk, for det høres ut som om det ikke er noen vei uten at du får tatt hele leiligheten (alle rom!).

Jeg ville fått sjekket om det er fuktskade i leiligheten! Så mye sølvkre får du ikke hvis det ikke er god fukttilgang for dem...

Skrevet

Når du har så mye av disse krypene, da MÅ du inn med skadedyrsanering. Du må få gjort det riktig.

For når du har så mye, da er det mye fukt på en eller annen måte i leiligheten. Så mye som du beskriver er iflg. den første skadedyrkontrolløren som hjalp meg ikke helt vanlig. Han hadde den gang vært i bransjen i 20-25 år og hadde aldri hørt om så store mengder som det var i den leiligheten. Det var omtrent som du beskrev. Jeg tok 50-100 sølvkre hver natt når jeg stod opp på do, og de var overalt, oppi kjøkkenskap (til og med i overskapene, og disse krypene kan liksom ikke klatre...), oppi glassvaser, drikkeglass (de kan visstnok heller ikke komme seg opp så glatte flater...)... over alt. Du må få inn proffe folk, for det høres ut som om det ikke er noen vei uten at du får tatt hele leiligheten (alle rom!).

Jeg ville fått sjekket om det er fuktskade i leiligheten! Så mye sølvkre får du ikke hvis det ikke er god fukttilgang for dem...

æææææ da hadde jeg dødd... æsjjjjj 50 til 100 stk ????? fy f, da hadde jeg flyttet tvert....  øhhhhh--- jeg ser en i ny og ne her.. men det er kun om jeg feks slenger våte klær på gulvet i kjeller der vi har vaskerom..

Skrevet

æææææ da hadde jeg dødd... æsjjjjj 50 til 100 stk ????? fy f, da hadde jeg flyttet tvert....  øhhhhh--- jeg ser en i ny og ne her.. men det er kun om jeg feks slenger våte klær på gulvet i kjeller der vi har vaskerom..

Jeg følte jeg omtrent ikke kunne sove der en gang i redsel for at de skulle krype inn øre og nese, men heldigvis var soverommet eneste rommet som det var lite udyr i. Hele resten av leiligheten, derimot....

Fremdeles så er det første jeg tenker når jeg ser et rusk på gulvet som kan ligne i størrelse; "åh, nei, ikke her også!".

Det var et mareritt. "Heldigvis" tålte jeg ikke midlet, så jeg måtte flytte. Kunne riktignok ikke ta med meg tingene mine før det var gått 6-8 uker, men det var helt greit å leve i koffert så lenge jeg slapp de krypa.

For å si det slik - jeg lar sjelden kofferter, vesker o.l. stå på gulvet når jeg er på ferie ;)

Skrevet

Hele borettslaget vi bor i er plaget med sølvkre. Veldig irriterende, det blir nok ikke gjort noe med de siden de ikke er farlige for huset, bare irriterende skapninger.

Anonymous poster hash: 9579b...60d

Skrevet

Maurlokkebokser, Nippon ol fungerer mot sølvkre. Sett det ut der du finner de, og så forsvinner de gjerne. 

Anonymous poster hash: 40849...766
Skrevet

Jeg følte jeg omtrent ikke kunne sove der en gang i redsel for at de skulle krype inn øre og nese, men heldigvis var soverommet eneste rommet som det var lite udyr i. Hele resten av leiligheten, derimot....Fremdeles så er det første jeg tenker når jeg ser et rusk på gulvet som kan ligne i størrelse; "åh, nei, ikke her også!".Det var et mareritt. "Heldigvis" tålte jeg ikke midlet, så jeg måtte flytte. Kunne riktignok ikke ta med meg tingene mine før det var gått 6-8 uker, men det var helt greit å leve i koffert så lenge jeg slapp de krypa.For å si det slik - jeg lar sjelden kofferter, vesker o.l. stå på gulvet når jeg er på ferie ;)Anonymous poster hash: 736a6...c32

Haha jeg er motsatt, jeg nyter å kunne slenge klærne mine på gulvet om kvelden etter at vi flyttet. :P

Anonymous poster hash: 9a35e...ee6

Skrevet

Men - er det i ingen som har hatt besøk av skadedyrfirma? Lurer så veldig på om det funker og hvor mye det koster?

Hi

Skrevet

Men - er det i ingen som har hatt besøk av skadedyrfirma? Lurer så veldig på om det funker og hvor mye det koster?

Hi

Som jeg skrev, jeg har hatt besøk av skadedyrfirma begge gangene, men det er huseier som har måttet dekke kostnadene, så jeg vet ikke hva det koster. Ring i morgen og snakk med et firma. Prisen på jobben avhenger av hvor store områder de må behandle, mener jeg, så det er nok ingen som kan gi en eksakt pris uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...