Gå til innhold

Høyt symfysemål og overtid?

Anbefalte innlegg

Har hele tiden hatt høyt symfysemål, holdt meg over grønnfargen på skjemaet hele veien. Nå begynner jeg å bli bekymret for å gå på overtid. Hørt at høyt symfysemål ikke nødvendigvis betyr stort barn, men tanken er jo der likevel når jeg ser skjemaet, og tenker at dersom det stemmer og jeg i tillegg gå på overtid må det jo bli en himla vond og komplisert fødsel. Er det noe oppfølging for dem som går på overtid OG har høyt symfysemål? Noen ekstra målinger, UL eller lignende for å avgjøre om man bør settes i gang tidligere? 

Anonymous poster hash: 3a9aa...152

Fortsetter under...

Jeg har samme bekymring. Har ikke spesielt høyt symfysemål tror jeg (hadde heller ikke det de to foregående fødslene), men sist fødte jeg en uke før tida, og babyen var 4,2 kg. Tenker m skrekk på hvordan det blir denne gangen ,siden jeg har termin i morgen , og ingen antydninger til fødsel ennå..Babyen skal jo helst ut også.

Anonymous poster hash: d6a78...d01

Har ligget i øvre del av det grønne feltet alle tre gangene, vekt på de to første var 4,2 og 4,3 født til termin... Ligger også nå i øvre halvdel, fikk ca mål på babyen i uke 32 ikke pga fare for stor unge, men for at hun like godt sjekket når jeg var på ul for noe annet, og da var det 0% avvik fra gjennomsnittet, altså baby var så stor den skulle være på den tiden..... Er jo hodetomkretsen som er mest avgjørende, begge mine var 37....

Anonymous poster hash: 96602...d0f

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...