Gå til innhold

Hjelp, lånte penger av mine foreldre det skulle jeg aldri gjort :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

De har ikke tatt opp lån for å hjelpe meg, da kunne jeg jo fikset dette selv men det tok sin tid med verdivurdering av bolig og få refinansiert derfor sa pappa at han skulle hjelpe meg så slapp jeg å styre med dette nå før jeg skulle reise på ferie. Og ha pengene var ikke til shopping eller noen luksus av noen sort men et helt nødvendig fremkomstmiddel som en bil jeg måtte ha for å kunne komme meg på jobb og  ferie med ungene.Anonymous poster hash: 2b504...01e

Men om planen uansett var å få ny vurdering på boligen og så utvide bolkglånet, men at dette bare tok litt tid, så er det jo ikke noe problem. Da gjør du bare det etter ferien og betaler ned lånet som planlagt. En verdivurdering tar ikke årevis.Det er stor forskjell på å si at det ikke haster med tilbakebetalingen men at du kan ta det når det passer, når det er snakk om en tidshorisont på noen uker til eller fra og på å utsette tilbakebetalingen i årevis.Anonymous poster hash: 28ed5...8a8

Hun trodde hun skulle slippe å betale tilbake pengene faren lånte henne - noensinne. Nå har moren gitt beskjed og det ødela alle planer. Hadde hun tenkt å tilbakebetale hadde hun hatt denne planen for lengst, at bare finansieringen var klar så kunne hun betalt foreldrene tilbake igjen. Anonymous poster hash: 3d88b...fb8

Nå finner du opp din egen historie.

TS tok et privat lån av sin far. Far vil ikke ha renter og gir ikke TS noe tidsfrist på når han vil ha pengene tilbake. Så enkelt er det.

Mor blander seg inn om at faren har lånt sine private farsarvpenger og gir plutselig TS en tidsfrist på 3 år, noe som blir urimelig å komme med i ettertid når lånet allerede er investert.

Det TS nå må gjøre er å prate med far og som må ta opp med mor at hun kommer med et urimelig krav på et lån hun ikke ar noe med å gjøre. Nedbetalingsplanen blir mellom far og TS.

Skrevet

Jeg tipper det er flere barn i denne familien og at mor nå setter ned foten pga forskjellsbehandlingen av "pappajenta"?

Om en unge får tilbud om rentefritt lån uten spesifik tilbakebetalingsplan bør søsken få tilbud om det samme!

Anonymous poster hash: 87b6e...e6b

Skrevet

De har ikke tatt opp lån for å hjelpe meg, da kunne jeg jo fikset dette selv men det tok sin tid med verdivurdering av bolig og få refinansiert derfor sa pappa at han skulle hjelpe meg så slapp jeg å styre med dette nå før jeg skulle reise på ferie. Og ha pengene var ikke til shopping eller noen luksus av noen sort men et helt nødvendig fremkomstmiddel som en bil jeg måtte ha for å kunne komme meg på jobb og ferie med ungene.

Anonymous poster hash: 2b504...01e

Men om planen uansett var å få ny vurdering på boligen og så utvide bolkglånet, men at dette bare tok litt tid, så er det jo ikke noe problem. Da gjør du bare det etter ferien og betaler ned lånet som planlagt. En verdivurdering tar ikke årevis.

Det er stor forskjell på å si at det ikke haster med tilbakebetalingen men at du kan ta det når det passer, når det er snakk om en tidshorisont på noen uker til eller fra og på å utsette tilbakebetalingen i årevis.

Anonymous poster hash: 28ed5...8a8

Hun trodde hun skulle slippe å betale tilbake pengene faren lånte henne - noensinne. Nå har moren gitt beskjed og det ødela alle planer. Hadde hun tenkt å tilbakebetale hadde hun hatt denne planen for lengst, at bare finansieringen var klar så kunne hun betalt foreldrene tilbake igjen.

Anonymous poster hash: 3d88b...fb8

Tror du må lese innleggene til hi om igjen..

Har lest og det er sånn det virker. Hun kunne fått fikset dette når lånet hun i utgangspunktet skulle ta, det som tok tid og var årsaken til at far lånte henne penger, og betalt tilbake til far tvert det lånet gikk i boks. Det har ikke engang slått henne fordi hun trodde ikke mor kom til å sette grenser her. Dette er også morens penger, de er gift. HI trodde hun skulle slippe å betale tilbake noe, at det bare skulle gå i glemmeboken, men det kan hun ikke si her selvsagt, da ville hun jo blitt halshugget.

FEIL! Arv går ikke inn i felles økonomien, de pengene faren har arvet er hans penger og ikke morens. Det igjen betyr at far gjør hva han vil med de pengene, og moren har ingen rett til å komme med krav.

Anonymous poster hash: 4c60d...a82

Skrevet

Sinnssykt for noen forsmådde folk her inne som ikke er vant med eller skjønner at foreldre hjelper sine barn.

Det lånet er en avtale mellom din far og deg så jeg hadde tatt en prat med de sammen og løst dette.

Hvis foreldre kan lette økonomien til sine barn på den måten så hvorfor ikke? Det at hun har fått og ikke søsken betyr jo ingenting da pengene skal tilbakebetales.

Her skriker folk om at foreldre kan bruke tiden sin og penger som de vil og dette ønsket faren å gjøre for sin datter. Dere skriker og om at forskjellsbehandling må man tåle for verden er ikke rettferdig så hvorfor må søsken ha samme rett?

Hva om søsken kan få samme tilbudet når den tid kommer?

Skjønner deg godt hi, Hilsen en pappajente.

Anonymous poster hash: 11781...074

Skrevet

Da du lånte pengene hadde du vell en plan for hvordan du skulle få betalt ned og hvor lang tid det kom til å ta. Hvor mye betaler du i renter? Kanskje du kan få utvidet boliglån og dermed frigitt midler til å betale ned denne gjelden utn at det vil koste deg så mye ekstra hver måned. Anonymous poster hash: 28ed5...8a8

Det er lån fra mamma og pappa. Er ikke renter.
Hvor har du det fra :)Anonymous poster hash: 7abc2...dc4
Har faktisk aldri hørt om foreldre som krever renter av lån til egne barn. Nå var det rett i dette tilfellet siden HL kun hadde avtale om lån med far.

De sitter jo med renter de må betale til banken pga. lånet de har gitt henne så slik sett så burde hun betale rentene også. Hvorfor skal de måtte betale tusenvis hvert år fordi de lånte bort penger? De må jo betale tilbake fortløpende til banken og kan ikke gå mnd. etter mnd. å ikke betale. Anonymous poster hash: 3d88b...fb8
Dette er foreldrenes private penger...

Det er da helt vanlig å betale samme rente som foreldrene ville ha fått ved å ha pengene i banken. Hvis ikke så taper jo foreldrene penger hvert eneste år og mer jo lenger nedbetalingen er. Forholder man seg til enhver tids gjeldende rente for innskudd så vil foreldrene ikke tape noe og den som låner penger vil fortsatt ha et mer gunstig lån.

Jeg kan være enig med det hvis det er snakk om noen tusenlapper men helt urimelig å ikke betale hva de ville ha fått i rente i banken når det er snakk om flere hundre tusen.

Skrevet

Da du lånte pengene hadde du vell en plan for hvordan du skulle få betalt ned og hvor lang tid det kom til å ta. Hvor mye betaler du i renter? Kanskje du kan få utvidet boliglån og dermed frigitt midler til å betale ned denne gjelden utn at det vil koste deg så mye ekstra hver måned. Anonymous poster hash: 28ed5...8a8

Det er lån fra mamma og pappa. Er ikke renter.
Hvor har du det fra :)Anonymous poster hash: 7abc2...dc4
Har faktisk aldri hørt om foreldre som krever renter av lån til egne barn. Nå var det rett i dette tilfellet siden HL kun hadde avtale om lån med far.

De sitter jo med renter de må betale til banken pga. lånet de har gitt henne så slik sett så burde hun betale rentene også. Hvorfor skal de måtte betale tusenvis hvert år fordi de lånte bort penger? De må jo betale tilbake fortløpende til banken og kan ikke gå mnd. etter mnd. å ikke betale. Anonymous poster hash: 3d88b...fb8
Dette er foreldrenes private penger...
Det er da helt vanlig å betale samme rente som foreldrene ville ha fått ved å ha pengene i banken. Hvis ikke så taper jo foreldrene penger hvert eneste år og mer jo lenger nedbetalingen er. Forholder man seg til enhver tids gjeldende rente for innskudd så vil foreldrene ikke tape noe og den som låner penger vil fortsatt ha et mer gunstig lån.

Jeg kan være enig med det hvis det er snakk om noen tusenlapper men helt urimelig å ikke betale hva de ville ha fått i rente i banken når det er snakk om flere hundre tusen.

Men det må da være opp til utlåner å bestemme selv?

Har selv fått låne noen hundre tusen av min far (ja, min far, selv om de er gift) og har betalt tilbake alt, uten renter. Det gikk en god del år, og det var aldri snakk om renter. Det kalles å bidra for sine barn, kanskje noe du bør tenke litt på før dine barn blir så store? Eller er du en sånn som krever leie av barna på 18-årsdagen, og mener at de får klare seg selv resten av livet fordi de har blitt voksne?

Anonymous poster hash: c3be7...225

Skrevet

Kan hende mor synes at dottera bør byrje å ta ansvar for sin eigen økonomi.  Er kanskje ikkje første gang "pappajenta" får pengar.  Eg berre antek når det gjeld HI, men kjenner til fleire familiar der det er "så synd" i eit av søskena, som difor mottek mykje pengar frå foreldra utan at dei andre søskena får noko, og utan at denne "stakkars" lærer å ta ansvar for sin eigen økonomi.   

For min del hadde eg aldri lånt så mykje pengar unødvendig av foreldra mine (du må ikkje kjøpe ein bil til 150 000), og eg hadde i allefall laga ein plan for nedbetaling av lånet.

Du får snakke med dei og lage ein nedbetalingsplan som du kan leve med, og vise at du kan følgje denne.

Skrevet

Det var da et utrolig dyrt kjøretøy som du måtte ha tvert.  Biler er faktisk billigere.  

Ikke kunne vente på lån i bank. Litt bortskjemt? Må ha det beste her og nå?

Virker litt sånn.

Anonymous poster hash: 4743a...373
Skrevet

ett spørsmål jeg ser ingen har spurt om. Hva sier faren din om dette? at moren din blander seg i deres avtale?

Anonymous poster hash: 0f067...f00
Skrevet

Dårlig gjort av din  mor, sette sin datter i en presset situasjon. Dette er det dine foreldre som må diskutere og din far som må ta på sin kappe om det var han som inngikk avtalen med deg. Med mindre dem trenger pengene til noe innen 3 år så synes jeg din mor er urimelig.

Anonymous poster hash: ad3ef...38e
Skrevet

Ahh. Kjenner jeg gruer meg til barna blir voksne og forventer lån uten betingelser. Vil dere klare og låne ut flere hundre tusener tilsammen for alle barn? Jeg sliter nok med egne lån.

Anonymous poster hash: ef97d...8b8

Skrevet

Ahh. Kjenner jeg gruer meg til barna blir voksne og forventer lån uten betingelser. Vil dere klare og låne ut flere hundre tusener tilsammen for alle barn? Jeg sliter nok med egne lån.

Men nå er jo det tydeligvis ikke tilfellet i hi sin situasjon? Faren har ikke tatt opp lån for å låne hi, han hadde pengene!

Forstår meg ikke på folk som ikke gidder å lese hva trådene handler om før de svarer.

Anonymous poster hash: c3be7...225

Skrevet

De har ikke tatt opp lån for å hjelpe meg, da kunne jeg jo fikset dette selv men det tok sin tid med verdivurdering av bolig og få refinansiert derfor sa pappa at han skulle hjelpe meg så slapp jeg å styre med dette nå før jeg skulle reise på ferie. Og ha pengene var ikke til shopping eller noen luksus av noen sort men et helt nødvendig fremkomstmiddel som en bil jeg måtte ha for å kunne komme meg på jobb og  ferie med ungene.Anonymous poster hash: 2b504...01e

Men om planen uansett var å få ny vurdering på boligen og så utvide bolkglånet, men at dette bare tok litt tid, så er det jo ikke noe problem. Da gjør du bare det etter ferien og betaler ned lånet som planlagt. En verdivurdering tar ikke årevis.Det er stor forskjell på å si at det ikke haster med tilbakebetalingen men at du kan ta det når det passer, når det er snakk om en tidshorisont på noen uker til eller fra og på å utsette tilbakebetalingen i årevis.Anonymous poster hash: 28ed5...8a8
Hun trodde hun skulle slippe å betale tilbake pengene faren lånte henne - noensinne. Nå har moren gitt beskjed og det ødela alle planer. Hadde hun tenkt å tilbakebetale hadde hun hatt denne planen for lengst, at bare finansieringen var klar så kunne hun betalt foreldrene tilbake igjen. Anonymous poster hash: 3d88b...fb8

Nå finner du opp din egen historie.

TS tok et privat lån av sin far. Far vil ikke ha renter og gir ikke TS noe tidsfrist på når han vil ha pengene tilbake. Så enkelt er det.

Mor blander seg inn om at faren har lånt sine private farsarvpenger og gir plutselig TS en tidsfrist på 3 år, noe som blir urimelig å komme med i ettertid når lånet allerede er investert.

Det TS nå må gjøre er å prate med far og som må ta opp med mor at hun kommer med et urimelig krav på et lån hun ikke ar noe med å gjøre. Nedbetalingsplanen blir mellom far og TS.

Hun kan jo ta opp det lånet hun tenkte å ta opp, det som tok lang tid å få ordnet og så kan hun jo betale sine foreldre tilbake, det er derfor jeg tror hun aldri trodde dette måtte tilbakebetales, for hvorfor ikke ordne det hun hadde tenkt å ordne likevel??!

Skrevet

De har ikke tatt opp lån for å hjelpe meg, da kunne jeg jo fikset dette selv men det tok sin tid med verdivurdering av bolig og få refinansiert derfor sa pappa at han skulle hjelpe meg så slapp jeg å styre med dette nå før jeg skulle reise på ferie. Og ha pengene var ikke til shopping eller noen luksus av noen sort men et helt nødvendig fremkomstmiddel som en bil jeg måtte ha for å kunne komme meg på jobb og ferie med ungene.

Men om planen uansett var å få ny vurdering på boligen og så utvide bolkglånet, men at dette bare tok litt tid, så er det jo ikke noe problem. Da gjør du bare det etter ferien og betaler ned lånet som planlagt. En verdivurdering tar ikke årevis.

Det er stor forskjell på å si at det ikke haster med tilbakebetalingen men at du kan ta det når det passer, når det er snakk om en tidshorisont på noen uker til eller fra og på å utsette tilbakebetalingen i årevis.

Hun trodde hun skulle slippe å betale tilbake pengene faren lånte henne - noensinne. Nå har moren gitt beskjed og det ødela alle planer. Hadde hun tenkt å tilbakebetale hadde hun hatt denne planen for lengst, at bare finansieringen var klar så kunne hun betalt foreldrene tilbake igjen.

Har lest og det er sånn det virker. Hun kunne fått fikset dette når lånet hun i utgangspunktet skulle ta, det som tok tid og var årsaken til at far lånte henne penger, og betalt tilbake til far tvert det lånet gikk i boks. Det har ikke engang slått henne fordi hun trodde ikke mor kom til å sette grenser her. Dette er også morens penger, de er gift. HI trodde hun skulle slippe å betale tilbake noe, at det bare skulle gå i glemmeboken, men det kan hun ikke si her selvsagt, da ville hun jo blitt halshugget.

FEIL! Arv går ikke inn i felles økonomien, de pengene faren har arvet er hans penger og ikke morens. Det igjen betyr at far gjør hva han vil med de pengene, og moren har ingen rett til å komme med krav.

Har ingen betydning, det er hennes foreldre sine penger. Regner med de som andre normale par som har vært gift lenge har felles økonomi uansett arv.

Skrevet

Kan hende mor og far har snakket om dette hjemme, funnet ut at det var litt vel overilt å låne bort så mye på måfå bare fordi hun skulle få kjøpt seg en overpriset bil og reist på tur. Menn har det med å ikke tenke seg nøye om når det kommer til sine døtre og så tenker de etterpå. "Pøsj"sier de "Betal når du kan" og så kommer de hjem, snakker med sin kone, kona lurer på om dere laget en plan, det er jo tross alt mye penger, nei sier han så, og så blir de enige om en plan, han er for feig til å ta opp dette med gulljenta si selv så den jobben faller på mor. Mor får så all skyld fra den bortskjemte datter som kaller seg pappajente og dermed mener hun har rett på pappas penger og at mor ikke bør blande seg fordi dette er fars arv og dermed kun hans penger.

Skrevet

Kan hende mor og far har snakket om dette hjemme, funnet ut at det var litt vel overilt å låne bort så mye på måfå bare fordi hun skulle få kjøpt seg en overpriset bil og reist på tur. Menn har det med å ikke tenke seg nøye om når det kommer til sine døtre og så tenker de etterpå. "Pøsj"sier de "Betal når du kan" og så kommer de hjem, snakker med sin kone, kona lurer på om dere laget en plan, det er jo tross alt mye penger, nei sier han så, og så blir de enige om en plan, han er for feig til å ta opp dette med gulljenta si selv så den jobben faller på mor. Mor får så all skyld fra den bortskjemte datter som kaller seg pappajente og dermed mener hun har rett på pappas penger og at mor ikke bør blande seg fordi dette er fars arv og dermed kun hans penger.

Slik kan det har vært for alt vi vet.

Jeg blir ganske irritert når jeg leser slik, datteren min er også pappas gulljente og jeg ser tendenser at han godtar ting han aldri ville godtatt med våre andre barn. Så når jeg setter ned foten er jeg den store stygge ulven, men mannen min er jo enig med meg når jeg påpeker forskjellsbehandlingen og at det ikke går an. Han trenger bare konstant påminnelse.

HI, vær litt forsiktig, i praksis er det dine foreldres felles penger, om det er farsarven hans blir bare viktig dersom dine foreldre skiller seg, mens de er gift vil for de aller fleste par være alle penger være felles og bli disponert deretter. Jeg syns det er utrolig frekt å si at det ikke angår moren hva faren gjør med pengene.

Anonymous poster hash: dacef...091

Skrevet

Er du enebarn? Om du har søsken har de fått samme sum av pappa med beskjed om at de kan betale tilbake "en gang det passer"?

Om du ikke er enebarn eller de egentlig ikke har mulighet til å gi bort disse pengene uten noen klar avtale om tilbakebetaling skjønner jeg mammaen din godt.

Dette forsto d visst ikke!

Dette er et lån. Hennes foreldre står fritt til å låne ut penger til akkurat hvem de vil.

De kunne like gjerne ha lånt ut den samme summen til naboen. Det hadde vært like lite søsknenes sak da også

Anonymous poster hash: 986f9...1e7

Skrevet

Betingelser eller ikke, faren her har lånt ut penger fra sin private sparekonto (siden HI sier at de har hver sin konto, regner jeg med at de har separat økonomi, noe som også forekommer i ekteskap). Mora kan da ikke gå inn og endre på opprinnelig avtale og kreve tilbakebetaling over 3 år, særlig når hun vet om datterens økonomiske situasjon. Nei, jeg hadde ikke klart å låne ut flere hunder tusener tilsammen til mine fire barn når de er voksne, men jeg hadde heller verken lovet dem lån eller lånt penger først, for så å endre betingelser på lånet. HI og faren har muntlig avtale, da kan ikke mora gå inn og overstyre denne. Hadde forstått hvis lånet ble gitt mange måneder/ett år siden og datteren ikke betalte en krone hittil, men hun har nettopp fått lån for en måned siden - litt tidlig å begynne å sette harde betingelser og mase om rask tilbakebetaling vel?

Skrevet

Er du enebarn? Om du har søsken har de fått samme sum av pappa med beskjed om at de kan betale tilbake "en gang det passer"?

Om du ikke er enebarn eller de egentlig ikke har mulighet til å gi bort disse pengene uten noen klar avtale om tilbakebetaling skjønner jeg mammaen din godt.

Dette forsto d visst ikke!

Dette er et lån. Hennes foreldre står fritt til å låne ut penger til akkurat hvem de vil.

De kunne like gjerne ha lånt ut den samme summen til naboen. Det hadde vært like lite søsknenes sak da også

Ikke helt korrekt. Hvis det er flere søsken inne i bildet og det blir gitt rentefritt lån der man kan betale tilbake når en selv vil, kan dette i enkelte tilfeller falle under kategori "forskudd på arv", og da skal de øvrige søsknene få tilsvarende. Hvis gaveaspektet er fremtredende ved slikt lån så har faktisk søsken noe med det :) Hvis du låner til utenforstående derimot, har ingen av barna noe som helst med det da man kan gi bort alt man eier i levende livet. Men man kan ikke forfordele arvinger i levende livet slik at det går utover arven når man dør, da må dette regnes som forskudd på arv slik at barnet da får tilsvarende mindre ved arveoppgjør.

Skrevet

Vel.... FERIE er ikke en rettighet. Så ikke sutre over at du ikke har råd til ferie....

Anonymous poster hash: 98fd3...ee5

Ferie er en rettighet. Å reise er ikke en rettighet.

Anonymous poster hash: 39434...bf1

Noen lever for å kverulere...

Anonymous poster hash: 9b60e...217

Hvorfor kommer den barnslige hersketeknikken kun fra snurte mennesker som ikke tåler den minste saklige rettelse, mon tro?

Skrevet

Har ingen betydning, det er hennes foreldre sine penger. Regner med de som andre normale par som har vært gift lenge har felles økonomi uansett arv.

Juridisk sett så er dette ikke felles, man kan ikke ha felles økonomi på noe som er omfattet av skjevdelingsreglene. Ved skilsmisse ville faren ha hatt rett til å ta ut disse pengene før fordelingen av midlene startet. Arvepenger har ektefellen ingenting med overhode, det er private penger. Man kan imidlertid skrive ektepakt på at man også deler disse pengene, men det krever en aktiv disposisjon, altså spesiell avtale. Utgangspunktet i loven er derfor at det er ektefellens private midler, og han trenger ingen samtykke fra den andre til å disponere disse. En annen ting er at selv om alt man har tjent sammen i ekteskapet, bortsett fra arv og gaver, deles likt ved brudd, er reglene annerledes mens man er sammen. Enkelte par har adskilt økonomi mens de er gift, det beror på hvordan det enkelte ekteparet har organisert sin økonomi. Jeg og mannen har felles økonomi, mens huset står på meg alene (kjøpt før ekteskapet, men under samboerskapet) og hvis mannen finner på å gå fra meg så kommer jeg til å sitte med huset etter brudd. Han betaler ikke på mitt huslån (selvfølgelig), men det merkes ikke hvem som betaler hva da vi har felles konto der alle pengene kommer (en regningskonto og en konto for øvrige utgifter) og der alle pengene blir trukket fra til diverse.

Skrevet

Vel, hvis jeg hadde lånt bort penger til noen som hadde reist på ferie fremfor å begynne å betale tilbake (mer enn 2500 av 150 000) hadde jeg begynt å reagere også.

Men uansett må din far på banen om dere har en avtale.

Anonymous poster hash: 61b4f...fd0

Jeg har selv tidligere lånt bort en større sum til noen som dro på ferier før beløpet var nedbetalt.

Det hadde ikke falt meg inn å være så frekk å mene at jeg hadde noe med hvor mye de brukte på forskjellige ting eller hvor mye ferien deres kostet! Når lånet ble gitt ga jeg fra meg råderetten over de pengene inntil de var tilbakebetalt.

Skrevet

Juridisk sett så er dette ikke felles, man kan ikke ha felles økonomi på noe som er omfattet av skjevdelingsreglene. Ved skilsmisse ville faren ha hatt rett til å ta ut disse pengene før fordelingen av midlene startet. Arvepenger har ektefellen ingenting med overhode, det er private penger. Man kan imidlertid skrive ektepakt på at man også deler disse pengene, men det krever en aktiv disposisjon, altså spesiell avtale. Utgangspunktet i loven er derfor at det er ektefellens private midler, og han trenger ingen samtykke fra den andre til å disponere disse. En annen ting er at selv om alt man har tjent sammen i ekteskapet, bortsett fra arv og gaver, deles likt ved brudd, er reglene annerledes mens man er sammen. Enkelte par har adskilt økonomi mens de er gift, det beror på hvordan det enkelte ekteparet har organisert sin økonomi. Jeg og mannen har felles økonomi, mens huset står på meg alene (kjøpt før ekteskapet, men under samboerskapet) og hvis mannen finner på å gå fra meg så kommer jeg til å sitte med huset etter brudd. Han betaler ikke på mitt huslån (selvfølgelig), men det merkes ikke hvem som betaler hva da vi har felles konto der alle pengene kommer (en regningskonto og en konto for øvrige utgifter) og der alle pengene blir trukket fra til diverse.

Det stemmer.

Det faren har arvet fra sine foreldre som har blitt stående urørt, er hans alene, ikke begge ektefellenes.

Skrevet

Er dette så vanskelig da? Hun inngikk en avtale med faren. Det er denne som gjelder. Forhold deg til avtalen med pappa. Anbefaler en skriftlig avtale med klare vilkår for nedbetaling for husfredens skyld, selv om den muntlige du inngikk med faren din er like bindende. Moren din har ikke rett til å endre avtalen.

Sånn. Ferdig snakket. Om vi TROR hun kan kjøpe en billigere bil, er bortskjemt, har andre søsken eller ikke er irrelevant!

Skrevet

Er dette så vanskelig da? Hun inngikk en avtale med faren. Det er denne som gjelder. Forhold deg til avtalen med pappa. Anbefaler en skriftlig avtale med klare vilkår for nedbetaling for husfredens skyld, selv om den muntlige du inngikk med faren din er like bindende. Moren din har ikke rett til å endre avtalen.

Sånn. Ferdig snakket. Om vi TROR hun kan kjøpe en billigere bil, er bortskjemt, har andre søsken eller ikke er irrelevant!

Men, hadde du akseptert at mannen din hadde gjort det samme? Lånt bort mye penger på ubestemt tid uten å hørt med deg først?

Det samme gjelder både HI og alle andre damene som mener mor ikke har noe hun hadde sagt i denne saken. Mener dere virkelig at det hadde vært heilt greit at mannen deres hadde lånt bort en større pengesum på ubestemt tid uten å ha snakket med dere først?

Aldri i verden om jeg hadde syntes det var ok selv. Hva om en større feil skjer med bilen, type gearboks havari ol 30k rett ut vinduet, noe skjer med huset eller vi ønsker å dra på en skikkelig ferie. Dette vil kunne føre til at jeg må tømme min sparekonto aleine eller vi må ta opp lån til høye renter for å klare dette siden mannen min har lånt bort sparepengene sine rentefritt...

Nei, beklager. Jeg hadde følt det som et enormt svikt hvis mannen min hadde gått bak ryggen min og gjort noe slikt.

Anonymous poster hash: e350f...e0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...