Gå til innhold

dit drar jeg aldri igjen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange snakker så pent om barnas dyrepark i Lindesnes så vi bestemte oss for å ta turen dit. Det er det verste jeg har sett!

Vi betalte over 100 (4 voksne og 2 barn kostet 730) pr person for å komme inn i en illeluktende og ekkel "park" der dyr var klemt inn i bittesmå bur som barn fikk gå inn i og dra dyrene rundt som de ville.

Påfuglene prøvde å slå ut halen, men de stanget i vegger og tak slik at vakre fjærene var slitt ytterst, de hadde en mink i noe jeg vil kalle et lite kaninbur, en rødrev i en bitteliten innhegning, verdens minste andedam med verdens feiteste gasse (der kom mye av lukten fra) og mye mye mer. Vi var der i flere timer og den stakkars shetlandsponninen gikk rundt og rundt uten pause hele tiden.

Jeg ringte mattilsynet, og fra hva de sa var jeg ikke den første. Hvorfor den ikke er stengt skjønner jeg ikke...

Anonymous poster hash: e0587...34c

Skrevet

Har ikke vært der selv, men det høres ikke noe bra ut :( Veldig bra at du meldte fra!!

Skrevet

Der har vi også vært.. Men det var rett før høysesongen og da var ikke alle dyrene der, så jeg har nok ikke opplevd det så trangt. Men det er en veldig liten park ja. Godt du meldte fra :)

Anonymous poster hash: 50b25...241

Skrevet

Veldig bra du meldte ifra, og håper virkelig mattilsynet gjør noe med det, da de har fått så mange klager. Vi var selv og så på påfugler og ender i dag, på en gård. Men de har store områder og være på, og går fritt rundt. Så ut som de hadde det veldig bra.

Anonymous poster hash: 7aca8...e57
Skrevet

Jeg har også vært der og ble ikke akkurat imponert... Bra du meldte fra, HI! Det kattehuset der er noe av det tristeste jeg har sett. Igrunnen var hele opplegget bare trist, det var jo ingen vakter som passet på at barn ikke plaget dyrene. Jeg måtte kjefte på ei jente flere ganger fordi hun gikk og dro kattene i halen. Moren sto bare og så på!

Skrevet

Jeg har også vært der og ble ikke akkurat imponert... Bra du meldte fra, HI! Det kattehuset der er noe av det tristeste jeg har sett. Igrunnen var hele opplegget bare trist, det var jo ingen vakter som passet på at barn ikke plaget dyrene. Jeg måtte kjefte på ei jente flere ganger fordi hun gikk og dro kattene i halen. Moren sto bare og så på!

Kattehuset orket jeg ikke å gå inn i engang... ut fra det jeg så er det eierens barn/familie som fungerer som "vakter". Ei lita jente på 7-8 max prøvde tappert å fortelle folk (stort sett voksne folk!) At det ikke var lov å åpne "husene" inne hos kaninene og marsvinene. Synes det var en vel voksen oppgave for ei så lita jente å bruke sommerferien sin på....

Skrevet

Samme opplevelse hadde vi på barnas gård på hunderfossen :-(

Vi har også meldt fra... Stakkars dyr :-(

Anonymous poster hash: 4cef7...9ba

Skrevet

Var også der i går. Fikk så vondt av alle dyrene 😯 takke meg til å betale tredobbel pris i dyreparken hvor dyrevelferd er prioritert. Slagordet deres er nokså dekkende: "en dyrepark på barnas premisser ". Men dyra driter de i, fysj! Skal sende mail til mattilsynet selv.

Anonymous poster hash: a03ce...0b0

Skrevet

Kanskje folk som klager på prisene i dyreparken burde dra dit så de ser hvor godt de har det i dyreparken i forhold??

Skrevet

Helt forferdelig. Fatter ikke at Mattilsynet ikke griper inn.

Anonymous poster hash: fa953...27e

Skrevet

Folk må jo melde fra! Ellers skjer ingenting.

Anonymous poster hash: 68271...8ca

Skrevet

Var der i fjor med ungene, ble rett og slett skrekkslagen av det, ble ikke lange stunden der heller, ringte mattilsynet på vei hjem.. At de enda holder på, er meg uforstått!

I år reiste vi til Kristiansand dyrepark, og hver eneste krone var verdt det. Ser jo hvorfor det koster såpass med penger, dyrevelferd.

Anonymous poster hash: 614a7...8ad
Skrevet

Folk må jo melde fra! Ellers skjer ingenting.

Anonymous poster hash: 68271...8ca

Fólk melder men ingenting skjer. Tydeligvis er reglene for privat dyrehold mye sterkere enn når du har en "dyrepark"... tragisk.

Skrevet

Jeg har ikke vært der selv, men hva med å tipse media hvis det ikke nytter å melde fra til Mattilsynet? Det høres jo ganske grusomt ut, jeg fikk helt vondt i magen her.

Skrevet

Jeg har ikke vært der selv, men hva med å tipse media hvis det ikke nytter å melde fra til Mattilsynet? Det høres jo ganske grusomt ut, jeg fikk helt vondt i magen her.

Det var lurt! Avisa går inn å ser, tar bilder, videoer osv. Da får de fart på seg 😀

Ellers takk for advarselen! Ingen tur dit!!!

Anonymous poster hash: 18d08...59b

Skrevet
)" data-cid="147325435" data-time="1437090013" data-date="i går, 23:40">

Kanskje folk som klager på prisene i dyreparken burde dra dit så de ser hvor godt de har det i dyreparken i forhold??

Eller så kan man dra til dyrepark i Sverige og se at man ikke trenger å bli flådd på penger men at dyrene har det flott allikevel.

Trur ikke skyhøy entrepris har noe med saken å gjøre. Litt blåøyd å tru det. Det er heller svina som driver parken det er noe gæli med.

Anonymous poster hash: a065d...af5

Skrevet

God ide! Jeg skrev nå mail til en av de lokale avisene!

Skrevet

Eller så kan man dra til dyrepark i Sverige og se at man ikke trenger å bli flådd på penger men at dyrene har det flott allikevel.

Trur ikke skyhøy entrepris har noe med saken å gjøre. Litt blåøyd å tru det. Det er heller svina som driver parken det er noe gæli med.

Hvor respektløs er det mulig å være? Å kalle de som har bygget opp dyreparken for svin sier ingenting om dem, men enormt mye negativt om deg!

Anonymous poster hash: 06243...7b0

Skrevet

Hvor respektløs er det mulig å være? Å kalle de som har bygget opp dyreparken for svin sier ingenting om dem, men enormt mye negativt om deg!

Anonymous poster hash: 06243...7b0

Jo det er mange svin som driver med dyr. Blandt annet de som driver dyreparken tråden handler om.

Skrevet

Nå vet ikke jeg hvordan det er der, så det kan jeg absolutt ikke uttale meg om. Men det er faktisk foreldrene som børpasse ungene sine! Det er et ansvar du har som voksen og burde ikke være nødvendig å legge over på andre. Det bør være personell til å se til dyr, men foreldre til barna må passe selv!!

Anonymous poster hash: 9463c...e0b

Skrevet

)" data-cid="147325435" data-time="1437090013" data-date="i dag, 01:40">

Kostnadsnivået i Norge er mye høyere enn i Sverige, bare se på regnskapet til dyreparken i Kristiansand. I fjor omsatte de for 260 mill kroner, mens parkens overskudd var bare på 6 mill kroner.

Men jeg hadde mye av de samme tankene om dyreparken i Ålborg, Danmark. Dyrene hadde altfor liten plass og fikk ikke beveget seg skikkelig.

Anonymous poster hash: ca20a...f7f

Skrevet

Hmmmm... vi har vært der... da løp den påfuglen rundt i det fri.... 

Det var nesten ikke folk der da, så det var egentlig ganske koselig syntes vi... 

Anonymous poster hash: 7a967...bb2
Skrevet

Hmmmm... vi har vært der... da løp den påfuglen rundt i det fri....

Det var nesten ikke folk der da, så det var egentlig ganske koselig syntes vi...

Anonymous poster hash: 7a967...bb2

Nå var der 3 hann påfugler og en hunn påfugl fordelt på 2 trange smale bur.

Det var ikke koselig i det hele tatt og jeg er rimelig sikker på at dyrene ikke har det koselig de heller. I en verden der det ikke er lov å plukke opp en katt etter nakkeskinnet burde det virkelig ikke være lov å stappe dyr inn i trange bur heller...

Skrevet

)" data-cid="147325435" data-time="1437090013" data-date="i dag, 01:40">

Kostnadsnivået i Norge er mye høyere enn i Sverige, bare se på regnskapet til dyreparken i Kristiansand. I fjor omsatte de for 260 mill kroner, mens parkens overskudd var bare på 6 mill kroner.

Men jeg hadde mye av de samme tankene om dyreparken i Ålborg, Danmark. Dyrene hadde altfor liten plass og fikk ikke beveget seg skikkelig.

Anonymous poster hash: ca20a...f7f

Enig med deg om Ålborg zoo. Svære elefanter og giraffer i innhegninger dekket med betong. Fikk vondt av dyrene der.

Anonymous poster hash: e42b3...58a

Skrevet

Var i Randers Regnskov og gikk også ut med vond klump i magen 😞

Anonymous poster hash: 771da...128

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...