Gå til innhold

Fant nettop ut at mannen har hatt en jobbtelefon i 1 år uten å ha sagt noe!

Anbefalte innlegg

Hva hadde du tenkt? Fant den ved en tilfeldighet da jeg var innom han på jobben, og spurte hva han hadde i lomma og der var det en telefon.

Hadde "ingen grunn" til å fortelle det sa han.

Først hadde han bare hatt den i 6mnd, etterpå kommer det frem at han har hatt den i et år.

Da jeg så mobilen ga han den til meg så jeg kunne se. Så at det var masse mld og masse annrop, itillegg til han hadde en annen mailadresse jeg ikke viste om som det var mailen innpå.

Han tok den raskt tilbake da han såg hva jeg var innpå. Men jeg fikk IKKE tid til å lese noe, jeg så bare at her var det masse..

Og vi har kranglet ekstremt etter dette. Jeg føler han har gått bak ryggen min med dette! Han hadde nemlig en jobbtelefon tidligere som han holdt ting skjult for meg med... Da ble vi enige om at han skulle levere inn den gamle Tlf.. Men etter noen år har han jo nå tydligvis fått ny.

Uansett så tok han Tlf hjem

I ferien, men da hadde han slettet alt! Å da jeg spør hvorfor sier han at "du så jo alt da du var innom jobben" og at han da ikke trengte ha det på Tlf mer. Jeg er ikke dum. Skjønner at det er noe han skjuler for meg. Jeg har fått denne Tlf så jeg kan ha den nå i 3ukers ferie. Men det er jo ikke noe innpå den nå..

La meg legge til at han har overhode ikke bruk for en jobbtlf i sin jobb. Men jeg vet han har fått den av jobben da kollegaen også har fått.

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: de395...7f1

Fortsetter under...

Virker som om mannen skjuler noe.

Om mailene var jobbrelaterte så kan det være han ikke har lov å la deg se dem. Men da ville han jo ha sagt det, for det er jo en ærlig sak. Om han har hatt en slik telefon tidligere, så sluttet å ha det, så begynner igjen, og nå når den er "oppdaget" sletter alt der, da tenker jeg at han skjuler noe. Er jo helt dustete å gi deg telefonene etter at han har tømt den for alt.

Fvk er kanskje en ide? Det er tydelig at dere har problemer med tillit i forholdet.

Jeg hadde ikke orket å leve i et forhold uten tillit. Så jeg hadde krevd alle kort på bordet!

Anonymous poster hash: 8a724...dad

Mulig jeg er litt dum, men jeg lurer liksom litt på hvorfor du krever å ha tilgang på hans telefon, i tillegg en JOBBtelefon?

Den er vel for at kundene skal få tak i ham, eller noe, er det ikke brudd på taushetsplikten at hans partner skal kunne lese all kommunikasjon mellom han og kunder/klienter/pasienter (what ever)?

Anonymous poster hash: 8b0a9...d52

Jobbtlf og jobb mail er helt vanlig og det er der for kundekontakt eller ellers kontakt mellom de som jobber sammen, det er ikke meningen at sjalu koner skal kreve innsyn i dette!!

Min mann har begge deler og jeg har verken tlf nr eller mail adr!

Hva er problemet med at han har jobbtelefon?

I min jobb er det så strengt at jeg ikke har lov til å vise noe av innholdet til mannen min, jeg kan ikke ta telefonen med hjem og absolutt ikke gi ut koder og passord til andre!

Annonse

Det at man har jobbtelefon og jobbmail er vel ikke noe "å fortelle"? Det er jo helt vanlig å ha i veldig, veldig mange yrker. Jeg vet ikke hva mannen min har på jobbtelefonen sin, og hva som dukker opp på min jobbmail kan jeg ikke fortelle til noen. Synes det er rart at du reagerer så sterkt på det, og enda rarere at han lar deg ha jobbtelefonen hans i ferien. Om mannen min hadde forlangt å få lese inne på min jobbmail, eller sjekke jobbtelefonen min, så hadde jeg forklart ganske tydelig at det har han ikke noe med, og det er ikke fordi jeg har noe å skjule som angår forholdet vårt.

Du har da ingen krav til å få sjekke hans jobbtelefon! Om jeg hadde latt min mann lese mine jobbmailer og sjefen hadde funnet ut av det hadde jeg nok ikke hatt jobben lenge! Mye kundeopplysninger der som ingen utenfor bedriften skal vite om!

Anonymous poster hash: 3e9e0...450

? Jøsses å det styres for alt mulig 😱 Har flere år i Forsvaret bak meg med egne jobbtelefoner. Av sikkerhetshensyn har min mann ikke noe på den tlf å gjøre! Aldri under noen omstendigheter hadde han fått snoke på den. En gang i tiden hadde vi faktisk ikke mobiler en gang 😱 Tlf satt fast i veggen på jobb...

Anonymous poster hash: 7e0cb...d43

som sagt så jobber han et sted hvor han ikke har bruk for jobbtelefon. Det har han selv sagt. Ikke noen "viktig" jobb hvor folk må ha kontakt med han.

Problemet er at han har skjult dette for meg. Og at han har slettet alt av meldinger, annropslogg, kontaktliste+++ og jeg så at det var masse innhold på den da jeg var innom. Men han slettet det før han ga den til meg.

Da jeg holdt på med den i sted såg jeg at han hadde søkt opp sin eks Tlf nummer på 1881. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre:( vi har vært sammen i 10 år.

Hi

Hvorfor skal du ha tilgang til hans telefon? Jeg har levd med en sånn mann som skulle ha tilgang til min telefon, e-post, facebook etc. og dette er nå ett av flere punkt i en straffesak. Dette i kombinasjon med andre ting er faktisk ansett av påtalemyndighetene som del av et mønster om svært kontrollerende adferd. Spiller ingen rolle om du unnskylder det med sjalusi eller at du ikke kan stole på han. Det er ikke ok oppførsel og du tråkker både på han og alle han har hatt kommunikasjon med. Sorry, ble utrolig provosert....

Anonymous poster hash: 44e39...d26

som sagt så jobber han et sted hvor han ikke har bruk for jobbtelefon. Det har han selv sagt. Ikke noen "viktig" jobb hvor folk må ha kontakt med han.

Problemet er at han har skjult dette for meg. Og at han har slettet alt av meldinger, annropslogg, kontaktliste+++ og jeg så at det var masse innhold på den da jeg var innom. Men han slettet det før han ga den til meg.

Da jeg holdt på med den i sted såg jeg at han hadde søkt opp sin eks Tlf nummer på 1881. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre:( vi har vært sammen i 10 år.

Hi

Dump han da vel 😳

Anonymous poster hash: 7e0cb...d43

Hi

Hvis han ikke har bruk for en jobbtelefon, så ville han vel ikke hatt en? Få arbeidsplasser gir jobbtelefon om det ikke er behov for den..

At han har slettet alt kan ha to årsaker

1. Han vet hvor sjalu du er

2. Han har noe å skjule

Det vet du jo ikke. Men jeg hadde ikke orket å leve med en mann som ga meg gode grunner for mistillit. Om han har skjult utroskap før, så er sjansen for at han har gjort det igjen tilstede, men det bekrefter jo bare uttrykket "en gang utro........"

Anonymous poster hash: 5b0f7...d07

Annonse

Hi

Hadde min mann reagert slik som du og skulle ha innsyn i min jobbtlf så hadde jeg og rensket den på pur f.. før jeg hadde gitt den fra meg!

Og jeg jobber I bhg, vi har egne Jobb padder som er konfidensiell så det er mulig i alle yrker, min mann jobbet på lager før og til og med han hadde jobb tlf og mail da!

Skjønner ikke greia med at du tar det som en selvfølge at du har rett til å sjekke hans greier.

Har han vært utro eller gitt deg noen annen grunn for å være så kontrollerende?

Jeg hadde aldri akseptert det om min mann så det som sin menneskerett å skulle ha tilgang på min telefon, fb eller whatever.

Anonymous poster hash: a275d...d32

Hi

Men hvorfor skulle du se innpå den i første omgang? Det er jo jobbtelefonen hans!

Og kan han ha slettet ting fordi det er ting du ikke skal se? Jobbrelaterte ting?

Om du mener han har den for å være utro, kontakte gamle ekser osv, ja, da har dere et problem!

Anonymous poster hash: 8b0a9...d52

Skjønner ikke greia med at du tar det som en selvfølge at du har rett til å sjekke hans greier.

Har han vært utro eller gitt deg noen annen grunn for å være så kontrollerende?

Jeg hadde aldri akseptert det om min mann så det som sin menneskerett å skulle ha tilgang på min telefon, fb eller whatever.

Anonymous poster hash: a275d...d32

Ja

Hi

Jeg hører soundtracket til "psycho" når jeg leser dette..

Enten stoler du på ham, og innser at nivået av kontroll du prøver å utøve ikke er sunt, eller så dumper du ham.

Uansett bør du kanskje skaffe deg litt hjelp.

Hva er det mannen har gjort tidligere som gjør at du er så mistenksom, Hi?

Du svarer at han har gitt deg grunn til å være det, hva har han gjort tidligere?

Jeg har ikke lov til å låne ut jobbtelefonen min til noen, men om jeg hadde det, hadde jeg uansett måttet slette alle meldinger og samtalelogg som var der. Så jeg ser ikke noe spesielt ved det.

Dog kan det jo være at mannen din er en troløs idiot som skjuler ting for deg, men akkurat det med jobbtelefonen er ikke det jeg hadde reagert på i tilfelle.

Du svarer at han har gitt deg grunn til å være det, hva har han gjort tidligere?

Han har skrevet med andre. Høres ut som vi er 18, men det er vi ikke.. Han har kontaktet andre damer bak ryggen min og har løyet om det. Og jeg er ganske sikker på han har vært utro også, men han har aldri innrømmet noe. Itillegg lyger han om alt. Hver minste lille unødvendige ting..

Grunnen til at jeg reagerer så kraftig er fordi han sa han skulle lever inn den gamle Tlf for noen år siden. Denne brukte han til mange av løynene sine. Og jeg er redd det har skjedd igjen. Jeg har i løpet av denne perioden spurt han om han har jobbtelefon, og han har sagt nei..

Han sier selv nå at han ikke har behov for jobbtelefon, da den "aldri" blir brukt. Å han jobber ikke med noe tauhetsbeøagt, har ikke noe ansvar for noe. Uten å utlevere oss for mye så ønsker jeg å presisere at jobbtelefon ikke er noe behov. De kollegaene som har behov for telefon fikk en god pris på x anntall telefoner og hadde da x telefoner for mye og ga disse til min mann og hans "likemenn", uten at de har behov.

HI

Dere kan ikke være sammen!

Du kan ikke leve et godt liv med en mann du overhodet ikke stoler på

Han kan ikke leve et godt liv med en så kontrollerende kone.

Enkelt regnestykke, dere kan ikke ha det godt sammen.

Anonymous poster hash: f84a3...1fd

Han har skrevet med andre. Høres ut som vi er 18, men det er vi ikke.. Han har kontaktet andre damer bak ryggen min og har løyet om det. Og jeg er ganske sikker på han har vært utro også, men han har aldri innrømmet noe. Itillegg lyger han om alt. Hver minste lille unødvendige ting..

Grunnen til at jeg reagerer så kraftig er fordi han sa han skulle lever inn den gamle Tlf for noen år siden. Denne brukte han til mange av løynene sine. Og jeg er redd det har skjedd igjen. Jeg har i løpet av denne perioden spurt han om han har jobbtelefon, og han har sagt nei..

Han sier selv nå at han ikke har behov for jobbtelefon, da den "aldri" blir brukt. Å han jobber ikke med noe tauhetsbeøagt, har ikke noe ansvar for noe. Uten å utlevere oss for mye så ønsker jeg å presisere at jobbtelefon ikke er noe behov. De kollegaene som har behov for telefon fikk en god pris på x anntall telefoner og hadde da x telefoner for mye og ga disse til min mann og hans "likemenn", uten at de har behov.

HI

Da bunner alt ned i at det ikke finnes tillit i forholdet fordi mannen har løyet og gått bak ryggen din - og fortsetter med det nå.

Som jeg skrev tidligere i tråden, jeg kunne ikke blitt i et forhold uten tillit. Når ene parten ikke er ærlig og stadig blir tatt i løgn så vil det frembringe kontrollerende adferd hos den andre - og jeg hadde ikke orket å leve med å bli slik. Jeg hadde ikke orket å leve med usikkerheten og mangelen på tillit.

Om du ønsker å fortsette med mannen så trenger dere hjelp av fvk. Men da må også mannen være innstilt på at han har en lang vei å gå for at du skal få gjenopprettet tilliten til ham. Er han ikke villig til det samt terapi så tror jeg ikke det har noen hensikt :/

Bestem deg for å snakke rolig til ham. Glem denne telefonen, den er bare et symptom på det som er feil i forholdet. Snakk rolig til ham, fortell hva hans tidligere løgner har gjort med deg, og nå har han tydeligvis løyet til deg også siste året. Si hva det gjør med din tillit til ham, og fortell ham at slik kan dere ikke fortsette å leve, så dere trenger hjelp fra fagfolk om dere skal redde forholdet. Og så ringer du fvk i morgen.

Hjelpes ... Her hadde gubben laget ett helvete om jeg satt å krevde jobb tlf hans 😱 nå skal du ha den i 3 uker ? Rimelig sikker på at han ikke skjule noe da, for da kommer jo meldinger rett inn på tlf da. Har du innsyn tii Facebook hans og alle andre sosiale medier da? Folk kan jo kontakte han der også . Jeg er sammen med en som egentlig er en stor flørt , sånn han er som person . Har endel ekser rundt her , men vi vært sammen i 11 år, så må jo bare regne med han ikke er utro ;) tillit har mye å si i ett forhold .

Anonymous poster hash: a15f7...929

I et "normalt" forhold ville det ikke vært noe rart om en person hadde hatt en jobbtelefon uten å tenke på å nevne det for partneren.

Hi, du høres ut som en kontrollfreak, men hvis mannen min hele tiden løy og holdt slike ting hemmelig for meg,

hadde jeg også blitt det. 

Et av de mest grunnleggende bestanddelene i et forhold er tillit. Hvis tilliten er umulig å gjenopprette, er det bare seigpining å bli i forholdet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...