Gå til innhold

Noen som har gått NED i vekt siste ukene?

Anbefalte innlegg

De siste ukene har jeg gått ned nesten 2 kg og lurer på om det er andre som har gjort dette før de fødte? Nå er jeg overvektig og skal ikke gå opp så alt for mye i løpet av svangerskapet så om jeg ikke går opp noe på en uke er det bare bra, men er det vanlig å gå ned? Føler meg i fin form og går ikke rundt sulten. 

Fortsetter under...

Hvordan er appetitten? Min vekt har stagnert fordi jeg har liten magesekk nå pga baby og alt dt innebærer, pluss at jeg har mye løs mage nå og har hatt en del kvalme og oppkast de siste 4 ukene. Jeg var veldig slank før svangerskapet så bli jo litt samme greien om du sliter med det samme som overvektig og går litt ned.

Den er egentlig fin, blir fortere mett men samtidig fortere sulten igjen 😊 men når jeg ser på hvor mye kalorier jeg spiser så ligger jeg rundt 1900-2000 kalorier til dagen 😊 men det er for jeg har dilla på mye sunne greier som salat osv 😊

Den er egentlig fin, blir fortere mett men samtidig fortere sulten igjen men når jeg ser på hvor mye kalorier jeg spiser så ligger jeg rundt 1900-2000 kalorier til dagen men det er for jeg har dilla på mye sunne greier som salat osv

Da er det ikke noe grunn til bekymring tenker jeg :) Er deilig med friske salater og frukt nå i sommervarmen :)

Jeg er 38+0 idag og har siste uken gått ned 1 kg.

Ellers skjede det også i mitt første svangerskap hvor jeg tok av 2 kg den siste måneden.

Fra uke 30 og fram til uke 40 har jeg alltid lagt på meg veldig lite, denne gang er virkelig ikke unntaket ihvertfall.

Tok av 10 kg før jeg ble gravid, for to uker siden hadde jeg lagt på meg 13kg, nå er det altså 12kg det er snakk om.

Høres ut som om man kan gå ned i vekt i slutten da ja :-) 

Som sagt så er jeg overvektig og skal ikke gå opp mer enn 9 kg til sammen og har nå gått opp 7 kg ca men da gått ned de 2 kg. Men det skal sies at jeg var hjemme i Stavanger i over en uke og der ble det mye salt mat og da gikk jeg opp litt som nå er borte igjen! Er heller ikke noe hoven lenger og merker null vann i kroppen :-) drikker så mye vann om dagen at det renser nok godt :-)

Tusen takk for svar alle sammen!! Godt å ha en plass å spørre om ting og erfaringer :-)

Annonse

Med min første kunne jeg variere med flere kg fra dag til dag - største overraskelsen var da jeg på et døgn gikk ned fem (!) kg... hadde endel vann, og det gjorde store utslag fra dag til dag. Så to kg kan godt være vann, og fordelt utover i hender og føtter trenger det nesten ikke synes engang ☺

Ellers er det vel ikke uvanlig at vekta stagnerer litt på slutten, så det er nok ingen fare 😊

Jeg har ikke forandret vekt siden uke 19... Gikk opp én kilo for en uke siden, og den er gått ned igjen.. Er i uke 36 nå! Men jeg har så liten plass til mat i magen min og har vært plaget med mye kvalme, så er ikke så veldig rart at jeg ikke har gått opp noe egentlig. Hadde jeg ikke gått på krykker pga kraftig bl, så hadde jeg vært mer aktiv og kanskje gått ned? Hvem vet.. Er ennå ikke noe krise på vekta i alle fall 😁

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...