Gå til innhold

Prednisolon mot pollen? Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har store pollen-plager og hatt mange søvnløse netter grunnet kløe over alt, rennende nese og egentlig hele pakka. Når jeg sover, våkner jeg med igjenklistrede øyne som jeg sliter med å få opp. Må somregel bruke våtservietter for å fukte rusket i øynene for å få di opp.

Idag ringte jeg legen og fikk resept på Prednisolon. Jeg er sykepleier, men ikke så god kjennskap til akkurat dette medikamentet, bortsett fra at jeg vet det skal brukes med forsiktighet.

Trodde ikke dette var mot allergi! Noen som har erfaringer? Er skeptisk til å prøve det, men samtidig har jeg egentlig ikke så mye å tape.

Andre råd mot pollen mottas med STOR takk!

Har prøvd alt, Loratidin, cetirizin, zyrtec, ulike øyedråper, nesespray osv. Har ikke vinduer åpne, dusjer hver kveld, vasker sengklærne ofte, klær blir tørket inne osv.

Sommeren et et helvette, skjønner så godt at jeg ELSKER vinteren!!! Gleder meg faktisk til snøen kommer og dette helvettet er over :(

Anonymous poster hash: d5b0f...4e1

Skrevet

Moren min bruker Prednisolon mot allergi når det er virkelig ille. Med god effekt etter det jeg har hørt.

Har du prøvd kortisonsprøyter og evnt Aerius?

Skrevet

Astmalegen til datteren min vurderte det mot astma. Men hun fikk diagnosen leddgikt og ble satt på det astmaen ble mye mye bedre. Så jeg tenker at det kan være verdt et forsøk.

Anonymous poster hash: 150d1...0e3

Skrevet

Jeg er også sterkt plaga med pollenallergi - fikk det godt voksen etter siste graviditet. Det er så fælt og jeg er skikkelig deppa over det, men bruker Telfast og nesespray og øyedråper samt skyller med saltvann i nesa. Det hjelper litt. Jeg vil unngå kortison så lenge jeg kan.  Skjønner deg godt som er plaga så sterkt. Til neste år vil jeg prøve akupunktur. Har snakka med flere som har blitt bedre ved å få det perioden før sesongen starter....

Har ikke prøvd medikamentet du nevner så kan ikke hjelpe deg der...