Gå til innhold

Foranliggende morkake

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.

Morkaka ligger visst over åpningen ja.

Hadde også et hematom helt på motsatt side. De fant egentlig ikke ut hvorfor jeg blødde, men de tror det hadde med d de to tingene å gjøre. Hematom vet de ikke helt hvorfor det er der, men de sa at det hendte seg at gravide fikk det uten at de hadde noen årsak til det. Nå er jeg hjemme. Blør fortsatt litt. Kommer til å være livredd dette skal skje en gang til. Den legen (som er utdannet gynekolog) sa jeg bare skulle dra heim å vente til aborten var total og at jeg bare skulle glemme dette). Jeg blødde forferdelig mye rent blod, men det kom aldri noen klumper. Syntes det var rart. Ingen smerter. De kom først etterpå når blødning var avtatt. Derfor bad jeg om å bli sendt på sykehus. Det er jeg glad for. Var sikker på at jeg måtte til utskrapning.

Hvor langt er du på vei?. HI

Jeg hadde forliggende morkake i mitt forrige svangerskap. Altså forrand åpningen, forranliggende er vel på fremsiden av magen. Hadde flere store blødninger etter halvgått svangerskap. Store! Større enn menstruasjon. Planlagt keisersnitt 3 uker før termin, og en sprell levende, aktiv toåring i dag. :) krever en del oppfølging i svangerskapet, men går somregel fint :)

Hei Snart tre-barns-mor.

Mye større enn en menstruasjon! X10! Men uten klumper. Er i uke 15 + 3. Er så redd jeg må gå å bekymre meg for disse blødningene. Er det noen større sjanse for å miste når man har en sånn plassering av morkake? Skal til Mallorca en uke med barna den 1 august, men nå vet jeg ikke om jeg tør :-( Gyn og jordmor sa jeg måtte kjenne på dette selv.

Anbefaler å unnga "sengehygge" da dette fremprovoserte blødning veldi for min del. I hvertfall imens du er i utlandet. Jepp, sånn ca mens ganger ti uten klumper. Jeg ble sendt på sykehuset for ultralyd etter hver blødning. Siste fem ukene tilbragte jeg innlagt på sykehus (da uten blødninger) helt sikker fordi jeg da var utefor alle mine vanlige gjøremål. Opplevde vel en 4-5 blødninger ila svangerskapet. De virderte å ta barnet ut i uke 32, holdt meg på sykehuset. Siden jeg da ikke hadde flere blødninger ventet de til uke 37. Men for all del, unngå di helt store annstrengelsene. Lykke til :) det går nok bra så lenge du er obs på situasjonen og får tett oppfølging.

Annonse

Har allerede fått forbud mot "sengehygge" frem til ordinær Ul 11. Aug 😀. 5 uker på sykehus? Gosh! Det måtte være tungt!? Så hvis jeg ikke blør stort mer eller får noe sterke smerter..så vurderer jeg den sydenturen tror jeg. Er jo leger der også. Barna har gleda seg sånn..så blir trist om jeg må avlyse turen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...