3døtre1sønn Skrevet 13. juli 2015 #1 Skrevet 13. juli 2015 Smakte engang, i et stort selskap, en fantastisk god potetsalat! Hjemmelaget, of course Hva er DIN beste oppskrift?? Hva skryter folk av?
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #2 Skrevet 13. juli 2015 Masse finhakket purre Anonymous poster hash: 0974d...9b9
3døtre1sønn Skrevet 13. juli 2015 Forfatter #3 Skrevet 13. juli 2015 Masse finhakket purre Anonymous poster hash: 0974d...9b9 Må få hele oppskriften da
TøffiTrynet☠ Skrevet 13. juli 2015 #4 Skrevet 13. juli 2015 Kokte poteter (selvfølgelig!) i biter. Et gult eple i små terninger. Stekt bacon. Blandes (mens potetene og baconet enda er lunt) i en saus bestående av en boks creme fraiche, en kork eplecider-eddik, en dasj Dijon-sennep etter smak, og litt sukker, salt og pepper. 👍🏻😊
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #5 Skrevet 13. juli 2015 Bland sammen 1 boks rømme og 1 pk. majones. Ha i krydder; jeg bruker salt, pepper, timian og basilikum. Purre Bogskinke Salatkylling (eller evt. kyllingfileter) Mais Paprika Ruccola/isbergsalat Pasta Sukkererter Anonymous poster hash: fe2fa...a8b
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #6 Skrevet 13. juli 2015 Bland sammen 1 boks rømme og 1 pk. majones. Ha i krydder; jeg bruker salt, pepper, timian og basilikum. Purre Bogskinke Salatkylling (eller evt. kyllingfileter) Mais Paprika Ruccola/isbergsalat Pasta Sukkererter Anonymous poster hash: fe2fa...a8b potetsalat uten potet Anonymous poster hash: a3c63...005
3døtre1sønn Skrevet 14. juli 2015 Forfatter #7 Skrevet 14. juli 2015 Bland sammen 1 boks rømme og 1 pk. majones. Ha i krydder; jeg bruker salt, pepper, timian og basilikum.PurreBogskinkeSalatkylling (eller evt. kyllingfileter)MaisPaprikaRuccola/isbergsalatPastaSukkererterAnonymous poster hash: fe2fa...a8b potetsalat uten potet Anonymous poster hash: a3c63...005 Hihihi, men sikkert god denne
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2015 #8 Skrevet 14. juli 2015 4 store poteter, 1-2 raspet hvitløksfedd, 2 spiseskjer saus fra sylteagurk, 1 teskje sennep, presset sitron, purreløk, blander dette i sammen med et beger creme freshe, litt cayennepepper, salt og pepper, tilslutt strør jeg over gressløk. Kjempegodt! Anonymous poster hash: ba784...651
3døtre1sønn Skrevet 14. juli 2015 Forfatter #9 Skrevet 14. juli 2015 Kokte poteter (selvfølgelig!) i biter. Et gult eple i små terninger. Stekt bacon. Blandes (mens potetene og baconet enda er lunt) i en saus bestående av en boks creme fraiche, en kork eplecider-eddik, en dasj Dijon-sennep etter smak, og litt sukker, salt og pepper. Lovende! Takk
3døtre1sønn Skrevet 14. juli 2015 Forfatter #10 Skrevet 14. juli 2015 4 store poteter, 1-2 raspet hvitløksfedd, 2 spiseskjer saus fra sylteagurk, 1 teskje sennep, presset sitron, purreløk, blander dette i sammen med et beger creme freshe, litt cayennepepper, salt og pepper, tilslutt strør jeg over gressløk. Kjempegodt! Anonymous poster hash: ba784...651 Høres bra ut! Takk
Himmel og hav Skrevet 14. juli 2015 #11 Skrevet 14. juli 2015 Østerriksk potetsalat til 4Gode poteter, gjerne nypoteter eller mandelpoteter kokes, med skallet på. (litt vanskelig å si mengd side størrelsen varierer sånn, men ca 10 mellomstore)Mens potetene koker så rører du ut en halv terning kjøttbuljong i en halv dl varmt vann og har oppi:0,5 hakket rødløk1 ss sukker1 ts salt2 ss hvitvinseddik2 ss nøytral olje (jeg bruker solsikke)litt pepper.Rør sammen og la stå og trekke litt.Når potetene er ferdige deler du dem i biter mens de er varme (skrell om du gidder), og ha dem oppi laken. Rør rundt. Den er like god lun som kald!
3døtre1sønn Skrevet 14. juli 2015 Forfatter #12 Skrevet 14. juli 2015 Østerriksk potetsalat til 4Gode poteter, gjerne nypoteter eller mandelpoteter kokes, med skallet på. (litt vanskelig å si mengd side størrelsen varierer sånn, men ca 10 mellomstore)Mens potetene koker så rører du ut en halv terning kjøttbuljong i en halv dl varmt vann og har oppi:0,5 hakket rødløk1 ss sukker1 ts salt2 ss hvitvinseddik2 ss nøytral olje (jeg bruker solsikke)litt pepper.Rør sammen og la stå og trekke litt.Når potetene er ferdige deler du dem i biter mens de er varme (skrell om du gidder), og ha dem oppi laken. Rør rundt. Den er like god lun som kald! Det var en fremmed variant... Spennende! Takk
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2015 #13 Skrevet 14. juli 2015 Østerriksk potetsalat til 4Gode poteter, gjerne nypoteter eller mandelpoteter kokes, med skallet på. (litt vanskelig å si mengd side størrelsen varierer sånn, men ca 10 mellomstore)Mens potetene koker så rører du ut en halv terning kjøttbuljong i en halv dl varmt vann og har oppi:0,5 hakket rødløk1 ss sukker1 ts salt2 ss hvitvinseddik2 ss nøytral olje (jeg bruker solsikke)litt pepper.Rør sammen og la stå og trekke litt.Når potetene er ferdige deler du dem i biter mens de er varme (skrell om du gidder), og ha dem oppi laken. Rør rundt. Den er like god lun som kald!Det var en fremmed variant... Spennende! Takk Denne har Himmel og hav lagt ut før, og det er den eneste jeg har laget siden. Sinnsykt god! Får masse skryt for den. Var nettopp på besøk hos ei som hadde laget lik potetsalat, men hun hadde også hatt i bla kapers, grønnkål, brokkoli ++. Hun brukte altså ha i det hun hadde for hånd hjemme. Var også veldig godt. Spesielt med kapers Ellers må jeg nok prøve varianten med gule epler, bacon og creme fraishe osv. Den hørtes sinnsykt god ut! Anonymous poster hash: a0297...f12
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2015 #14 Skrevet 14. juli 2015 Jeg liker best potetsalat uten creme fraiche/majones/rømme. Jeg koker poteter i biter med skallet på ( amandine eller nypoteter) i saltet vann. Hakker masse friske urter f.eks basilikum, timian, salvie, rosmarin etc. Jeg bruker bare det jeg har. Presser et par fedd med hvitløk. Blander dette med olivenolje i en serveringsbolle . Slenger oppi et par smørklatter. Når potetene er møre har jeg de oppi bollen, og blander godt. Viktig å gjøre mens potetene er nykokte og varme så de suger til seg mest mulig smak fra urtene. Smak til med salt og pepper. Anonymous poster hash: b002d...b70
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2015 #15 Skrevet 14. juli 2015 Østerriksk potetsalat til 4 Gode poteter, gjerne nypoteter eller mandelpoteter kokes, med skallet på. (litt vanskelig å si mengd side størrelsen varierer sånn, men ca 10 mellomstore) Mens potetene koker så rører du ut en halv terning kjøttbuljong i en halv dl varmt vann og har oppi: 0,5 hakket rødløk 1 ss sukker 1 ts salt 2 ss hvitvinseddik 2 ss nøytral olje (jeg bruker solsikke) litt pepper. Rør sammen og la stå og trekke litt. Når potetene er ferdige deler du dem i biter mens de er varme (skrell om du gidder), og ha dem oppi laken. Rør rundt. Den er like god lun som kald! Jeg er vokst opp i Bayern og lager den på en lignende måte ;-) Utrolig godt og veldig annerledes enn det man får i Norge ellers! Anonymous poster hash: dd7ba...723
jojoen Skrevet 14. juli 2015 #16 Skrevet 14. juli 2015 Jeg liker best potetsalat uten creme fraiche/majones/rømme. Jeg koker poteter i biter med skallet på ( amandine eller nypoteter) i saltet vann. Hakker masse friske urter f.eks basilikum, timian, salvie, rosmarin etc. Jeg bruker bare det jeg har. Presser et par fedd med hvitløk. Blander dette med olivenolje i en serveringsbolle . Slenger oppi et par smørklatter. Når potetene er møre har jeg de oppi bollen, og blander godt. Viktig å gjøre mens potetene er nykokte og varme så de suger til seg mest mulig smak fra urtene. Smak til med salt og pepper. Anonymous poster hash: b002d...b70 Jeg gjør som deg, men har i tillegg spinat, rødløk/vårløk og sitronskall/saft oppi. Dersom jeg har det liggene slenger jeg gjerne oppi lettkokte apargesbønner/apargestopper. Også bruker jeg en god olivenolje
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2015 #17 Skrevet 14. juli 2015 Bland sammen 1 boks rømme og 1 pk. majones. Ha i krydder; jeg bruker salt, pepper, timian og basilikum. Purre Bogskinke Salatkylling (eller evt. kyllingfileter) Mais Paprika Ruccola/isbergsalat Pasta Sukkererter Anonymous poster hash: fe2fa...a8b potetsalat uten potet Anonymous poster hash: a3c63...005 Haha. Jeg leste litt for fort trådtittelen, dette er oppskrift på pastasalat Anonymous poster hash: fe2fa...a8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå