Gå til innhold

Din BESTE potetsalat-oppskrift??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Smakte engang, i et stort selskap, en fantastisk god potetsalat! Hjemmelaget, of course :P

Hva er DIN beste oppskrift?? Hva skryter folk av?

:)

Fortsetter under...

Skrevet

Masse finhakket purre ;)

Anonymous poster hash: 0974d...9b9

Skrevet

Masse finhakket purre ;)Anonymous poster hash: 0974d...9b9

Må få hele oppskriften da ;)

Skrevet

Kokte poteter (selvfølgelig!) i biter.

Et gult eple i små terninger.

Stekt bacon.

Blandes (mens potetene og baconet enda er lunt) i en saus bestående av en boks creme fraiche, en kork eplecider-eddik, en dasj Dijon-sennep etter smak, og litt sukker, salt og pepper. 👍🏻😊

Skrevet

Bland sammen 1 boks rømme og 1 pk. majones. Ha i krydder; jeg bruker salt, pepper, timian og basilikum.

Purre

Bogskinke

Salatkylling (eller evt. kyllingfileter)

Mais

Paprika

Ruccola/isbergsalat

Pasta

Sukkererter

Anonymous poster hash: fe2fa...a8b
Skrevet

Bland sammen 1 boks rømme og 1 pk. majones. Ha i krydder; jeg bruker salt, pepper, timian og basilikum.

Purre

Bogskinke

Mais

Paprika

Ruccola/isbergsalat

Pasta

Sukkererter

potetsalat uten potet  :spise:

Anonymous poster hash: a3c63...005

Annonse

Skrevet

Bland sammen 1 boks rømme og 1 pk. majones. Ha i krydder; jeg bruker salt, pepper, timian og basilikum.PurreBogskinkeSalatkylling (eller evt. kyllingfileter)MaisPaprikaRuccola/isbergsalatPastaSukkererterAnonymous poster hash: fe2fa...a8b

potetsalat uten potet  :spise:Anonymous poster hash: a3c63...005

Hihihi, men sikkert god denne :)

Skrevet

4 store poteter, 1-2 raspet hvitløksfedd, 2 spiseskjer saus fra sylteagurk, 1 teskje sennep, presset sitron, purreløk, blander dette i sammen med et beger creme freshe, litt cayennepepper, salt og pepper, tilslutt strør jeg over gressløk. Kjempegodt!

Anonymous poster hash: ba784...651

Skrevet

Kokte poteter (selvfølgelig!) i biter.

Et gult eple i små terninger.

Stekt bacon.

Blandes (mens potetene og baconet enda er lunt) i en saus bestående av en boks creme fraiche, en kork eplecider-eddik, en dasj Dijon-sennep etter smak, og litt sukker, salt og pepper.

Lovende! Takk :)

Skrevet

4 store poteter, 1-2 raspet hvitløksfedd, 2 spiseskjer saus fra sylteagurk, 1 teskje sennep, presset sitron, purreløk, blander dette i sammen med et beger creme freshe, litt cayennepepper, salt og pepper, tilslutt strør jeg over gressløk. Kjempegodt! Anonymous poster hash: ba784...651

Høres bra ut! Takk :)

Skrevet

Østerriksk potetsalat til 4

Gode poteter, gjerne nypoteter eller mandelpoteter kokes, med skallet på. (litt vanskelig å si mengd side størrelsen varierer sånn, men ca 10 mellomstore)
Mens potetene koker så rører du ut en halv terning kjøttbuljong i en halv dl varmt vann og har oppi:
0,5 hakket rødløk
1 ss sukker
1 ts salt
2 ss hvitvinseddik
2 ss nøytral olje (jeg bruker solsikke)
litt pepper.
Rør sammen og la stå og trekke litt.
Når potetene er ferdige deler du dem i biter mens de er varme (skrell om du gidder), og ha dem oppi laken. Rør rundt. Den er like god lun som kald!

Skrevet

Østerriksk potetsalat til 4Gode poteter, gjerne nypoteter eller mandelpoteter kokes, med skallet på. (litt vanskelig å si mengd side størrelsen varierer sånn, men ca 10 mellomstore)Mens potetene koker så rører du ut en halv terning kjøttbuljong i en halv dl varmt vann og har oppi:0,5 hakket rødløk1 ss sukker1 ts salt2 ss hvitvinseddik2 ss nøytral olje (jeg bruker solsikke)litt pepper.Rør sammen og la stå og trekke litt.Når potetene er ferdige deler du dem i biter mens de er varme (skrell om du gidder), og ha dem oppi laken. Rør rundt. Den er like god lun som kald!

Det var en fremmed variant... Spennende! Takk :)

Skrevet

Østerriksk potetsalat til 4Gode poteter, gjerne nypoteter eller mandelpoteter kokes, med skallet på. (litt vanskelig å si mengd side størrelsen varierer sånn, men ca 10 mellomstore)Mens potetene koker så rører du ut en halv terning kjøttbuljong i en halv dl varmt vann og har oppi:0,5 hakket rødløk1 ss sukker1 ts salt2 ss hvitvinseddik2 ss nøytral olje (jeg bruker solsikke)litt pepper.Rør sammen og la stå og trekke litt.Når potetene er ferdige deler du dem i biter mens de er varme (skrell om du gidder), og ha dem oppi laken. Rør rundt. Den er like god lun som kald!

Det var en fremmed variant... Spennende! Takk :)

Denne har Himmel og hav lagt ut før, og det er den eneste jeg har laget siden.

Sinnsykt god! Får masse skryt for den.

Var nettopp på besøk hos ei som hadde laget lik potetsalat, men hun hadde også hatt i bla kapers, grønnkål, brokkoli ++.

Hun brukte altså ha i det hun hadde for hånd hjemme.

Var også veldig godt. Spesielt med kapers :)

Ellers må jeg nok prøve varianten med gule epler, bacon og creme fraishe osv. Den hørtes sinnsykt god ut!

Anonymous poster hash: a0297...f12

Annonse

Skrevet

Jeg liker best potetsalat uten creme fraiche/majones/rømme. Jeg koker poteter i biter med skallet på ( amandine eller nypoteter) i saltet vann. Hakker masse friske urter f.eks basilikum, timian, salvie, rosmarin etc. Jeg bruker bare det jeg har. Presser et par fedd med hvitløk. Blander dette med olivenolje i en serveringsbolle . Slenger oppi et par smørklatter. Når potetene er møre har jeg de oppi bollen, og blander godt. Viktig å gjøre mens potetene er nykokte og varme så de suger til seg mest mulig smak fra urtene. Smak til med salt og pepper.

Anonymous poster hash: b002d...b70

Skrevet

Østerriksk potetsalat til 4

Gode poteter, gjerne nypoteter eller mandelpoteter kokes, med skallet på. (litt vanskelig å si mengd side størrelsen varierer sånn, men ca 10 mellomstore)

Mens potetene koker så rører du ut en halv terning kjøttbuljong i en halv dl varmt vann og har oppi:

0,5 hakket rødløk

1 ss sukker

1 ts salt

2 ss hvitvinseddik

2 ss nøytral olje (jeg bruker solsikke)

litt pepper.

Rør sammen og la stå og trekke litt.

Når potetene er ferdige deler du dem i biter mens de er varme (skrell om du gidder), og ha dem oppi laken. Rør rundt. Den er like god lun som kald!

Jeg er vokst opp i Bayern og lager den på en lignende måte ;-)

Utrolig godt og veldig annerledes enn det man får i Norge ellers!

Anonymous poster hash: dd7ba...723

Skrevet

Jeg liker best potetsalat uten creme fraiche/majones/rømme. Jeg koker poteter i biter med skallet på ( amandine eller nypoteter) i saltet vann. Hakker masse friske urter f.eks basilikum, timian, salvie, rosmarin etc. Jeg bruker bare det jeg har. Presser et par fedd med hvitløk. Blander dette med olivenolje i en serveringsbolle . Slenger oppi et par smørklatter. Når potetene er møre har jeg de oppi bollen, og blander godt. Viktig å gjøre mens potetene er nykokte og varme så de suger til seg mest mulig smak fra urtene. Smak til med salt og pepper.

Anonymous poster hash: b002d...b70

Jeg gjør som deg, men har i tillegg spinat, rødløk/vårløk og sitronskall/saft oppi. Dersom jeg har det liggene slenger jeg gjerne oppi lettkokte apargesbønner/apargestopper. Også bruker jeg en god olivenolje

Skrevet

Purre

Bogskinke

Mais

Paprika

Ruccola/isbergsalat

Pasta

Sukkererter

potetsalat uten potet  :spise:

Anonymous poster hash: a3c63...005

Haha. Jeg leste litt for fort trådtittelen, dette er oppskrift på pastasalat :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...