Gå til innhold

Kan jeg ta lusekur som gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står ikke noe i bruksanvisningen, hverken om ammende eller gravide. Regner med at det hadde stått, men håper jo noen her har erfaring? Fant en lus på 9 åringen og er gravid i uke 25 .. Får helt fnatt, sitter i bilen fra apoteket å klør som en gal hahaha!

Anonymous poster hash: 46c25...fec

Fortsetter under...

Skrevet

Om det ikke står noe så skal det i teorien være trygt. Et sånt middel virker bare lokalt og hodet ditt er langt nok unna babyen, ser heller ikke for meg at det er farlig å puste det inn. Men kan ta helt feil nå, det burde stå om det ikke skal brukes av gravide? Du spurte ikke på apoteket? De skal svare på sånt.

Anonymous poster hash: 8ffa5...846

Skrevet

Hvorfor spurte du ikke på apoteket? Ville forhørt meg.

Anonymous poster hash: f56f0...8f3

Skrevet

Hudtester utført ved bruk av Linicin Prevent har ikke påvist allergiske reaksjoner. Vi anbefaler imidlertid at du smører litt Linicin Prevent på huden før bruk for å teste. Hvis du er gravid eller ammer bør du konsultere din lege eller apotek før bruk.

http://www.linicin.no/qa/alle-spoersmaal/

Skrevet

Jeg spurte, selvfølgelig. Men var på boots, hun sa ja. Stolte ikke helt på den :) Ved nærmere googling kunne jeg ikke bruke den.

Så det skal jeg si i fra i morgen om.

Skrevet

Du kan bruke Nix sjampo og linicin liniment som gravid og de 2 virker. Hilsen en apotek ansatt ☺

Anonymous poster hash: 1eeb7...5b4

Annonse

Skrevet

Hvilken kjøpte du da?

Skrevet

Tusen takk apotek ansatt :)

Jeg spurte hun på boots og hun anbefalte nyda. Jeg spurte om jeg som gravid kunne ta den, og da svarte hun ja. Skulle sjekke bruksanvisningen for sikkerhets skyld i bilen, og da sto det ingenting .. Men med litt googling så sto det jo at den ikke var anbefalt gravide.

Det var litt dårlig gjort å svare ja der jeg sto med magen min, men men .. Da blir det en kjøretur til til Oslo! Klarer ikke å vente til i morgen, klør overalt HAHA! Takk for svaret :)

Skrevet

Du skal vel ikke kures hvis du ikke har lus? Vi hadde nettopp en runde med lus, og bare vi 3 (av 5) som hadde lus har kures oss. Kur nr. 2 skal tas om noen dager.......!

Skrevet

Tusen takk apotek ansatt :)

Jeg spurte hun på boots og hun anbefalte nyda. Jeg spurte om jeg som gravid kunne ta den, og da svarte hun ja. Skulle sjekke bruksanvisningen for sikkerhets skyld i bilen, og da sto det ingenting .. Men med litt googling så sto det jo at den ikke var anbefalt gravide.

Det var litt dårlig gjort å svare ja der jeg sto med magen min, men men .. Da blir det en kjøretur til til Oslo! Klarer ikke å vente til i morgen, klør overalt HAHA! Takk for svaret :)

Har du funnet lus på deg selv da?

At du klør kan bare være psykisk, du skal ikke ta kur om du ikke faktisk har funnet lus, det er sånn lusa blir motstandsdyktig mot lusemildlene, overbruk.

Om du ikke har funnet lus kan du jo ta en ufarlig kur for å bli kvitt kløen, denne f.eks:

http://soma.no/kokosolje-hodelus/

Anonymous poster hash: 23d51...a49

Skrevet

Da kjøper du Nix for den er helt sikker til bruk til gravide og barn under 2 år. Brukte den selv da jeg var gravid og den er enkel i bruk. Ikke kjekkt når slike ting dukker opp 😕

Skrevet

Jo jeg har også lus så ikke psykisk.

Mannen er bortreist, og da har mini sovet i sengen min så det kom ikke som noen bombe at de hadde hoppet over på mor .. Utrolig kvalmt! Haha, men men ..

Ellers vet jeg at ikke hele familien skal ta det med mindre man har sett det altså :)

Skrevet

Ble anbefalt nyda på vitus i Oslo også, enda det står i bruksanvisningen at gravide ikke skal bruke den. Da jeg nevnte dette, trakk han på skuldrene og sa at det hadde han ikke hørt noe om.

Fikk en annen jeg kan bruke - fant to lus på meg selv og jævlig mange fler på ungen! Usj!!!!

Men DA kan man endelig ta natta, forhåpentligvis lusefrie :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...