Gå til innhold

Rødt hus - bør vi male det hvitt før bilder og visning?

Anbefalte innlegg

Huset trenger nytt strøk maling. Det er rødt og hvitt. Vi gjør klar til å legge huset ut for salg...

Har vært bevisst på å gjøre alt fint og lyst, og vet av erfaring at folk flest tiltrekkes mot det hvite, lyse.

Men vi må vel ikke male selve huset hvitt?? Synes folk bare skal ha hvite, grå eller naturfarget hus... Få som velger rødt lenger.

Men det er så greit å bare male over med samme farge vi allerede har:) Og det er ganske fint også, og passer litt landlige omgivelser.

Ærlige meninger takk:)

Anonymous poster hash: f0f74...c82

Fortsetter under...

Jeg personlig hadde ikke brydd meg så mye om husets farge hvis innsiden og det ellers hadde vært i fin stand.

Men hadde nok malt det i en annen farge selv etter en god del år.

Anonymous poster hash: 89947...76f

Jeg personlig hadde ikke brydd meg så mye om husets farge hvis innsiden og det ellers hadde vært i fin stand.

Er det av praktiske grunner, eller synes du ikke røde hus er spesielt fine?

Ville du tenkt på visning at det måtte males, og at det dermed er jobb som medfølger huset?

HI

Annonse

Hvordan er nærmiljøet rundt huset? Er det midt i ett byggefelt der alle husene er hvite, så ville jeg nok malt det. Men om det ligger litt landlig til, og det gjør at huset ser litt koselig smålandaktig, og det paser til type hus, så ville jeg hatt det rødt.

Anonymous poster hash: f6022...f17

Jeg er over gjennomsnittet opptatt av hus og interiør osv. Kan med hånden på hjertet si at jeg ikke hadde brydd meg I det hele tatt hvilken farge huset hadde hatt så lenge jeg hadde likt det innvendig. Tror det har veldig lite å si med fargen utvendig. Så det hadde jeg ikke giddet å brukt energi på. Hadde tatt de enkleste, billigste, fineste løsningene Før salg.

Anonymous poster hash: b93b5...504

Hadde beholdt det rødt og heller spandert et nytt strøk med den fagen før vising.

Om jeg som kjøper liker innsiden av et hus, og ser at utsiden er nymalt så bryr jeg meg ingenting om hvilke farge utsiden er. Helt ærlig. :)

Annonse

Er det av praktiske grunner, eller synes du ikke røde hus er spesielt fine?

Ville du tenkt på visning at det måtte males, og at det dermed er jobb som medfølger huset?

HI

Syns liksom det passer mer på hytte. Men nei jeg hadde ikke tenkt at jeg måtte umiddelbart male. Hadde nok heller tenkt at neste gang huset måtte males hadde jeg valgt en annen farge.

Det hadde vært et pluss at huset nylig hadde blitt malt. Selv om fargen ikke falt helt i min smak.

Hadde virkelig ikke brydd meg, og synes rød farge er helt grei farge på et hus. Hadde vært noe annet hvis det var i en skikkelig grell farge. Men normale husfarger går bra.

Anonymous poster hash: 55adf...0a3

Hadde heller latt det fremgå at huset trenger et strøk maling. Så kan ny eier avgjøre.

Anonymous poster hash: 8fb63...6d1

Hm, nei, jeg vil helst at huset skal være så innflytningsklart og ferdig som mulig, hvor alt er i tipp topp orden :) Ingenting som trenger å gjøres, ikke noe arbeid.

Men da virker det som at huset forblir rødt! :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...