Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #1 Skrevet 12. juli 2015 Foreldre: Du er så dum, skjønner ingenting Svigerforeldre: Sønnen vår fortjener så mye bedre enn deg Er vel ikke vanlig oppførsel av voksne folk? Har minimalt med kontakt med begge parene i dag. Anonymous poster hash: 96148...1ff
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #2 Skrevet 12. juli 2015 Svigerfar: Du er ikke familie så deg regner vi ikke med. Anonymous poster hash: 28309...fd9
Gjest Antarctica Skrevet 12. juli 2015 #3 Skrevet 12. juli 2015 Kan godt forstå om du ikk omgås med disse uansett. Men hvorfor har det betydning at det ble sagt til deg foran barna dine? Jeg ville ikke ha akseptert det uansett om det ble sagt i dypeste hemmelighet!
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #4 Skrevet 12. juli 2015 Svigers: Svigermor sa at jeg var stygg og at moren til det andre barnet min mann har var mye penere. (men jeg var visst finere på innsiden ) Foreldre: Mamma sa jeg var en skam, at jeg ikke var glad i broren min og at hun skjemtes av meg fordi jeg ikke ville ta med min autistiske bror på skitur (jeg lå hjemme med brukket rygg og korsett). Men dette var ikke foran mine barn, kun foran hennes egne (jeg hadde ikke barn enda) Svigermor er unnskyldt fordi hun er syk og har null filter på hva som kommer ut av kjeften innimellom. Mamma snakket jeg ikke med på over 3 mnd etter dette (hun prøvde å slå meg under krangelen som fulgte) inntil hun la seg paddeflat og ba om tilgivelse. Vi har pr idag ett godt forhold og hun kommer aldri til å ta en slik tone til meg igjen. Anonymous poster hash: cb601...007
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #5 Skrevet 12. juli 2015 Ikke hva svigerfar sa, men hva han gjorde.. Mannen hadde avtalt med sin far at vi to skulle spleise sammen med svigerfar og hans sambo på en gave til et bryllup vi skulle i. Svigerfar kjøpte gaven og leverte den på forhånd da de skulle på cruise to dager før bryllupet var. Når så jeg og mannen skulle se på gavebordet i bryllupet, så oppdager vi at på kortet sto det bare fra svigerfar og samboer, og mannen.. Jeg var " glemt" ført på.. Herregud det var flaut! Og ja, det var kun på faen fra svigerfar. Dette er nå over 16 år siden, dette pluss masse annet dritt fra svigerfar gjør at min mann nekter å snakke med sin far. Anonymous poster hash: 850a3...3d3
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #6 Skrevet 12. juli 2015 Har aldri opplevd at noen av dem har sagt noe stygt til meg foran barna, svigermor har aldri sagt noe stygt til meg og jeg kan ikke huske at mamma har gjort det heller (da må det ha vært noe som ikke har festet seg under en tenåringskrangel eller noe). Tror du har helt rett i at det ikke er normal oppførsel å si slikt nei. Anonymous poster hash: a3451...590
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #7 Skrevet 12. juli 2015 Kan godt forstå om du ikk omgås med disse uansett. Men hvorfor har det betydning at det ble sagt til deg foran barna dine? Jeg ville ikke ha akseptert det uansett om det ble sagt i dypeste hemmelighet! Fordi det er ekstra respektløst å "ta foreldrene" foran deres barn. Føler da at foreldre/svigerforeldre da bidrar til at barna mister en del respekt for foreldrene sine, at vi blir mindre "autoritær" i barnas øyne. Anonymous poster hash: 96148...1ff
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #8 Skrevet 12. juli 2015 Pappa klarte å si at broren min og jeg ikke er glade i våre foreldre siden vi har flyttet til et annet sted i landet. At våre foreldre gjorde det samme i sin tid kunne visst ikke sammenlignes... Svigers sier ikke noe spesielt slemt, men svigermor kommenterer stadig til min datter at jeg er myk og bløt (ja, jeg har 5 kg for mye, men hun er jo ikke syltynn selv heller). Anonymous poster hash: 5eb78...d8c
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #9 Skrevet 12. juli 2015 De sier egentlig aldri noe stygt sånn sett,er bare jeg som tar meg for lett nær av ting. Kommentarer som at sønnen min er en kraftig plugg syns jeg ikke er så kjekt å høre. Syns ikke han er stor jeg. Å når jeg var beskymret for at han ikke spiste så svarer de: jaja han har jo mye å gå på. Er ikke akkurat det jeg vil høre. Anonymous poster hash: af70d...e77
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #10 Skrevet 12. juli 2015 De sier egentlig aldri noe stygt sånn sett,er bare jeg som tar meg for lett nær av ting. Kommentarer som at sønnen min er en kraftig plugg syns jeg ikke er så kjekt å høre. Syns ikke han er stor jeg. Å når jeg var beskymret for at han ikke spiste så svarer de: jaja han har jo mye å gå på. Er ikke akkurat det jeg vil høre. Anonymous poster hash: af70d...e77 Er han overvektig, så er det vel bra at han spiser dårlig i perioder!!!! Anonymous poster hash: 28b51...67a
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #11 Skrevet 12. juli 2015 Svigermor har sagt mye stygt til meg foran barna våre, blant annet at jeg er en flyfille som min mor. (Jeg har vært sammen med mannen i 6 år og vi har snart 3 barn sammen, før han var jeg i et 5 år langt forhold, mellom de to forholdene traff jeg ingen andre. Min mor er singel, har sosial angst og sitter stortsett alltid hjemme i leiligheten sin) Så aner ikke hvor hun fikk det fra. Ellers har hun sagt at jeg er en uansvarlig og dårlig mor, dette pga at jeg dro bort et døgn, mens barna var hjemme med sin far. (Jeg reiser stortsett aldri noe sted uten barn og mann) Jeg kom til å bli alkoholiker akkurat som min mor - som sagt over er jeg gravid med nr 3 og når babyen blir født så har jeg gått gravid 3 ganger på 5 år og hittil ammet 2 barn, er aldri ute å fester. Men det har selvsagt hendt at jeg og mannen har tatt oss en øl eller et par glass vin til maten i ny og ne når jeg ikke har vært gravid eller ammet. Alt dette og mer til ble skreket til meg I fjor foran begge barna. Jeg svarte henne ikke tilbake, men tok mez meg barna å dro. har ikke sett eller snakket med hun siden. Hun sluttet også å invitere og ringe barna våre etter dette og har sett de 3 ganger det siste året. Jeg har forresten aldri vært en del av dems familie heller. Anonymous poster hash: c0cbc...382
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #12 Skrevet 12. juli 2015 De sier egentlig aldri noe stygt sånn sett,er bare jeg som tar meg for lett nær av ting. Kommentarer som at sønnen min er en kraftig plugg syns jeg ikke er så kjekt å høre. Syns ikke han er stor jeg. Å når jeg var beskymret for at han ikke spiste så svarer de: jaja han har jo mye å gå på. Er ikke akkurat det jeg vil høre. Anonymous poster hash: af70d...e77 Beskymret? Virkelig? BEKYMRET Anonymous poster hash: 690aa...e0d
februarprins2013 Skrevet 15. juli 2015 #13 Skrevet 15. juli 2015 eks svigermor har sagt så altfor mye,mens eks svigerfar og foreldrene mine tar opp ting når han sover eller ikke er der
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #14 Skrevet 15. juli 2015 Jeg hadde invitert til birsdag til barnet og bakt og stått i og tok barnebursdag og familiebursdag på samme dag. Baking er et av mine talenter og jeg får det til... Det mente ikke svigermor. Hun kom med 3 kaker hun hadde bestilt og sa "jeg tok med kaker jeg. Ja, for dine smaker ikke så godt, for du er jo elendig på å bake!" Anonymous poster hash: 42bd6...8d9
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #15 Skrevet 15. juli 2015 Svigerfar var ganske frekk mot oss, en gang vi var i en forferdelig situasjon med eldste barnet. Vi hadde stort sett grått et par dager på grunn av den situasjonen, og vi hadde det helt grusomt. Så reiste vi til svigerfar og det første han sa da vi kom var at vi var dårlige foreldre, måtte ikke gå rundt å tro at vi var bedre enn alle andre osv. Han prata vel om oss i nesten fem minutter. Mannen begynte å gråte igjen, jeg prøvde å holde meg mens jeg prøvde å forklare hva som EGENTLIG har skjedd, men det har han fortsatt ikke forstått. Mistet all respekt for han etter det. Anonymous poster hash: ca8f1...551
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #16 Skrevet 15. juli 2015 Svigermor har sagt mye stygt til meg foran barna våre, blant annet at jeg er en flyfille som min mor. (Jeg har vært sammen med mannen i 6 år og vi har snart 3 barn sammen, før han var jeg i et 5 år langt forhold, mellom de to forholdene traff jeg ingen andre. Min mor er singel, har sosial angst og sitter stortsett alltid hjemme i leiligheten sin) Så aner ikke hvor hun fikk det fra. Ellers har hun sagt at jeg er en uansvarlig og dårlig mor, dette pga at jeg dro bort et døgn, mens barna var hjemme med sin far. (Jeg reiser stortsett aldri noe sted uten barn og mann) Jeg kom til å bli alkoholiker akkurat som min mor - som sagt over er jeg gravid med nr 3 og når babyen blir født så har jeg gått gravid 3 ganger på 5 år og hittil ammet 2 barn, er aldri ute å fester. Men det har selvsagt hendt at jeg og mannen har tatt oss en øl eller et par glass vin til maten i ny og ne når jeg ikke har vært gravid eller ammet. Alt dette og mer til ble skreket til meg I fjor foran begge barna. Jeg svarte henne ikke tilbake, men tok mez meg barna å dro. har ikke sett eller snakket med hun siden. Hun sluttet også å invitere og ringe barna våre etter dette og har sett de 3 ganger det siste året. Jeg har forresten aldri vært en del av dems familie heller.Anonymous poster hash: c0cbc...382 Sikkert like greit. Hun må jo være et psykiatrisk tilfelle. Anonymous poster hash: 63497...bee
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #17 Skrevet 16. juli 2015 At jeg ikke lever opp til drømmen hennes som svigerdatter, jeg hater å lage mat, jeg hater å strike. Ble også en gang beskyldt for å ikke ta meg merkverdig deres hund.....vi har ikke så godt forhold. Vet hun ikke synes jeg er slank nok heller...huff Anonymous poster hash: e8c1e...c7d
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #18 Skrevet 16. juli 2015 Huff. Blir helt sjokkert jeg. Hører dere virkelig slike ting fra foreldre og svigerforeldre? Har aldri hørt et vondt ord verken fra foreldre, nåværende svigerforeldre eller eks-svigerforeldre, jeg. Sikkert bare vært veldig heldig jeg da. :-) Anonymous poster hash: c1d18...5cc
smiia Skrevet 16. juli 2015 #19 Skrevet 16. juli 2015 Kan godt forstå om du ikk omgås med disse uansett. Men hvorfor har det betydning at det ble sagt til deg foran barna dine? Jeg ville ikke ha akseptert det uansett om det ble sagt i dypeste hemmelighet! Enig, men synes det er ekstra ille når det ble sagt foran barna.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #20 Skrevet 16. juli 2015 De sier egentlig aldri noe stygt sånn sett,er bare jeg som tar meg for lett nær av ting. Kommentarer som at sønnen min er en kraftig plugg syns jeg ikke er så kjekt å høre. Syns ikke han er stor jeg. Å når jeg var beskymret for at han ikke spiste så svarer de: jaja han har jo mye å gå på. Er ikke akkurat det jeg vil høre. Anonymous poster hash: af70d...e77 Er han overvektig, så er det vel bra at han spiser dårlig i perioder!!!! Anonymous poster hash: 28b51...67a Anonymous poster hash: 3cf22...312
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #21 Skrevet 16. juli 2015 De sier egentlig aldri noe stygt sånn sett,er bare jeg som tar meg for lett nær av ting. Kommentarer som at sønnen min er en kraftig plugg syns jeg ikke er så kjekt å høre. Syns ikke han er stor jeg. Å når jeg var beskymret for at han ikke spiste så svarer de: jaja han har jo mye å gå på. Er ikke akkurat det jeg vil høre. Anonymous poster hash: af70d...e77 Beskymret? Virkelig? BEKYMRET Anonymous poster hash: 690aa...e0d Hørt om slurvefeil eller? Aldri kommet borti en knapp når du skriver eller noe du? Jeg er skrivefeilnazi og til og med jeg vet når jeg bør holde kjeft. Anonymous poster hash: 72b9c...143
Willy W Skrevet 16. juli 2015 #22 Skrevet 16. juli 2015 De sier egentlig aldri noe stygt sånn sett,er bare jeg som tar meg for lett nær av ting. Kommentarer som at sønnen min er en kraftig plugg syns jeg ikke er så kjekt å høre. Syns ikke han er stor jeg. Å når jeg var beskymret for at han ikke spiste så svarer de: jaja han har jo mye å gå på. Er ikke akkurat det jeg vil høre. Anonymous poster hash: af70d...e77 Beskymret? Virkelig? BEKYMRET Anonymous poster hash: 690aa...e0d Hørt om slurvefeil eller? Aldri kommet borti en knapp når du skriver eller noe du? Jeg er skrivefeilnazi og til og med jeg vet når jeg bør holde kjeft. Anonymous poster hash: 72b9c...143 Men du klarte ikke holde kjeft her...?
Mamma_til_2 Skrevet 16. juli 2015 #23 Skrevet 16. juli 2015 Skjønner at jeg egentlig har greie svigerforeldre og foreldre, det eneste de ikke liker er at vi bor for langt unna ja og så er svigermor sin største bekymring at jeg ikke kler barna mine i rosa tyllkjoler hver dag ☺
3 i april Skrevet 16. juli 2015 #24 Skrevet 16. juli 2015 Svigermor mente at siden jeg jobber i butikk så hadde jeg ikke en skikkelig jobb og mente derfor at jeg burde gjøre ALT av husarbeid. Både jeg og mannen jobber 100 %. Jeg har en ganske hard fysisk jobb og mannen har en sittestillende jobb. Da jeg påpekte det bare fnøs hun det bort og lo av meg. Hun likte og påpeke at jeg "bare" jobbet i butikk helt til hun skulle påpeke det foran en venninne av henne også , denne venninnen hennes har nemlig en datter som også jobber i butikk og svigermor ble regelrett skjelt ut av venninnen sin, som også mente at hun burde be meg om unnskyldning. Etter det så har hun holdt kjeft 😊😆. Har egentlig aldri skjønt hvorfor hun mente at jeg hadde en dårlig jobb, for det første så tjener jeg penger og forsørger familien min og for det andre så tjener jeg heller ikke dårlig, jeg tjener over 400 000 kr i året. Utenom dette så er faktisk svigermor en flott og snill dame som jeg liker veldig godt. Hun stiller alltid opp og er en super bestemor for barnebarna sine.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #25 Skrevet 16. juli 2015 Svigermor mente at siden jeg jobber i butikk så hadde jeg ikke en skikkelig jobb og mente derfor at jeg burde gjøre ALT av husarbeid. Både jeg og mannen jobber 100 %. Jeg har en ganske hard fysisk jobb og mannen har en sittestillende jobb. Da jeg påpekte det bare fnøs hun det bort og lo av meg. Hun likte og påpeke at jeg "bare" jobbet i butikk helt til hun skulle påpeke det foran en venninne av henne også , denne venninnen hennes har nemlig en datter som også jobber i butikk og svigermor ble regelrett skjelt ut av venninnen sin, som også mente at hun burde be meg om unnskyldning. Etter det så har hun holdt kjeft 😊😆. Har egentlig aldri skjønt hvorfor hun mente at jeg hadde en dårlig jobb, for det første så tjener jeg penger og forsørger familien min og for det andre så tjener jeg heller ikke dårlig, jeg tjener over 400 000 kr i året. Utenom dette så er faktisk svigermor en flott og snill dame som jeg liker veldig godt. Hun stiller alltid opp og er en super bestemor for barnebarna sine. Enig med svigermoren din! Butikkjobb er jo i samme klasse som de som jobber i barnehage, SFO osv. Altså ikke en ordentlig jobb. Dette er jobber man tar mens man studerer for eksempel. Ler godt av de som "jobber" årevis i butikk eller barnehage. De leker voksne mener jeg. Anonymous poster hash: 2dec3...c31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå