Gå til innhold

Endelig gravid, men livredd for alt som kan gå galt...

Anbefalte innlegg

Etter år med prøving og to runder ICSI/IVF, fikk vi endelig positiv test  :Hehe:  Mannen min bare gleder seg, men jeg klarer ikke å slappe av selv om jeg har symptomer som kvalme og sterk trøtthet. I uke 4 tok jeg en "2-3" digitaltest, og 5+2 tok jeg en "3+" test. Det viser jo stiging :hoppendeglad:  , selv om jeg har hatt to-tre dager med lett spotting (kan skyldes endometriosen).

På torsdag tok jeg HCG-prøve hos legen, og skal ta en ny på mandag for å sammenligne. Er kjempenervøs for alt som kan gå galt: MA/SA/graviditet utenfor livmoren. Klarer ikke å skjønne at jeg er gravid :klo: .

En annen del av historien er at moren min for få dager siden fikk beskjed om at hun har terminalkreft, og sannsynligvis bare har uker eller måneder igjen å leve. Mulig det er vanskelig for meg å ta inn en ekstrem glede og en ekstrem sorg på en gang. Også er jeg redd for at sorgen kan påvirke babyen, eller føre til spontanabort... :(

Skal til tidlig ultralyd hos Hausken 23.juli. Noe som er vanlig for de som har lykkes med IVF. Håper selvfølgelig på gode nyheter både fra legen og ultralyden.... 

Fortsetter under...

Gratulerer så utrolig mye!!! Tror det er ganske vanlig å føle som du gjør. Jeg syntes det var veldig vanskelig å tro at jeg var gravid og at det skulle gå bra etter å ha prøvd i mange år.

Jeg hadde typ panikangst og var stresset døgnet rundt de 12 første ukene fordi jeg var så livredd for at det ikke skulle gå bra, men har nå en frisk 9 måneder gammel datter. Jeg blødde fra uke 6-11 også, men igjen det gikk jo bra. Dvs at jeg tror ikke du skal tenke så mye på at stressen kan føre til spontanabort eller MA t.eks. Prøv å lag delmål. Først UL den 23 juli så du får se hjertet dunke, UL uke 12, UL uke 18, uke 23+0 grensen, uke 34 grensen. 

Kjempetrist at din mamma er så syk! Jeg synes du på alle måter skal tenke på henne og legge kruttet på hennes siste tid, ditt barn i magen vokser og gror uavhengig hva som skjer her ute i verden på godt og vondt. Gjør saker med din mamma nå som hun kanskje vil sette pris på, kankje lage et album med mormors liv som din sønn eller datter kan få. Regner med at hun også har ventet på barnebarn fra deg og er veldig glad for det. 

Klem til deg 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...