Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #1 Skrevet 12. juli 2015 En eller annen redaktør i Gudbrandsdølen skriver på Twitter at han ønsker hun skal bli her og fortsette å skrive for avisa. Hvorpå hun svarer: "Tusen takk for det, men jeg må dra og tanke finskhet. Er blitt altfor norsk! Kommer nok tilbake, friskere og finskere!" Fikk ikke til å kopiere. Hva tenker du om dette svaret? Anonymous poster hash: 00973...6f3
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #2 Skrevet 12. juli 2015 Ble ikke provosert. Helt greit å ville holde på sin finske identitet. Anonymous poster hash: 1f3cc...0ee
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #3 Skrevet 12. juli 2015 At hun kommer friskere tilbake er vel bare positivt Anonymous poster hash: 88ff5...e2f
MammantilNurket Skrevet 12. juli 2015 #4 Skrevet 12. juli 2015 Absolutt ikke provoserende. Det er helt forståelig etter behandlingen hun har fått. Helt ufortjent! Det er trist at Sanna forlater landet. Håper at de kommer tilbake
*Miss Marple* Skrevet 12. juli 2015 #5 Skrevet 12. juli 2015 Ingenting hun sier evner å provosere meg. Hun bare sutrer og er helt uten snert i uttalelsene sine. Men jeg spør meg hvorfor hun absolutt må komme tilbake til Norge så lenge hun forakter alt landet står for? Hvorfor ikke bare bli i Finland?
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #6 Skrevet 12. juli 2015 Jeg syns det var et godt svar, helt i tråd med hvem hun er. Vi nordmenn trenger folk utenfra som får oss til å se på diverse saker fra en annen synsvinkel. Vi har en tendens til å tro vi vet best hvordan verden skal fungere, noe S.S rokker ved innimellom. Frisk dame! Anonymous poster hash: a2d12...93c
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #7 Skrevet 12. juli 2015 Blir ikke provosert, men fatter ikke hvorfor hun planlegger å reise tilbake til Norge når hun tydeligvis forakter alt som har med Norge å gjøre. Hun må jo være selvpiner. Anonymous poster hash: e38db...7ed
MammantilNurket Skrevet 12. juli 2015 #8 Skrevet 12. juli 2015 Blir ikke provosert, men fatter ikke hvorfor hun planlegger å reise tilbake til Norge når hun tydeligvis forakter alt som har med Norge å gjøre. Hun må jo være selvpiner. Anonymous poster hash: e38db...7ed Så lenge mannen hennes er professor på HiL er det ikke så rart.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #9 Skrevet 12. juli 2015 Absolutt ikke provoserende. Det er helt forståelig etter behandlingen hun har fått. Helt ufortjent! Det er trist at Sanna forlater landet. Håper at de kommer tilbake Behandlingen hun har fått her? Jeg bor nå i lillehammer hvor hun har holdt til og sett de fleste utspillene hennes. Mye av det hun har kommet med er uspiselig og grenser mot mobbing i mine øyne. Vi har to små skoler i byen her, hun har kommet med klare utspill på at barna som går på disse blir det ingenting av osv, hun har også kommet med dømmende og negative uttalelser mot de som bor nettopp i disse skoledistriktene. Dårlige mennesker og ubrukelige må skjønne. Men når noen av disse menneskene tok til motmæle og sa hva de mente om måten hun uttalte seg på (helt uten å engang ha besøkt disse skolene noen gang.) så var det i følge henne mobbing av henne som person. Eller da hun dro rundt med nrk og outet dårlige norske formuleringer på tv....... Hva med å kontakte de å snakke med de i det stille og fortelle at butikknavnet ikke er skrevet etter norsk rettskriving, hvorfor måtte henge de ut foran alt og alle. (like irritert på NRK for det der da.) Eller hva med hvordan hun går ut som politiker og mener hvem som skal høre hjemme i vanlig skole, hadde det en vært en sak på barn med diagnoser generelt, men nei det var angrep på et spesielt barn som hun ikke kjenner, uten å ha snakket med lærere, foreldre til barnet, eller de andre barna rundt. Nei kun etter å ha sett barnet i noen få minutter ............ Som mor til et barn med diagnoser kan jeg bare tenke meg hvordan hele saken må ha kjentes på kroppen for foreldrene til dette barnet det var snakk om. For ikke snakke om alle disse skriveriene om hvor dårlig Norge er, hvor ille kulturen vår er, hvor dårlige mennesker vi er, og hvor mye bedre det er i Finland. Jeg tenker det er helt greit at hun kommer seg tilbake til sitt eget land siden alt tydeligvis er så mye bedre der. Det er helt greit å komme med meninger om hvordan ting kan gjøres bedre innimellom men jeg har aldri sett en uttalelse fra dama om at noe her i landet er bra eller fungerer. Det er alltid bare dritt slik ting er her og hvordan ting gjøres. Og alt er så mye bedre i Finland............. Så hvorfor reiste hun fra Finland til å begynne med. Dama har etterhvert blitt veldig høy på seg selv og uttaler seg om ting hun faktisk ikke har peiling på til tider, men uttaler seg som om hun kan alt og vet alt. Mitt inntrykk av hele dama er at hun føler hun har rett til å være negativ, og slenge dritt om alt og alle men om noen sier henne imot samme hvor saklig deres uttalelser er så er det mobbing. Hun elsker å være i rampelyset og velger å komme dit med slike uttalelser som hun gjør så må hun også takle at ikke alle smiler pent og syntes det er helt greit slik hun holder på. Men som sagt det er bare min mening og mine inntrykk. Anonymous poster hash: 2ac41...ddf
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #11 Skrevet 12. juli 2015 Sanna er helt ute og sykler... Så da kan hun like gjerne sykle hjem til Finland også Kan'ke bli provosert av sånt, hun er jo som et lite barn. Et barn som mobber andre, men som løper sutrende hjem til mamma om noen tar igjen "Anne er så slem! Hun sa jeg ikke fikk leke med henne bare fordi jeg mobbet henne!" Anonymous poster hash: d9aa8...ded
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #12 Skrevet 12. juli 2015 Absolutt ikke provoserende. Det er helt forståelig etter behandlingen hun har fått. Helt ufortjent!Det er trist at Sanna forlater landet. Håper at de kommer tilbake Behandlingen hun har fått her?Jeg bor nå i lillehammer hvor hun har holdt til og sett de fleste utspillene hennes. Mye av det hun har kommet med er uspiselig og grenser mot mobbing i mine øyne. Vi har to små skoler i byen her, hun har kommet med klare utspill på at barna som går på disse blir det ingenting av osv, hun har også kommet med dømmende og negative uttalelser mot de som bor nettopp i disse skoledistriktene. Dårlige mennesker og ubrukelige må skjønne. Men når noen av disse menneskene tok til motmæle og sa hva de mente om måten hun uttalte seg på (helt uten å engang ha besøkt disse skolene noen gang.) så var det i følge henne mobbing av henne som person.Eller da hun dro rundt med nrk og outet dårlige norske formuleringer på tv....... Hva med å kontakte de å snakke med de i det stille og fortelle at butikknavnet ikke er skrevet etter norsk rettskriving, hvorfor måtte henge de ut foran alt og alle. (like irritert på NRK for det der da.)Eller hva med hvordan hun går ut som politiker og mener hvem som skal høre hjemme i vanlig skole, hadde det en vært en sak på barn med diagnoser generelt, men nei det var angrep på et spesielt barn som hun ikke kjenner, uten å ha snakket med lærere, foreldre til barnet, eller de andre barna rundt. Nei kun etter å ha sett barnet i noen få minutter ............Som mor til et barn med diagnoser kan jeg bare tenke meg hvordan hele saken må ha kjentes på kroppen for foreldrene til dette barnet det var snakk om. For ikke snakke om alle disse skriveriene om hvor dårlig Norge er, hvor ille kulturen vår er, hvor dårlige mennesker vi er, og hvor mye bedre det er i Finland. Jeg tenker det er helt greit at hun kommer seg tilbake til sitt eget land siden alt tydeligvis er så mye bedre der.Det er helt greit å komme med meninger om hvordan ting kan gjøres bedre innimellom men jeg har aldri sett en uttalelse fra dama om at noe her i landet er bra eller fungerer. Det er alltid bare dritt slik ting er her og hvordan ting gjøres.Og alt er så mye bedre i Finland............. Så hvorfor reiste hun fra Finland til å begynne med.Dama har etterhvert blitt veldig høy på seg selv og uttaler seg om ting hun faktisk ikke har peiling på til tider, men uttaler seg som om hun kan alt og vet alt. Mitt inntrykk av hele dama er at hun føler hun har rett til å være negativ, og slenge dritt om alt og alle men om noen sier henne imot samme hvor saklig deres uttalelser er så er det mobbing.Hun elsker å være i rampelyset og velger å komme dit med slike uttalelser som hun gjør så må hun også takle at ikke alle smiler pent og syntes det er helt greit slik hun holder på.Men som sagt det er bare min mening og mine inntrykk. Anonymous poster hash: 2ac41...ddf Finnene er nok generelt mer kvalitetsbevisste enn oss. I tillegg blir de ikke sure og fornærma når noen påpeker lav innsats og dårlig kvalitet på ting, i stedet flyr det en faen i dem som får dem til å prøve å gjøre det bedre. Vi nordmenn blir sippete og ser alt som urettferdig, slemt og dumt - om det så er at helsesøster påpeker at barna er overvektige. Det vil vi ikke vite, da lager vi en riksdekkende sak om at det var slemt å kalle barnet overvektig. Samme når man sier at det skrives feil og dårlig norsk over alt, da sippes det over at det er synd på alle dem som skriver dårlig, de liker ikke å henges ut. Saarromaa sa jo selv at hun HADDE prøvd å rette og påpeke feil diskret, f eks si til barnehagen at de ikke skulle skrive "skog tur" og "gruppe arbeid" på ukeplanen. Men da ble det reaksjoner, gitt... Anonymous poster hash: 6f837...2e9
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #14 Skrevet 12. juli 2015 Hvem er denne damen? Aldri hørt om henne. http://www.vg.no/nyheter/meninger/kronikk-det-norske-spraakets-forfall/a/23290970/ Anonymous poster hash: 6f837...2e9
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #15 Skrevet 12. juli 2015 Det må være en slags sykdom å være så innigranskauen opptatt av skrivefeil! Alternativt mangler man evne til å ville forstå hva folk mener. Kverulant kalt på godt norsk... God tur ut for å finne hjem til seg sjæl Anonymous poster hash: b1c0a...bd1
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #16 Skrevet 12. juli 2015 Blir ikke provosert, men fatter ikke hvorfor hun planlegger å reise tilbake til Norge når hun tydeligvis forakter alt som har med Norge å gjøre. Hun må jo være selvpiner. Anonymous poster hash: e38db...7ed Så lenge mannen hennes er professor på HiL er det ikke så rart. Evner han ikke å få jobb andre steder? Anonymous poster hash: 158ae...9cf
MammantilNurket Skrevet 12. juli 2015 #17 Skrevet 12. juli 2015 Blir ikke provosert, men fatter ikke hvorfor hun planlegger å reise tilbake til Norge når hun tydeligvis forakter alt som har med Norge å gjøre. Hun må jo være selvpiner. Anonymous poster hash: e38db...7ed Så lenge mannen hennes er professor på HiL er det ikke så rart. Evner han ikke å få jobb andre steder? Anonymous poster hash: 158ae...9cf Det gjør han helt sikkert, men jeg vil gjerne beholde ham der.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #18 Skrevet 12. juli 2015 Blir ikke provosert, men fatter ikke hvorfor hun planlegger å reise tilbake til Norge når hun tydeligvis forakter alt som har med Norge å gjøre. Hun må jo være selvpiner. Anonymous poster hash: e38db...7ed Så lenge mannen hennes er professor på HiL er det ikke så rart. Evner han ikke å få jobb andre steder? Anonymous poster hash: 158ae...9cf Det gjør han helt sikkert, men jeg vil gjerne beholde ham der. Men kan du fortelle meg hva som er så FANTASTISK med Sanna? Du har forsvart henne og rost henne opp i skyene i andre tråder, men jeg ser fremdeles ikke helt hva hun har bidratt med innenfor forskning? Kan du gi oss noen linker til forskning der hun har bidratt? Anonymous poster hash: 158ae...9cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå