Gå til innhold

gravid med nr. 3, reaksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter barn nr. 3 med samboeren min. Jeg er 24 år, fikk andremann for 8-9 mndr siden og er under utdanning.

Vi gleder oss til den nye babyen kommer og har alt på stell ellers til tross for at vi er litt ung.

Men får en så ekkel følelse om at andre har negative meninger om enda en baby. Flere som har hatt den følelsen? Hva syntes dere om 3 småbarn så tett? Dette blir vår siste. Har ingen planer om flere enn 3 barn, så tenker at det er greit å få småbarnstiden over på noen år :)

Anonymous poster hash: 99b61...efd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

* fikk andremann for 7-8 mndr siden, mente jeg!

Skrevet

Ja, det er litt ubehagelig, men hvilken rolle spiller det egentlig hva andre tenker og mener? Dere velger jo for deres eget liv og lykke, og hvis noen vil mene noe annet, kan dere jo ikke styre det. Det skal i hvert fall definitivt ikke styre hvordan dere velger å leve eget liv.

Skrevet

Vel, jeg er over 40 og fikk nr 4 for noen uker siden. Kun tre personer i familien viste at de ble glade og gratulerte oss da de fikk vite om graviditeten. Har ikke bare noe med alder å gjøre, men at folk har en mening om hvor mange unger en skal ha...

Synes det er trist og er glad lille nurket aldri får vite om reaksjonen til feks mine foreldre...

Anonymous poster hash: 3baf9...e80

Skrevet

Vel, jeg er over 40 og fikk nr 4 for noen uker siden. Kun tre personer i familien viste at de ble glade og gratulerte oss da de fikk vite om graviditeten. Har ikke bare noe med alder å gjøre, men at folk har en mening om hvor mange unger en skal ha...

Synes det er trist og er glad lille nurket aldri får vite om reaksjonen til feks mine foreldre...

Anonymous poster hash: 3baf9...e80

Så ekkelt!! Nr. 1 og nr. 4 er jo like store mirakler! Jeg mener at vi er utrolig heldige som får oppleve å få mange barn! Tenker sånn på de som ikke er like heldige.

Andre mennesker syntes vel kanskje ikke at det er like gøy å høre om baby nr. 3 eller 4. Men jeg syns det er superartig å høre om andre som får så mange :D

Skrevet

Jeg er også under utdanning og venter nummer 3. Men er i en litt spesiell situasjon da vi mistet barnet i magen noen få uker før termin. Så når nummer tre kommer har jeg egentlig bare 2 barn her med meg. Jeg har vært veeeldig spent på folks reaksjoner, vi ble gravide 4 mnd etter at nummer 2 ble født. Etter at babyen døde fikk jeg ofte høre at jeg var ung, og hadde god tid kunne jo bare få en til, så de forventet kanskje at jeg skulle gjøre meg ferdig med studier osv før vi prøvde på nytt... Men det har faktisk til nå bare vært utelukkende positive reaksjoner. Jeg tenker at så lenge det er det som er det riktige for dere, så får folk bare si hva de vil. Det var et par som ikke var positive da vi ventet andremann, som vi mistet, og de har angret fryktelig på at de ikke bare var glade i ettertid... Lykke til med å fortelle, det går sikkert fint!

Anonymous poster hash: aab78...7f6
Skrevet

Jeg er også under utdanning og venter nummer 3. Men er i en litt spesiell situasjon da vi mistet barnet i magen noen få uker før termin. Så når nummer tre kommer har jeg egentlig bare 2 barn her med meg. Jeg har vært veeeldig spent på folks reaksjoner, vi ble gravide 4 mnd etter at nummer 2 ble født. Etter at babyen døde fikk jeg ofte høre at jeg var ung, og hadde god tid kunne jo bare få en til, så de forventet kanskje at jeg skulle gjøre meg ferdig med studier osv før vi prøvde på nytt... Men det har faktisk til nå bare vært utelukkende positive reaksjoner. Jeg tenker at så lenge det er det som er det riktige for dere, så får folk bare si hva de vil. Det var et par som ikke var positive da vi ventet andremann, som vi mistet, og de har angret fryktelig på at de ikke bare var glade i ettertid... Lykke til med å fortelle, det går sikkert fint!

Det er litt forskjell på dere som kun har én og de som allerede har to da.

Anonymous poster hash: 47106...1da

Skrevet

Det er litt forskjell på dere som kun har én og de som allerede har to da.

Anonymous poster hash: 47106...1da

Mange som har hatt spontanabort, føler at de er mamma til fosteret de mistet.

Anonymous poster hash: d353c...f89

Skrevet

Jeg er også under utdanning og venter nummer 3. Men er i en litt spesiell situasjon da vi mistet barnet i magen noen få uker før termin. Så når nummer tre kommer har jeg egentlig bare 2 barn her med meg. Jeg har vært veeeldig spent på folks reaksjoner, vi ble gravide 4 mnd etter at nummer 2 ble født. Etter at babyen døde fikk jeg ofte høre at jeg var ung, og hadde god tid kunne jo bare få en til, så de forventet kanskje at jeg skulle gjøre meg ferdig med studier osv før vi prøvde på nytt... Men det har faktisk til nå bare vært utelukkende positive reaksjoner. Jeg tenker at så lenge det er det som er det riktige for dere, så får folk bare si hva de vil. Det var et par som ikke var positive da vi ventet andremann, som vi mistet, og de har angret fryktelig på at de ikke bare var glade i ettertid... Lykke til med å fortelle, det går sikkert fint!Anonymous poster hash: aab78...7f6

Det er litt forskjell på dere som kun har én og de som allerede har to da. Anonymous poster hash: 47106...1da
Mange som har hatt spontanabort, føler at de er mamma til fosteret de mistet.Anonymous poster hash: d353c...f89
Det er sant. Men det kalles dødfødsel når ungen dør i mors mage noen få uker før termin.

Anonymous poster hash: 502ad...65f

Skrevet

Hei , jeg er selv 24 år og gravid med nr 3.

Mine er 2 og 4 år til høsten.

Føler egentlig at jeg ikke vil si det til noen.. trist men sant! Er jo lykkelig selv , å elsker familien vi har laget! Men likevell har jeg to eldre søstre som stoppet på en... så de syns bare hele meg er tragisk som valgte å få to, nå nr tre. Vil somsagt ikke si noe:(

Anonymous poster hash: 59fa6...ee6

Skrevet

Det er ikke noe å tenke på - de som reagerer negativt har psykiske problemer.

Anonymous poster hash: 502ad...65f

Skrevet

Jeg fikk nr 3 rett før jeg ble 24. Fikk ingen negative reaksjoner :) kun et par som tullet og lurte på om vi ikke hadde hørt om prevensjon.. :)

Anonymous poster hash: 3e7e2...c59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...