Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #1 Skrevet 11. juli 2015 Hvordan gikk det da dere måtte begynne å jobbe fulltid? Jeg er 30år og har aldri jobbet fulltid av forskjellige grunner. Jeg er vandt til mye egentid og trives veldig godt med det da jeg har flere hobbyer. Jeg lurer på hvordan det vil bli å jobbe fulltid. Kan man ble komfortabel med det når man aldri har jobbet fulltid før i en alder av 30. Jeg har jobbet fulltid en måned (som vikar) og det var virkelig deprimerende. All tid gikk til jobben, når jeg kom hjem ble det fort mørkt og kveld, og jeg hadde ikke energi til å drive på med det jeg liker å holde på med. Jeg måtte legge meg og neste dag var det jobb igjen! Jeg talte dagene til vikariatet var over! Er det noe håp for at jeg vil klare å jobbe fulltid, jeg må dessverre det nå. Hvor får jeg egentiden mellom jobb og barn? Anonymous poster hash: 43414...9ff
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #2 Skrevet 11. juli 2015 Noe sier meg at du kommer til å slite..... Anonymous poster hash: e43a7...52c
Nyttårs barn Skrevet 11. juli 2015 #3 Skrevet 11. juli 2015 Alle passer nok ikke til å jobbe fullt. Har du små barn og full jobb, blir det vel så som så med egentiden.
Nyttårs barn Skrevet 11. juli 2015 #4 Skrevet 11. juli 2015 Alle passer nok ikke til å jobbe fullt. Har du små barn og full jobb, blir det vel så som så med egentiden. Du får vel være litt nazi på leggetider, så har du et par timer der..
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #5 Skrevet 11. juli 2015 Jeg hadde ikke taklet å jobbe fulltid. Jeg jobber 2 dager i uka og det er akuratt passe. Vi får også supplerende stønad fra nav siden vi har liten inntekt. Anonymous poster hash: ef99b...576
min<3 Skrevet 11. juli 2015 #6 Skrevet 11. juli 2015 Jeg hadde ikke taklet å jobbe fulltid. Jeg jobber 2 dager i uka og det er akuratt passe. Vi får også supplerende stønad fra nav siden vi har liten inntekt. Anonymous poster hash: ef99b...576 👏👏👏👏👏👏👏
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #7 Skrevet 11. juli 2015 Tenker du ikke på pensjonen din? Du kommer til å bli straffet når du pensjonerer deg i form av liten opptjening... Alle har vel et ønske om egentid, men det er en liten periode av livet hvor dette ikke lar seg gjøre i stor grad. Folk flest innfinner seg med dette. Sorry, men du høres ut som en unge... Anonymous poster hash: 84159...55a
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #8 Skrevet 11. juli 2015 Ja, det er håp. Men du må bare slutte å syte om det! Jeg liker heller ikke å jobbe fulltid, men familien vår trenger pengene. Er nazi på legging så ha et par timer "alenetid" hver kveld. Hobbyer not so much time... Anonymous poster hash: dca64...561
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #9 Skrevet 11. juli 2015 Hvis jeg har mulighet vil jeg jobbe 80% når jeg er ferdig utdannet. Ikke fordi jeg vil få støtte av nav! Men fordi jeg synes tid og overskudd er mer verdt enn pengene. Sambo jobber fullt og trives. Anonymous poster hash: ab86e...abc
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #10 Skrevet 11. juli 2015 Du er patetisk. Alle må bidra til samfunnet og verdiskapningen. Nordmenn jobber altfor lite, og det er iallefall ikke rom for parasitter som deg. Anonymous poster hash: 9e2ef...4a4
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #11 Skrevet 11. juli 2015 Jeg var ufør fram til jeg var 24. Da begynte jeg i tjue prosent i et og et halvt år før jeg begynte å ta ekstravakter i tillegg. Jeg begynte å jobbe fulltid i januar i fjor, og da var jeg 28 år. Det var tungt i starten, men nå synes jeg det er flott. Og jeg er blitt flinkere å utnytte fritiden. Har det bedre enn noen gang. Anonymous poster hash: e274a...489
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #12 Skrevet 11. juli 2015 Du er patetisk. Alle må bidra til samfunnet og verdiskapningen. Nordmenn jobber altfor lite, og det er iallefall ikke rom for parasitter som deg. Anonymous poster hash: 9e2ef...4a4 Parasitt? HI skriver at det er grunner til det. Jeg er 32 år og har heller aldri jobbet fulltid. Kanskje kan jeg klare det en gang, men pr idag har jeg ikke klart det. Dvs, jeg klarte et år med skole og jobb, som alt i alt ble mer enn fulltid, men så ble jeg jammen ødelagt etter det året også... Det er grunner - gode grunner - til at jeg aldri har jobbet fulltid heller. Anonymous poster hash: 472b2...9cb
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #13 Skrevet 11. juli 2015 Selvsagt kan du klare det! Men da må du endre noe fundamentalt ved innstillingen din. Slik du tenker nå er du garantert å mislykkes. Beklager, men i mine øyne er du en taper. Anonymous poster hash: d01f9...55b
Willy W Skrevet 11. juli 2015 #14 Skrevet 11. juli 2015 Hvordan gikk det da dere måtte begynne å jobbe fulltid? Jeg er 30år og har aldri jobbet fulltid av forskjellige grunner. Jeg er vandt til mye egentid og trives veldig godt med det da jeg har flere hobbyer. Jeg lurer på hvordan det vil bli å jobbe fulltid. Kan man ble komfortabel med det når man aldri har jobbet fulltid før i en alder av 30. Jeg har jobbet fulltid en måned (som vikar) og det var virkelig deprimerende. All tid gikk til jobben, når jeg kom hjem ble det fort mørkt og kveld, og jeg hadde ikke energi til å drive på med det jeg liker å holde på med. Jeg måtte legge meg og neste dag var det jobb igjen! Jeg talte dagene til vikariatet var over! Er det noe håp for at jeg vil klare å jobbe fulltid, jeg må dessverre det nå. Hvor får jeg egentiden mellom jobb og barn? Anonymous poster hash: 43414...9ff "I en alder av 30"?? Du skriver som du er 65 år og skal ut i jobb for første gang 😨
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #15 Skrevet 11. juli 2015 Selvsagt kan du klare det! Men da må du endre noe fundamentalt ved innstillingen din. Slik du tenker nå er du garantert å mislykkes. Beklager, men i mine øyne er du en taper. Anonymous poster hash: d01f9...55b Å hvorfor i alle dager er man en taper om man ikke jobber fulltid???? Anonymous poster hash: ef99b...576
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #16 Skrevet 11. juli 2015 Selvsagt kan du klare det! Men da må du endre noe fundamentalt ved innstillingen din. Slik du tenker nå er du garantert å mislykkes. Beklager, men i mine øyne er du en taper. Anonymous poster hash: d01f9...55b Å hvorfor i alle dager er man en taper om man ikke jobber fulltid???? Anonymous poster hash: ef99b...576 Tviler på at hun mente at HI var en taper pga at hun ikke jobber fulltid. Var vel heller på bakgrunn av holdningen (antar jeg). Anonymous poster hash: e43a7...52c
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #17 Skrevet 11. juli 2015 Selvsagt kan du klare det! Men da må du endre noe fundamentalt ved innstillingen din. Slik du tenker nå er du garantert å mislykkes. Beklager, men i mine øyne er du en taper. Anonymous poster hash: d01f9...55b Å hvorfor i alle dager er man en taper om man ikke jobber fulltid???? Anonymous poster hash: ef99b...576 Man er en taper når man har en innstilling om at "jeg klarer ikke jobbe fulltid fordi jeg har så stort behov for egentid og så mange hobbyer som jeg ikke klarer meg uten". Er du normalt oppegående klarer du selvsagt det. Hvis du vil og hvis du gidder. Anonymous poster hash: d01f9...55b
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #18 Skrevet 11. juli 2015 Jeg jobbet mange år fullt selv om jeg er kronisk syk, nå har jeg måtte gi opp arbeidslivet etter mange års kamp. Alenetid får du når barna er i seng, husker ikke om du skrev om du var alenemamma eller ei, men har du mann så kan du fremdeles holde på led noen hobbyer. Du må finne en balansegang og forberede deg på en innkjøringsfase i starten som blir tung pga at det er unormalen for deg. De fleste av oss klarer å balansere jobb, barn og alenetid, man må bare planlegge litt men først og fremst må du jobbe med tankegangen din, ved å være negativ fra før du begynner så gjør du det vanskeligere for deg selv. Dette går bra, det er en vanesak Anonymous poster hash: 4f581...c7f
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #19 Skrevet 11. juli 2015 Velkommen til virkeligheten, sier jeg bare. Hvis du bruker litt mindre tid og krefter på å syte, så går det nok bra. De fleste av oss jobber tross alt fulltid, har familie, venner og hobbyer og har det helt fint. Anonymous poster hash: 84d12...66e
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #20 Skrevet 11. juli 2015 Jeg har to kroniske revmatiske diagnoser. Går daglig på diverse medisiner og smertestillende. Har tre små barn. Jeg jobber 100%, og kommer til å gjøre det så lenge det er fysisk mulig! Jeg er god til det jeg gjør, og gjør en forskjell for andre mennesker, det vil jeg ikke miste! Man får tid til det man prioriterer. Både trening, sosialt liv og hobbyer utenom arbeidstid. Jeg synes det er alt for mange snyltere med dårlig arbeidsmoral i vårt samfunn, og det er alt for enkelt å la NAV betale i stedet for å gjøre en innsats for samfunnet!!! Anonymous poster hash: dca5f...81e
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #21 Skrevet 11. juli 2015 Selvsagt kan du klare det! Men da må du endre noe fundamentalt ved innstillingen din. Slik du tenker nå er du garantert å mislykkes. Beklager, men i mine øyne er du en taper. Anonymous poster hash: d01f9...55b Å hvorfor i alle dager er man en taper om man ikke jobber fulltid???? Anonymous poster hash: ef99b...576 Man er en taper når man har en innstilling om at "jeg klarer ikke jobbe fulltid fordi jeg har så stort behov for egentid og så mange hobbyer som jeg ikke klarer meg uten". Er du normalt oppegående klarer du selvsagt det. Hvis du vil og hvis du gidder. Anonymous poster hash: d01f9...55b Men kjære vene, du vet at ikke alle er like eller? For meg er det uaktuelt å jobbe fulltid. Jeg er ikke intressert i å slite meg ut grunnet jobben, og jeg vil ikke miste tid med barna, familie, venner og hobbyer. Ergo, jeg jobber kun 2 dager i uken og det er det ingen andre som trenger å legge den lange nesa si borti! Provosert over slike som deg som tror du er så mye bedre fordi du jobber fulltid.... Anonymous poster hash: ef99b...576
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #22 Skrevet 11. juli 2015 Selvsagt kan du klare det! Men da må du endre noe fundamentalt ved innstillingen din. Slik du tenker nå er du garantert å mislykkes. Beklager, men i mine øyne er du en taper. Anonymous poster hash: d01f9...55b Å hvorfor i alle dager er man en taper om man ikke jobber fulltid???? Anonymous poster hash: ef99b...576 Man er en taper når man har en innstilling om at "jeg klarer ikke jobbe fulltid fordi jeg har så stort behov for egentid og så mange hobbyer som jeg ikke klarer meg uten". Er du normalt oppegående klarer du selvsagt det. Hvis du vil og hvis du gidder. Anonymous poster hash: d01f9...55b Men kjære vene, du vet at ikke alle er like eller? For meg er det uaktuelt å jobbe fulltid. Jeg er ikke intressert i å slite meg ut grunnet jobben, og jeg vil ikke miste tid med barna, familie, venner og hobbyer. Ergo, jeg jobber kun 2 dager i uken og det er det ingen andre som trenger å legge den lange nesa si borti! Provosert over slike som deg som tror du er så mye bedre fordi du jobber fulltid.... Anonymous poster hash: ef99b...576 Ojsann! Der traff jeg et ømt punkt gitt! 😅 Anonymous poster hash: d01f9...55b
Nyttårs barn Skrevet 11. juli 2015 #23 Skrevet 11. juli 2015 (endret) Velkommen til virkeligheten, sier jeg bare. Hvis du bruker litt mindre tid og krefter på å syte, så går det nok bra. De fleste av oss jobber tross alt fulltid, har familie, venner og hobbyer og har det helt fint. Anonymous poster hash: 84d12...66e Jeg tar ikke parti her altså, men tror egentlig ikke at de fleste kvinner jobber fullt. Kanskje 50% Resten tenker jeg er i permisjon, aap, studenter uføre eller i en deltidsstilling. Sønnen min er med på en forskningsundersøkelse i regi av folkehelseinstituttet. Han ble ved tre årsalder undersøkt og testet en hel dag på Ullevål. Detsamme ble 1000 andre treåringer. Dette var en vanlig hverdag og gjett hva? Var nesten utelukkende mødre som fulgte barna på Ullevål. Man måtte jo da ta seg fri en vanlig hverdag, og det var det kun mammaene som hadde tid og mulighet til Endret 11. juli 2015 av Nyttårs barn
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #24 Skrevet 11. juli 2015 Selvsagt kan du klare det! Men da må du endre noe fundamentalt ved innstillingen din. Slik du tenker nå er du garantert å mislykkes. Beklager, men i mine øyne er du en taper. Anonymous poster hash: d01f9...55b Å hvorfor i alle dager er man en taper om man ikke jobber fulltid???? Anonymous poster hash: ef99b...576 Man er en taper når man har en innstilling om at "jeg klarer ikke jobbe fulltid fordi jeg har så stort behov for egentid og så mange hobbyer som jeg ikke klarer meg uten". Er du normalt oppegående klarer du selvsagt det. Hvis du vil og hvis du gidder. Anonymous poster hash: d01f9...55b Men kjære vene, du vet at ikke alle er like eller? For meg er det uaktuelt å jobbe fulltid. Jeg er ikke intressert i å slite meg ut grunnet jobben, og jeg vil ikke miste tid med barna, familie, venner og hobbyer. Ergo, jeg jobber kun 2 dager i uken og det er det ingen andre som trenger å legge den lange nesa si borti! Provosert over slike som deg som tror du er så mye bedre fordi du jobber fulltid.... Anonymous poster hash: ef99b...576 Ojsann! Der traff jeg et ømt punkt gitt! 😅 Anonymous poster hash: d01f9...55b Du gjorde nok ikke det nei... Men jeg forventer respekt selvom jeg ikke sliter meg ut på å jobbe fullt! Det å jobbe er langtfra det viktigste her i livet. Jeg velger som jeg gjør og det skal jeg ikke få kritikk for da jeg ikke gjør noe som går utover deg eller andre! Anonymous poster hash: ef99b...576
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #25 Skrevet 11. juli 2015 Selvsagt kan du klare det! Men da må du endre noe fundamentalt ved innstillingen din. Slik du tenker nå er du garantert å mislykkes. Beklager, men i mine øyne er du en taper. Anonymous poster hash: d01f9...55b Å hvorfor i alle dager er man en taper om man ikke jobber fulltid???? Anonymous poster hash: ef99b...576 Man er en taper når man har en innstilling om at "jeg klarer ikke jobbe fulltid fordi jeg har så stort behov for egentid og så mange hobbyer som jeg ikke klarer meg uten". Er du normalt oppegående klarer du selvsagt det. Hvis du vil og hvis du gidder. Anonymous poster hash: d01f9...55b Men kjære vene, du vet at ikke alle er like eller? For meg er det uaktuelt å jobbe fulltid. Jeg er ikke intressert i å slite meg ut grunnet jobben, og jeg vil ikke miste tid med barna, familie, venner og hobbyer. Ergo, jeg jobber kun 2 dager i uken og det er det ingen andre som trenger å legge den lange nesa si borti! Provosert over slike som deg som tror du er så mye bedre fordi du jobber fulltid.... Anonymous poster hash: ef99b...576 Helt greit for meg at du kun jobber to dager i uka, så lenge du ikke snyter til deg statlige penger ved å sutre på NAV. Men husk at du da heller ikke har noe å klage på den dagen du sitter der med minstepensjon. Vi som jobber fulltid, vi er også sammen med barna våre, har hus og hjem, hobbyer og venner. Det går helt fint, det. Jeg studerer fulltid i tillegg. Anonymous poster hash: 84d12...66e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå