Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #26 Skrevet 12. juli 2015 Det er jo ikke noe problem å utvide magesekken til igjen å romme mye mat om man ikke har klart omstillingen i hodet... Fetteren til mamma gjorde det, hadde diabetes 2, veldig overvektig, og gikk etter operasjonen ned 60-70 kg. Så begynte han å tøye grensene, litt etter litt, mer unsunn mat, småspising, større og større måltider... Sakte men sikkert gikk vekten opp igjen, og plutselig var han like stor som før. Diabetesen gav han sår på bena som ikke ville gro, han ble sykere og sykere, til slutt døde han, av livsstilsykdommer. Men jeg kjenner to som er vellykket operert også.En nabomann, han gikk ned ca 50 kg, så gikk han opp 15-20 kg igjen og har stabilisert seg der. Han er pr i dag ca 20 kg overvektig, men frisk og sunn, før var han 50 kg overvektig og i elendig form.En kvinnelig lærer på skolen her, hun er normalvektig i dag, tipper str 38 i klær, ser sunn og frisk ut (men kjenner henne ikke godt nok til å vite om hun sliter med noe vi ikke kan se) Anonymous poster hash: e8ba2...873 Dette er mest sannsynlig gastric bypass-opererte....Anonymous poster hash: 9dc21...606 Er det lettere for gastric bypass å gå opp i vekt igjen?Anonymous poster hash: b3507...00b Nja, de lærde strides... I utgangspunktet kan ALLE gå opp igjen... Velger man konstant feil, eks: french fries over grønsaker, fete sauser over "normale" sauser, potetgull over knekkebrød, nugatti over kalkunpålegg, hvit ris over fullkornsris, etc, etc, så legger man opp til fiasko... MEN det kan nå se ut som om den øverste delen av den "omplasserte" tarmen begynner å fungere som en magesekk! Gbp har ikke lenger lukkemuskelen, så over tid venner tarmen seg til å ta imot maten. Hvilket gjør at gbp-op kan spise store mengder igjen etterhvert... Ved sleeve må man overspise over lang tid for å vide ut magesekken litt og litt (og gjør man det med vitende vilje, ja, så får man takke seg selv!) Kjenner VELDIG mange sleeveop (vi snakker 200talls), de aller fleste går det strålende med. De som sliter, velger feil, og er klar over det... Kjenner også en del (titalls) gbpop, alle, unntatt en har lagt på seg igjen! De spiser både mye og feil... Trist! Anonymous poster hash: 9dc21...606
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #27 Skrevet 12. juli 2015 Hvor mye koster en gastric sleeve privat, og hva er kriteriene? Smerter? Hvordan utføres det- kikkhull eller åpen? Anonymous poster hash: 2cc12...8cd
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #28 Skrevet 12. juli 2015 Hvor mye koster en gastric sleeve privat, og hva er kriteriene? Smerter? Hvordan utføres det- kikkhull eller åpen?Anonymous poster hash: 2cc12...8cd Du kan få det til 40-50.000 i utlandet, mange er fornøyde, men JEG hadde aldri turt det! Det ligger på 80-100.000 kr, beste 100.000 JEG har brukt Det er kikhull ja. Jeg synes det var GRUSOMT vondt...første dagen ville jeg egentlig bare dø...hehehe... Tredje dagen ble det betraktelig bedre, men alt i alt var de første fire ukene temmelig ræva.... Andre hadde nesten ikke smerter og synes det gikk veldig greit Kriteriene er litt varible... Bmi over 35 (jeg hadde 34,5), og så er det da eventuelle tilleggssykdommer. Alt fra høyt blodtrykk, leddsmerter, hjertetrøbbel, diabetes, etc.... Ting som sannsynligvis dukker opp etterhvert uansett ettersom man blir eldre overvektig... Anonymous poster hash: 9dc21...606
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #29 Skrevet 12. juli 2015 Hvor mye koster en gastric sleeve privat, og hva er kriteriene? Smerter? Hvordan utføres det- kikkhull eller åpen?Anonymous poster hash: 2cc12...8cd Du kan få det til 40-50.000 i utlandet, mange er fornøyde, men JEG hadde aldri turt det! Det ligger på 80-100.000 kr, beste 100.000 JEG har brukt Det er kikhull ja. Jeg synes det var GRUSOMT vondt...første dagen ville jeg egentlig bare dø...hehehe... Tredje dagen ble det betraktelig bedre, men alt i alt var de første fire ukene temmelig ræva.... Andre hadde nesten ikke smerter og synes det gikk veldig greit Kriteriene er litt varible... Bmi over 35 (jeg hadde 34,5), og så er det da eventuelle tilleggssykdommer. Alt fra høyt blodtrykk, leddsmerter, hjertetrøbbel, diabetes, etc.... Ting som sannsynligvis dukker opp etterhvert uansett ettersom man blir eldre overvektig... Anonymous poster hash: 9dc21...606 Tkk for svar Men i utlandet da, er kriteriene like strenge? Må man ha så høy bmi eller kan den være labvere? Anonymous poster hash: 2cc12...8cd
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #30 Skrevet 12. juli 2015 Hvor mye koster en gastric sleeve privat, og hva er kriteriene? Smerter? Hvordan utføres det- kikkhull eller åpen?Anonymous poster hash: 2cc12...8cd Du kan få det til 40-50.000 i utlandet, mange er fornøyde, men JEG hadde aldri turt det!Det ligger på 80-100.000 kr, beste 100.000 JEG har brukt :PDet er kikhull ja. Jeg synes det var GRUSOMT vondt...første dagen ville jeg egentlig bare dø...hehehe... Tredje dagen ble det betraktelig bedre, men alt i alt var de første fire ukene temmelig ræva....Andre hadde nesten ikke smerter og synes det gikk veldig greit :)Kriteriene er litt varible... Bmi over 35 (jeg hadde 34,5), og så er det da eventuelle tilleggssykdommer. Alt fra høyt blodtrykk, leddsmerter, hjertetrøbbel, diabetes, etc.... Ting som sannsynligvis dukker opp etterhvert uansett ettersom man blir eldre overvektig...Anonymous poster hash: 9dc21...606 Tkk for svar Men i utlandet da, er kriteriene like strenge? Må man ha så høy bmi eller kan den være labvere? Anonymous poster hash: 2cc12...8cd Akkurat det vet jeg ikke! Men tenk på tiden etterpå.... Mulighet for oppfølging, og medisinsk hjelp dersom det skulle bli litt komplikasjoner etterpå... Hva er bmi'en din da? Anonymous poster hash: 9dc21...606
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #31 Skrevet 12. juli 2015 Jeg ble sleeveoperet i april 2014. Er gått ned fra 101 til ca65 kg ( går litt opp og ned). På dette året så har jeg endret livsstil totalt. Spiser hver tredje time, trener 3-4 ganger i uken. En får ikke noe "gratis slanking" med slanke operasjon. En har et veldig godt hjelpemiddel, ja, men det er hodet og kosthold som må endres. Hvis ikke så er det totalt forgjeves. Jeg har fått et nytt liv som jeg elsker. Det krever , men det er absolutt verd det. Jeg gjorde det privat. Anonymous poster hash: 6416f...c8f Men du ville jo ha fått et nytt liv og stort vektaa også uten operasjon hvis du hadde spist hver tredje time og trent fire ganger i uken siden april 2014.Anonymous poster hash: 78e76...258 My point exactly i en annen tråd her...Anonymous poster hash: 37a8f...e8d Min også. Spesielt siden det er "så hart jobb" å gå ned i vekt etter en operasjon. Da skjønner ikke jeg forskjellen....Anonymous poster hash: b3507...00b Virkelig!? ALLE VET hvordan man skal gå ned i vekt, men de aller færreste klarer det.... Etter en operasjon blir man "tvunget" til det enten man vil eller ei, uansett om man klarer det eller ei!! FORDI magesekken rommer kun ca 1,5dl med mat (en vanlig magesekk tar ca 1,5 liter!) så blir det SMÅ måltid! Og fordi man får i seg så lite om gangen, så MÅ man snart spise igjen! Så enkelt er det du! Spiser man for fort eller for mye, så blir man syk. Dette lærer man seg fort!! Jeg har hatt EN dumping - spiste EN jordbær etter at jeg var mett - ble kjempedårlig! SÅ små er marginene faktisk, så man skal vite hva man gjør! Jeg VISSTE det var fullt, men tenkte at EN jordbær kan umulig gjøre noe... Lesson learned!! Så med andre ord - det du ikke fikk til før, det blir du tvunget til nå! Beste valget jeg noen gang har tatt! Forøvrig er det skremmende mange "synsere" ang. slankeoperasjoner her, og jeg synes faktisk dere kan holde dere til emner dere faktisk kan noe om! Og bare en liten tilleggsopplysning: sleeve og bypass er det veldig stor forskjell på, både når det gjelder operasjon, eventuelle komplikasjoner og "etterpålivet". PS. Jeg vet om en ung gutt som døde under en enkel benbruddoperasjon!! Ingen som er "engstelige" for en så "grei" skade av den grunn....Anonymous poster hash: 9dc21...606 Jo. Jeg har STOR respekt for alt som heter inngrep. Vi som ikke leter etter et quickfix for alt i livet, enten det er for stor rumpe, for trang fødsel eller for mange rynker i fleisen, vi syns faktisk det er bekymringsfullt å ta operasjoner. Jeg syns det er en ren lek med livet å velge operasjon framfor samme regime uten operasjon. Anonymous poster hash: 78e76...258 Bare det at du kaller det en "quick fix" beviser at du ikke har snøring om hva du snakker om!Anonymous poster hash: 9dc21...606 Igjen - hvis det ER så vanskelig og koster så mye disiplin, hvorfor ikke sette i gang med den disiplinen på forhånd? Anonymous poster hash: 78e76...258
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #32 Skrevet 12. juli 2015 En operasjon bidrar også til at en klarer å holde vekten, for det er jo som kjent det vanskeligste etter slanking, det er faktisk å bli der.Anonymous poster hash: 6416f...c8f Akkurat det er IKKE sant!! Det er en del opererte som beholder sine dårlige vaner, og de legger på seg igjen!Anonymous poster hash: 9dc21...606 Hvis du ser hva jeg skriver...jeg skriver det bidrar til å holde seg nede i vekt. Bidrar!!! Hvis en ikke bruker hue, og tygger i seg som et mat monster, og ikke er i aktivitet, så legger en selvfølgelig på seg igjen. Jeg er selv operert og vet hva jeg snakker om. En operasjon er ikke en varig løsning eller quick fix - det er et veldig godt hjelpemiddel til å endre livsstil, og en får en kick start som igjen fører til at en blir motivert til å legge om på livsstil. Trening blir lettere, og dermed gøyere. Alt henger sammen, men en må ville det. Anonymous poster hash: 6416f...c8f
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #33 Skrevet 12. juli 2015 Jeg ble sleeveoperet i april 2014. Er gått ned fra 101 til ca65 kg ( går litt opp og ned). På dette året så har jeg endret livsstil totalt. Spiser hver tredje time, trener 3-4 ganger i uken. En får ikke noe "gratis slanking" med slanke operasjon. En har et veldig godt hjelpemiddel, ja, men det er hodet og kosthold som må endres. Hvis ikke så er det totalt forgjeves. Jeg har fått et nytt liv som jeg elsker. Det krever , men det er absolutt verd det. Jeg gjorde det privat. Anonymous poster hash: 6416f...c8f Men du ville jo ha fått et nytt liv og stort vektaa også uten operasjon hvis du hadde spist hver tredje time og trent fire ganger i uken siden april 2014.Anonymous poster hash: 78e76...258 My point exactly i en annen tråd her...Anonymous poster hash: 37a8f...e8d Min også. Spesielt siden det er "så hart jobb" å gå ned i vekt etter en operasjon. Da skjønner ikke jeg forskjellen....Anonymous poster hash: b3507...00b Virkelig!? ALLE VET hvordan man skal gå ned i vekt, men de aller færreste klarer det.... Etter en operasjon blir man "tvunget" til det enten man vil eller ei, uansett om man klarer det eller ei!! FORDI magesekken rommer kun ca 1,5dl med mat (en vanlig magesekk tar ca 1,5 liter!) så blir det SMÅ måltid! Og fordi man får i seg så lite om gangen, så MÅ man snart spise igjen! Så enkelt er det du! Spiser man for fort eller for mye, så blir man syk. Dette lærer man seg fort!! Jeg har hatt EN dumping - spiste EN jordbær etter at jeg var mett - ble kjempedårlig! SÅ små er marginene faktisk, så man skal vite hva man gjør! Jeg VISSTE det var fullt, men tenkte at EN jordbær kan umulig gjøre noe... Lesson learned!! Så med andre ord - det du ikke fikk til før, det blir du tvunget til nå! Beste valget jeg noen gang har tatt! Forøvrig er det skremmende mange "synsere" ang. slankeoperasjoner her, og jeg synes faktisk dere kan holde dere til emner dere faktisk kan noe om! Og bare en liten tilleggsopplysning: sleeve og bypass er det veldig stor forskjell på, både når det gjelder operasjon, eventuelle komplikasjoner og "etterpålivet". PS. Jeg vet om en ung gutt som døde under en enkel benbruddoperasjon!! Ingen som er "engstelige" for en så "grei" skade av den grunn....Anonymous poster hash: 9dc21...606 Jo. Jeg har STOR respekt for alt som heter inngrep. Vi som ikke leter etter et quickfix for alt i livet, enten det er for stor rumpe, for trang fødsel eller for mange rynker i fleisen, vi syns faktisk det er bekymringsfullt å ta operasjoner. Jeg syns det er en ren lek med livet å velge operasjon framfor samme regime uten operasjon. Anonymous poster hash: 78e76...258 Bare det at du kaller det en "quick fix" beviser at du ikke har snøring om hva du snakker om!Anonymous poster hash: 9dc21...606 Igjen - hvis det ER så vanskelig og koster så mye disiplin, hvorfor ikke sette i gang med den disiplinen på forhånd? Anonymous poster hash: 78e76...258 Skjønner at dette er fryktelig tungt for deg....men skal prøve med teskje: Det er fryktelig stor forskjell på å MÅTTE gjøre og å ha LYST til å gjøre!! Anonymous poster hash: 9dc21...606
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #34 Skrevet 12. juli 2015 Jeg ble sleeveoperet i april 2014. Er gått ned fra 101 til ca65 kg ( går litt opp og ned). På dette året så har jeg endret livsstil totalt. Spiser hver tredje time, trener 3-4 ganger i uken. En får ikke noe "gratis slanking" med slanke operasjon. En har et veldig godt hjelpemiddel, ja, men det er hodet og kosthold som må endres. Hvis ikke så er det totalt forgjeves. Jeg har fått et nytt liv som jeg elsker. Det krever , men det er absolutt verd det. Jeg gjorde det privat. Anonymous poster hash: 6416f...c8f Men du ville jo ha fått et nytt liv og stort vektaa også uten operasjon hvis du hadde spist hver tredje time og trent fire ganger i uken siden april 2014.Anonymous poster hash: 78e76...258 My point exactly i en annen tråd her...Anonymous poster hash: 37a8f...e8d Min også. Spesielt siden det er "så hart jobb" å gå ned i vekt etter en operasjon. Da skjønner ikke jeg forskjellen....Anonymous poster hash: b3507...00b Virkelig!? ALLE VET hvordan man skal gå ned i vekt, men de aller færreste klarer det.... Etter en operasjon blir man "tvunget" til det enten man vil eller ei, uansett om man klarer det eller ei!! FORDI magesekken rommer kun ca 1,5dl med mat (en vanlig magesekk tar ca 1,5 liter!) så blir det SMÅ måltid! Og fordi man får i seg så lite om gangen, så MÅ man snart spise igjen! Så enkelt er det du! Spiser man for fort eller for mye, så blir man syk. Dette lærer man seg fort!! Jeg har hatt EN dumping - spiste EN jordbær etter at jeg var mett - ble kjempedårlig! SÅ små er marginene faktisk, så man skal vite hva man gjør! Jeg VISSTE det var fullt, men tenkte at EN jordbær kan umulig gjøre noe... Lesson learned!! Så med andre ord - det du ikke fikk til før, det blir du tvunget til nå! Beste valget jeg noen gang har tatt! Forøvrig er det skremmende mange "synsere" ang. slankeoperasjoner her, og jeg synes faktisk dere kan holde dere til emner dere faktisk kan noe om! Og bare en liten tilleggsopplysning: sleeve og bypass er det veldig stor forskjell på, både når det gjelder operasjon, eventuelle komplikasjoner og "etterpålivet". PS. Jeg vet om en ung gutt som døde under en enkel benbruddoperasjon!! Ingen som er "engstelige" for en så "grei" skade av den grunn....Anonymous poster hash: 9dc21...606 Jo. Jeg har STOR respekt for alt som heter inngrep. Vi som ikke leter etter et quickfix for alt i livet, enten det er for stor rumpe, for trang fødsel eller for mange rynker i fleisen, vi syns faktisk det er bekymringsfullt å ta operasjoner. Jeg syns det er en ren lek med livet å velge operasjon framfor samme regime uten operasjon. Anonymous poster hash: 78e76...258 Bare det at du kaller det en "quick fix" beviser at du ikke har snøring om hva du snakker om!Anonymous poster hash: 9dc21...606 Igjen - hvis det ER så vanskelig og koster så mye disiplin, hvorfor ikke sette i gang med den disiplinen på forhånd? Anonymous poster hash: 78e76...258 Skjønner at dette er fryktelig tungt for deg....men skal prøve med teskje: Det er fryktelig stor forskjell på å MÅTTE gjøre og å ha LYST til å gjøre!!Anonymous poster hash: 9dc21...606 Så dersom man har mer lyst til å være feit, lar man være... Jeg har selv vært overvektig. Det vet kanskje ikke du, men jeg vet også at det er mer bekvemt å ligge på sofaen og gråte i en konfekteske enn å sykle, svømme, løpe og nekte seg godsaker. Men operasjoner, piller og andre virkemidler "sykeliggjør" fedmen og gjør den til en patologisk greie. Dårlige matvaner og treningsvaner er en sosial greie. Ikke alle fete mennesker er viljeløse matnarkiser. Jeg bestemte meg for at det er en fallitterklæring å ty til sykelighetsforklaringen. Jeg er ikke syk, jeg er tjukk. Og det regimet jeg driver nå, har jeg ikke LYST til, noe mer enn du har det! Men jeg har enda mindre LYST til å være tjukk, og av to onder velger jeg det minste! Anonymous poster hash: 78e76...258
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #35 Skrevet 12. juli 2015 Jeg gjorde det privat på KFK Gjøvik, betalte 79000,- . Litt smerter første dagen, ellers så har det gått kjempefint. Spiser i dag greie, små måltider. Ikke sykt små ( to biter liksom), men som et barn. Beste valget jeg noensinne har tatt, uten tvil Anonymous poster hash: 6416f...c8f
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #36 Skrevet 12. juli 2015 Jeg ble sleeveoperet i april 2014. Er gått ned fra 101 til ca65 kg ( går litt opp og ned). På dette året så har jeg endret livsstil totalt. Spiser hver tredje time, trener 3-4 ganger i uken. En får ikke noe "gratis slanking" med slanke operasjon. En har et veldig godt hjelpemiddel, ja, men det er hodet og kosthold som må endres. Hvis ikke så er det totalt forgjeves. Jeg har fått et nytt liv som jeg elsker. Det krever , men det er absolutt verd det. Jeg gjorde det privat. Anonymous poster hash: 6416f...c8f Men du ville jo ha fått et nytt liv og stort vektaa også uten operasjon hvis du hadde spist hver tredje time og trent fire ganger i uken siden april 2014.Anonymous poster hash: 78e76...258 My point exactly i en annen tråd her...Anonymous poster hash: 37a8f...e8d Min også. Spesielt siden det er "så hart jobb" å gå ned i vekt etter en operasjon. Da skjønner ikke jeg forskjellen....Anonymous poster hash: b3507...00b Virkelig!? ALLE VET hvordan man skal gå ned i vekt, men de aller færreste klarer det.... Etter en operasjon blir man "tvunget" til det enten man vil eller ei, uansett om man klarer det eller ei!! FORDI magesekken rommer kun ca 1,5dl med mat (en vanlig magesekk tar ca 1,5 liter!) så blir det SMÅ måltid! Og fordi man får i seg så lite om gangen, så MÅ man snart spise igjen! Så enkelt er det du! Spiser man for fort eller for mye, så blir man syk. Dette lærer man seg fort!! Jeg har hatt EN dumping - spiste EN jordbær etter at jeg var mett - ble kjempedårlig! SÅ små er marginene faktisk, så man skal vite hva man gjør! Jeg VISSTE det var fullt, men tenkte at EN jordbær kan umulig gjøre noe... Lesson learned!! Så med andre ord - det du ikke fikk til før, det blir du tvunget til nå! Beste valget jeg noen gang har tatt! Forøvrig er det skremmende mange "synsere" ang. slankeoperasjoner her, og jeg synes faktisk dere kan holde dere til emner dere faktisk kan noe om! Og bare en liten tilleggsopplysning: sleeve og bypass er det veldig stor forskjell på, både når det gjelder operasjon, eventuelle komplikasjoner og "etterpålivet". PS. Jeg vet om en ung gutt som døde under en enkel benbruddoperasjon!! Ingen som er "engstelige" for en så "grei" skade av den grunn....Anonymous poster hash: 9dc21...606 Jo. Jeg har STOR respekt for alt som heter inngrep. Vi som ikke leter etter et quickfix for alt i livet, enten det er for stor rumpe, for trang fødsel eller for mange rynker i fleisen, vi syns faktisk det er bekymringsfullt å ta operasjoner. Jeg syns det er en ren lek med livet å velge operasjon framfor samme regime uten operasjon. Anonymous poster hash: 78e76...258 Bare det at du kaller det en "quick fix" beviser at du ikke har snøring om hva du snakker om!Anonymous poster hash: 9dc21...606 Igjen - hvis det ER så vanskelig og koster så mye disiplin, hvorfor ikke sette i gang med den disiplinen på forhånd? Anonymous poster hash: 78e76...258 Skjønner at dette er fryktelig tungt for deg....men skal prøve med teskje: Det er fryktelig stor forskjell på å MÅTTE gjøre og å ha LYST til å gjøre!!Anonymous poster hash: 9dc21...606 Så dersom man har mer lyst til å være feit, lar man være... Jeg har selv vært overvektig. Det vet kanskje ikke du, men jeg vet også at det er mer bekvemt å ligge på sofaen og gråte i en konfekteske enn å sykle, svømme, løpe og nekte seg godsaker. Men operasjoner, piller og andre virkemidler "sykeliggjør" fedmen og gjør den til en patologisk greie. Dårlige matvaner og treningsvaner er en sosial greie. Ikke alle fete mennesker er viljeløse matnarkiser. Jeg bestemte meg for at det er en fallitterklæring å ty til sykelighetsforklaringen. Jeg er ikke syk, jeg er tjukk. Og det regimet jeg driver nå, har jeg ikke LYST til, noe mer enn du har det! Men jeg har enda mindre LYST til å være tjukk, og av to onder velger jeg det minste! Anonymous poster hash: 78e76...258 Ja men du, fortsett å fortell deg selv det! Good for you! Jeg tok operasjon fordi jeg ikke ville være tjukk og senere bli syk! Operasjonen gjør at jeg MÅ ta riktige valg! Og med mindre vekt, bedre valg, så har jeg LYST til å leve slik! Er operert for 1 1/2 år siden, har et flott liv med ALLE goder!! Sunn mat er GODT! Tur og trening er nå GØY! Beste valget JEG tok!! Så kos deg med "ondet" ditt, men rakk ikke ned på mine valg! Anonymous poster hash: 9dc21...606
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #37 Skrevet 12. juli 2015 Rakker ikke ned på ditt valg. Syns bare ikke det er samfunnets oppgave å utdanne leger til å operere essensielt FRISKE mennesker. Kos deg selv du, med at du har LYST til å leve slik, men tenk av og til også igjennom hva som skal til for å få den lysten: flere kirurger? Eller andre former for motivasjon? For sånn rent samfunnsøkonomisk er det valget du gjør ikke forsvarlig - i alle fall ikke hvis stadig flere skal gjøre det. Det har eksplodert med folk som liksom er så syke at de trenger kirurgien. Men sannheten er vel at de, som du, ikke egentlig har LYST til å ta grep selv. Flott at noen henger bjella på katten! Anonymous poster hash: 78e76...258
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #38 Skrevet 12. juli 2015 Rakker ikke ned på ditt valg. Syns bare ikke det er samfunnets oppgave å utdanne leger til å operere essensielt FRISKE mennesker. Kos deg selv du, med at du har LYST til å leve slik, men tenk av og til også igjennom hva som skal til for å få den lysten: flere kirurger? Eller andre former for motivasjon? For sånn rent samfunnsøkonomisk er det valget du gjør ikke forsvarlig - i alle fall ikke hvis stadig flere skal gjøre det. Det har eksplodert med folk som liksom er så syke at de trenger kirurgien. Men sannheten er vel at de, som du, ikke egentlig har LYST til å ta grep selv. Flott at noen henger bjella på katten! Anonymous poster hash: 78e76...258 Vel, nå betalte jeg selv! Men uansett vil jeg tro at jeg og andre (offentlig støttet) opererte faktisk VIL spare samfunnet i fremtiden. Fedmerelaterte problemer og sykdommer koster samfunnet enorme summer! Kanskje ikke når den overvektige er 30 år, men bare vent til h*n blir 40, 50, 60 + da baller det på seg... Og det du IKKE skjønner er at slankeopererte faktisk TAR grep selv! Operasjonen er kun et inngrep som gir en "verktøy" til å leve livet sitt fornuftig. Og mange tar det grepet FØR de blir syke, eller i startfasen på en sykdom. Og med din belærende, arrogante holdning til ting du faktisk ikke har peiling på, så er jeg rimelig sikker på at om to år så sitter du i det "andre" ondet ditt igjen.... Ha en fin kveld! Anonymous poster hash: 9dc21...606
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #39 Skrevet 12. juli 2015 Rakker ikke ned på ditt valg. Syns bare ikke det er samfunnets oppgave å utdanne leger til å operere essensielt FRISKE mennesker. Kos deg selv du, med at du har LYST til å leve slik, men tenk av og til også igjennom hva som skal til for å få den lysten: flere kirurger? Eller andre former for motivasjon? For sånn rent samfunnsøkonomisk er det valget du gjør ikke forsvarlig - i alle fall ikke hvis stadig flere skal gjøre det. Det har eksplodert med folk som liksom er så syke at de trenger kirurgien. Men sannheten er vel at de, som du, ikke egentlig har LYST til å ta grep selv. Flott at noen henger bjella på katten! Anonymous poster hash: 78e76...258 Vel, nå betalte jeg selv! Men uansett vil jeg tro at jeg og andre (offentlig støttet) opererte faktisk VIL spare samfunnet i fremtiden. Fedmerelaterte problemer og sykdommer koster samfunnet enorme summer! Kanskje ikke når den overvektige er 30 år, men bare vent til h*n blir 40, 50, 60 + da baller det på seg... Og det du IKKE skjønner er at slankeopererte faktisk TAR grep selv! Operasjonen er kun et inngrep som gir en "verktøy" til å leve livet sitt fornuftig. Og mange tar det grepet FØR de blir syke, eller i startfasen på en sykdom. Og med din belærende, arrogante holdning til ting du faktisk ikke har peiling på, så er jeg rimelig sikker på at om to år så sitter du i det "andre" ondet ditt igjen.... Ha en fin kveld!Anonymous poster hash: 9dc21...606 Nei, jeg er ikke en matmisbruker, så det gjør jeg nok ikke... Jeg ble ikke tjukk av en spiseforstyrrelse, men av en tilstand som hindret meg å være aktiv i en periode. Det er over nå, så vekten regulerer jeg lett. Selv om du liker å ønske ondt over andre, så er jeg dessverre frisk, både i kropp og sjel. Så den gleden kommer jeg nok ikke til å unne deg. Hvis du gidder å tenke litt lengre enn nesa di: NEI, du betalte ikke selv. Det koster mange millioner å utdanne en kirurg, en anestesisykepleier, en intensivsykepleier og en umasse med andre helsearbeidere. Du betalte for å holde disse kompetente menneskene UTENFOR det offentlige systemet! De tok (sannsynligvis) gratis universitetsutdannelse og høyskoleutdannelse, på norske skattebetaleres regning, fordi Norge trenger kvalifiserte folk til å behandle SYKE mennesker. Dårlig valg, dårlig ressursbruk for STATEN, dårlig moralsk valg av deg, i SÆR hvis det er sånn at du elsker å trene og spise brokkoli. Du skulle ha nøye deg med det, og latt leger kurere dem som trenger det. Anonymous poster hash: 78e76...258
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #40 Skrevet 13. juli 2015 Rakker ikke ned på ditt valg. Syns bare ikke det er samfunnets oppgave å utdanne leger til å operere essensielt FRISKE mennesker. Kos deg selv du, med at du har LYST til å leve slik, men tenk av og til også igjennom hva som skal til for å få den lysten: flere kirurger? Eller andre former for motivasjon? For sånn rent samfunnsøkonomisk er det valget du gjør ikke forsvarlig - i alle fall ikke hvis stadig flere skal gjøre det. Det har eksplodert med folk som liksom er så syke at de trenger kirurgien. Men sannheten er vel at de, som du, ikke egentlig har LYST til å ta grep selv. Flott at noen henger bjella på katten! Anonymous poster hash: 78e76...258 Vel, nå betalte jeg selv! Men uansett vil jeg tro at jeg og andre (offentlig støttet) opererte faktisk VIL spare samfunnet i fremtiden. Fedmerelaterte problemer og sykdommer koster samfunnet enorme summer! Kanskje ikke når den overvektige er 30 år, men bare vent til h*n blir 40, 50, 60 + da baller det på seg... Og det du IKKE skjønner er at slankeopererte faktisk TAR grep selv! Operasjonen er kun et inngrep som gir en "verktøy" til å leve livet sitt fornuftig. Og mange tar det grepet FØR de blir syke, eller i startfasen på en sykdom. Og med din belærende, arrogante holdning til ting du faktisk ikke har peiling på, så er jeg rimelig sikker på at om to år så sitter du i det "andre" ondet ditt igjen.... Ha en fin kveld!Anonymous poster hash: 9dc21...606 Nei, jeg er ikke en matmisbruker, så det gjør jeg nok ikke... Jeg ble ikke tjukk av en spiseforstyrrelse, men av en tilstand som hindret meg å være aktiv i en periode. Det er over nå, så vekten regulerer jeg lett. Selv om du liker å ønske ondt over andre, så er jeg dessverre frisk, både i kropp og sjel. Så den gleden kommer jeg nok ikke til å unne deg. Hvis du gidder å tenke litt lengre enn nesa di: NEI, du betalte ikke selv. Det koster mange millioner å utdanne en kirurg, en anestesisykepleier, en intensivsykepleier og en umasse med andre helsearbeidere. Du betalte for å holde disse kompetente menneskene UTENFOR det offentlige systemet! De tok (sannsynligvis) gratis universitetsutdannelse og høyskoleutdannelse, på norske skattebetaleres regning, fordi Norge trenger kvalifiserte folk til å behandle SYKE mennesker. Dårlig valg, dårlig ressursbruk for STATEN, dårlig moralsk valg av deg, i SÆR hvis det er sånn at du elsker å trene og spise brokkoli. Du skulle ha nøye deg med det, og latt leger kurere dem som trenger det.Anonymous poster hash: 78e76...258 Åh, hjelpes!! Dette må være det tåpeligste jeg noen gang har lest!! Er du så tom i topplokket?? Bare for å klargjøre; jeg har IKKE ønsket deg noe vondt! Jeg sa at med din holdning kom du til å falle tilbake til det du kalte et onde... Lær deg å lese! Uansett, gidder ikke diskutere mer med deg! U can't argue with crazy! U can't make sense f senseless! (aldri truffet noen DET passer så godt på!) Ønsker deg et helsefriskt liv! Anonymous poster hash: 9dc21...606
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #42 Skrevet 13. juli 2015 Rakker ikke ned på ditt valg. Syns bare ikke det er samfunnets oppgave å utdanne leger til å operere essensielt FRISKE mennesker. Kos deg selv du, med at du har LYST til å leve slik, men tenk av og til også igjennom hva som skal til for å få den lysten: flere kirurger? Eller andre former for motivasjon? For sånn rent samfunnsøkonomisk er det valget du gjør ikke forsvarlig - i alle fall ikke hvis stadig flere skal gjøre det. Det har eksplodert med folk som liksom er så syke at de trenger kirurgien. Men sannheten er vel at de, som du, ikke egentlig har LYST til å ta grep selv. Flott at noen henger bjella på katten! Anonymous poster hash: 78e76...258 Vel, nå betalte jeg selv! Men uansett vil jeg tro at jeg og andre (offentlig støttet) opererte faktisk VIL spare samfunnet i fremtiden. Fedmerelaterte problemer og sykdommer koster samfunnet enorme summer! Kanskje ikke når den overvektige er 30 år, men bare vent til h*n blir 40, 50, 60 + da baller det på seg... Og det du IKKE skjønner er at slankeopererte faktisk TAR grep selv! Operasjonen er kun et inngrep som gir en "verktøy" til å leve livet sitt fornuftig. Og mange tar det grepet FØR de blir syke, eller i startfasen på en sykdom. Og med din belærende, arrogante holdning til ting du faktisk ikke har peiling på, så er jeg rimelig sikker på at om to år så sitter du i det "andre" ondet ditt igjen.... Ha en fin kveld!Anonymous poster hash: 9dc21...606 Nei, jeg er ikke en matmisbruker, så det gjør jeg nok ikke... Jeg ble ikke tjukk av en spiseforstyrrelse, men av en tilstand som hindret meg å være aktiv i en periode. Det er over nå, så vekten regulerer jeg lett. Selv om du liker å ønske ondt over andre, så er jeg dessverre frisk, både i kropp og sjel. Så den gleden kommer jeg nok ikke til å unne deg. Hvis du gidder å tenke litt lengre enn nesa di: NEI, du betalte ikke selv. Det koster mange millioner å utdanne en kirurg, en anestesisykepleier, en intensivsykepleier og en umasse med andre helsearbeidere. Du betalte for å holde disse kompetente menneskene UTENFOR det offentlige systemet! De tok (sannsynligvis) gratis universitetsutdannelse og høyskoleutdannelse, på norske skattebetaleres regning, fordi Norge trenger kvalifiserte folk til å behandle SYKE mennesker. Dårlig valg, dårlig ressursbruk for STATEN, dårlig moralsk valg av deg, i SÆR hvis det er sånn at du elsker å trene og spise brokkoli. Du skulle ha nøye deg med det, og latt leger kurere dem som trenger det.Anonymous poster hash: 78e76...258 Åh, hjelpes!! Dette må være det tåpeligste jeg noen gang har lest!! Er du så tom i topplokket?? Bare for å klargjøre; jeg har IKKE ønsket deg noe vondt! Jeg sa at med din holdning kom du til å falle tilbake til det du kalte et onde... Lær deg å lese! Uansett, gidder ikke diskutere mer med deg! U can't argue with crazy! U can't make sense f senseless! (aldri truffet noen DET passer så godt på!) Ønsker deg et helsefriskt liv!Anonymous poster hash: 9dc21...606 Du syns det er vanskelig å forsvare et dårlig valg (som rett nok gjør at du er slank i dag, siden du endelig tvinges til å gjøre noe du selv kunne ha gjort alene) og derfor går du i gang med personangrepene og skjellsordene. De sier dessverre mindre om den som omtales enn den som uttaler seg... Du må nok dessverre innse at det valget du og mange andre tar, er med på å sykeliggjøre en dårlig livsstil. Det er et ressurssløseri. Anonymous poster hash: 78e76...258
Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #43 Skrevet 23. september 2017 På 13.7.2015 den 1.13, Anonym bruker skrev: Nei, jeg er ikke en matmisbruker, så det gjør jeg nok ikke... Jeg ble ikke tjukk av en spiseforstyrrelse, men av en tilstand som hindret meg å være aktiv i en periode. Det er over nå, så vekten regulerer jeg lett. Selv om du liker å ønske ondt over andre, så er jeg dessverre frisk, både i kropp og sjel. Så den gleden kommer jeg nok ikke til å unne deg. Hvis du gidder å tenke litt lengre enn nesa di: NEI, du betalte ikke selv. Det koster mange millioner å utdanne en kirurg, en anestesisykepleier, en intensivsykepleier og en umasse med andre helsearbeidere. Du betalte for å holde disse kompetente menneskene UTENFOR det offentlige systemet! De tok (sannsynligvis) gratis universitetsutdannelse og høyskoleutdannelse, på norske skattebetaleres regning, fordi Norge trenger kvalifiserte folk til å behandle SYKE mennesker. Dårlig valg, dårlig ressursbruk for STATEN, dårlig moralsk valg av deg, i SÆR hvis det er sånn at du elsker å trene og spise brokkoli. Du skulle ha nøye deg med det, og latt leger kurere dem som trenger det. Anonymous poster hash: 78e76...258 Hva med de som opr silikonbryster, nesefiksing, og andre kirurgiske plastikk unødvendige inngrep? Hva med de legene? Bortkasta? Eller er det innafor? Er det bare slankeopr som er unødvendige? Anonymkode: a73c8...287
Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #45 Skrevet 23. september 2017 Tråden er over to år gammel... Anonymkode: 6c908...3ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå