Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #1 Skrevet 9. juli 2015 Jeg ble rett og slett satt ut!!! Da jeg fant ut om svangerskapet sluttet jeg med snus på dagen. Noe som var veldig vanskelig ettersom jeg hadde snuset i en del år. Snusen ble byttet ut med nikotin og tobakkfri "snus" som jeg bruker i leppa som erstatning. Føler veldig lite sug etter snus da jeg begynnte med snus uten nikotin/tobakk. Både jm og lege har "godkjent" snusen jeg bruker nå, da det ikke gir noe virkning over på barnet. Men hun dama på kjøpesentret i dag!!! Hun kjeftet meg huden full.. Jeg rakk ikke annet enn å le forsiktig og si "unnskyld meg" før hun fortsatte sin leksjon om hvor dum og uansvarlig jeg var som sto med snus i kjeften og strøk meg på gravidmagen. Hoff!!!! Dette var en veldog ubehagelig opplevelse. Jeg forsvarte meg heller ikke med å si at dette ikke er snus med nikotin/tobakk. Orket ikke babla hennes, så jeg gikk tilslutt. Anonymous poster hash: b031c...2ad
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 9. juli 2015 #2 Skrevet 9. juli 2015 Tar en strofe fra Disney her: Let it go, let it goooo! Lukk øra, smil og si "Takk for info" og gå. Livet er fylt til randen av gode, velmenende råd fra før av. Man trenger kun å våkne of sjekke nyheter eller sosiale medier så har man plutselig 50 nye måter å forbedre seg selv eller livet generelt på, ikke la nesegrev på butikken sette standard. Og klapp på skulderen for at du har blitt kvitt nikotinet! Skulle ønske jeg var like flink, men jeg snuser fortsatt.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #3 Skrevet 9. juli 2015 Hun trodde du hadde nikotin i kjeften. Gjorde babyen din en tjeneste. Vær glad folk bryr seg om barnet ditt Anonymous poster hash: 64f4d...24d
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #4 Skrevet 9. juli 2015 Hun trodde du hadde nikotin i kjeften. Gjorde babyen din en tjeneste. Vær glad folk bryr seg om barnet dittAnonymous poster hash: 64f4d...24d Det er ikke å gjøre noen en tjeneste å stresse moren, barnet blir faktisk skadet av det. Anonymous poster hash: e3307...571
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #5 Skrevet 9. juli 2015 Vær glad hun brydde seg! Hvordan kan hun vite at det liksom ikke er vanlig snus? Det hun så var en egoistisk dame med kul på magen som burde vite bedre. Jeg håper hun sier ifra til flere. Anonymous poster hash: b23c9...4c1
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #6 Skrevet 9. juli 2015 Jeg fikk kjeft av en eldre dame på butikken da jeg var gravid. Kjøpte to bokser med øl til samboeren min... Greit at folk bryr seg, men det blir kanskje litt mye noen ganger?!? Og ja, jeg freste tilbake til dama, ble rett og slett forbannet! Anonymous poster hash: 8a72c...718
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #7 Skrevet 9. juli 2015 Jeg ble nekta å kjøpe alkohol av dama på polet fordi jeg var gravid. Hjalp ikke at ektemannen min på 25 år var med han hadde ikke legitimasjon! Så fikk IKKE lov å kjøpe alkohol der. Jeg var så sint at jeg rista, men av erfaring med meg selv når jeg blir veldig provosert å sint så holdt jeg kjeft Så det ble ikke kjøpt inn noe drikke til min søsters bryllup den dagen som jeg skulle hjelpe til med Anonymous poster hash: 1db9c...032
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #8 Skrevet 9. juli 2015 Drit i henne! Anonymous poster hash: 5515d...26f
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #9 Skrevet 9. juli 2015 Jeg ble nekta å kjøpe alkohol av dama på polet fordi jeg var gravid. Hjalp ikke at ektemannen min på 25 år var med han hadde ikke legitimasjon! Så fikk IKKE lov å kjøpe alkohol der. Jeg var så sint at jeg rista, men av erfaring med meg selv når jeg blir veldig provosert å sint så holdt jeg kjeft Så det ble ikke kjøpt inn noe drikke til min søsters bryllup den dagen som jeg skulle hjelpe til med Anonymous poster hash: 1db9c...032 What?? De kan jo ikke nekte deg å kjøpe alkohol selv om du er gravid, dersom det var eneste grunnen. Det er jo helt sinnsykt! Anonymous poster hash: 1b0be...329
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #10 Skrevet 9. juli 2015 Jeg kjøper røyk, snus og øl som aldri før i dette sv.skapet. Sist sa jeg nei fordi jeg syns det så teit ut. Men nå bryr jeg meg ikke. Jeg vet at jeg ikke bruker det, så da gjør det meg ingenting å kjøpe det til mannen min. Dere som sier at hun skal være glad folk bryr seg. Jeg mener folk skal feie for sin egen dør, er ikke som hun sto med heroin sprøyta her. Anonymous poster hash: e6539...5fd
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #11 Skrevet 9. juli 2015 Du kan jo like gjerne putte en tyggis under leppa da. Og du burde ikke bruke denne snusen for mye, de er mye mer skadelig for tennene. Anonymous poster hash: 84001...0c7
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #12 Skrevet 9. juli 2015 Jeg ble nekta å kjøpe alkohol av dama på polet fordi jeg var gravid. Hjalp ikke at ektemannen min på 25 år var med han hadde ikke legitimasjon! Så fikk IKKE lov å kjøpe alkohol der. Jeg var så sint at jeg rista, men av erfaring med meg selv når jeg blir veldig provosert å sint så holdt jeg kjeft Så det ble ikke kjøpt inn noe drikke til min søsters bryllup den dagen som jeg skulle hjelpe til med Anonymous poster hash: 1db9c...032 What?? De kan jo ikke nekte deg å kjøpe alkohol selv om du er gravid, dersom det var eneste grunnen. Det er jo helt sinnsykt! Anonymous poster hash: 1b0be...329 Hun bak kassa nektet meg å kjøpe siden min mann ikke hadde med legitimasjon for jeg skulle jo ikke drikke det selv og hun kunne da ikke vite om min mann var over 18! Man ser GODT at han absolutt ikke er under 18! Så da mente hun at jeg skulle gi det til mindreårige. Kjenner jeg fremdeles blir irritert når jeg skriver om det Anonymous poster hash: 1db9c...032
Mamma_til_2 Skrevet 9. juli 2015 #13 Skrevet 9. juli 2015 (endret) Dere må jo stå opp for dere selv ikke la fremmede folk kjefte på dere i full offentlighet for ingen grunn! Jeg hadde ikke stått der og hørt på en gammel kjerring som kjeftet, hadde kjeftet tilbake eller bare gått med en gang, du på polet damen der følte vell hun måtte bdskytte baby og derfor gjemme seg bak 25 årsregelen om leg el no alikavell bare teit av henne. Endret 9. juli 2015 av Mamma_til_2
Gjest Darwinia:-) Skrevet 9. juli 2015 #14 Skrevet 9. juli 2015 Hun trodde du hadde nikotin i kjeften. Gjorde babyen din en tjeneste. Vær glad folk bryr seg om barnet dittAnonymous poster hash: 64f4d...24d Det er ikke å gjøre noen en tjeneste å stresse moren, barnet blir faktisk skadet av det. Anonymous poster hash: e3307...571 Hvis stress hadde vært så farlig som røykere/snusere skal ha det til så burde det knapt vært født barn i Afrika. Tror du ikke borgerkriger, Aids-epedimier, ebola, malari, tørkekatastrofer og sult er hakket mer stressende enn å få litt kjeft av en fremmed dame?
Gjest Darwinia:-) Skrevet 9. juli 2015 #15 Skrevet 9. juli 2015 Jeg ble rett og slett satt ut!!! Da jeg fant ut om svangerskapet sluttet jeg med snus på dagen. Noe som var veldig vanskelig ettersom jeg hadde snuset i en del år. Snusen ble byttet ut med nikotin og tobakkfri "snus" som jeg bruker i leppa som erstatning. Føler veldig lite sug etter snus da jeg begynnte med snus uten nikotin/tobakk. Både jm og lege har "godkjent" snusen jeg bruker nå, da det ikke gir noe virkning over på barnet. Men hun dama på kjøpesentret i dag!!! Hun kjeftet meg huden full.. Jeg rakk ikke annet enn å le forsiktig og si "unnskyld meg" før hun fortsatte sin leksjon om hvor dum og uansvarlig jeg var som sto med snus i kjeften og strøk meg på gravidmagen. Hoff!!!! Dette var en veldog ubehagelig opplevelse. Jeg forsvarte meg heller ikke med å si at dette ikke er snus med nikotin/tobakk. Orket ikke babla hennes, så jeg gikk tilslutt. Anonymous poster hash: b031c...2ad Da skulle du sagt: det er juksesnus uten nikotin og tobakk, helt uskadelig for barnet. Men takk for at du bryr deg, fortsett med det😊
Gjest Darwinia:-) Skrevet 9. juli 2015 #16 Skrevet 9. juli 2015 Jeg kjøper røyk, snus og øl som aldri før i dette sv.skapet. Sist sa jeg nei fordi jeg syns det så teit ut. Men nå bryr jeg meg ikke. Jeg vet at jeg ikke bruker det, så da gjør det meg ingenting å kjøpe det til mannen min. Dere som sier at hun skal være glad folk bryr seg. Jeg mener folk skal feie for sin egen dør, er ikke som hun sto med heroin sprøyta her. Anonymous poster hash: e6539...5fd Ville du sagt det samme om du så et barn med blåmerker i ansiktet? Ville du sagt: fei for egen dør? Å røyke/snuse med barn i magen er MINST like mye mishandling som å slå et barn. Barnet vil måtte leve med skadene resten av livet.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #17 Skrevet 9. juli 2015 Jeg kjøper røyk, snus og øl som aldri før i dette sv.skapet. Sist sa jeg nei fordi jeg syns det så teit ut. Men nå bryr jeg meg ikke. Jeg vet at jeg ikke bruker det, så da gjør det meg ingenting å kjøpe det til mannen min. Dere som sier at hun skal være glad folk bryr seg. Jeg mener folk skal feie for sin egen dør, er ikke som hun sto med heroin sprøyta her. Anonymous poster hash: e6539...5fd Ville du sagt det samme om du så et barn med blåmerker i ansiktet? Ville du sagt: fei for egen dør? Å røyke/snuse med barn i magen er MINST like mye mishandling som å slå et barn. Barnet vil måtte leve med skadene resten av livet. Drøy sammenligning. Enig i at det ikke er bra.. Men du sammenligner sigaretter med og slå? Den kjerringa blir opptatt om hun skal kjefte på alle gravide røykere. Hadde jeg sett en høygravid drita kjerring på byen ville jeg nok sagt noe!! Ellers når det kommer til røyking og snus regner jeg med jordmødre og fastlegen sier sitt til den gravide. Jeg brukte og snus uten nikotin i siste sv.skap. Omtrent like farlig som alkoholfritt øl. Anonymous poster hash: 27843...fdd
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #18 Skrevet 9. juli 2015 Greit, hun trodde at det var nikotin i snusen din, men det er ingen unnskyldning for å være så til de grader frekk og uhøflig. Skal man først blande seg inn på den måten så tror jeg at andre tilnærmingsmetoder funker bedre. Jeg satt selv høygravid på restaurant og drakk munkholm. Plutselig kom det en dame bort til meg og skjelte meg ut foran alle. Heldigvis kom servitøren bort og satt henne på plass. Anonymous poster hash: 8df98...538
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #19 Skrevet 9. juli 2015 Jeg kjøper røyk, snus og øl som aldri før i dette sv.skapet. Sist sa jeg nei fordi jeg syns det så teit ut. Men nå bryr jeg meg ikke. Jeg vet at jeg ikke bruker det, så da gjør det meg ingenting å kjøpe det til mannen min. Dere som sier at hun skal være glad folk bryr seg. Jeg mener folk skal feie for sin egen dør, er ikke som hun sto med heroin sprøyta her. Anonymous poster hash: e6539...5fd Ville du sagt det samme om du så et barn med blåmerker i ansiktet? Ville du sagt: fei for egen dør? Å røyke/snuse med barn i magen er MINST like mye mishandling som å slå et barn. Barnet vil måtte leve med skadene resten av livet. Nei, da ville jeg ikke sagt det. Jeg er ikke enig i sammenligning din. Jeg syns ikke det er bra å bruke nikotin i sv.skapet. Men hadde aldri lagt meg borti det. Det er ingen som ikke vet hvor skadelig det er. Og det er ikke en sak for barnevernet, det er ikke ulovlig. Uansett hvor stygt det er. Anonymous poster hash: e6539...5fd
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #20 Skrevet 9. juli 2015 Vær glad hun brydde seg! Hvordan kan hun vite at det liksom ikke er vanlig snus? Det hun så var en egoistisk dame med kul på magen som burde vite bedre. Jeg håper hun sier ifra til flere.Anonymous poster hash: b23c9...4c1 Hvis hun er denne kvinnens fastlege kan hun si noe, hvis ikke må hun faktisk finne seg i at den som velger er den gravide selv. Vi andre har absolutt ingenting vi skulle ha sagt. Jeg ønsker meg mer at folk kunne begynne å bry seg om hvordan folk behandler barn etter at de er ute av magen, jeg. Anonymous poster hash: 76873...7fb
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #21 Skrevet 9. juli 2015 Jeg ble nekta å kjøpe alkohol av dama på polet fordi jeg var gravid. Hjalp ikke at ektemannen min på 25 år var med han hadde ikke legitimasjon! Så fikk IKKE lov å kjøpe alkohol der. Jeg var så sint at jeg rista, men av erfaring med meg selv når jeg blir veldig provosert å sint så holdt jeg kjeft Så det ble ikke kjøpt inn noe drikke til min søsters bryllup den dagen som jeg skulle hjelpe til med Anonymous poster hash: 1db9c...032 What?? De kan jo ikke nekte deg å kjøpe alkohol selv om du er gravid, dersom det var eneste grunnen. Det er jo helt sinnsykt!Anonymous poster hash: 1b0be...329 Hun bak kassa nektet meg å kjøpe siden min mann ikke hadde med legitimasjon for jeg skulle jo ikke drikke det selv og hun kunne da ikke vite om min mann var over 18! Man ser GODT at han absolutt ikke er under 18! Så da mente hun at jeg skulle gi det til mindreårige. Kjenner jeg fremdeles blir irritert når jeg skriver om det Anonymous poster hash: 1db9c...032 Jo, det kan da godt hende du skal drikke det selv?! Det kan da ikke hun vite, hun kan regne med at du ikke drikker det I DAG, men du kan da drikke vin og sprit om seks måneder, når du har født? Og by det fram til alle gjester du vil, så lenge de er gamle nok. Avholdsfolk har også lov å kjøpe sprit... Anonymous poster hash: 76873...7fb
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #22 Skrevet 9. juli 2015 Jeg ble nekta å kjøpe alkohol av dama på polet fordi jeg var gravid. Hjalp ikke at ektemannen min på 25 år var med han hadde ikke legitimasjon! Så fikk IKKE lov å kjøpe alkohol der. Jeg var så sint at jeg rista, men av erfaring med meg selv når jeg blir veldig provosert å sint så holdt jeg kjeft Så det ble ikke kjøpt inn noe drikke til min søsters bryllup den dagen som jeg skulle hjelpe til med Anonymous poster hash: 1db9c...032 What?? De kan jo ikke nekte deg å kjøpe alkohol selv om du er gravid, dersom det var eneste grunnen. Det er jo helt sinnsykt! Anonymous poster hash: 1b0be...329 Hun bak kassa nektet meg å kjøpe siden min mann ikke hadde med legitimasjon for jeg skulle jo ikke drikke det selv og hun kunne da ikke vite om min mann var over 18! Man ser GODT at han absolutt ikke er under 18! Så da mente hun at jeg skulle gi det til mindreårige. Kjenner jeg fremdeles blir irritert når jeg skriver om det Anonymous poster hash: 1db9c...032 Hvor enkel er du? Hun fulgte bare loven Anonymous poster hash: 64f4d...24d
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #23 Skrevet 9. juli 2015 Fru Åsta returns... Anonymous poster hash: b2a21...55a
Gjest Darwinia:-) Skrevet 9. juli 2015 #24 Skrevet 9. juli 2015 Jeg kjøper røyk, snus og øl som aldri før i dette sv.skapet. Sist sa jeg nei fordi jeg syns det så teit ut. Men nå bryr jeg meg ikke. Jeg vet at jeg ikke bruker det, så da gjør det meg ingenting å kjøpe det til mannen min. Dere som sier at hun skal være glad folk bryr seg. Jeg mener folk skal feie for sin egen dør, er ikke som hun sto med heroin sprøyta her. Anonymous poster hash: e6539...5fd Ville du sagt det samme om du så et barn med blåmerker i ansiktet? Ville du sagt: fei for egen dør? Å røyke/snuse med barn i magen er MINST like mye mishandling som å slå et barn. Barnet vil måtte leve med skadene resten av livet. Drøy sammenligning. Enig i at det ikke er bra.. Men du sammenligner sigaretter med og slå? Den kjerringa blir opptatt om hun skal kjefte på alle gravide røykere. Hadde jeg sett en høygravid drita kjerring på byen ville jeg nok sagt noe!! Ellers når det kommer til røyking og snus regner jeg med jordmødre og fastlegen sier sitt til den gravide. Jeg brukte og snus uten nikotin i siste sv.skap. Omtrent like farlig som alkoholfritt øl. Anonymous poster hash: 27843...fdd Nei, det er ikke en drøy sammenligning. Hadde du sett videoen av hvordan et foster reagerer når mor røyker hadde du innsett det.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #25 Skrevet 9. juli 2015 Jeg ble nekta å kjøpe alkohol av dama på polet fordi jeg var gravid. Hjalp ikke at ektemannen min på 25 år var med han hadde ikke legitimasjon! Så fikk IKKE lov å kjøpe alkohol der. Jeg var så sint at jeg rista, men av erfaring med meg selv når jeg blir veldig provosert å sint så holdt jeg kjeft Så det ble ikke kjøpt inn noe drikke til min søsters bryllup den dagen som jeg skulle hjelpe til med Anonymous poster hash: 1db9c...032 What?? De kan jo ikke nekte deg å kjøpe alkohol selv om du er gravid, dersom det var eneste grunnen. Det er jo helt sinnsykt! Anonymous poster hash: 1b0be...329 Hun bak kassa nektet meg å kjøpe siden min mann ikke hadde med legitimasjon for jeg skulle jo ikke drikke det selv og hun kunne da ikke vite om min mann var over 18! Man ser GODT at han absolutt ikke er under 18! Så da mente hun at jeg skulle gi det til mindreårige. Kjenner jeg fremdeles blir irritert når jeg skriver om det Anonymous poster hash: 1db9c...032 Hvor enkel er du? Hun fulgte bare loven Anonymous poster hash: 64f4d...24d Du er klar over at Hi kan kjøpe alkohol når hun er over 18 år selvom hun ikke skal drikke det selv som gravid. Hun kan gi det bort igave, hun kan vente med å drikke det til barnet er født, hun kan til og med ha bedt middagsgjester som får selvert alkohol. Det er faktisk ingen lov som sier at en gravid kvinne ikke kan kjøpe alkohol. Anonymous poster hash: 1a34e...5b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå