Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Vet (dessverre) at mitt søsken og kjæresten prøver å bli gravide. Og (kanskje veldig åpenbart) prøver jeg og min kjære også.

Noen som har erfaring med dette? Tenker i verste fall at det kommer søskenbarn samme mnd.. Usikker på hva jeg tenker om dette..

Endret av am0r

Fortsetter under...

Tenker at om dere får barn samtidig så må jo det være veldig fint for alle sammen - barna kan få mye glede av hverandre, og dere voksne kan dele opp og nedturer med hverandre ❤️ Det værste er vel om en av dere blir gravid, og ikke den andre - at selv om dere unner hverandre gleden så kan det kanskje bli litt sårt og tungt en periode! Men det kommer jo mye an på familiesituasjonen og hvor nære dere er også.

Tenker at det bare er koselig! Jeg har vært igjennom dette nå, jeg og og en av mine søsken var prøvere samtidig, og mens tantebarnet mitt kommer om ca 2 mnd, sitter jeg her uten baby i magen og har gjennomgått 2 ganske seine aborter i år.. (12 og 16 uker på vei). Gleder meg til å bli tante, og gleder meg over at det har gått bra for de!

Må også få si at for meg som har gjennomgått så mye i år, og som sitter her med et sterkt ønske om å få et barn til, men ikke vet om vi tør å prøve igjen, så er slike innlegg som dette ganske frustrerende! Vær glad for alle barn som kommer til verden, uansett om de kommer samme måneden som et søskenbarn eller ikke!

Annonse

Jeg ble ikke fornærmet altså! :) Og jeg har selv hatt tanker og ideer rundt baby-prosessen som andre nok har ment har vært ulogiske, men jeg er nok litt nærtakende etter alt som har skjedd med meg i år.. Masse lykke til, håper det klaffer for deg snart!

"I verste fall kommer det søskenbarn i samme mnd" ? Seriøst ? Det er da ikke annet en kjempe koselig... kan ikke se hvorfor det er et problem ? Det skiller 3 måneder på min sønn og hans fetter, det er jo bare kjempe gøy, de har så mye glede av hverandre. Nei, snakk om å lage problemer av ingenting ah 😊

Jeg ville ikke syntes det var noe problem, med mindre du er i samme situasjon som meg. Jeg sliter med å bli gravid, og har mistet to ganger. Jeg ble nettopp tante, og dette var nesten mer vondt enn godt. Å se alle besteforeldrene så glad for å endelig ha fått et barnebarn. Men å få barn på samme tid som søsken må jo bare være moro, om ikke en av partene sliter meg å få barn. 

Anonymous poster hash: ccfd3...fbc

Jeg var gravid da min søster begynt å prøve på nr 2, men dessverre hadde jeg en MA i uke 13. 3 mnd etter min MA ble min søster gravid og det var så klart sårt for meg, men jeg klarte likevel å glede meg over å bli tante igjen. 6 mnd etter MA klaffa det for oss igjen. Jeg og min søster fikk begge gutt med 3 mnd mellomrom. De to er i dag 5 år og selv om vi ikke treffes så ofte som vi skulle ønske er guttene som knoll og tott. Er kjempe glad for at vi fikk barn så tett

Anonymous poster hash: b8b1f...2cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...