Gå til innhold

Ikke lyst å fortelle noen at vi er gravid.

Anbefalte innlegg

Hei jeg har ikke lyst til å fortelle noen at vi er gravid.

Vi er 14 uker på vei nå, og jeg har nok begynt å få litt mage. Men jeg har faktisk ikke litt lyst engang til å fortelle til noen at vi er gravid. Mens min mann har hatt lyst å fortelle det lenge nå. 

Barnet er planlagt, og vi har mistet to ganger før så dette er stor lykke. Men jeg har ikke lyst til å dele det med noen. Jeg vet ikke om det er fordi alle da skal komme med råd og det blir mye mas...

Eller om det er rett å slett fordi jeg ikke liker å gå gravid. Faktisk så hater jeg det! Jeg hater å bli tykk og ikke kjenne igjen kroppen min! Sist jeg var gravid så var jeg for det meste inne, dels fordi jeg hadde smerter når jeg gikk og dels fordi jeg ble så opptatt av min egen vekt at jeg nesten gråt med tanken på hvor tykk jeg var. 

Helt syke tanker? Selvopptatt? JA!!! Og jeg er klar over det! Jeg har faktisk mest lyst til å reise vekk resten av svangerskapet å bli borte til barnet er født.... 

Men det er ikke slik at jeg ikke gleder meg over barnet! Jeg snakker til h*n og begynte å gråte på UL for h*n var så søt!! Så svangerskapsdeprisjon kan man utelukke :) 

Noen som føler det på samme måte eller har noen råd? Synes det er veldig vanskelig... 

Anonymous poster hash: c4595...345

Fortsetter under...

Mannen min mente at det var mitt valg om når jeg ville fortelle om graviditeten, men det var også fordi jeg mistet i fjor. Men til et viss punkt så er jo ikke mulig å skjule det lengre.

At du hater å være gravid er normalt. Alle snakker om hvor fantastisk det er, men ærlig talt så tror jeg 90% av dem lyger. Joda, det var fantastisk å stå med positiv test i hånden, det var utrolig å se mini på OUL og vite at jeg bærer på en vakker sønn og det var magisk da jeg første gang kjente skikkelig liv fra han :) ❤️

Men kvalmen, svimmelheten, alt vannet i kroppen(er så vondt og klarer nesten ikke å bøye fingrene for leddene er så hovne), denne konstante trøttheten og en magesekk på størrelse på en ert som gjør at jeg kaster opp om jeg spiser større porsjoner enn en kaffekopp er noe jeg helt klart IKKE kommer til å savne.

Jeg er drittlei av å være gravid. Gleder meg til å få kroppen min tilbake. Og ikke minst overskudd og energi!!! Er klar som et egg til Å treffe mini nå❤️❤️❤️

Har dessverre ikke noe særlig råd, men snakk med mannen din om hvordan du opplever dette. Finn gjerne frem lesestoff så han kan tre seg inn i hva du går igjennom(står masse om dette da det som sagt er normalt, akkurat som at noen menn ikke klarer sex fordi de føler at baby "ser" dem).

Forklar han at du gleder deg over babyen, men at det å gå gravid for deg er tøft og at du ikke orker oppmerksomheten rundt det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...