Nyttårs barn Skrevet 8. juli 2015 #51 Skrevet 8. juli 2015 Er ikke for at vi får amerikanske tilstander her i Norge, hvor keisersnittene florerer. De ansatte på fødeavdelingene gjør sitt aller aller beste. Til HI. Veldig mange vil ha en forsikring gjennom sin fagforening. Jeg er organiser i et LO forbund og der er det faktisk en mindre erstatingssum ved både barns og partners død, dette gjelder også dødfødsler etter uke 26 eller 28.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #52 Skrevet 8. juli 2015 Men hvorfor mener du de skal ha millionerstatning da? Det gjør da på ingen måte tapet lettere vel? Anonymous poster hash: 79b46...862 Jeg mener de burde fått det, det ville nok ha bidratt til mindre fødselstabber. Det er penger som styrer dette samfunnet her desverre. Det er penger som avgjør om de skal prøve litt og litt til før de må krype til korset og ta keisersnitt som koster mye penger... Hadde en kunnet søk om millionerstattning, kunne de kanskje tenkt annerledes. -At vi tar et keisersnitt nå, det er billigere enn å bli saksøkt i ettertid... Og der ble et barn reddet fra døden, eller alvorlig oksygenmangel...... Anonymous poster hash: f82e1...9f7 Et barn som får alvorlig hjerneskade koster da samfunnet mange milioner årlig, så skjønner ikke resonnementet ditt Anonymous poster hash: e2504...ddb ...at sykehuset ville skjerpe seg, og ikke gjøre samme feil igjen? Slik at man unngår hjerneskadde barn? Hva er vanskelig å skjønne..? Anonymous poster hash: 63f1f...350 Nå gjør vel ikke strengt tatt sykehus feil med vilje, så det er vel ikke alltid snakk om å "skjerpe seg". Du fremstår litt enkel i tankegangen din. Anonymous poster hash: e5f8a...f5c Ingen gjør noe galt med vilje, nå er du bare kverulerende og fryktelig vanskelig. Mulig litt enkel også? Men, det er ingen hemmelighet at fødeavdelinger landet rundt kjører "sommerturnus" med nedsatt bemanning nå. Samtidig som vi har sett de siste årene at det er stort trykk på fødeavdelingene nettopp på sommeren pga barnehagestart- fristen. Her må politikerne frem og endre både tanken om sommerturnus og gjøre om fra kun et barnehageopptak til to. På den måten får vi fordelt de fødende mer gjennom hele året. Anonymous poster hash: 63f1f...350
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #53 Skrevet 8. juli 2015 Men hvorfor mener du de skal ha millionerstatning da? Det gjør da på ingen måte tapet lettere vel? Anonymous poster hash: 79b46...862 Jeg mener de burde fått det, det ville nok ha bidratt til mindre fødselstabber. Det er penger som styrer dette samfunnet her desverre. Det er penger som avgjør om de skal prøve litt og litt til før de må krype til korset og ta keisersnitt som koster mye penger... Hadde en kunnet søk om millionerstattning, kunne de kanskje tenkt annerledes. -At vi tar et keisersnitt nå, det er billigere enn å bli saksøkt i ettertid... Og der ble et barn reddet fra døden, eller alvorlig oksygenmangel...... Anonymous poster hash: f82e1...9f7 Et barn som får alvorlig hjerneskade koster da samfunnet mange milioner årlig, så skjønner ikke resonnementet ditt Anonymous poster hash: e2504...ddb ...at sykehuset ville skjerpe seg, og ikke gjøre samme feil igjen? Slik at man unngår hjerneskadde barn? Hva er vanskelig å skjønne..? Anonymous poster hash: 63f1f...350 Nå gjør vel ikke strengt tatt sykehus feil med vilje, så det er vel ikke alltid snakk om å "skjerpe seg". Du fremstår litt enkel i tankegangen din. Anonymous poster hash: e5f8a...f5c Ingen gjør noe galt med vilje, nå er du bare kverulerende og fryktelig vanskelig. Mulig litt enkel også? Men, det er ingen hemmelighet at fødeavdelinger landet rundt kjører "sommerturnus" med nedsatt bemanning nå. Samtidig som vi har sett de siste årene at det er stort trykk på fødeavdelingene nettopp på sommeren pga barnehagestart- fristen. Her må politikerne frem og endre både tanken om sommerturnus og gjøre om fra kun et barnehageopptak til to. På den måten får vi fordelt de fødende mer gjennom hele året. Anonymous poster hash: 63f1f...350 De må vell nødvendigvis ha en sommerturnus? Anonymous poster hash: e2504...ddb
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #54 Skrevet 8. juli 2015 Men hvorfor mener du de skal ha millionerstatning da? Det gjør da på ingen måte tapet lettere vel? Anonymous poster hash: 79b46...862 Jeg mener de burde fått det, det ville nok ha bidratt til mindre fødselstabber. Det er penger som styrer dette samfunnet her desverre. Det er penger som avgjør om de skal prøve litt og litt til før de må krype til korset og ta keisersnitt som koster mye penger... Hadde en kunnet søk om millionerstattning, kunne de kanskje tenkt annerledes. -At vi tar et keisersnitt nå, det er billigere enn å bli saksøkt i ettertid... Og der ble et barn reddet fra døden, eller alvorlig oksygenmangel...... Anonymous poster hash: f82e1...9f7 Et barn som får alvorlig hjerneskade koster da samfunnet mange milioner årlig, så skjønner ikke resonnementet ditt Anonymous poster hash: e2504...ddb ...at sykehuset ville skjerpe seg, og ikke gjøre samme feil igjen? Slik at man unngår hjerneskadde barn? Hva er vanskelig å skjønne..? Anonymous poster hash: 63f1f...350 Nå gjør vel ikke strengt tatt sykehus feil med vilje, så det er vel ikke alltid snakk om å "skjerpe seg". Du fremstår litt enkel i tankegangen din. Anonymous poster hash: e5f8a...f5c Ingen gjør noe galt med vilje, nå er du bare kverulerende og fryktelig vanskelig. Mulig litt enkel også? Men, det er ingen hemmelighet at fødeavdelinger landet rundt kjører "sommerturnus" med nedsatt bemanning nå. Samtidig som vi har sett de siste årene at det er stort trykk på fødeavdelingene nettopp på sommeren pga barnehagestart- fristen. Her må politikerne frem og endre både tanken om sommerturnus og gjøre om fra kun et barnehageopptak til to. På den måten får vi fordelt de fødende mer gjennom hele året. Anonymous poster hash: 63f1f...350 De må vell nødvendigvis ha en sommerturnus? Anonymous poster hash: e2504...ddb Med nedsatt bemanning og ukjente sommervikarer? Hvorfor? Ønsker du å føde på en overfylt avdeling med nedsatt bemanning? Det ønsker nemlig ikke jeg! Anonymous poster hash: 63f1f...350
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #55 Skrevet 8. juli 2015 Men hvorfor mener du de skal ha millionerstatning da? Det gjør da på ingen måte tapet lettere vel? Anonymous poster hash: 79b46...862 Jeg mener de burde fått det, det ville nok ha bidratt til mindre fødselstabber. Det er penger som styrer dette samfunnet her desverre. Det er penger som avgjør om de skal prøve litt og litt til før de må krype til korset og ta keisersnitt som koster mye penger... Hadde en kunnet søk om millionerstattning, kunne de kanskje tenkt annerledes. -At vi tar et keisersnitt nå, det er billigere enn å bli saksøkt i ettertid... Og der ble et barn reddet fra døden, eller alvorlig oksygenmangel...... Anonymous poster hash: f82e1...9f7 Et barn som får alvorlig hjerneskade koster da samfunnet mange milioner årlig, så skjønner ikke resonnementet ditt Anonymous poster hash: e2504...ddb ...at sykehuset ville skjerpe seg, og ikke gjøre samme feil igjen? Slik at man unngår hjerneskadde barn? Hva er vanskelig å skjønne..? Anonymous poster hash: 63f1f...350 Nå gjør vel ikke strengt tatt sykehus feil med vilje, så det er vel ikke alltid snakk om å "skjerpe seg". Du fremstår litt enkel i tankegangen din. Anonymous poster hash: e5f8a...f5c Ingen gjør noe galt med vilje, nå er du bare kverulerende og fryktelig vanskelig. Mulig litt enkel også? Men, det er ingen hemmelighet at fødeavdelinger landet rundt kjører "sommerturnus" med nedsatt bemanning nå. Samtidig som vi har sett de siste årene at det er stort trykk på fødeavdelingene nettopp på sommeren pga barnehagestart- fristen. Her må politikerne frem og endre både tanken om sommerturnus og gjøre om fra kun et barnehageopptak til to. På den måten får vi fordelt de fødende mer gjennom hele året. Anonymous poster hash: 63f1f...350 De må vell nødvendigvis ha en sommerturnus? Anonymous poster hash: e2504...ddb Med nedsatt bemanning og ukjente sommervikarer? Hvorfor? Ønsker du å føde på en overfylt avdeling med nedsatt bemanning? Det ønsker nemlig ikke jeg! Anonymous poster hash: 63f1f...350 Også på sykehus foregår det ferieavvikling. For at dette skal gå greiest mulig lages det en sommerturnus. Mener du i fult alvor at jordmødre ikke skal ta ut ferie???? Anonymous poster hash: e2504...ddb
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #56 Skrevet 8. juli 2015 Men hvorfor mener du de skal ha millionerstatning da? Det gjør da på ingen måte tapet lettere vel? Anonymous poster hash: 79b46...862 Jeg mener de burde fått det, det ville nok ha bidratt til mindre fødselstabber. Det er penger som styrer dette samfunnet her desverre. Det er penger som avgjør om de skal prøve litt og litt til før de må krype til korset og ta keisersnitt som koster mye penger... Hadde en kunnet søk om millionerstattning, kunne de kanskje tenkt annerledes. -At vi tar et keisersnitt nå, det er billigere enn å bli saksøkt i ettertid... Og der ble et barn reddet fra døden, eller alvorlig oksygenmangel...... Anonymous poster hash: f82e1...9f7 Et barn som får alvorlig hjerneskade koster da samfunnet mange milioner årlig, så skjønner ikke resonnementet ditt Anonymous poster hash: e2504...ddb ...at sykehuset ville skjerpe seg, og ikke gjøre samme feil igjen? Slik at man unngår hjerneskadde barn? Hva er vanskelig å skjønne..? Anonymous poster hash: 63f1f...350 Nå gjør vel ikke strengt tatt sykehus feil med vilje, så det er vel ikke alltid snakk om å "skjerpe seg". Du fremstår litt enkel i tankegangen din. Anonymous poster hash: e5f8a...f5c Ingen gjør noe galt med vilje, nå er du bare kverulerende og fryktelig vanskelig. Mulig litt enkel også? Men, det er ingen hemmelighet at fødeavdelinger landet rundt kjører "sommerturnus" med nedsatt bemanning nå. Samtidig som vi har sett de siste årene at det er stort trykk på fødeavdelingene nettopp på sommeren pga barnehagestart- fristen. Her må politikerne frem og endre både tanken om sommerturnus og gjøre om fra kun et barnehageopptak til to. På den måten får vi fordelt de fødende mer gjennom hele året. Anonymous poster hash: 63f1f...350 De må vell nødvendigvis ha en sommerturnus? Anonymous poster hash: e2504...ddb Med nedsatt bemanning og ukjente sommervikarer? Hvorfor? Ønsker du å føde på en overfylt avdeling med nedsatt bemanning? Det ønsker nemlig ikke jeg! Anonymous poster hash: 63f1f...350 Også på sykehus foregår det ferieavvikling. For at dette skal gå greiest mulig lages det en sommerturnus. Mener du i fult alvor at jordmødre ikke skal ta ut ferie???? Anonymous poster hash: e2504...ddb Hvis det betyr at barn kommer til å dø, så må noen begynne å tenke nytt ja. Som feks heller ha at barn født før 1. Juni og før 1. Desember er sikret barnehageplass året etter. Da vil det være mer trykk på avdelingene på våren og senhøsten, da det er lite ferieavvikling. Utrolig at vi bare nikker og sier, uff, dumt at barn dør, men jordmødre må også ha fri... Anonymous poster hash: 63f1f...350
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #57 Skrevet 8. juli 2015 Men hvorfor mener du de skal ha millionerstatning da? Det gjør da på ingen måte tapet lettere vel? Anonymous poster hash: 79b46...862 Jeg mener de burde fått det, det ville nok ha bidratt til mindre fødselstabber. Det er penger som styrer dette samfunnet her desverre. Det er penger som avgjør om de skal prøve litt og litt til før de må krype til korset og ta keisersnitt som koster mye penger... Hadde en kunnet søk om millionerstattning, kunne de kanskje tenkt annerledes. -At vi tar et keisersnitt nå, det er billigere enn å bli saksøkt i ettertid... Og der ble et barn reddet fra døden, eller alvorlig oksygenmangel...... Anonymous poster hash: f82e1...9f7 Et barn som får alvorlig hjerneskade koster da samfunnet mange milioner årlig, så skjønner ikke resonnementet ditt Anonymous poster hash: e2504...ddb ...at sykehuset ville skjerpe seg, og ikke gjøre samme feil igjen? Slik at man unngår hjerneskadde barn? Hva er vanskelig å skjønne..? Anonymous poster hash: 63f1f...350 Nå gjør vel ikke strengt tatt sykehus feil med vilje, så det er vel ikke alltid snakk om å "skjerpe seg". Du fremstår litt enkel i tankegangen din. Anonymous poster hash: e5f8a...f5c Ingen gjør noe galt med vilje, nå er du bare kverulerende og fryktelig vanskelig. Mulig litt enkel også? Men, det er ingen hemmelighet at fødeavdelinger landet rundt kjører "sommerturnus" med nedsatt bemanning nå. Samtidig som vi har sett de siste årene at det er stort trykk på fødeavdelingene nettopp på sommeren pga barnehagestart- fristen. Her må politikerne frem og endre både tanken om sommerturnus og gjøre om fra kun et barnehageopptak til to. På den måten får vi fordelt de fødende mer gjennom hele året. Anonymous poster hash: 63f1f...350 De må vell nødvendigvis ha en sommerturnus? Anonymous poster hash: e2504...ddb Med nedsatt bemanning og ukjente sommervikarer? Hvorfor? Ønsker du å føde på en overfylt avdeling med nedsatt bemanning? Det ønsker nemlig ikke jeg! Anonymous poster hash: 63f1f...350 Også på sykehus foregår det ferieavvikling. For at dette skal gå greiest mulig lages det en sommerturnus. Mener du i fult alvor at jordmødre ikke skal ta ut ferie???? Anonymous poster hash: e2504...ddb Hvis det betyr at barn kommer til å dø, så må noen begynne å tenke nytt ja. Som feks heller ha at barn født før 1. Juni og før 1. Desember er sikret barnehageplass året etter. Da vil det være mer trykk på avdelingene på våren og senhøsten, da det er lite ferieavvikling. Utrolig at vi bare nikker og sier, uff, dumt at barn dør, men jordmødre må også ha fri... Anonymous poster hash: 63f1f...350 Nå har jeg vell ikke sagt noe om barns dødsfall? Jeg stiller meg undrende til at å ikke la jordmødre få ferie er veien å gå. Og hvor mange dødfødsler er det egentlig i juli i forhold til resten av året? Jeg Har selv konsekvensene av stkehustabber ved fødsel på kroppen, jeg mener likevel at mange av forslagene i denne tråden er totalt på villspor. Anonymous poster hash: e2504...ddb
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #58 Skrevet 8. juli 2015 Forslaget om å endre frist for barnehageopptak? På hvilken måte er det idioti? Anonymous poster hash: 63f1f...350
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #59 Skrevet 8. juli 2015 Forslaget om å endre frist for barnehageopptak? På hvilken måte er det idioti? Anonymous poster hash: 63f1f...350 Akkurat det har jeg ikke kommentert... Anonymous poster hash: e2504...ddb
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #60 Skrevet 8. juli 2015 Forslaget om å endre frist for barnehageopptak? På hvilken måte er det idioti? Anonymous poster hash: 63f1f...350 Akkurat det har jeg ikke kommentert... Anonymous poster hash: e2504...ddb Bra forslag, ikke sant? Må bli politiker jeg 😉😉😉😉 Anonymous poster hash: 63f1f...350
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #61 Skrevet 6. november 2015 De gikk til sak, fikk i underkant av 100 000. Skal denne begravelsen. Anonymous poster hash: 63f1f...350
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå