Anonym bruker Skrevet 7. juli 2015 #1 Skrevet 7. juli 2015 Jeg er i sjokk, vet ikke om jeg skal tro det er sant eller ei! Jeg er alenemor og har dårlig råd. Jeg klarer meg, men vi kan ikke unne oss alt for mye luksus. Idag kjøpte jeg et flax lodd, noe jeg absolutt aldri gjør. Og nå sitter jeg her, med en BIL som er skrapet frem! Jeg har sjekket hundre ganger om det kan stemme, og det gjør det.  Jeg blir såklart til å selge bilen, men hva burde jeg gjøre? Jeg har ei lita leilighet med 2 soverom, men skulle gjerne hatt 3 soverom siden jeg har 2 barn.  Ser for meg at bilen vil bli svindyr med forsikringe osv, så ser ikke at det skal lønne seg.  Hva ville dere gjort i min situasjon? Det er jo absolutt ikke noe man kan tenke seg skal skje, selv om man av og til drømmer seg langt bort om å vasse i penger. Nå står jeg her, og drøm er blitt til virkelighet!  Anonymous poster hash: 649e3...7ee
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2015 #2 Skrevet 7. juli 2015 Jeg hadde solgt bilen og kvittet meg med gjeld.  Gratulerer! 😊🎈  Anonymous poster hash: 6650a...056
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2015 #3 Skrevet 7. juli 2015 I ditt tilfelle ville jeg solgt bilen ja, unnet meg en skikkelig luksusferie og så brukt resten på f.eks. bolig slik at hverdagsøkonomien ble bedre (samt holdt tilbake en "buffer" på ca 50 000 kr). Anonymous poster hash: e34a7...354
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2015 #4 Skrevet 7. juli 2015 Hadde solgt bilen og brukt pengene til egenkapital til bolig. Anonymous poster hash: b7335...f83
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2015 #5 Skrevet 7. juli 2015 Husk å sette av penger til skatten du får på gevinsten. Anonymous poster hash: e7474...34b
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2015 #6 Skrevet 7. juli 2015 Â Hadde solgt bilen og brukt pengene til egenkapital til bolig. Â Anonymous poster hash: b7335...f83 Enig. Â Anonymous poster hash: f7f3a...11d
Gjest Me2u Skrevet 7. juli 2015 #7 Skrevet 7. juli 2015 Selg bilen og kjøp større bolig ja  Gratulerer!!!!
Monica Skrevet 7. juli 2015 #8 Skrevet 7. juli 2015 Hadde solgt bilen, og kjøpt en litt større bolig. Jeg er selv enslig mor, og har ikke så god økonomi. Og jeg hadde aldri i verden beholdt en så dyr bil.
Ziva Skrevet 7. juli 2015 #9 Skrevet 7. juli 2015 Selg bilen, kjøp større bolig og sett av penger på en bufferkonto.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2015 #11 Skrevet 7. juli 2015 Jeg ville solgt bilen, betalt inn de 100.000 jeg har igjen på billånet jeg har i dag, satt av en god buffer (jeg har bl.a konfirmant til neste år) og brukt resten på å betale ned på boliglånet.  I din situasjon ville jeg solgt bilen og brukt pengene som egenkapital på bolig. Anonymous poster hash: fe954...c53
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2015 #12 Skrevet 7. juli 2015 Gratulerer 🎉 🎈 selg bilen og bruk pengene på bolig 😊 kan du ikke foresten velge bilen eller verdien av bilen,altså pengene?  Anonymous poster hash: 8a0b9...096
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2015 #13 Skrevet 7. juli 2015 Gratulerer 🎉 🎈 selg bilen og bruk pengene på bolig 😊 kan du ikke foresten velge bilen eller verdien av bilen,altså pengene?  Anonymous poster hash: 8a0b9...096 Det aner jeg ikke. Det kan jeg jo prøve å sjekke ut, har mye mer behov for pengene enn bilen😊  Hi  Anonymous poster hash: 649e3...7ee
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2015 #14 Skrevet 7. juli 2015  Husk å sette av penger til skatten du får på gevinsten.  Anonymous poster hash: e7474...34b  Flax-lodd og gevinster fra Norsk tipping er vel skattefrie er de ikke? Det er bare en evt formueskatt du må betale?  Anonymous poster hash: fe954...c53
Mamma_til_2 Skrevet 7. juli 2015 #15 Skrevet 7. juli 2015 Jeg og mannen snakket om dette og selv om det er en fantastisk bil så hadde vi solgt den med en gang i stede for at den skulle halvert seg I verdi på ett år. Gratulere så mye!
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2015 #16 Skrevet 7. juli 2015 Slet bilen og se på mulighetene for å bedre hverdagsøkonomien og et ekstra soverom. Unn dere en helg med moro!  Anonymous poster hash: cf0bb...f6a
Elsker livet Skrevet 7. juli 2015 #17 Skrevet 7. juli 2015 Det er ikke så lenge siden jeg fikk ny bil, og jeg har ikke lyst på noen annen bil. Blir for luksus å ha mer enn en, har nok av andre ting jeg har lyst å bruke penger på. Så jeg hadde solgt den. Har man dårlig råd er det lite økonomisk å beholde en så dyr bil, bil i seg selv er en elendig investering for økonomien.
stratosku Skrevet 7. juli 2015 #18 Skrevet 7. juli 2015 (endret) Kommer an på merke. Hadde nok vurdert å beholde den, da jeg uansett kommer til å kjøpe ny bil om ikke lenge. Skal sies at vi har alt på stell, så for økonomien sin del hadde det ikke hatt så stor betydning.  Men hadde jeg vært i din situasjon ville jeg uten tvil solgt den og invistert i større leiliget. Men som di over sier, ville jeg også satt av en god sum på buffer. Hadde også gitt en del til barna Endret 7. juli 2015 av stratosku
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2015 #19 Skrevet 7. juli 2015 Du vant bil til 1,2 millioner på flaxlodd? Og årets bilpremie er verdt ca 925000... Hvordan får du til det lurer jeg litt på  Anonymous poster hash: 556f2...123
Gjest Familyman Skrevet 7. juli 2015 #20 Skrevet 7. juli 2015 Selg bilen ,eller gi den bort, og fortsett som om ingenting har skjedd i liten leilighet Gratulerer!
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2015 #21 Skrevet 7. juli 2015 Du vant bil til 1,2 millioner på flaxlodd? Og årets bilpremie er verdt ca 925000... Hvordan får du til det lurer jeg litt på  Anonymous poster hash: 556f2...123 Jeg googlet bilen på finn og fant pris på 1,2 mill. Men er kanskje litt ekstra utstyr da?  Uansett, for meg er det ekstremt mye penger!  Hi  Anonymous poster hash: 649e3...7ee
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2015 #22 Skrevet 7. juli 2015 Grattis!!! Jeg hadde beholdt den:D Volvo xc 90? Â Anonymous poster hash: 31042...d51
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2015 #23 Skrevet 7. juli 2015 Hi, hvis du trenger pengene og kan velge mellom penger og bil, da bør du absolutt velge pengene og ikke gå for å selge bilen selv. Det å selge en lotteribil er faktisk ikke nødvendigvis så enkelt. Når du selger en ubrukt bil vil folk vite hvorfor du selger. Når de får vite at du har vunnet den, da risikerer du at de ikke vil betale særlig mye for den. Det kommer inn en pussig mekanisme hos kjøperne at du ikke "fortjener" å få så mye for den som den er verdt. (Ja, jeg har vært i samme situasjon.) Du kan ikke regne med å få det bilen er verdt for den om du selger den selv! Om de må betale full pris kjøper de den like gjerne i butikk... Du kan være heldig å få ganske god pris for bilen hvis du får flere som byr på den, hvis ikke risikerer du å bare få skambud. Du vinner trolig en årsmodell, og om du ikke får solgt den raskt, så begynner folk også å tenke på at det snaaaart er fjorårets modell... og da er prisen plutselig enda lavere.  Så har du et valg - ta pengene!  Må du ta imot bilen så bør du sjekke rundt hva som ev. er lurest å gjøre for å få solgt den så raskt som mulig. Selge selv? Selge via en forhandler som får prosenter av salgssummen? Og uansett, skriv skriftlig kontrakt med en ev. forhandler, ikke la dem få bilen i butikk før kontrakt er skrevet - pluss at dere bør ha en tidsfrist slik at butikken ikke bruker din bil som trekkplaster mens de selger sine egne biler i steden for (da nærmer du deg raskt fjorårets modell når høsten kommer). Om du vil satse på å selge bilen selv, så ha helst en som KAN bil (og er en god selger) til å hjelpe deg med salget, en som kan være litt tøffere i forhandling om pris.  Så igjen - har du et valg, ta pengene om det er penger du trenger!  Og hvis ikke håper jeg du får mest mulig for bilen! Uansett så vil du plutselig ha mye penger som du ikke hadde før du kjøpte loddet Anonymous poster hash: 8c6a3...ad9
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2015 #24 Skrevet 7. juli 2015 Herregud... Gratulerer så mye.. Men du må nok sjekke reglene før du kan bestemme deg. Kan jo være at du må eie den så og så lenge før du kan selge den. Jeg aner ikke... Bare en tanke som slo meg.  Det er mye penger som kommer godt med... Hadde nok solgt den, fått ned gjelden på huset(også alene mor til 2) og kjøpt meg en bedre bil enn jeg har. Og satt in litt på barnas kontoer. og en solid buffer/ferie konto til oss...  Nok en gang Gratulere.. Kjempe misunnelig på deg. Kosdeg uansett hva du gjør Anonymous poster hash: 104c0...6d5
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2015 #25 Skrevet 7. juli 2015 Hadde selvsagt solgt den. Det hadde vært en alt for stor verdi å ha låst i en bil for oss i alle fall. Vi har helt grei råd+ med brutto 1300000 inn i året.0  Anonymous poster hash: e56d1...a44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå