Anonym bruker Skrevet 7. juli 2015 #1 Skrevet 7. juli 2015 Jammen usikker på hva det heter, men lekeplassen fikk en slik nå i vår. Vi er nærmeste nabo, og nå når jeg har sittet ute har jeg hørt hvor stygt noen barn snakker til hverandre. Spesielt noen barn som får gjennomgå, og det er jo gjerne de som ikke er av de tynneste. Så når de setter seg på får de høre at de er feite osv. Så prøver de finne ut om det kan sitte to på motsatt side av den feite og balansere denne planken. Finner ut hvem som et de feiteste av de feite osv! Jeg har snakket med mine barn, har tvillinger og de oppholder seg der litt i perioder. De får ikke være med på denne kallingen av feit, tykk og konkurransene de bedriver. Høres også det snakkes om" du er feitest nå, men om Lise i B-klassen kommer er hun feitest". Idag mente en venninne av meg at barna bare konstaterer fakta. Hva mener dere? Anonymous poster hash: 98d6e...6b1
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2015 #2 Skrevet 7. juli 2015 Dumpehuske.. Og nei. Slik prat er ikke greit. Kunne funnet på å sitte der og følge med dem litt jeg, og veilede naboens barn.. Anonymous poster hash: cb1e2...857
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2015 #3 Skrevet 7. juli 2015 Dumpehuske.. Og nei. Slik prat er ikke greit. Kunne funnet på å sitte der og følge med dem litt jeg, og veilede naboens barn.. Anonymous poster hash: cb1e2...857 Dumpehuske ja:-)) Vi bor i enebolig, og denne lekeplassen tilhører et borettslag som ligger i en annen gate. Lekeplassen er på enden av borettslaget og dermed vår nabo- selv om vi bor i en annen vei. Jeg har grepet inn når jenta tvillingene hadde besøk av ble plaget på lekeplassen. Hun er noe stor og fikk høre det ganske kraftig. Har også gitt beskjed når jeghar hentet mine barn, og hørt lignende prat fra barna. Mine er normalt slanke, men også de har jo fått høre; du er feitest. Det var da av et mye mindre barn, som såklart veide mye mindre. De tok seg ikke nær av det, men tenker at barna som er store antagelig gjør det. Elles kjenner jeg lite til foreldre til barna. Barna er noe yngre enn mine, og jeg føler ikke for å springe på lekeplassen i ett for å veilede dem! Sålenge det ikke går over styr vel og merke. Anonymous poster hash: d255a...a0d
Gjest Darwinia:-) Skrevet 7. juli 2015 #4 Skrevet 7. juli 2015 Vippe heter det her jeg bor:-) Det er overhodet ikke ok at barna snakker slik til hverandre. Det er nå en ting at de ønsker å fordele vekten, men man trenger ikke drite ut enkeltpersoner i prosessen. Ord som "feitest" burde ikke være en del av barns vokabular.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2015 #5 Skrevet 7. juli 2015 Monkey see, monkey doo. De tar nok etter de voksne som de er rundt. Eller de leser dib, mekkaet for mobbing. Anonymous poster hash: 815ed...b7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå