Gå til innhold

Når man først skal kjøpe seg mummikopp..lønner det seg å kjøpe en med mummitrollet på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det de som har størst sjanse for å bli verdifulle? Jeg synes den med sausedyret foran peisen er så nydelig men den er jo ikke en veldig kjent mummikarakter egentlig. Og det hadde jo vært gøy om koppen ble verdifull:)

Anonymous poster hash: 4632e...d3e

Fortsetter under...

Skrevet

Skjønner ikke at noen av dem kan bli særlig verdifulle egentlig. Fine kopper, men alle har dem jo

Anonymous poster hash: 638fa...221

Skrevet

Verdifulle? Her i Finland selges koppene i dagligvarebutikken

Anonymous poster hash: 4609e...f48

Skrevet

Jeg tror ikke jeg ville begynt å samle for verdiens skyld...."Alle" har dem, og de produseres i et vanvittig kvantum. Jeg samler selv og begynte med Hemulen fordi jeg synes den var så fin :)

Anonymous poster hash: 02ac9...5bf
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Mummikoppene vil vel bli like verdifulle som Grand Cru-serien fra Rosendahl kan jeg tenke meg. Det vil si next to nothing de første 50 årene i hvertfall, hver tredje nordmann har det jo i skapene sine.

Invester i noe annet, hvis du er ute etter avkastning. Eller kjøp koppene fordi du liker dem :)

Skrevet

Mummikopper verdifulle? Hvorfor tror du de blir verdifulle!?

Anonymous poster hash: 455e5...749

Annonse

Skrevet

Henger meg på de andre, de er for populære til å bli verdifulle. Dessuten er de litt for snevre også til å kunne gjøre det helt stort.

Anonymous poster hash: ed3c6...53e

Skrevet

Enkelte kopper som ikke er 10 år engang går for 20 000,- på ebay. Er tilfeldig hvilke kopper som stiger i verdi men limited koppene er alltid ettertraktet når det har gått noen år.

Skrevet

Er det de som har størst sjanse for å bli verdifulle? Jeg synes den med sausedyret foran peisen er så nydelig men den er jo ikke en veldig kjent mummikarakter egentlig. Og det hadde jo vært gøy om koppen ble verdifull:)

De kroppene som blir "verdifulle" som du sier har ikke noe med hvilken karakter som er utenpå, men det at de er gått ut av produksjon og ikke lengre er mulig å få tak i. Mange av de første modellene selges for høye summer på nett til dedikerte samlere av den grunn. Det vil med andre ord ta mange år før en kopp du kjøper i butikk nå blir attraktiv for en samler.

Anonymous poster hash: 4efce...c18

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Her var det en del folk som kanskje ikke helt vet hva de snakker om:-) Er du ute etter å investere skal du kjøpe de koppene som er "limited edition". Et eksempel er alle sesongkoppene. De har typisk vintermotiv/sommermotiv (ofte med flere karakterer på).

• 1 år senere...
Skrevet

Verdifulle jo. Det kommer helt an på hvor mange som er i opplag. Jeg solgte akkurat en 12 år gammel kopp for 500 kr.

Skrevet

Hvis det er penger å tjene du er ute etter, ville jeg nok funnet på noe annet enn å samle på Mimmi-kopper - selv om limited edition-koppene nok vil kunne stige i verdi. De andre produseres det jo mange av og de selges " over alt". Sier som de over, hvilken figur som er på har liten betydning, hvor mange eksemplarer som lages er det som betyr noe.

Anonymous poster hash: fc7c3...597
Skrevet

De som du finner i vanlige hyller nå tar laaang tid før de blir verdt noe.

Men det du skal se etter er stempelet under.

De byttet produksjonssted for en stund siden og finner du noen som er produsert i Finnland blir de fortere verdt noe enn de som er sendt ut av Finnland.

Det neste er tilgjengeligheten. Er det noen som går ut blir de fortere verdt noe enn de som er nyere, karakteren på koppen har ingenting å si. De byttes jo ut med noen års mellomrom. 

Sesongkoppen er alltid veldig tidsbegrenset, så sier seg selv at de får du mer for fortere enn de vanlige.

Selv har jeg kun kjøpt 1 mumikopp. Liker de ikke noe særlig, men måtte bare da jeg fikk tatt i jubileumskoppen med brille på.

Annonse

Skrevet

Alle blodgivere får jevnlig mummikopper. Så at de skal bli så verdifulle er vel utopi. Blir som "juleplattene". Hvor mange samler fortsatt på dem...?

Anonymous poster hash: 21f13...02b

Skrevet

Har man kopper i skapet som er produsert på 90 tallet går de for mellom 1200-2000. Det tipper jeg det er endel blodgivere som har. Jeg fant akkurat en ny kopp produsert i 2006 i skapet mitt som er verdt 500. Ikke mye, men er jo en verdiøkning på 350 % på 10 år.

Skrevet

Oi dette var jeg ikke klar over HI, takk for tips😄👍

Anonymous poster hash: eea14...84d

Skrevet

Hvordan finner man ut av hva de de er verdt?

Anonymous poster hash: aeb2c...d7f

Skrevet

Verdifulle jo. Det kommer helt an på hvor mange som er i opplag. Jeg solgte akkurat en 12 år gammel kopp for 500 kr.

Hva slags kopp var det?

Anonymous poster hash: 29a63...b1d

Skrevet

Hvordan finner man ut av hva de de er verdt?

Anonymous poster hash: aeb2c...d7f

Det lurer jeg også på

Anonymous poster hash: eea14...84d

Skrevet

Jeg har en kopp fra 1996 (måtte sjekke) hvis noen er interessert 😂 stemmer med når jeg fikk den, fra Finland. Ekte saker med andre ord.

Anonymous poster hash: d0c30...da3

Skrevet

JUHU, min ene kopp er verdt 700,- nå et par år etter at jeg kjøpte den for 140,-

Skrevet

Men det må legges til at for at koppene skal få prisene som er spådd må de være ubrukte med alle klistremerker på.

Så ikke ta av noe hvis du ikke skal bruke dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...